Sunday, November 12, 2017

POWERBANK PELESU


Minta sedikit ulasan..
Minta selesaikan dulu isu tu ......sebelum cerita bagus nak selesaikan hutang 1MDB..
Benda kecik pun ada yang nak kencing.
Minta tolong jangan bergaduh sesama sendiri...malu kat orang.

44 comments:

  1. tak heran ..klau umno dengan tipu kan sahabat sejati2

    ReplyDelete
  2. Dengan hadiah Powerbank PELESU tu, sekarang macai-macai A9 jadi semakin bersemangat. Sudah mula menyebar gambar-gambar keburukan cucu-cucu Tun Mahadir dalam akhbar-akbar milik umno, dicilok dari facebuk mereka. Macam-macam gambar mereka tayang. Ada siapa kisah......?????
    Buktinya, kat forum-forum cyber Isu Semasa yang ramai pengunjung muda, sikap mereka sinis. Mereka bertanya, adakah kehidupan anak-anak Najib dan menteri-menteri umno semua suci murni bak embun pagi....????

    ReplyDelete
  3. Bajet utk beli p/bank rm 200 setiap satu! Beli made in china in bulk, satu harga rm30. Rm170 * 4000....pakcik kaya..pakcik kaya.... cai haprak pun tertipu..kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro Macy,

      Rembat selagi sempat.. Ramai nak makan komisen tu..

      Padanlah cap ayam dapat barang cap ayam jugak..hehe..

      Delete
  4. Macai A9 kesipuan nak menjawab tu...

    ReplyDelete
  5. Lari drp tajuk sikit.... Selepas pemilihan semula CEC parti DAP maka sah lah parti DAP bukan parti perbagai kaum. Ianya parti untuk kaum Cina Malaysia sahaja. Buktinya ialah majoriti perwakilan dari cawangan2 DAP ke pemilihan CEC adalah kaum Cina, maka mereka memilih di kalangan kaum mereka sahaja. Bukan kah itu juga satu bentuk racism. Turn M sedar mengenai perkara ini tapi buat2 tak tahu kerana kemarukkan 53 kerusi parliament dibawah DAP.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu! Umbo, mic dan mca tu bukan parti kaum?

      Delete
    2. Ini cerita powerBank pelesu, bukan cerita DAP.
      Kalau nak cerita pasal DAP, kena ada kaitan dengan POWERBANK PELESU.
      Macahi sekelian bila dapat powerbanka pelesu, terus bersemangat, dedahkan kehidupan mewah cucu-cucu Tun Mahadir. Orang tak kisah pun sebab, orang tahu kehidupan anak-anajk Najib dan semua montori umno bukan sesuci embun pagi. Kata peribahasa ongputih, "Those who live in the glass house, do not throw stone at others"....!
      Kang orang rejam balik, habis pecah berderai.

      Delete
    3. Takpelah lari tajuk sikit.

      Kalau DAP tu parti Cina, MCA tu parti pelbagai kaum kah?

      DAP dan MCA sama-sama parti sekutu.. Satu parti sekutu UmNo yang memerintah satu lagi parti sekutu PPBM yang menentang.

      Koman sangatlah UmNo kalau sampai perlu gunakan parti sekutu PPBM untuk menyerang PH dan Tun.

      Delete
    4. woi john, mca tak pernah declare parti dia parti pelbagai kaum. begitu juga mic, sah2 mereka mengaku parti mic tu parti untuk masyarakat india. umno? mestilah untuk orang melayu Islam. tapi dap, cakap tak serupa bikin. kononnya parti pelbagai kaum tapi di dalam tak ada kaum lain selain cina... parti lain tak tipu john, tapi dap menipu. tapi pelik, seorang ilmuan macam john doe boleh senang2 kena kencing dap.... kemaruk sangat nak menang sampai hilang cerdik.

      Delete
  6. Cik Minah 4:25 am ooiii.... kalau hidup bermewah mewah sampai tido pun dg anjing macam Othman Mirzan tu. Ini jenis orang Islam yg terlebih mewah atau terlajak di manja oleh atuknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam. Sedangkan Allah SWT pun tidak malu untuk menjadikan anjing dalam kebenaran kisah Al Khafi.

      Delete
    2. Dah kena kencing dengan mat maslan pun x serik2 lagi..

      Delete
    3. Begitulah juga kepada macai-macai orang tua itu, walaupun sudah kena kencing selama 22 tahun dengan pelbagai skandal-skandal, perjanjian-perjanjian konsesi yang berat sebelah dan bailout-bailout masih juga mengharapkan orang tua lanjut usia, mudah lupa dan tak tahu ini untuk berkuasa semula.

      Jahanam negara. Selisih!

      Delete
    4. Org tua mudah lupa tu...
      1. Tebus tanah Msia dgn beli saham Guthrie
      2. Teraju idea Bank Islam & universiti Islam
      3. Mantapkan pentadbiran awam dgn perakam waktu, tanda nama & seragamkan waktu semenanjung & Sabah Sarawak.
      4. Menyokong penuh gerakan utk tamatkan gerila komunis 1989.
      5. Mengatasi banjir di KL dgn membina smart tunnel.
      6. Meningkatkan sanjungan luar kpd Msia dgn membina menara berkembar, KLIA, F1, Putrajaya, LIMA.
      7. Mengatasi krisis ekonomi 1983, 1987, 1997 & 1998.
      8. Menjadi jurucakap kpd negara2 membangun, NAM & OIC.
      9. Sukarela meletakkan semua jawatan. Namun didesak supaya menangguhkannya hingga peralihan kuasa diperkemaskan dahulu selama 1 thn.

      Delete
    5. Othman Mirzan tu PM Malaysia ke?
      Ada Othman Mirzan tu terlibat mempengaruhi hala tuju & keputusan negara?
      Ada Othman Mirzan sibuk bersendeng dgn Dr Mahathir ikuti mana2 rombongan Dr Mahathir keluar negeri?
      Ada Othman Mirzan edarkan power bank Pineng pelesu?

      Delete
  7. Perbezaan di antara BNM Forex dan 1MDB:

    Perdagangan matawang asing yang dilakukan oleh BNM sepanjang 1988-1994:

    1. 1988-1989, BNM rugi RM3.503 bilion.

    2. 1990, BNM untung RM2.473 bilion.

    3. 1991-1994, BNM rugi RM31.506 bilion.

    4. Keseluruhannya, BNM rugi RM3.503 – 2.473 + 31.506 = RM32.536 bilion.

    1MDB:

    1. 2016, hutang 1MDB sebanyak RM50.000 bilion berbanding asetnya RM53.000 bilion.

    2. 2017, semua hutang jangka pendek dan hutang bank sudah dilangsaikan. Hutang 1MDB berbaki RM37.220 bilion iaitu:

    a. Pemulangan wang IPIC sebanyak RM2.520 bilion pada 31 Disember 2017, dan

    b. 4 hutang jangka panjang yang perlu dibayar pada 2022, 2023, 2024 dan 2039. Kesemua hutang-hutang ini telah dipadankan dengan aset-aset 1MDB yang bernilai tinggi dengan lebihan tunai RM3.000 bilion.

    3. 2017-2024, dengan perkembangan terbaru di mana ada syarikat yang tersenarai dalam ‘Global Fortune 500 companies’ yang berminat untuk menjadi rakan kongsi 1MDB dalam pembangunan Bandar Malaysia dengan nilai dana sebanyak RM44.100 bilion; jika persetujuan dicapai, 1MDB boleh melangsaikan kesemua hutang jangka panjangnya lebih awal dan akan mempunyai lebihan tunai yang lebih banyak iaitu RM9.880 bilion ditambah lagi dengan aset-asetnya yang bernilai tinggi.

    4. 2022, deposit USD3.5 bilion dan kadar faedah RM1.5 bilion akan dipulangkan oleh IPIC kepada 1MDB setelah 2 bon yang diterbitkan oleh 1MDB pada 2012 mencapai tempoh matangnya.

    Kesimpulannya BNM Forex merugikan rakyat dan negara tetapi sebaliknya 1MDB menguntungkan rakyat dan negara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB ni berniaga apa? Jual air liur ke bulu ketiak?

      Delete
    2. Boleh rujuk media-media ekonomi luarnegara dan hansard Parlimen.

      Delete
  8. http://khairulryezal.blogspot.my/2017/11/othman-mirzan-cucu-chedetofficial.html?m=1

    KIKIKI.. LINK ATAS PELESU NYER KETURUNAN ISLAMIC FUNDMENTALIS ISLAMIC STATE...
    KETURUNAN HAPRAK...

    CUCU COMANGO ANAK LGBT TIDO ANJING SEKALI
    NI PUAK YANG DI PUJA DIPUJI SI MAMAK KUTTY
    PLURALIST LGBT GAY LIBERALIST DAH JDI SEBATI
    NI BARUA BANGSAT PENGKHIANAT ANJING YAHUDI


    BERAMBOSSS PENGKHIANAT YG MISUH DLM SELIMUT ISLAM DI MALAYSIA


    BERAMBOSSSS BARUA DAP@SINGAPORK....

    ReplyDelete
  9. Pembangkang di negeri Selangor bertanya kenapa peruntukan kerajaan persekutuan berjumlah RM2.95 bilion kepada negeri Selangor tidak dinyatakan dalam buku Belanjawan Anggaran Selangor dari tahun 2012 hingga 2017.

    Pembangkang memperincikan dengan menyebut Kerajaan Selangor menerima sejumlah RM416,971,395 pada 2012; RM498,033,994 (2013);RM523,486,773 (2014); RM468,774,527 (2015), RM496,900,998 (2016) dan; RM546,591,098 (2017).

    Betul ke?

    ReplyDelete
  10. Cahaya Al Majid 5:29 AM, ini lah tali barut totok, bila kena batang hidung sendiri dan untuk menegak kan benang basah mula la buka ayat al quran kisah Al Khafi. Othman Mirzan yg tak pasal2 tido dg anjing pun kau nak sama kan dg kisah dlm Al Khafi..... biar betul kau ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. So, apa korang nak KAMI BUAT.........????
      Anak MIRZAN tido dengan anjing, kami patut pilih Najib jadi PM
      Gitu........???????
      Anak Mirzan tidor dengan anjing, itu dosa dia.
      Biar Allah yang tentukan.
      Biar kami tentukan siapa kami nak pangkah dalam PRU14.
      Takda kena mengena dengan anak Mirzan tidor dengan anjing.
      Ini hidup kami dan anak cucu kami.

      Delete
    2. Utk : Anon 606 .Salam. Tu sebab kena pergi belaja Al Quran dulu dan jangan suka menuduh orang sesuka hati. Tarbiah diri dulu baru baru boleh nak ajar orang lain.

      Delete
  11. Dia nak tidur dengan anjing, tikus, monyet, ada aku kisah.
    Dia bukan ahli politik pun.
    Apa dia buat, dia guna duit bapak dia.
    Bapak dia pandai meniaga.
    Bukan macam korang, diberi pinjaman TEKUN, BANK Rakyat, Bank perniagaan,
    tetap bankrap. Dapat duit pinjaman, terus beli mercedes.
    Sama macam Najib meniaga 1MDB.
    Diberi tanah TRIX, terus pinjam duit KWSP 4 billion.
    Kalau digunakan sebagia modal takpak, rupanya niatnya untuk SONGLAP.
    Duit tu hilang lesap entah ke mana.
    Kalau nak meniaga, meniagalah dengan betul.
    Kalau jadi kaya raya, suka hatilah nak buat apa.
    Itu hasil usaha meniaga bukan songlap duit orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sesiapa pun boleh berniaga jika kontrak-kontrak dihidangkan dan pembiayaan-pembiayaan disediakan dengan jaminan. Cuma perlu menguruskan projek-projek tersebut, itu pun dengan membiarkan orang lain yang membuat kerja-kerja lapangan.

      Delete
    2. Boleh tengok perangkaan di TEKUN peratusan peminjam-peminjam TEKUN yang berjaya.

      Yang gagal itu mungkin macai-macai orang tua itu yang meminjam untuk berpolitik bawah pokok berangan dan sudah dihinggapi penyakit mudah lupa dan tak tahu apa.

      Delete
    3. KAHKAHKAHKAH............Kalau ramai yang berjaya, kenapa TEKUN kserugian
      berjuta-juta...........????????
      Kalau nak dibandingkan antara anak-anak Tun Mahadir dengan NAJIB, Najib lagi
      POWER. DIA PENGERUSI 1MDB, DIA MENTERI KEWANGAN, DIA PERDANA MENTERI - semua asset negara dalam tangan dia. KWSP, TABUNG PENCEN, TABUNG HAJI, PNB, FELDA,SYARIKAT-SYARIKAT KERJASAMA, tapi 1MDB tetap hancus. Berhutang keliling pinggang sampai jual asset negara kepada Cina.
      Meniaga apa ni - MENIAGA BULUH KASAP!!!!!
      Tun Mahadir berhenti jadi PM tahun 2003 tapi perniagaan anak-anaknya tetap berkembang maju sampai hari ni walaupun Najib berusaha untuk halang dengan macam-macam cara.
      Beza antara orang meniaga dengan orang MENJARAH HARTA NEGARA

      Delete
    4. Sebab itu angkara macai-macai yang meminjam untuk berpolitik di bawah pohon berangan. Hari-hari mencaci-maki, fitnah dan tohmah Najib dan Rosmah.

      Perniagaan entah kemana, pinjaman tak berbayar. Bila wang pinjaman dah habis, mengeluh memanjang salahkan kerajaan.

      Peminjam yang memanafaatkan pinjaman dengan betul, bayaran balik tak berlengah, perniagaan dijaga dan berjaya.

      Lihat saja contoh-contoh mereka yang berjaya ini dalam akhbar-akhbar setiap minggu.

      Delete
    5. Era siapa sebenarnya KWSP hancus?

      Sebelum 2003, nilai aset KWSP tidak pernah mencecah RM220 bilion, tetapi sekarang nilainya sudah menghampiri RM800 bilion.

      Delete
    6. Boleh bandingkan BNM Forex dengan 1MDB.

      Pada 1994, BNM rugi lebih RM30.0 bilion dalam forex.

      Pada 2022, 1MDB akan untung hampir RM30.0 bilion.

      Delete
  12. Padan muka, Machai kena tipu dengan Powerbank pelesu!!!!
    KAHKAHKAHKAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seperti RM25.8 bilion yang lesap entah kemana. Ha.ha.ha.

      Delete
  13. Ada citer lg pasal macai2 A9 ni..rupa2nya...3000 dr 4000 yg diwar warkan tidak ketahuan siapa mereka..ada yg blog pasal masak memasak pun diangkut sama ke pwtc ari tu...mat maslan nk tunjuk kat paymaster dia..yg ada ramai cyber trooper dumbno....so..bajet pun sure mintak utk 4000 org tu..cuma x pasti..duit tu smpi ke 4000 org atau dilencong ke lain...ckp pasal powerbank cap ayam...mmg layak lar macai2 A9 ni dpt powerbank cap ayam..sbb mereka ni pun spesis ayam yg mkn dedak2 ditabur mat maslan...so...hadap jer lar yaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Otak kalau dah senteng, kena spelek pun masih gak disokongnya jolo tu! Apa yg dorang nampak pun tak tahulah! Banyak cacing dlm otak dorang nih! Org nak bagi sifar gst pun masih nak pusing lagi! Aduihhh! Tak faham betul!

      Delete
  14. Anon 543, aku minta kau orang selesaikan dulu isu powerbank pelesu..

    Kalau itu pun tak boleh selesaikan..kau ada hati nak citer pasal 1mdb..

    Minta cermin muka dulu yer..

    ReplyDelete
  15. Macamana macai-macai orang tua ni nak faham?

    Walaupun IPIC yang menyatakan bahawa dana syarikat itu telah diselewengkan tetapi Najib dan 1MDB juga yang cuba dipersalahkan.

    Kini dengan perkembangan-perkembangan yang terbaru yang bermula di Amerika, ke United Kingdom dan ke Arab Saudi pastinya akan membongkar dalang-dalang sebenar yang menyamun wang IPIC dan BSI Bank dan cuba mengkambing-hitamkan Najib Razak dan 1MDB. Tambahan pula 1MDB sudah membuat kenyataan terbuka, tidak ada wang mereka yang hilang atau dicuri dan Laporan PAC yang berdasarkan Laporan Audit juga tidak menyatakan Najib Razak bersalah.

    Semakin menarik untuk mengikuti perkembangan di luarnegara ini!

    ReplyDelete
    Replies
    1. JL dgn Eruc Tan tu sapa?
      Bos tunggal 1mdb sapa?
      807, ko jwp yg ni dulu...

      Delete
    2. Buktikan mereka ada kaitan dengan 1MDB atau beri saja bukti-bukti tersebut kepada Loretta dan Sandra yang amat mendambakan bukti-bukti tersebut.

      Opps! Bukti-bukti sudah diberi oleh macai-macai tetapi ianya hanyalah rekaan, palsu dan auta sehinggakan kedua-dua saman sivil itu menemui jalan mati.

      Opps! Ada satu lagi peluang di United Kingdom. Selamat mencuba.

      Delete
  16. Mcm mana nak faham

    Reza Aziz dpt duit hadiah Ipic jgk ke?
    1MDB dah bersih, tak perlu lah diOSAkan laporan audit, kan?
    1MDB bersih, tapi kenapa mereka yg menyoal ttg hal ehwal 1MDB dipecat, digantung, dipindahkan ke jab lain, 'dinaikkan pangkat'?

    Cer citer & bagi logik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAC dianggotai 14 ahli Parlimen termasuk 5 ahli Parlimen pembangkang. PAC memulakan prosiding ke atas 1MDB pada 19 Mei 2015 dan mengakhiri prosiding pada 11 Februari 2016 dengan memanggil semua pihak yang bertanggungjawab terhadap syarikat 1MDB termasuk Kementerian Kewangan (MoF), Unit Perancang Ekonomi (EPU), Lembaga Pengarah 1MDB, pengurusan tertinggi 1MDB dan juruaudit 1MDB.

      Kesemua dapatan JAN dan PAC ini dimasukkan dalam Laporan PAC dan dibentangkan ke Dewan Rakyat pada 7 April 2016.

      Delete
    2. Kalau syarikat Reza menerima pinjaman daripada IPIC, itu adalah urusan kedua-dua pihak tersebut yang tiada kaitannya dengan 1MDB.

      Delete
  17. 3.16..
    Jgn jadi pemfitnah,cucu U Tun sendiri yg posted gambarnya tidor dgn anjing dlm Instagram.
    Anak U Tun pandai berniaga...ptui
    Mirzan..Syarikat Perkapalan bangkrap,bapak dia bail out suruh GLC beli..
    Mukhriz...GLC diarah beri kontrak berjuta k
    Mokhzani..tak payah cerita.
    1 MDB ni tak payah discuss lagi lah,apa jua penjelasan tak akan diterima olih Pakatoons.Yg jelas dah masuk 2 thn tak ada pun tindakan terus terhadap 1 MDB di atas kehilangan wang dan hanya cakapx tindakan akan dan telah diambil kpd org yg ada urusan dgn 1 MDB di beberapa buah.DOJ ni akan berkokok bila org terlibat menerima dedak dari sponsor dari Msia.Ada berita yg tak sah Trump telah memberi arahan penyiasatan di atas aktiviti pelobix di DOJ.
    ASWJ...senyap
    SR...Tak terima dedak,senyap.panas badan court kes sendiri,dah mula libatkan Ambiga,tidak terkejut nanti lagi namax rakyat Msia akan timbul..
    .

    ReplyDelete