Tuesday, December 5, 2017

UMNO ITU NAJIB, NAJIB ITU UMNO

Masa masih ada 6-7 bulan sebelum pilihanraya bagi umno mempromosikan parti dan pemimpin.

Bajet 2018 yang diharap pemangkin sokongan kepada kwrajaan umno terjerumus  gagal kerana rakyat tidak yakin kemampuan dan sumber kewangan dari mana yang akan kerajaan dapat bagi menampung perbelanjaan.
Sudah tentu penambahan atau kenaikan cukai akan dilaksanakan atau cilok dari harga petrol.



9


Lebih lebih lagi belanja pengurusan melebihi 70% dan 30% darinya kepada JPM sekadar membayangkan semuanya sekadar membuncitkan lagi perut dan bukannya menjana pembangunan untuk rakyat.

Laporan RCI Forex diharap dapat merobek reputasi Tun dan meroboh PH juga tidak kesampaian kerana laporan itu dianggap konspirasi politik, tidak lengkap dan 1001 kelemahan dan persoalan.

Kombinasi 4 mantan MB Selangor yang compang camping untuk merampas semula Selangor dari Azmin yang licik dan PKR sudah tentu sukar dari kejayaan selagi Anwar masih dipenjara.

Dalam cubaan mengkorupkan Azmin dan lim kit siang dengan kerjasama dot dot tiba tiba pecah lubang dan khabar angin MB Johor juga terlibat dengan suapan... Johor bakal tempat umno lahir dan berkubur, 2018.

Semua ini tidak membantu pun memulihkan imej umno di mata rakyat...



PAU yang berlangsung juga membayangkan tidak akan berlaku apa yang ajaib untuk membantu umno dapat menawan semula hati rakyat. Pemimpin sudah hilang darah dan kini mengharap semangat akar umbi jika ada.

PAU sepatutnya tempat muhasabah diri, menilai prestasi, memberi peringatan dan amaran kepada pemimpin agar jangan khianati perjuangan..

Corak dan budaya PAU kali ini sudah boleh dijangkakan,  mereka jadikan PAU pentas memaki hamun, fitnah dan memburukan pembangkang..APA DAPAT???
Tak cukup dengan itu, mereka saling balas puji memuji rasa bagus..


Dalam ketika baru nak cakap besar dan tunjuk kuat di PAU, datang pula nota rasmi dari Peguam Negara US tentang 1MDB - kleptokrasi yang paling teruk di dunia...

Hatta untuk umno bercakap tentang Melayu dan Islam pun sudah tidak relevan..... Akuilah hakikat, mereka hanya untuk Najib.

36 comments:

  1. Sokong tuan admin 100%.

    ReplyDelete
  2. Kikiki

    Blog fitnah membina persepsi..

    Dh takde modal le tu..

    Kikiki

    Kuatnya kerinduan terhadap UMNO biarpun cuba dilindunginya..



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Persepsi?

      Padanlah dapat power bank pasir.
      Bukan sebab kena tipu.
      Tapi nk bg gambaran cytrop yg dibayar otak isi pasir..

      Kah kah kah....

      Delete
    2. Kah kah kah kah kah

      Selamanya kau cuma dapat air liur Madey je.. Sebabnya kau mmg bengap..

      Air liurnya utk pengundi..
      Projek dn konsesi hanya utk kroni dn family..

      Kah kah kah kah kah..

      Selamanya jd balaci bengap utknya mengaut hasil dn kekayaan negara mengisi tembolok kroni dan familynya..

      Lg kesian kebengapan yg cmni..



      Delete
    3. Keperwiraan Mahathir dah terbukti
      Kepondanan Najib amat menyerlah,
      ini buktinya.....

      Pada zaman Tun Mahathir, lihatlah bagaimana beliau mengambil balik Carcosa Seri Negara, Guthrie, Pulau Layang2, dll daripada penjajah. Vietnam pun terpegun kaku tidak berani bertindak balas bila Tun Mahathir arah jet2 pejuang kita mengebom pulau Layang2 di Laut China Selatan. Tun Mahathir dgn komando2 kita menyusup keluar membawa pulang beratus-ratus kanak Islam Bosnia dari penyembelihan puak Serb. Tun Mahathir dgn lantang membidas Amerika & NATO - mendesak PBB menyeret Presiden George Bush ke 'tribunal jenayah perang' kerana membunuh jutaan orang awam di Iraq.

      Bermula pd era Pak Lah & kini Najib, lihatlah bagaimana satu demi satu tanah pusaka, aset dan harta negara terjual, gadai, lepas kepada orang asing. Sampai2 dgn Spura pun kedua PM dayus ini takut hingga kita terlepas Pulau Batu Putih & tanah KTM berpuluh2-puluh kilometer dari Tanjung Pagar ke Woodland di Spura. Mana jati diri & darah keperwiraan 2 pemimpin ini?

      Pak Lah & Najib ternyata terlalu lemah syahwat & pengecut tunduk kpd kuasa Amerika. Najib lagi teruk...sehingga sanggup menawar dgn penuh rela duit KWSP untuk memperkasa ekonomi Amerika.

      Apakah pemimpin yg tak berkewibaan & pengecut dibiarkan terus mentadbir negara?

      Kita mahu pemimpin sejati, bukan sorang bacul lagi dayus yg dipimpin oleh kuasa2 asing & bini.....!!

      Delete
    4. Kikiki

      Perwira la sangat.

      Bila yg baik semua dia "tahu" sebab nk ambil kredit tunjuk dia le yg buat dn bagus.

      Tp bila kebejatannya didedahkn. Mula le menggelupur bgtau "tak tahu" utk menyalahkn pihak lain utk menutupi kezaliman dn ketidak amanahannya.

      Cmni punya org pun nk dipercayai lg ke? Ketua Negeri Selangor pun melabelnya sebagai "merbahaya".

      Delete
    5. Kikiki..
      Kebejatan tapi najib sokong tanpa berbelah bg.

      Najib bejat x?

      Delete
  3. KERINDUAN YG TERDALAM MACAI BARUA
    NAK TUNJUK MUKA MALU KENA INTAI2 SAJA
    TERLAJAK PERAHU BOLE LA UNDUR SEGERA
    LAJAK KATA KESIPUAN LE GAMAKNYA...


    KIKIKIKIKI.... BERAMBOSSSS....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada makhluk mengilai 'KIKIKIKIKI'.... ...automatik teringat nek tempoyak. Sebut nek tempoyak, terlintas kelibat keris berayon, bila ingat spesi2 ini... tup tup tup... terpacul susuk kejora.

      SUSULAN ITU....TERINGAT AMANAT SEORANG PEJUANG KEBENARAN:

      Ini dia CV Jing Jibo @ Kejora -

      Anjing Jibo

      Anjing Jibo di blog ini sekor saja. Tapi coba membayangkan dia ramai, konon. Selalu masuk tak pakai nama, ada masa menyamar pakai nama yang orang lain dah pakai di sini, ada masa pakai nama seperti Keris Berayon dll. Semua Protun di sini tahu bahawa yang di hayon nya ha nya bola dia. Dan bola Jibo, bos dia.

      Bola yang kecut sebab Jing Jibo ni dah tua. Masuk sini pagi petang siang malam, walau pun pukul 2-3-4 pagi. Menipu, membohong, memfitnah. Dah tua baka tapi otak budak kecik. Itu pasal apa yg dia cakap selalu nya mcm bebudak.

      Anjing Jibo ini gunakan berbagai mode, cara, gaya bahasa, nada bercakap. Kekadang guna mode bertitik ... kekadang mode bebudak kikiki, hahaha, hehehe, puiiii, terakhir ini Warghh kaahh kaahhh kaaahhhh pulak. Terakhir lagi, banyak pantun memantun macam kartun. Di salin C&P nya pulak, selalu ulang rangkap yang sama. Lagi terakhir: dia salin komen2 Nek Tempoyak atau tulis atas nama itu.

      Tapi pada umum nya - terutama nya bila dia dah tak tahu nak response atau meradang – Jing Jibo itu mengarut, mengata Go Fly Kite, maki hamun dan mencarut. Dia di kasi makan dedak, takda melukut yang ada habuk beras sikit pun, takda zat, tak membina otak nya. Pengtahuan nya cetek, selalu nya bodoh, bangang, bongok, bingong, bingal, baghal.

      Anjing Jibo ini ia lah contoh penyokong yang Jibo kata di kempen PRU13 ada lah “bangang, hamjadah”, sebab tak membantu dia sikit pun dengan mengeluarkan fakta dan hujah yang munasabah untuk menaikkan imej dia yang merudum.

      Kita teruskan balas, bidas, sebat, belasah, hentam, tibai, kritik, kutuk, ketuk, sekel, pelangkong, kentot dan tahikan dia. Itu saja cara nak deal dengan dia.

      Delete
  4. Aku nak jenguk juga PAU tapi teringat pesan tok guru hadi awang, tak jadi le..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mujur, saya tinggalkan UMNO sejurus PRU 13 melihat keputusan terburuk dalam catatan sejarah dan mula berfikir adakah ini tanda UMNO pimpinan Najib tidak direstui oleh Illahi.

      Delete
    2. Budak suman amat ni tiada pendirian... fuck oof from Malaysia. .. yur Singaporean Bastard go back to Singapork again.....

      BERAMBOSSSS....

      Delete
    3. Kejora hanya berani cakap di alam cyver sehinga kini kecut telur untuk face-to-face dgn saya.

      Najib pulak terpekik-terlolong di belakang2 sampai kini tak ada 'tulur' berdepan face-to-face dgn seorang tua berumur 93 tahun.

      Cisssss...pengecutnya mereka berdua.....!!

      Delete
    4. Kini Najib bertindak-bertanduk lebih kalut lagi karut dgn berkhianat tak terampunkan bila dia menggadai jual tanah & aset negara kpd negara China Komunis.

      Delete
    5. NAJIB MENAJISKAN UMNO & NEGARA

      Sejak KERA2-tajaan Borosmah Najib bersemayam di Putrajaya....

      Islam agama rasmi Malaysia HANYA INDAH pada nama saja.

      Melayu beragama islam hanyalah RETORIK pada nama.

      JAKIM, MENTERI AGAMA, MUFTI, CENDIAKAWAN ISLAM HANYA GAH PADA NAMA.

      KONCO2 JIBROS, MACAI2 JIBROS, BLOGER2 JIBROS, CYBERTOYOL2 JIBROS....semua 100% munafik, meloya & memualkan. Rasa hormat rakyat, sekelumit pun dah tiada.

      Bangsa dah dibangsatkan, klepet dah dicop ‘halal’.

      INI 'ISLAM' KER?

      Delete
    6. Suman Tua memfitnah dn berbohong lg di 9.45.

      Suman, cuba kau berkata jujur, adakah prestasi UMNO lebih buruk atau lebih baik di PRU 13 berbanding PRU 12 ? Keja kau menipu je la.

      Di PRU 13 cina tidak menyokong kerajaan. Sebabnya kerana ada talibarut haprak mcm kau yg rela dn rakus utk "screw" bangsa dn agama kau sendiri. Tp alhmdulillah UMNO makin menunjukkn prestasi yg lebih baik. Peluk la dn junjung la puak kianat Islam yg dlm jemaah kau tu dgn impian, agama..raja raja dn bangsa kau akn lebih dimuliakn lg.

      Tahniah Suman.. Sebab kau yg kianat ni dh berambussss kluar sendiri utk berani menunjukkn kemusangan kau dgn impian palsu yg dijanjikn.


      Delete
  5. Salam Saudara KD. Saya sebagai rakyat marhein dan rakan-rakan mengakui terasa bahang kemelut sosial, ekonomi dan politik. Sejak lahir dan dewasa sealiran dengan perkembangan pembangunan negara dan politik negara, saya merasa dan melihat negara masa kini kucar kacir. Pemimpin-pemimpin yang ada bukan berpaksikan pada agenda memperbaiki taraf hidup serta ekonomi negara tetapi lebih kepada berpolitik dan mencari kuasa dan keuntungan. Menteri-menteri bukannya nak turun padang dan memastikan harga barang terkawal tetapi dah tak nampak dan semua harga barang ikut suka hati peniaga aje nampaknya. Saya sendiri dalam seminggu 5 hari masak sendiri tak mampu makan di kedai. Maknya pendapatan individu dengan kos kehidupan sudah tidak seimbang. Apa yang kerajaan nak banggakan. OSIU OH KAMANANG

    ReplyDelete
  6. Biarlah mereka bersidang untuk kali terakhir penuh dengan retorika orang-orang yang membenci kebenaran.

    Hakikatnya UmNo hanya tinggal kumpulan penyamun, pendedak, dan orang-orang yang keliru. Golongan orang-orang yang keliru ini pun bilangan mereka makin hari makin sedikit.

    Satu-satunya jerami tempat UmNo berpaut pada ketika ini ialah tempoh masa. Tamatnya tempoh masa ini maka akan lenyaplah UmNo.

    Pada tarikh hari ini 6hb Disember di tahun hadapan iaitu 2018 UmNo hanya akan tinggal dalam lipatan sejarah. Malaysia akan kembali hebat selepas kematian UmNo-Najib.

    Oh ya, bukan setakat UmNo akan menjadi sejarah bahkan kumpulan A9 juga akan menjadi sejarah, bukan setakat kumpulan sahaja bahkan seluruh anggota A9 juga akan tinggal menjadi sejarah. Sama ada mereka itu menjadi sejarah atau keterlibatan mereka dengan A9 kekal menjadi sejarah.

    Ia tetap akan berlaku, in shaa Allah. Tak lama sangat dah, hanya tinggal beberapa purnama saja lagi sebelum talkin boleh dibacakan sbg simbolik kematian UmNo.

    Innalillahi wainna ilaihi rajiun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menang atau kalah...puak A9 akan jd penganggur lps pru. Time tu....mkn pasir la korang.

      Delete
    2. Kikikiki... relex broo... silap cap munga bubar bila2 masa jer.... sapa mkn pasir nnti.... kikikiki..ckp mlm drngar2... ckp siang jgn lelapkan mata bodos....!!

      Delete
    3. Bila ada makhluk mengilai 'KIKIKIKIKI'.... ...automatik teringat nek tempoyak. Sebut nek tempoyak, terlintas kelibat keris berayon, bila ingat spesi2 ini... tup tup tup... terpacul susuk kejora kufur.

      Delete
    4. Yg kufur je menyokong dan berdiam diri bila Nabi dihina dn Hukum Allah diperlekeh didepan matanya dn sanggup berpeluk dn menjunjung puak kianat islam trrsebut hingga bersatu didalam jemaahnya.

      Delete
    5. Yg kufur jugalah tidak berani apabila diajak bersumpah demi kebenaran.

      Delete
    6. Anon 6:57

      Bukan saja ia tidak berani bersumpah laknat malahan ia telah mencerca pula ayat AlQuran yang mensyariatkan sumpah laknat. Tidak syak lagi pelakuan orang yang kufur. Banyak lagi selain itu.

      Sesungguhnya ia hanya sedang diberikan tempoh dan sesungguhnya tempohnya itu akan tamat dahulu sebelum tamatnya tempoh UmNo.

      Delete
    7. Anwar Ibrahim berani ke bersumpah laknat?

      Kenapa ko tak meroyan suruh Madey bersumpah laknat bab ketidak amanahannya tentang isu forex? Malahan ko jd bebal dn bengap tsk sudah mengakurkn saja bilamana dia cakap "tak tahu" tanpa mau berfikir.

      Sesungguhnya ko juga sefang diberikn tempoh utk bersukaria memfitnah dn memperdajalkn nas dn hadis. Cukup cukup la mempergunakn ayat ayat Allah utk tujuan songsang kau memfitnah.

      Aku juga pasti tempoh kau juga pasti ditamatkn sebelum tersembamnya PH. Sesungguhnya kau telah diberikn peringatan.


      Delete
    8. Bila pula Tun cakap tak tahu??

      Kau ni bengap kot..

      Yang tak tahu tu kau..ikut je apa si bangang lain bercakap..

      Delete
    9. Virgo muncul di 1:55 untuk beralasan walaupun komen saya di 8:28 langsung tidak menyebut ia ditujukan kepada Virgo, malah saya dengan jelas menulis bahawa saya menjawab komen anon sahabat di 6:57.Bukankah hanya yang memakan cili akan terasa pedasnya.

      Demikianlah sikap pendusta yang beralasan dengan orang lain padahal butiran kes masing-masing adalah tidak sama.

      Tun M tidak pernah diajak oleh mana-mana pihak lawan untuk bersumpah laknat. Bersumpah laknat adalah satu penafian kepada pertuduhan untuk membuktikan kita di pihak yang benar. Pertuduhan ke atas Tun M juga serupa pertuduhan kanggaroo di dalam panel kanggaroo yang membuat keputusan jauh rendah daripada piawaian dan menjadi bahan ketawa seluruh dunia. Pelakuan Tun M yang tidak bersumpah laknat tidak ada apa-apa celanya. Malah ia adalah betul untuk tidak menjatuhkan taraf sumpah laknat apabila ia dibuat untuk perkara yang sudah jelas adalah mengarut, remeh, palsu dan sia-sia.

      Anwar Ibrahim pula telah dituduh dan penuduhnya telah bersumpah laknat. Maka sebagai membela diri Anwar Ibrahim memang perlu bersumpah laknat. Keengganannya menunjukkan ia bersalah di atas tuduhan itu, tapi adakah ia kufur? Tidak disebabkan ia hanya enggan dan ia tidak pula mencerca tindakan penuduh bersumpah laknat.

      Ada pula Virgo tidak diajak bersumpah laknat melainkan selepas ia bertubi-tubi mahu kenakan saya di atas perkara yang telah jelas melainkan ia hanya memutar lidahnya seperti Yahudi. Kemudian ia cuba beralasan dengan bertanya saya adakah sumpah laknat wujud di dalam Islam. Apabila saya berikan nasnya ia telah mencerca ayat Allah yang mulia itu dan berkata sumpah laknat adalah cara kaum munafik. Inilah sebenarnya perbuatan kufur.

      Saya telah sempat bersumpah laknat bahawa Virgo memiliki lidah membelit seperti Yahudi dan lidah beralasan seperti Nasrani. Sumpah laknat saya yang ketiga tidak sempat dilafazkan kerana sdr KD telah menahan saya melakukannya apabila Virgo merayu-rayu meminta nyawa melalui tuan blog. Saya takut dengan tempoh? Fikirkan semula.

      Kini Virgo berkata pula bahawa saya yang telah diberi tempoh. Lihatlah bgmn berbelitnya lidahnya seperti Yahudi, ia mengatakan saya yang sedang diberikan tempoh padahal saya yang mengajaknya mempercepatkan tempoh dengan bersumpah laknat dan ia bukan saja lari mencicit seperti tikus bahkan menyalak pula seperti anjing padahal sahutan dan ajakan saya itu ia lari daripadanya. Di dalam menafikan pun ia sempat menggabungkan fiil tikus dan fiil anjing, dan ia tidak segan silu untuk memutar lidah pula di kali yang lain.

      Seperti yang telah saya katakan, Virgo dan UmNo sama-sama hanya sedang diberikan tempoh tetapi tempoh Virgo akan tamat dulu sebelum tempoh UmNo. Pengataan saya adalah kebenaran sedang pengataan Virgo adalah kebathilan lagi beralasan.

      Kalau ada kesempatan saya akan menulis mengenainya buat tatapan para pengunjung blog semua, in shaa Allah.

      Sementara tempoh Virgo masih berbaki, mari kita saksikan kedurhakaan2 Virgo kpd Allah dan Rasul agar apabila Virgo dibinasakan kelak semua yang mengenalinya akan berkata "sesungguhnya Allah tidak menganiayai Virgo sedikitpun tetapi Virgolah yang telah menganiayai dirinya sendiri."

      Delete
  7. Orang umno berfantasi, berauta dan berkepalsuan

    Melayu beragama islam hidup dalam kepura-puraan dan penuh dengam hipokrisi

    Apa yang dibanggakan. Malaysia adalah negara kleptokrasi. Sessions, AG telah mengesahkan semua. Yg hairannya, negara kafir berrealiti, berfakta dan berkebenaran

    Why????

    Melayu buta, pekak danbisu bertuhankan wang, pangkat dan kuasa

    ReplyDelete
  8. DAH DI DUGA DAH BEKAS2 UMNO NI
    PETUALANG BARUA MESTI MAKI MAKI
    DAH BERAMBOSSSS BEERAMBOS PERGI
    PARTY SENDIRI PUN TAK MAMPU URUS SENDIRI


    PUIIIIIIII.....!!!

    BERAMBOSSSSSSS... INI KALI BUKAN BARUA DAP@SINGAPORK SAJA YG KASI BERBAMBOSS.. PRU SINGAPORK PENSABOTAJ EKONOMI PUN KAMI PASTI DATANG.... TUNGGGUUU...

    INI KALI.... BERAMBOSSSSSSS SILA MENINGGAL

    ReplyDelete
  9. Anon 10:37, lagi ramai macam kau dalam umno, lebih cepat umno itu jahanam dan mampus.

    Hujah kosong mesti datang dari kapla hotak kosong.

    ReplyDelete
  10. ANON 11.07

    KALAU DAH BERAMBOS KATAKAN SAJA BERAMBOS
    ORG MACAM KO NI LA PENJAHANAM PARTI UMNO
    UMNO TAK SUPPORT YG MERAJUK SEBAB BODOS
    LU ANGKAT KAKI DAN TUBUH PARTI CAP MUKO KO.!

    KIKIKIKI... BERAMBOSSS MACAI X DE PENDIRIAN.. MAJUK... NANGIS... BUKAN UMNO TEMPAT KO....

    BERAMBOSSSSS.....!!!

    ReplyDelete
  11. kesian. dlm hati masih ada sayang dgn umno. tak pe, tunggu dulu. parti bunga kejap lg kena bubar la tu. lepas tu bleh balik masuk umno hehehe

    ReplyDelete
  12. 11.27
    kikikikikiki.....dah bole duga macai mcm ni brooo...!!

    Hangat hangat taik kutty jer tu... dah bulur boboi nnti masuk ler umno balik...


    pantekkk la...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila ada makhluk mengilai 'KIKIKIKIKI'.... ...automatik teringat nek tempoyak. Sebut nek tempoyak, terlintas kelibat keris berayon, bila ingat spesi2 ini... tup tup tup... terpacul susuk kejora kufur.

      Delete
  13. SETIAP KALI PRU, MESTI KATA UMNO BUNGKUS TAPI DOK MEMERINTAH JUGA...

    MAKA TERTUBUHLAH MACAI DOK KIPAS CHE DET, LOBI MACAM NAK GILA DALAM BLOG....ADA ORANG KA NAK SOKONG... DULU CHE DET BOLEH JUAL MINYAK LA KATA DIA HEBAT, XDA UNTERNET..SIKARANG SEMUA TERLONDEH...MEMALUKAN MEMUALKAN KONON BAIK RUPANYA PENYANGAK JUGA..TUDUH NAJIB SAPU DUIT KERAJAAN, DIA NAK BERANAK MISKIN KA HAHAHAHAHA DUIT SIMPANAN KUNUN HAHAHA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yang terlondeh? Umno juga dapat busuk, dek perbuatan najib

      Delete