Tuesday, June 21, 2011

unit anjing dikerah melindung pendemo bersih.. !?

Untungnya jadi cina, cina Malaysia, untung sebab mereka berniga satu bab, tapi untung mereka sebab tinggal di malaysia, tinggal di lengkongan orang melayu, untung kalau sakit demam ada orang melayu akan ambil tahu, untung sebab mereka akan dilindung oleh orang melayu kalau ada orang serang atau mengamuk, dan sekarang lebih untung sebab jangan dijentik, kalau cina kena warning pun, berebut rebut orang melayu nak lindung.

Perkasa pun sayangkan cina, perkasa sebelum nak demo bagitau awal2 pada cina supaya jangan turut serta, itupun ramai salah faham mendakwa perkasa nak ganyang cina. Atas salah faham itupun, ramai pemimpin melayu, media melayu,blogger melayu yang kritik dan kutuk perkasa. Jejaka idaman malaya, bakal PM Malaysia pun minta ibrahim ali diisakan, presiden gerakan yang kalah pilihanraya dapat jawatan dan gaji buta, koh su kun pun minta ibrahim ali dikenakan tindakan, pemimpin dap dan pembangkang lain jangan cakap le, mereka lebih api dari api.

Yang nak angkat topi, tabik spring adalah kepada pemimpin melayu, blogger melayu dan pejuang melayu yang pegang bendera umno dan yang lain tetapi cukup hebat dan berani membela cina. Mereka2 inilah yang sanggup mati dan berkorban demi cina, betul2 1Malaysia walaupun mereka selalu kutuk 1malaysia, jadi tidaklah hairan kalau melayu2 di sebelah sana pula sanggup jadi 'barua' kepada ambiga.

Sebab itulah kalau nik aziz malu nak mengaku melayu, kita lebih mudah faham maksud sebenar. Negara kebajikan juga bermaksud orang Islam diutamakan tapi kenalah cina didahulukan dalam apa apa jua hal. Ibrahim ali juga tidak akan bernasib malang seperti sekarang kalau dia bukan orang melayu. Melayu adalah perkauman, racist selain dari label malas yang sudah di cop beribu tahun dahulu.

Tiada cara lain, kerajaan dan pdrm juga wajar membenarkan BERSIH di adakan untuk mengelak daripada dilabel sebagai kerajaan yang tidak adil, korup, kroni, perkauman dan menindas kaum bukan bumi. Bukan sahaja kebenaran, malah pdrm wajar mengerah seluruh anggotanya dan unit anjing dan kuda untuk mengawal dan melindung pendemo BERSIH.

Tetapi SIAPA hakikatnya yang akan bertembung pada BERSIH untuk melakar sejarah hitam?

3 comments:

  1. hakikat yang menyedihkan, tetapi benar ...

    ReplyDelete
  2. Salam. Mungkin keling paria dan negro?

    ReplyDelete
  3. Melayu telalu cepat gabra , terlalu cepat melatah itu lah sebabnya , cina keling- ambil kesempatan ...
    Yang akan hadir masa demo nanti mejoriti org melayu ... org cina tak kan turun , orang keling pun tak kan ikut ... kerana mereka nak bertepuk tangan kat tepi menyorakan orang melayu yang merusuh ...

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...