Saturday, November 18, 2017

BEREBUT REBUT PULAK DAH SIAPA YANG LEBIH BERJIWA BESAR...



Anwar sekadar sakit bahu tetapi yang datang ambil restunya semua jenis kes berat.. mandatori.

Bolehkah semua orang bebas datang melawat seorang banduan (?)

Siapa yang berjiwa besar, aku lontarkan soalan ini kepada NGO, katanya tengoklah kepala bapak siapa yang lebih besar.

Bagi mereka seekor dua  yang kenal KD, sudah tentu mereka tahu siapa yang akan KD angkat sebagai yang paling berjiwa besar, mungkin tidak kali ini..

Tanya orang politik....niinndiiaaa depa angkat pemimpin sekapaii...baaeeekkk punya. Sangat sukar memberi kelebihan kepada musuh atau pesaing..

Ayat biasa zahid..lawatan biasa, tiada agenda politik ?? Qaplah jingga.

Peluang terbesar ditungu, lim kit siang atau lim guan eng masuk hospital walaupun sekadar demam biasa....tengok siapa yang lebih awal.

Memandangkan gambar hanya dinaikmuat oleh mereka yang melawat, nyata gambar Zahid lebih win.

Anwar pegang tangan Zahid sebagai menerimanya dengan baik, mungkin tanda terima kasih atas beberapa kelonggaran dan kemudahan yang diberikan oleh penjara atas kebenaran Zahid.
Semua senyum kecuali anak2 Anwar..

Apapun kemungkinan besar atas ehsan lawatan ini, Anwar boleh dirawat lama seperlu mungkin.

Jangan lupa, kemalangan ke atas Anwar, "ter"kemalangan atau kemalangan dirancang. Berapa tahun pula tempoh siasatan. Jangan sampai si pelaku sempat pula lari ke Australia..

PDRM pun kena berjiwa besar, jangan rosak jiwa seperti siasatan 1MDB yang bertahun, belum ada penghujung... Atau PDRM dijadikan kambing hitam, surong tarik pihak tertentu memperlengah untuk kepentingan...jangan sampai nyawa tercabut ketika melacur amanah yang dipikul.

Antara Zahid, Anwar dan Najib..sudah tentu yang berjiwa besar adalah Rosmah Mansor (RM).

Tanpa minat politik, tanpa kemaruk kuasa, tanpa minat campurtangan urusan negara malah di FITNAH serata dunia, dia sanggup diheret bersama menemani suami tercinta yang desperate menang pilihanraya.

Inilah jiwa besar, pengorbanan besar, do or die.








25 comments:

  1. Satu manifestasi kekecewaan yang terluah oleh macai orang tua itu sebab kegagalan orang tua itu memohon maaf secara terbuka seperti dipinta oleh ahli keluarga S.Buloh. Bantuan politik dipohon seperti dulu-dulu, tetapi masih tinggi egonya dan berat sungguh mulutnya untuk memohon kemaafan. Atau adakah ia disebabkan ditelan mati emak, diluah mati bapak.

    Satu lagi bala datang. Cawangan dan bahagian bercelaru seperti anak-anak ayam kehilangan ibu. Hendak diharapkan beberapa orang itu ibaratnya harapkan pagar, pagar makan padi. Kini parti yang dikatakan bersatu tetapi kini diambang perpecahan akibat AGM 2016 diisytiharkan tidak sah.

    Tambahan lagi dengan penyakit lupanya yang tak kunjung kebah dan tak reti apa-apa. Aduiii, sudah jatuh ditimpa tangga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lebih lucu, selepas Pengurus bank dijolok telornya sampai sekarang..tidak berani bertaruh lagi.

      Delete
    2. Setuju! Sebab tembelang orang tua itu sudah pecah yang ada agenda ada udang di sebalik batu. Maka S.Buloh aka Pengurus Bank sudah terasa senak sakitnya tidak mahu pisang berbuah dua kali.

      Ini kalilah, bagi pengajaran kaw-kaw pada orang tua itu.

      Delete
    3. Kikiki..
      Bila tun m jmp anwar dipanggil uturn.

      Bila najib jmp anwar jdl jiwa besar.

      Apa jdk 9.5m byr shafie supaya anwar masuk dlm

      Delete
    4. Aku setuju benar.

      Sepanjang 1997-1999 boleh dikatakan hari-hari orang tua itu menjaja keaiban S.Buloh di media. Pernah pula terlepas cakap jika S.Buloh menjadi Perdana Menteri, dia dan keluarga akan berhijrah ke luarnegara.

      Sekarang terpaksa la pulak u-turn dan jilat kembali ludahnya demi meraih sokongan politik daripada S.Buloh. Anak isteri S.Buloh menuntut supaya dia memohon maaf secara terbuka. Satu permintaan yang amat ringan dan mudah, tetapi mengapa begitu berat dan sukar padanya?

      Macai-macainya cuba menolong dengan menjaja cerita RM9.5 juta. Tetapi dia yang mudah lupa terlupa ekornya terpalit dengan najis. Perbezaan RM25,800 juta itu sangat besar jumlahnya iaitu 2,715 kali daripada RM9.5 juta yang sumber ceritanya diragui.

      Delete
    5. 12:16, kamu cakap mengarut, baik kamu telan, kamu yang mati, bukan emak atau bapak.

      Amende nak cakap mohon maaf - teko kamu ada mintak maaf? Pakai loyar Shafie, bayar RM9 juta kata nya, nak tentukan Anwar tak dapat tanding dia di Pru14. Begitu takut kena guling.

      Kes Port Dickson, Altantuya, 1MDB (macam yang Tun sebut) ada mintak maaf? Dah berkajang2 di tulis DoJ pasal "misappropriation of 1MDB funds and money laundering" - sabenar nya, yang terakhir, laporan DoJ kpd mahkamah berkaiatan mengsita harta ia lah 251 mukasurat, menyebut "MO1" 16 kali.

      Rahman Dahlan, Menteri dan Director of BN Strategic Communications entahapakebende dah ngaku siapa "MO1" itu. Ada "MO1" mintak maaf?

      Delete
    6. Itu aku setuju benar. Berdasarkan ceramah-ceramah S.Buloh, P.Andan, K.Amanah dan P.Roket.

      1981, Maminco-Makuwasa
      1982, Perwaja Steel
      1983, BMF
      1988-1994, BNM Forex
      1994-2000, MAS

      Delete
  2. KD, apsal mamat tu.. Kesian menumpang di blog PH, gamaknya kena halau dengan mykemut.

    Layan je, ini je saki baki pecacai yang masih bernafas.

    Tongas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju benar tu.

      Pendaftaran bahtera sudah hampir nak kena tarik balik. Kelasi-kelasi sana sini dah memberontak. Orang tua itu sebagai nakhoda pulak terkena penyakit lupa ingatan dan tak reti apa-apa. Timbalan nakhoda pula entah kemana-mana perginya. Bahtera ini tinggal nyawa-nyawa ikan saja lagi tunggu masa melanggar batu karang dan karam.

      Nakhoda P.Roket main kayu tiga. Nakhoda K.Amanah pula khadam P.Roket. Tambahan lagi Nakhoda S.Buloh masih belum melupakan dikhianati.

      Alamak Bahtera-bahtera dipimpin si Pahlawan Bugis semakin menghampiri dengan meriam-meriam bersusun rapi di dek satu, dua dan tiga dengan peluru-peluru sudah tersedia. Tentera-tenteranya sudah bersiap siaga hanya menanti arahan si Pahlawan Bugis untuk memuntahkan peluru-peluru meriam.

      Aduhai, si Nakhoda lupa ingatan sudah tersilap congakan. Si Pahlawan Bugis ini bukan calang-calang orangnya. Sopan berkata-kata, Lincah dan handal di dalam pertarungan.

      Delete
    2. Anon 1.38, esok dah pilihanraya ke?
      Kalau belum, cerita tin kosong dah lama dah dengar..
      Jiwa tak besar



      Tongas

      Delete
    3. Setuju benar tu.

      Itulah strateginya, biarkan musuh berada di dalam keadaan nyawa-nyawa ikan dahulu sebelum membuat serangan menyeluruh. Dengan cara itu Najib menjimatkan tenaga, wang dan masa di medan perang bila gong sudah dipalu.

      Lagipun bahtera orang tua itu dalam keadaan tunggang langgang sekarang. Berkuntau sesama sendiri. Jadi bagilah mereka peluang untuk self-destruct dulu. Keh.keh.keh.

      Delete
    4. Wahai Mamat 1:38:00 AM,

      Mengapa kamu mengarut?

      "Si Pahlawan Bugis ini bukan calang-calang orangnya. Sopan berkata-kata"?

      Kamu diam di gua mana? Tak baca ke "Pahlawan Bugis" jerit kata kata kotor "Kepala Bapak Kau" di Mesyuarat Agong MCA?

      Kamu dah biasa ke kena jerit kata kata camtu? Di kempen PRU13, dia jerit cyber-troopers Umno/Bn "bangang, hamjadah".

      Kamu dah lali kena maki ke? Tak rasa malu, tak sakit hati lagik?

      Kepala Bapak kau.

      Delete
    5. Memang sesangat benarnya.

      Parti orang tua itu berada di dalam keadaan tunggang langgang. Tiada mesyuarat cawangan, tiada mesyuarat bahagian, AGM 2016 tidak sah dan AMK tiada dalam perlembagaan. Kalau parti sendiri tidak terurus, bagaimana hendak menguruskan pakatan lebih-lebih lagi negara.

      Jahanam, jahanam, jahanam.

      Delete
  3. apa yg ko dengki sgt kd oii

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Marah dorang ni kata jiwa besar kat semah! He2 he2 ..kd ..kena cakap bumper besar dulu..itu trade mark dia! Patutla cai marah! He2

      Delete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. Dengar cite ada pertandingan baru sekarang. Pertandingan keluarga siapa paling banyak banduan. Keluarga pilihan allah dari PKR tengah leading diikuti rapat oleh peserta dari DAP iaitu keluarga Lim. Ada juga penyertaan baru dari keluarga bakal menteri besar kelantan. Senang jadi pemimpin Pakatan Haranap, tak reti jaga anak pun boleh jadi menteri... KEEP CALM AND TELAN PIL KUDA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebelum pru, mungkin keluarga dari PH leading tapi lepas PRU..within 100days Confirm laki bini, anak beranak, sepupu sepapat, orang kanan orang kiri menjuarai..

      Delete
    2. Itu aku setuju benar.

      Dengan keadaan partinya yang tunggang langgang. Dia sendiri penuh dengan sejarah skandal-skandal berdasarkan ceramah-ceramah dan tulisan-tulisan S.Buloh, P.Andan, K.Amanah dan P.Roket.

      Jahanam negara kalau dia berkuasa semula!

      Sokong Najib, UMNO dan BN untuk kemakmuran negara.

      Delete
  7. Blog org gila ni entah apa dia nak spin aku pun tak paham,..

    Cer sedor diri sket dengan realiti..Program 'hebat' membariskan anak ketua penyangak negara (boboi) sangat hambar.. apakah ini cermin sebenar PRU14?

    kita tengok leh viral media sosial membenci Najib vs realiti rakyat menyokong Najib/UMNO BN... gelisha benar macai Penyangak Tua lihat gambar2 ziarah Najib dan Zahid diatas.. Mahakutty paling tak win kot..


    http://taipingmali.blogspot.my/2017/11/apa-sudah-jadi-dengan-pakatan-tiada.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika blog ini dikatakan blog gila, cuba renungkan sekejap...
      Hospital orang gila..
      Nurse tak gila
      Doktor tak gila

      Siapa yang kunjungi?
      Orang sakit mental..
      urwelcome anon 1033

      Delete
  8. Realiti skrg sapa2 yg masih sokong najib mmg manusia paling bangang mengalahkan keldai...senang sangat kena kelentong sebodoh2 kelentong derma arab. Cakap la apa pon tapi jgn la telan bulat2 kelentong si najib pasal derma arab nie. Patutnya UMNO pakat ramai2 siasat melaun sekor nie dan bukannya menjadi keldai tunggangan najib laki bini. Jgn la perasan UMNO ni satu2 nya pembela melayu...pemimpin2 kononnya berjiwa besar mcm angkut bakul angkat sendiri. Tunggu je la PRU14...kalau menang la PH mmg aku singgah semua blog2 pro najib nie kasi salam terakhir 1Malaysia dgn middle finger...

    ReplyDelete
    Replies
    1. 12:02,

      Fat Mama tak boleh masuk bakul, tak boleh sesiapa angkat.

      Kena masuk eksekutif jet, kapal terbang angkat. Tak memasal. Bukan layak naik eksekutif jet gomen pun. Semua rakyat kena bayar.

      Kepala Bapak dia.

      Delete
    2. Aku setuju benar dengan kenyataan itu. Orang tua itu dilabel sebagai bapa rasuah, bapa kroni dan penyangak.

      Aku merujuk kepada ceramah-ceramah oleh S.Buloh, P.Andan, K.Amanah, P.Roket, M.Arang dll.

      Oleh itu sesiapa yang menyokongnya adalah merupakan pengkhianat-pengkhianat juga.

      Delete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...