Saturday, July 11, 2015

Lu fikir Le Sendiri...

Sarkis Daa· 17 hours ago
Adakah kerajaan Israel lebih baik dari negara kita? Polis Israel telah mengeledah rumah presiden Israel yang bernama Moshe Katsav dan merampas bukti-bukti presiden Israel merogol perempuann Israel. Selepas itu, presiden Israel dibicarakan dan dipenjarakan selama 7 tahun dalam penjara bersama banduan-banduan lain. 

Sebaliknya, di negara kita pemimpin-pemimpin yang disyakki terlibat dengan pelbagai skandal kewangan hidup bebas sedangkan orang-orang yang membocorkan skandal kewangan diburu. Orang curi susu bayi (mungkin kerana kemiskinan atau bayi lapar dirumah) dipenjarakan tetapi orang yang mencuri wang berjuta atau berbilion ringgit hidup bebas menikmati hasil jenayah. Apa yang sedang berlaku di negara kita?


18 comments:

  1. Cara pembelitan fakta? Apakah org yg dimaksudkan tgh kemas barang lari luar negara? Entalah...pro00ttTt

    ReplyDelete
  2. Macai Ah jib gor mana pernah fikir semua ni?? Dia tuduh macai Anwar taksub dengan Anwar sebab dah diberi segala bukti tapi macai Anwar masih kata fitnah? Apa beza dengan macai Ah jib? Bila semua cerita pasal Ah jib belum apa2 lagi dah dituduh fitnah? Nampak tak persamaannya disitu? Hahahaha

    ReplyDelete
  3. Mana macai Ah jib gor yang selalu main isu memali yang mempertahankan Tun Musa hitam dulu ya? Dia tak nak tuduh Tun musa hitam kena beli ke sebab Tun Musa Hitam suruh Ah jib gor bercuti??? Wakakaka

    ReplyDelete
  4. Sabar bro, negara kita ada daulat dan jangan terkejut individu yg terlibat akan mendapat ganjarannya yg diluar jangka. Tunggu sajalah, rasanya tak lama lagi tu. Kalau sultan (dah mangkat) sendiri pun pernah tidur dalam istana diangkat keluar dan dibaring dekat pagar, apalah sangat seorang pahlawan bugis yang penakut. Sebenarnya dah diberitau setahun dulu lg, seorang demi seorang orang kanannya akan diambil (dah diambil pun), akhir sekali ketuanya. Itu lumrah, setiap yg baik dibalas baik, setiap yg buruk, buruk jugalah imbuhannya. Mudah2an kita dipanjangkan umur untuk lihat peristiwa ini. Dan seterusnya malaysia kembali bangun dgn lebih cemerlang.. Inshaa Allah..

    ReplyDelete
  5. KD , perkara begini boleh terjadi aku rasa mungkin ramai yang terlebat , apatah lagi sejak isu mula hangat sejak march lalu lagi banyak la si bugis Ajib Gor tabur duit bagai nak gila , sebab tu susah benar nak heret si bugis ini ketengah .Mungkin juga semua jemaah menteri dah rosak dan mungkin semua ahli majlis tertinggi UMNO dah lingkop malah mungkin kerajaan sendiri dah korup dan rosak , mungkin mungkin mungkin sebab tindakan terlalu lembab dan terlalu kuat melingdungi .

    ReplyDelete
  6. tak dengar lagi laungan bersemangat yang dengan angkuhnya mengakui PAHLAWAN BUGIS. napa yer?

    ReplyDelete
  7. Nak tanya kat pondan bugis sekor ni...kerajaan berlandaskan Quran...bab dia dan Smua anggota gomen yg sokong dia boleh/dihalalkan menipu tu kat surah yang mana satu ya?

    ReplyDelete
  8. siapa yg curi wang berjuta dan berbillion???

    Bagilah tahu?

    Setahu aku, org yg kata 42 billion lesap dah mengelabah...

    sebab laporan awal Audit negara , kata 42 billion tu ada dan tak lesap pun...

    Kita tunggu dan lihat nanti....siapa yg akan ke penjara...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada ... tapi dalam bentuk units... just units.
      kepala bapak dia lahh!!!

      Delete
  9. Anon anon kat atastu , aku rasa ta faham pun sebenarnya apa yg berlaku...

    Mereka ni pak turut, dan tak guan otak untuk menganalisa berita..

    Tak apalah, kalau dah bodoh nak buat macam mana...

    ReplyDelete
  10. Penulis blog asalnye pnyokong kerajaan tapi almaklumlh Johorean katakn mcm apa yg diuar uarkn oleh TMJ jadi sedikit sebanyak delh terbit dihatinya untuk meletak anak Johor sebagai peneraju.Tapi malangnya TSMY tidak berkeyakinan setelah syarat yg diletakkan oleh Madey kuti agak mnekan TSMY.lantas tekadnye teruskn ajelah agenda asalkan Najib ditumbangkn.

    ReplyDelete
  11. Cai selalu ckp duit x lesap lh, x hilang lah. otak dierg pd duit x lesap. Mmg betul2 pelik dgn cai ni. Duit x lesap tp jadi UNIT. lawak2. Pastu buat hutang ntah apa2 ntah n then byr INTEREST beribu juta. Tu pun baru bunga. cai.... tolong fikir aras tinggi sikit. hiduplah dlm dunia realiti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sodih... Najib mempunyai penyokong buta perut macam anon ni... dulu kita hairan bagaimana penyokong aljub jadi mcm orang kena mandrem, kini penyokong najib pun apa kurangnya?

      Delete
    2. maksud saya anon6:49 tuh..

      Delete
  12. Mahathir hanya mahu Najib berundur, rakyat mahu Najib dihadapkan kemuka pengadilan untuk mencari keadilan samada Najib bersalah atau tidak.
    Mahkamah bukan tempat untuk takut jika berada di jalan yang benar.

    Yang mempercepatkan Najib tumbang ialah penyokong, cai dan penjilatnya yang sokong membawa rebah.
    Gelagat dan sikap hipokrik mereka menyebabkan rakyat menyampah dan menghukum Najib.

    ReplyDelete
  13. Hahaha kantoi si bangsat RPK dpt bmw baru...hasil dari....

    Kepada RPK!!! Fak mak nenek hang!

    ReplyDelete
  14. KD..aku nak tukar kem lar..nak BMW gakkkkkkkk..hehehehe..

    ReplyDelete
  15. Apakah pelaburan yang dibuat oleh 1MDB dengan kos sebanyak RM 15.4 bilion dalam GIL Funds, Brazen Sky, dan Aabar Deposit? Di manakah pelaburan itu dibuat? Apakah pelaburan dalam bidang jual burger? jual nasi lemak? jual kapcai? jual kangkung? tanaman hidroponik kangkung? pelacuran? dadah? perusahaan membuat alat rangsangan seks? perusahaan ubat kuat seks? video lucah? agensi membekal chinadoll ke kelab malam? perusahaan kelab malam? perusahaan pub? perusahaan karaoke? perusahaan disko? perusahaan dangdut? dalam perusahaan apa?

    Malahan yang paling lawak adalah Pengerusi PAC kata siasatan pihak Audit Negara tidak nampak perkara yang meragukan dalam pengurusan 1MDB, tapi lepas tu dia kata 1MDB tak berikan dokumen dan memberi kesukaran untuk pihak penyiasat audit, kemudian dah hantar surat kepada Kementerian Kewangan untuk suruh 1MDB kemukakan dokumen yang diminta oleh pihak audit tu.

    Tak ke bodoh komen macam tu? Memang memalukan, pengerusi PAC, 4 orang tan sri yang mengetuai pasukan petugas itu pun memang memalukan, komen bodoh, siasatan nak melepaskan penyamun, kalau macam ni lebih baik letak beruk di hutan sebagai ketua penyiasat.

    Negara sekarang ni jadi bahan lawak jenaka di luar negara kerana kepimpinan yang bodoh dan tolol, ditambah pula dengan agensi penguatkuasa yang bangang.

    Tapi mereka ni masih tak sedar diri lagi.

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...