Sunday, July 19, 2015

Strategi Melayu Lupa Diri TV3 Berkesan..

3 hari raya sudah berlalu. Strategi Penasihat Najib dibantu media seperti TV3 nyata berkesan kerana rakyat marhaen yang ditemui nyata langsung tidak tahu 1MDB dan permasalahannya.

Mereka tetap sokong UMNO dan percaya bulat-bulat pada Najib hal urusan negara, malah Tun M dipersalahkan.

Justogate, pembohongan WSJ, pemalsuan SR, konspirasi kepada Najib diterima betul dan benar.

Walaupun pencerahan dibuat nyata puak ini termasuk jawatankuasa cawangan lebih ghairah dan terasa teruja bangga lebih kepada menghadiri open house Ketua Bahagian.

Jika mentaliti rasa selesa dan selamat ini dibawa sebenarnya mereka tidak tahu bahaya di depan. Kepalsuan semua ok sekarang ini akan makan diri.

Faktor sebenar kerana sebahagian besar buta internet dan yang pegang jawatankuasa bahagian dan cawangan majoriti 50an...

Insiden di lowyatt juga tidak mendatangkan apa-apa rasa bimbang kerana yakin polis dapat mengawalnya...Persepsinya, yang bersalah ialah Melayu, yang mencuri...

Melayu bukan sahaja mudah lupa tetapi juga lupa diri..

25 comments:

  1. Sorry la tak tengok berita TV3... terlalu propanganda

    ReplyDelete
  2. aku pun dh tak tgk berita tv3 lg...naik meluat

    ReplyDelete
  3. Kita yang tak tengok betullah tuh. Tapi yang admin citerkan bagi mereka yang tengok. Kesanya amat menebal sekali terutama orang kampung yang tak tau langsung pasal internet. Ada Ketua Cawangan dan bagagian pun buta internet. Gulungan inilah juga yang akan menyumbang kepada kehancuran. Mereka terlalu one track mind.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup syahdu melihat komen2 pro Tun M. Semakin terdesak.Isu org kampung tak tahu internet diperbesarkan agar masyarakat kg dihina.Ini lah cara pro Tun M bila kalah dalam persepsi.

      Delete
    2. Kalah? Menang?

      Adakah orang yang berjaya mencuri kemudian menutup kesalahannya dianggap menang ?

      Adakah orang yang bersedekah hingga muflis dianggap kalah atau rugi?

      Berfikiran melalui kepala siku atau buku lali mungkin rugi.

      Delete
  4. Tu pasal la raya ni kiya kena bagi tau... bercerita

    Sya hilir perak dah byk tpt g. Ari ni di selatan sban/melaka. So far ramai gak org kg tau...nak2 hal TH. Dorang pun byk yg panas ati tpi x leh wat per...cuma mereka janji akan ceritakan plak kpd org2 kg yg lain

    ReplyDelete
  5. Meroyan dan kecewa sahaja bunyi komen2 di atas. ..elok pi baca Novel " Bila Babi Menguchap Salam"..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ted, jangan jadi cerdik yang tidak boleh ditumpang..

      Delete
    2. Ted, jangan jadi cerdik yang tidak boleh ditumpang..

      Delete
    3. Yang anon ni tak abis2 lagi beraya ke hulu hilir bgtahu org kg teruknya pemimpin UMNO.
      Isu TH yg tergadai tanahnya kepada bangsa asing diembunyikan yg dicerita fitnah bailout.

      Berjaya gerakan KD ang the gang manipulasi dan fitnah.

      Delete
    4. Anon 6:16. Suka hati dia le nak beraya dan apa dia nak ceritakan, yang kau sebok apahal..

      Apa hak kau nak sekat kebebasan orang lain...kau sendiri pun pergilah beraya dan melalak lah apa yang kau nak salak...ada kami kesah

      Delete
  6. Klau hati dah bertukar hati babi....tv3 pun dikatakan propaganda.....kapirlaknat terang2 mempersenda islam dan bangsa sendiri si hati babi buat dekk sj...dasar hati babi ...payah lerr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila bagi komen biarlah faham isu topik.. jangan tergolong dalam sindrom lain yang ditanya, lain yang dijawab.
      Terkeluar dari tajuk perbincangan.

      Delete
    2. Bila bagi komen biarlah faham isu topik.. jangan tergolong dalam sindrom lain yang ditanya, lain yang dijawab.
      Terkeluar dari tajuk perbincangan.

      Delete
  7. (Saya spend time kat internet lbh lama sikit dr tv(tk de asrto). Tapi saya percaya 'the devil you know is better than the one you don't know" Jgn la kutuk org kg dan orang lain yg tak setuju dgn kita sebagai kolot dan sombong. Anak2 saya ramai yg oversea, kerja pon ada, tapi saya still beranggapan cam, kat atas.
    Saya juga tak suka sebab orang puak sane suka mengutuk dan mengeji orang yang tak sama pendapat. Itu yg saya kesian. Ahli keluarga saya ramai yang gred 48 dan 52 tapi sokong pemetintah. Jangan la puak sana generalise orang. Cara arang belah sana yang mengutuk tu yang buat kami meluat. Tak kira tempay dan masa macam cina hampeh kat open haouse menteri. Tu la contoh species puak sana. Biadap, memang jenis yang kurang ajar, macam mana orang nak sokong puak camni? Vesides, apa yang kita dengar dan nampak, perlu di buktikan, possibly challenge in court, baru sahih. Setakat menfitnah, bbudak sekolah pon boleh buat, bila cikgu dah brainwash diaorang.

    ReplyDelete
  8. golongan yg tak tau internet pasti akan menerima apa2 sahaja yg disampaikn di tv. Itu sahaja SUMBER yg ada bg dierg... sekali cakap dh timbul keraguan & bila tengok balik tv jd lain plak. X daya koi nak terangkn satu2.

    ReplyDelete
  9. Apabila kita berilmu, apabila kita berinformasi, apabila kita mendengar cerita kedua dua pihak , pada masa itu kita membuat penilaian dan berpendirian dan menyokong mana-mana pihak, maka pada masa itu perbezaan fahaman dan sokongan kena dihormati.

    Yang dikesalkan ialah satu pihak yang terima maklumat dari internet 100% terus percaya dan satu pihak lagi yang telan 100% semua maklumat dari tv3'...,tiada keseimbangan maklumat.

    Yang dikesalkan bukan pihak mana yang disokong tetapi yang dikesalkan Melayu tertinggal maklumat. Kalau kita bertanya pada orang Melayu tentang 1MDB atau GST dan jawapan mereka TIDAK TAHU, bayangkanlah nasib bangsa itu...Mereka dalam kegelapan ilmu dan mudahlah dipesongkan oleh mana mana pihak samada kerajaan atau pembangkang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aii KD nak manipulasi ke?

      Aku nak tanya la bukan ke isu 1MDB hanya berkisar pada dokumen petro saudi? Dokumen itu plak datang dari sumber pengkhianat syarikat yg menjual kpd bangsa malaysia paling celaka(pengkhianat negara)

      Isu 1MDB ebngkorang punya pasal jadi barah sampai malaysia dikatakan bankrap.najib tidak pandai mengurus ekonomi hakikatnya dunia iktiraf dan menaikkan penarafan.Disebabkan sebahagian rakyat malaysia bodoh bab penarafan ekonomi engkorang beruntung la dalam buat analisis
      Sampai sekarang sebahagian masyarakat malaysia pro pembangkang masih mengatakan 42 billion lesap.Salah TV3 Ke?

      La ni isu akaun peribadi Najib dan Rosmah dimanipulasi dgn fitnah agar rakyat menjadi hakim.TV 3 mempertahankan Task Force .Siapa yg salah ?

      Ingatla TV3 kalau salah bakal disaman.KD boleh fitnah setiap hari kerana Malaysia tiada undang2 fitnah.KD memang la seronok manipulasi dgn fitnah tetapi ingat ya Allah kita satu je.Esok semua kena mengadap.

      Sekarang adalah zaman engkorang menguasai internet.Berbagai propaganda dan fitnah berleluasa.Tapi ingat ya Kerajaan UMNO bukan bodoh sentiasa sampai tahap tahu la mereka bangunkan sistem agar semua fitnah dimasuk ke bakaul mahkamah.

      Delete
    2. Anon 6:37, manipilasi itu apa? Tunjuk ayat yang relevan...
      Fitnah itu di mana? Tunjuk ayat tuduhan?

      Delete
    3. TV3 menjemput Bangkai Babi mcm chegu Butt, azmil, azwan jmm, samdol smm yg amat bodo dipandang masyarakat..parti yg tiada pengikut

      Tak ada ka pakar ekonomi selain manusia lahanat yang tiada ilmu.

      Mana perginya professor, doktor, saintis.

      Mamat2 bodo ni bukan tau apa pun

      Delete
    4. "Aku nak tanya la bukan ke isu 1MDB hanya berkisar pada dokumen petro saudi? Dokumen itu plak datang dari sumber pengkhianat syarikat yg menjual kpd bangsa malaysia paling celaka(pengkhianat negara)"

      Kalau salah dokumen tu kami rakyat marhaen pun tak percaya, masalahnya bila ditanya tak dijawab, lain soal lain jawab, bila Tun tanya dialih jawapaqn kerana `tak buat jambatan bengkok' jawapan chai ahjibgor pun camtu juga alih,alih,alih,alih,alih kemudian masuk TV3 tunjuk harta kekayaan anak Tun alih lagi, alih lagi, alih lagi, lagi,pastu...Najib berucap berdegar degar pahlawan bugis kunun, Tun hadir forum nothing2hide untuk BERTANYA aje, umur dia pon dah 90 tahun, habis lintang pukang ahjibgor ngan punahsihatnya kecut telor tak datang.

      bersambung....

      Delete
    5. Sambungan....

      "Isu 1MDB ebngkorang punya pasal jadi barah sampai malaysia dikatakan bankrap.najib tidak pandai mengurus ekonomi hakikatnya dunia iktiraf dan menaikkan penarafan.Disebabkan sebahagian rakyat malaysia bodoh bab penarafan ekonomi engkorang beruntung la dalam buat analisis"

      Kita ambil analogi seperti berikut(ini pun idea chai ahjibgor)...

      Tun telah bina teras ekonomi yang mantap (kita ambil anologi contoh sebuah bas=ekonomi, ekonomi=sebuah bas, contoh chai) apa yang perlu najib lakukan adalah memandu bas dengan cermat untuk menuju ke matlamat destinasi (maksudnya wawasan 2020)

      Dalam sebuah bas, sudah tentulah ada pemandu dan penumpangnya, pemandu sudah pasti najib manakala penumpang yang duduk di barisan hadapan adalah jemaah menterinya, punahsihatnya (dibayar billion2), chai2 nya dan tidak dilupai kaum cina yang amat disanjungi najib bernama limkokwing dan kawan baiknya taikjholok.

      Penumpang2 yang duduk dibelakang bas pula terdiri dari rakyat marhaen yang tak bersalah dimana mereka perlu membayar tambang bas untuk menuju ke destinasi. Definisi tambang bolehlah diumpamakan cukai pendapatan, cukai barang, GST dan sebagainya.tambang bas dibayar telah diselewengkan (billion2) dengan membahagikan satu untuk engkau, dua untuk aku dengan kroni2nya.(ya betul, duit untuk umno, pru dan juga untuk poketnya sendiri)

      Najib telah diberi bas yang cukup baik kondisinya untuk dipandu, tetapi malangnya amanah yang diberikan telah di salahgunakan. Najib telah merempit , melakukan aksi membahayakan penumpang dengan memandu bas mengikut nafsunya.

      Akibatnya bas yang dipandu telah jatuh ke dalam gaung, nasib baiklah gaung tak dalam, walaubagaimanapun bas telah rosak terok dan penumpang ada yang cedera!

      Begitulah Najib...diberi kunci bas telah diseleweng sewenang wenangnya! Dan akibatnya rakyatlah yang terpaksa menanggung akibatnya kerana menaiki bas dimana pemandu tidak tahu selok belok jalan berliku liku.... blur!

      Bersambung.....harap chai ahjibgor mulut tak nganga baca analogi (contoh) ini untuk pemahaman mereka juga sebenarnya....bersambung.......

      Delete
  10. "Another person terrorist is another person freedom fighter"

    ReplyDelete
  11. Elok juga kau orang semua tahu isu 1MDB bukan berputar kepada kes PetroSaudi sahaja; US$2.9 billion saja. Yang lebih tu samapi jadi US$42 billion apa pula?

    Sempitlah kau orang ni. Kau orang ingat tetangkapnya Justo maka tutuplah kes 1MDB? Terus tontonlah TV3 tu lagi. Bila negara jadi papa kedana. minta tolong TV3 selamatkan kita.

    Anak2 saya pun pakar2 yang bekerja dimluar negara tapi tak terputus2 mengambil berat hal negara ini.. Jawatan dan pendapatn pun lebih tinggi daripapa U48 atau U52 tetapi menyampah dengan perkembangan di sini. Belanja RM3 juta untu bunga sahaja apakebendanya? Membazir wang rakyat.

    Inilah patut yang dijawab bukan sokong pemerintah membuta tuli.

    ReplyDelete
  12. La ni banyak komen dan soalan basi dari chai2 Maddey ..angka2 1mdb tu letak tepi dulu..ambil angka usd 2 million yg biznessman Malaysia offer Kat Justo tu..kemudian rujuk kenyataan ttg manipulasi data oleh SR yg disebut oleh Justo . ..Justo juga confirm pembeli data SR and China Dapigs memang nak jatuhkan kerajaan Jib ...tiga faktor itu sudah boleh overrule angka2 fund 1 mdb yg dikata hilang..Allo allo ...Chai2 Madey especially KD..analisa semudah ni pon tak nampak..alahai..Cher berlapang dada sikit..buangkan titik hitam dalam hati ...tengok dgn minda terbuka..

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...