Sunday, July 12, 2015

NAJIB TIDAK UNDUR, SIAPA YANG PALING KECEWA

Betulkah penyokong Mahathir paling kecewa jika Najib tidak berundur sebelum PRU14..

Saolannya kenapa perlu paling kecewa?
Memperjuangkan sesuatu tanpa kepentingan diri tentulah berbeza dengan berhempas pulas mempertahankan kuasa, pangkat dan jawatan.

Kalau dia seorang ahli umno dan sokong Mahathir, dia kena akur kepada pendirian KBU yang dipilihnya.

Kalau dia bukan ahli umno, lebih sekadar penyokong atau pengundi atas pagar, sudah tentu dia sentiasa ada pilihan.

Kalau dia penyokong Mahathir dan dalam masa yang sama menyokong pembangkang, kenapa perlu kecewa kerana jika Najib tidak berundur, potensi pembangkang tawan Putrajaya adalah 101%.

Semasa PRU13, di Pulau Pinang orang Melayu diingatkan jangan sokong pembangkang tetapi mereka tetap pilih.... Siapa yang paling kecewa sekarang.

Jika hari ini Mahathir minta Najib berundur dan umno tetap mempertahankannya.. kita lihat nanti, selepas PRU14, siapa paling kecewa...

Jika Mahathir salah, kita lega, walaupun kita menyokongnya.
Jika Mahathir betul, kita lega kerana sudah menjalankan tanggungjawab..

Jadi, siapa yang paling kecewa (?)

27 comments:

  1. Biarkan,,biarkan najib dbuai mimpi2 indah, dan pabila terjaga realiti tak seindah fantasi!

    ReplyDelete
  2. KD
    ALANG KAH MALANG NYA RAKYAT MALAYSIA DIBUAT MACAM LEMBU DAN BARUA BODOH , KAMU LIHAT NAJIB WALAUPUN JAWATAN NYA PM TETAPI DIA PUN SEORANG PEJAWAT AWAM , YANG JUGA TERTAKLUK KEPADA UNDANG UNDANG SEBAGAI PENJAWAT AWAM KALAU TIDAK SUDAH TENTU INI SATU KESALIMAN DAN KUKU BESI MACAM FIRAUN .

    KAMU LIHAT DAN FIKIR, KALAU PEGAWAI , KETUA PENGARAH DAN KAKITANGAN PEJAWAT AWAM ATAU KERANI SEKALI PUN SEKIRANYA DISIASAT SEBAB ADA KESALAHAN BERLAKU MEREKA INI AKAN DIGANTUNG KERJA , DIPINDAH KEJAWATAN LAIN , DIBERI CUTI REHAT DAN SEBAGAINYA , TAPI NAJIB SI PM BUGIS MASIH DILAGI DIBIAR BERTUGAS (SEBENARNYA BUKAN KERJA SANGAT SEBAB SELALU HARAP PUNASIHAT) DAN MEMBERI ARAHAN , INI SATU PROSEDUR YANG SALAH .

    KITA MEMANDANG JIJIK PADA ISRAEL TETAPI DARI SEGI KETULUSAN MEREKA 100 KALI LEBIH BAIK DARI KITA DIMANA PRESIDEN NYA DISYAKI TERLIBAT SALAH LAKU TELAH DIGANTUNG KERJA , KEMUDIAN DISIASAT DIDAKWA DAN DI PENJARA , BEGITU JUGA PAPUA NEW GUINEA , PM DISYAKI ADA KESALAHAN DIA DIGANTUNG KERJA LALU DISIASAT , SEKARANG DALAM BICARA , TAPI MALAYSIA JELAS SEBARIS DENGAN NEGARA DUNIA KETIGA YANG KORUP PEMIMPIN YANG APABILA ADA KES DISIASAT MASIH MAMPU MEMBERI ARAHAN DAN MEMBERI HALA TUJU SIASATAN INI SUDAH SAMA TARAF DENGAN FIRAUN

    FIRAUN APABILA MELAKUKAN KESALAHAN , AKAN BERTINDAK KEATAS SESIAPA YANG MEMBERI MAKLUMAT DAN RAKYAT SEMUA HARUS MENERIMA APA SAJA YANG KERAJAAN BUAT KERANA DIKIRA BETUL DAN BAIK UNTUK RAKYAT , INI LAH ERA DI MALAYSIA PERKARA SEPERTI INI BOLEH BERLAKU YANG TAK PERNAH BERLAKU SEBELUMNYA.

    NAJIB DAN KUNCU KUNCU DALAM 1 MDB MEMBUAT HUTANG YANG BESAR , KEMUDIAN MELAKUKAN PERBELANJAAN YANG MEMBAZIR DAN MEREKA JUGA BOROS DALAM PEMBELANJAAN MENGUNA WANG YANG DIHUTANG DENGAN JAMINAN KERAJAAN , MALAH SEKARANG SUDAH TIDAK TAHU MANA SEBAHAGIAN BESAR WANG YANG DIHUTANG ITU TELAH LESAP.

    TETAPI YANG MALANGNYA RAKYAT SENTIASA DIPERBODOHKAN OLEH NAJIB DENGAN MEMBERI JAWAPAN YANG TIDAK PADA APA YANG DI TANYA MALAH ADA KALA NYA TERPAKSA BERBOHONG ,CONTOH MENGAKUI TIDAK MENGENALI JHO LOW DI PARLIMEN KEMUDIAN BILA ADA BUKTI JHO LOW TERBABIT DAH KATA CINA INI TAK TERLIBAT (KENAL PULAK) ,KEMUDIAN TIPU KATA WANG SUDAH DISIMPAN DISINGAPURA DARI CAYMEN ISLAND BILA PECAH RAHSIA OLEH PIHAK SINGAPURA KATA WANG TIADA DIA TIPU PULA DALAM BENTUK UNIT (haram punya penipu) DAN LAIN LAIN LAGI KENYATAAN YANG BERBELIT BELIT UNTUK MEMBODOHKAN RAKYAT.

    SEDARLAH RAKYAT MALAYSIA KITA HARUS MENGHENTIKAN SEMUA KERJA KERJA JAHAT MEMPERBODOHKAN RAKYAT INI ,NAJIB INI DIA INGAT DENGAN TABUR DUIT BRIM YANG TAK SEBERAPA RAKYAT AKAN TERUS DIPERBODOHKAN SEBENARNYA IMPAK BURUK LEBIH BANYAK SEKARANG TELAH TERBUKTI SEKIRANAYA NAJIB BUGIS TERUS MEMERINTAH , SUDAH LAH NEGARA DAN JENERASI MASA DEPAN DALAM BAHAYA UNTUK MENANGGUNG HUTANG BESAR YANG DIBUAT NAJIB DAN KUNCU KUNCU UNTUK KESENANGAN MEREKA DAN KELUARGA MEREKA DENGAN RAKYAT DIPERBODOH UNTUK MENANGGUNG BEBAN , SEDAR LAH RAKYAT MALAYSIA SEKELIAN.

    ReplyDelete
  3. Sekadar bertanya..

    Segala laporan/report hasil dari siasatan pasukan TASK FORCE ( AG, BNM, PDRM, SPRM ) di hantar kpd siapa ??.. YDP.Agong, Speaker Parlimen atau kepada Perdana Menteri??..

    ReplyDelete
  4. walau apa sekali pun bukti nyata di perlu kan sekira nya benar2 berlaku jangan terburu buru mengambil keputusan yang tak tau ujung pangkal nya jangan sampai menang sorak kampung tergadai

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pakngah,
      Hang tok sah dok mengah la apa yang dikatakan oleh Roslan di atas adalah kenyataan , Najib dah beberapa kali berbohong , ini la jadah akibat terlalu banyak mengharapkan orang lain yang tolong buat dan fikir untuk nya , dlm kes 1MDB saya cukup yakin najib dah kena main dengan Goldman schc (Yahudi) pelobi hutang , jho low tali barut yahudi dan tok arab kaki kapur , Najib cuma dapat sikit yang geng yahudi amerika lain sapu keliling ,Hang tak yah lagi nak tunggu sampai negara habis lingkup , dari awal tahun isu ini di timbul sampai hari najib dok tipu suruh tunggu , sepatutnya jawab saja apa yang di tanya
      1. akaun Ambank adakah milik najib buat penafian dan wang RM 2.6 billion mai mana , Arah Ambank bagi kepastian , arah BNM buat pengkuan sampai hari ini semua diam . orang tanya pasai duit masuk akaun dia dia jawab dia tak guna wang 1MDB apa kejadah ini , yang ini pun pakngah tak ada akai boleh pikiaq.

      2. Bini dia rosmah ada teloq (berani ) mengaku akaun dia memang Bank in RM 2 juta, tapi orang tanya mana mai duit dalam 6 bulan ada RM2 dia jawab ini bukan duit 1MDB , sepatutnya jabatan hasil peka sikit ini pun depa dok diam.

      biasa lah pak ngah bila orang dah salah cakap pun merapu cuma , kita saja suka jadi bangang biaq depa ini tipu depan belakang , pak ngah nak cover line ikut suka tapi jangan sampai rakyat dok tanggung sial kedua laki bini PM bugis yg tak berguna untuk rakyat.

      Delete
    2. tapi pelik...Anwar beribu kali berbohong tetap menjadi pujaan hati korang gak kan? tak ke gitu?

      Delete
  5. Yang nak gadaikan minyak terengganu tu SIAPA pakngah kimi???..cer citer

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiada bukti + hanya cakap2 = fitnah!

      Delete
    2. Bekas MB trengganu bg statement mat said bg statement terbuka psl minyak trengganu nak di cagar 1mdb..SAMAN LA!!...fitnah kepala ba**k kau!!!..

      Delete
  6. Tiada sesiapa pun kecewa kalau Pahlawan Bugis tidak undur. Yang kecewa tu berapa kerat jer?

    Orang bangang jer asyik sokong Mamak tua yang mempunyai agenda sendiri dan bukan pasal parti pon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg sokong pahlawan bugis tu pandai pandai ker?..cer citer tang maner pandainyer tu?

      Delete
    2. 6.37am berhentilah dengan kipas kamu tu, kami rakyat marhaen faham kamu dibayar untuk komen, tapi tak terfikirkah apabila najib berhenti pasti ada masterji baru untuk kamu?

      Oleh itu marilah bersama sama, kita mengembeling tenaga untuk menjatuhkan atau meminta najib letak jawatan.

      Delete
    3. 7:16:00 AM berhentilah mengipas2 puak pembangkang...mentaliti tak kan pernah positif walaupun PR dah hancur...alahai belum apa-apa dah ke laut pakatan rakyat yang memperbodohkan rakyat.

      Oleh itu, hancurkan pakatan rakyat yg baru yang menjahanamkan negara. ibarat tikus baiki labu!

      Delete
    4. KD yang paling kecewa....

      Delete
  7. TUN dah KANTOI...memfitnah...apa nak jadi..UMOOR dah 90 tahun..nak rosakan Negara....ambil maklumat dari sumber Yahudi yang nak rosakan negara....TUN dikelilingi oleh mereka yang muflis dan desperado...yang mengharapkan kerosakan kepada negara...BELUM bersalah jika tidak dibuktikan bersalah bang!..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alahaii macai bugis bapok .. saper yg KANTO??I..saper yg lantik penasihat yahudi??!!..yg muflis dan desperado adelah macai macai penyapu bugis bapok yg risau hilang pendapatan bila bugis bapok ni di'belayar'kan..alahai hujah macai level kipidap!!.. patut lar kelaut...

      Delete
    2. 747...DIAMLAH BODOH!

      Delete
    3. sapa macai? ko ke? patut la komen macam haram

      Delete
    4. Anon 6:29:00..nak tau sape macai bapok..tgk cermin kat umah kau..dlm.cermin tu la MACAI!!

      Delete
  8. Madhaey perlu di cold storage kan, ada agenda tersembunyi, .....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Untuk proton dan kroni cina. masih nak hamsen.

      Delete
    2. Najib perlu di belikan 'telo'.. ada macam takder

      Delete
  9. Saya lihat seolah-olah KD telah berputus asa.
    Tapi kita sering melupakan satu perkara, takdir hidup manusia adalah ditangan ALLAH.
    JIka pemimpin kita bersalah, ALLAH Mengetahui bila saat dan minitnya dia akan terhukum. Cepat atau lambat sahaja.
    Maka perkara sangat penting ialah kembalikan rasa kecewa kita (rakyat) kepada ALLAH.
    Betapa ALLAH sangat suka hamba-Nya meminta dan bermohon kepada Dia.
    Manalah tau ada antara doa-doa kita ALLAH dengar tetapi keputusan mutlak tetap milik ALLAH.

    Disaat ini, hanya DOA adalah senjata utama bagi umat islam. Doa saudara saudari. Jika kita tak meluahkan rasa dan kecewa kita dengan ALLAH setiap masa, mana mungkin kita dalam pihak yang diberi kemenangan.
    Mintalah sungguh-sungguh ALLAH tunjukkan kebenaran dan doakanlah supaya kita diberi keselamatan dunia dan akhirat. DOA rakyat teraniaya didengar olehNya cuma kita jangan memaksa ALLAH mesti dibayar SEGERA kepada si pulan dan si pulan.

    Saya sangat takut hendak membayangkan mala petaka yang sdg menanti umat melayu dan islam kita di bumi tanah melayu ini. Sdangkn musuh kita sedang bergerak pantas dan senyap sedang hendak mencantas kita.
    Saudara saudari tidak perasan kah dengan keadaan politik suatu bangsa ini?
    Mereka sedang senyap tunduk tetapi otak dan gerak kerja mereka sedang pantas hendak merobohkan kekuatan kita. Sebab itu, saya dapat merasakan kita dalam keadaan tidak selamat. Selebihnya saudara-saudari bayangkanlah.

    JIka keadaan berubah menjadi tersangat buruk, bersiap sedialah untuk kita menjadi bangsa yang 'bangsat' (pemberani) tanpa belas kasihan untuk menjaga agama dan maruah kita (jgn jadik anjing diberi tulang pun masih tak sedar diri anda sdg dihanjing-hanjingkan dibelakang mereka). Hal ini sangat mendekat dengan naluri dan gerak hati saya. Kita akan teruji nanti. Adakah kita hendak terus menjadi bacul dan tunggul (seperti tidak kisah apa apa) atau kita akan bangkit dalam suatu kesatuan atau kita akan terus di pecah perintah (berpecah-pecah) pandangan dan kekuatan kita semata-mata kerana berebut 'keuntungan' tidak seberapa (demi menjaga tembolok sahaja).

    KITA AKAN TERUJI & DiUJI....

    ReplyDelete
  10. Hihihihi..kalo ader agenda mesti lah di sembunyikan, kalo di buat secara terbuka, bulan lah agenda namanyer..
    YA..ader agenda..agenda nya ..najib/rosmah turun demi nama baik negara!!!

    p/s: ted manoff skang komen pakai anonymous jer..huhuhuhu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang menuduh pun ada agenda jugak. bukan ke begitu taik manoff?

      Delete
  11. Banyaklah Badut yang melompat menyalahkan Najib. Seolah-olah kerajaan yang ada sekarang dah lingkup. Orang kerajaan masih dapat gaji awal sambut raya. Masih dapat BRIM. Gelandangan masih dapat bantuan. Mangsa banjir masih dapat pampasan. Gempa bumi masih ditolong. Rakyat tak ada yang mati kebulur.

    Cuma yang musnah Pakatan Haram Pembangkang. Bagus sangatkah mereka yang memerintah. Itulah yang disanjung dan dipuja oleh penyokong2 pembangkang.

    Apa yang dinyalakkan oleh Regimen Komunis RBA dalam blog hanyalah untuk membutakan mata rakyat akibat kemusnahan besar-besar dan tragedi yang melanda kumpulan ini.

    ReplyDelete
  12. Bukan pasal 1MDB..
    Bagi aku Najib punya problem bila dia perkenalkan konsep 1 Malaysia.
    Lanskap kontrak sosial telah hancur dan ianya sama sekali meruntuhkan benteng kukuh HAK Melayu. Semuanya disamaratakan. Dan kita lihat puak Avengelista mengambil ruang ini untuk menimbulkan satu persepsi bahawa apa yang termaktub dlm perlembagaan tidak selari dengan konsep 1 Malaysia. Maka HAK Melayu perlu dihapuskan tetapi keISTIMEWAAN yg diberikan kpd pendatang jangan sekali diusik!
    Ingat, orang Melayu berHAK keatas HAKnya. HAK adalah benda mutlak dan tiada kompromi. HAK darjatnya lebih tinggi dari mnjadi ISTIMEWA.
    Mendapat keISTIMEWAAN adalah satu pemberian, dari tiada kepada ada sesuatu. Tetapi HAK berdiri dengan sendirinya atas faktor asal usulnya.
    Jadi, jangan diguna pakai perkataan " hak istimewa" orang Melayu.
    Tidak perlu diberikan " keistimewaan" kalau sememangnya HAK kita!!

    ReplyDelete

SATUS QM TERKINI

  Sejak Disember 2023 agak kecoh di medsos dan berlarutan hingga sekarang. Masing masing yang peka berkenaan perkembangan QM mungkin tidak p...