Wednesday, July 8, 2015

SURAT PEGUAM NAJIB - WSJ DAH MULA PANIK

Dengar cerdik pandai berhujah ...

http://syedsoutsidethebox.blogspot.com/2015/07/hafarizams-amateurish-legal-and-press.html

Bezakan pula yang terlebih cerdik ni.. bahasanya yang memukau...ular lidi nak telan naga.


PERDANA Menteri difahamkan sedia maklum akan gelombang-gelombang serangan peribadi ke atas beliau yang dirancang para konspirator terdiri dari kroni-kroni yang 22 tahun ‘kembung’ tapi bila kuasa bertukar tangan, ‘kekembungan’ itu tidak bertahan.

"Konspirasi " ayat yang macam biasa dengar dari seorang banduan terkenal.... dah joint venture ka
......

Ni satu lagi pendapat: 


Najib sebenarnya mengaplikasikan taktik yang sama seperti Anwar Ibrahim dengan cuba mengalih fakta untuk menyalahi orang lain kerana pongong sudah terpalit najis. Samalah seperti Anwar Ibrahim yang tidak habis-habis menuduh konspirasi demi konspirasi demi konspirasi. 
http://mummyrokiah.blogspot.com/2015/07/tidak-ada-niat-jahat-wall-street.html

....
Maklumat Siasatan - siapa yang arah bocorkan ?







Di Malaysia memang hebat, serah Laporan Audit siasatan Profile Jenayah Tinggi pun boleh senyum-senyum macam serah kueh raya...

30 comments:

  1. Perlakuan para jemaah kabinet, malahan agensi penguatkuasan di negara ini memalukan Malaysia di peringkat antarabangsa.

    Sungguh lawak bila seorang suspek jenayah masih boleh mempunyai kuasa penuh dan akses untuk mengganggu siasatan hanya dengan alasan dia Perdana Menteri. Patutnya Najib ambil cuti, atau 'dicutikan' seketika hingga siasatan selesai barulah kita lihat kalau tak salah, Najib jadilah Perdana Menteri semula, jika salah, maka boleh babailah, pergi meringkuk dalam penjara.

    Kita merasa sangsi berhubung dengan ketelusan siasatan, kepada siapakah hasil siasatan itu diserahkan dan siapakah yang akan membuat keputusan mengenai tindakan seterusnya mengenai siasatan tersebut? Ini kerana Najib masih Perdana Menteri, ada kuasa penuh, patutnya hasil siasatan diserahkan kepadanya dan dia akan membuat keputusan berhubung tindakan seterusnya, tetapi dia juga adalah suspek utama dalam kes yang disiasat itu, apa kejadahnya semua ini?

    Sekarang ini kita mau tau siapa yang menerima hasil siasatan ini dan siapakah yang akan memutuskan tindakan seterusnya terhadap siasatan ini, apakah Gani Patail, Zeti, Khalid atau Abu Kasim, Nek Tempoyak, Ted Manoff, Keris Berayon, Hasan Malek, sila jelaskan siapa dan atas justifikasi apakah dia bertindak sedemikian?

    Selamat menjawab.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu maksudnya seseorang akn jadi korban@kambing hitam najeb? Entahlah..proo000TttTtt argh leganya

      Delete
    2. KD dan kawan2nya akan terus menabur fitnah agar masyarakat terikut2 dan menolak sistem kerajaan yg berdaulat.

      bagi KD dan kawanya mahkamah,sprm,bank negara ,PDRM,audit negara ,PAC semuanya hanya boneka.Persepsi ini akan terus ditabur agar masyarakat menolak sistem negara.

      Delete
  2. Najib ni sedar atau tk yg rkyt semakin meluat? Tolonglh faham!

    ReplyDelete
  3. Belum ada bukti PM adalah suspek jenayah dan tidak ada bukti PM mengganggu siasatan..
    Audit baru siap..
    PAC belum siap
    Petugas Khas belum selesai..
    SWJ belum jawab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko apahal bro? tertelan putik durian ke. lain macam je iramanya kali ini. bom dah bertukar jadi bunga api...hehhh

      Delete
    2. sambungan...
      Parlimen belum bersidang..
      Saman belum keluar..
      Akaun belum beku..
      Najib belum jawab..

      Kalau semua belum, mana boleh kata suspek jenayah dan ganggu siasatan..

      Delete
    3. OK, nanti bila ada kejadian jenayah, tak payah tangkap dulu, kena tunggu jawapan dari orang yang disyaiki membuat dulu.

      'Syabas tahap jamban' hanya di Malaysia.

      Delete
    4. Sfat amarah dan emosi pada KD akan berterusan agar rakan2 bersama menghina sistem kerajaan.
      Rakyat yg amarah sahaja akan bersama manakala rakyat yg memahami sistem kerajaan akan bersabar akan keadilan ditegakkan.

      Kepercayaan kepada perlembagaan sudah berakhir dikalangan pendokong KD dan rakan2..

      Delete
  4. Lagi satu, kita mau tahulah apakah keenam-enam akaun yang dibekukan itu apakah terlibat dalam jenayah pengubahan wan haram ini dan siapakah pemilik keenam-enam akaun ini serta atas justifikasi apakah jika terdapat sebarang dana yang besar masuk ke dalam akaun-akaun berkenaan?

    4 orang Tan Sri Pasukan Petugas Khas kena menjawab isu ini. Jika tak secara umum, perlu adakan sidang parlimen khas untuk menjelaskan kepada semua ahli parlimen berhubung perkara ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. berpuasa tidak melembabkan cara berfikir seseorang melainkan orang itu memang lembab. pasukan petugas khas TIDAK AKAN mendedahkan danmenjelaskan perkara tersebut buat ketika ini kerana siasatan belum selesai. bersabar boleh tak, aduhhhh.

      Delete
    2. Bodoh, saya tak suruh dedahkan sekarang, kalau dah siap nanti buatlah pendedahan, jangan sorok pula kononnya OSA.

      Najib bila nak saman WSJ, SR, dan Tun Dr. Mahathir yang Najib tuduh bersekongkol dan dalang utama nak fitnah bagi menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri? Itu pun kena tunggu kes selesai dulukah?

      Bila dah bodoh tu bodoh juga, kononnya berlagak macam orang ada ijazah, tapi bodo piang tak pernah bersekolah.

      Delete
    3. Belajarlah dengan akhlak blogger pro Najib.Mereka meletakkan kepercayaan kepada AG,SPRM,Bank Negara ,PDRM dalam melaksanakan keadilan demi rakyat.

      Mencampuri bidang kuasa dan membuat tohmahan akan menyebar luas persepsi memburuk2 agensi tersebut.Sikap beginilah menyebabkan fitnah berleluasa.

      Delete
    4. SEBENARNYA BANYAK ORANG TAK SEDAR MALAH BLOGGER PRO NAJIB BERTAMBAH BANGANG ,KERANA MEMANG BETUL ENAM AKAUN YANG DIBEKUKAN SEKARANG BUKAN MILIK NAJIB KERANA ENAM YANG DIBEKUKAN ADALAH AKAUN YANG MASIH AKTIF SEKARANG KERANA PADA PERINGKAT INI PENYIASAT DI PERINGKAT MENGESAN BAKI WANG YANG DISONGLAP OLEH NAJIB AND THE GANG , AKAUN NAJIB TELAH DITUTUP PADA 2013 SEMASA WANG 2.6 BILLION MASUK SETELAH DITUTUP IA SUDAH JADI CATATAN BUKTI DOKUMEN MEMANG BETUL KATA AG SABTU LEPAS DIA ADA LIHAT DOKUMEN ITU DAN SAMA DENGAN KENYATAAN WSJ YANG MEREKA MELIHAT CATATAN DOKUMEN JADI DOKUMEN MANA BOLEH BEKU TAPI DIAMBIL SEBAGAI BARANG KES , JADI BLOGGER PRO NAJIB JANGAN TERLALU GEMBIRA DAN KENYATAAN AG DAN KPN MEMANG TEPAT JUMA NAJIB DAN PENJILAT DIA YANG BANGANG .

      Delete
    5. Aku suka mamat ni cara dia tulis bakal jadi AG...

      Delete
  5. Pelik bin Ajaib! Akaun penerima dana tidak dibekukan, pemberi dana pula dibekukan? Konon nak kata yang pemberi dana cuba sabotaj penerima dana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu maksudnya seseorang akn jadi korban@kambing hitam najeb? Entahlah..proo000TttTtt argh leganya

      Delete
    2. 10:39...hang memang babi ciplak nama Ted manoff

      Delete
    3. Ted Poyology Manoff - pembina tamadun (sendiri declare)

      ..ko tak paya matah si anon yg pakai nama ko tu..hakikatnya nama ted manoff tu sendiri sudah pun semakin membusuk dgn komen komen menyodot nyodot telur najib bapok..

      p/s:.. jgn lupa beraya umah nek tempoyak..pakai t shirt 'i love pm'

      Delete
  6. Masalah sebenar umno dan mungkin semua parti politik malaysia!!!

    1) Bermimpi - Tak sedar dilantik utk berkhidmat kpd rakyat dan bukan berkhianat kpd rakyat!
    2) Persepsi buruk dan bodoh - Yg tua ingat yg muda lembik yg muda ingat yg tua nyanyuk. (Ruang bicara bernama news baru ni menunjukkan tahap pemikiran ketua pemuda wp sangat cetek!!! Apa jaminan yg tua lebih baik atau yg muda lebih baik? Bukan pasal tua/muda tapi lebih kepada fikiran dan hati utk berbakti kpd rakyat
    3) Tipu diri sendiri - Kenapa mereka2 ni masuk politik? Nak bantu rakyat atau nak bantu diri sendiri?
    Ketua pemuda wp blh kata 'kalau ada masalah/soalan boleh datang dan tanya terus kpd kami di bhg/caw'...yg lantik kamu tu siapa? Hang boss ke atau rakyat?
    4) Berlagak - Bila da berjawatan jadi berlagak taknak turun kebawah tanya dan bincang dgn rakyat...suruh rakyat g turun cari dia...sama macam suruh boss dtg cari kuli kalau ada masalah...
    5) Sesat - Asas politik ni da jauh menyimpang!!! Rakyat bertukar jadi kuli dan org politik tukar jadi raja dan hulubalang..

    Sistem politik negara mesti diubah!!! Rakyat dgn sokongan Raja/Sultan mesti ada kuasa veto utk membuang pemimpin2 yg tak tau buat keje, menipu, menyeleweng, merompak, menindas dan menzalimi rakyat!!! Takkan bila ada pemimpin sebegini kita biarkan dia perintah lagi sampai 5 tahun atau lebih!!! Kalau begitu maknanya kita adalah BANGSA YG PALING BODOH dalam dunia!!! Da tau di zalimi tapi dibiarkan!!! Saya mohon semua rakyat, ahli politik, ahli perniagaan, professional, sultan dan raja2 berusaha keatas perubahan ini agar negara kita tidak dijadikan tunggangan bagi mana2 pihak yg x bertanggungjawab utk meraih keuntungan peribadi!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakan KD yg mengatakan menyokong Raja tetapi pada hakikatnya menipu.Kita sedia maklum Raja2 walaupun rakus UMNO tetap pertahankan.

      Sikap setengah Raja yg rosak akhlaknya tidak menjadi UMNO membangkang RAJA.
      UMNO akan terus pertahankan Raja.

      Delete
  7. Malaysia memang hebat, serah Laporan Audit siasatan Profile Jenayah Tinggi pun boleh senyum-senyum macam serah kueh raya...

    Persepsi berniat jahat memburuk2kan kredibiliti AG.Bila rakyat dapat dipengaruhi agar membenci AG maka berakhirlah sebuah masyarakat yg berpegang kepada prinsip undag2 dan perlembagaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KD beruntung kerana memberi penghinaan kepada AG dibumi Malaysia yg undang2nya cukup longgar.
      Kalau di singapura KD sudah dipenjara kerana merosakkan sistem negara.

      Selagi undang2 membenarkan menghina pemimpin dan ketua agensi maka berakhirlah tamadun manusia yg tinggal akhlak yg buruk.

      Delete
    2. Aku respek dan bangga cai-cai Najib bodoh-bodoh belaka.
      Tunjuk satu ayat KD yang menghina AG...bagi nama, ic dan alamat kamu untuk aku saman..ada berani.

      Delete
  8. Cerita yg bakal KD dan kawan confirm kena kencing manis......

    "Dalam menyiapkan laporan awal itu Jabatan Audit memperolehi maklumat daripada pelbagai sumber termasuk bekas syarikat audit 1MDB, Dloyd dan Kementerian Kewangan. Temu bual dan perbincangan juga dilakukan dengan ketua pegawai eksekutif dan ahli lembaga pengarah dahulu hingga sekarang.

    “Secara keseluruhan PAC amat berpuas hati dengan laporan awal yang menyeluruh. Dibuat dengan telus dan memberikan maklumat baik kepada PAC.

    “Maklumat ini berguna untuk PAC tanya kepada pengurusan 1MDB yang akan dipanggil pada Ogos ini. Antara yang dipanggil termasuk CEO, bekas CEO, Lembaga Pengarah dan bekas Lembaga Pengarah,” tegas Nur Jazlan. -UM

    ReplyDelete
  9. Cerita 1MDB enggan menyerahkan beberapa dokumen dan file kepada Audit Negara umpama cai terkena kencing tikus..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita 1MDB ini tidak akan menjadi masalah kepada geng2 KD kalau taat pada isntitusi kerajaan yg diberi amanah.

      Malang geng2 KD akan terus menabur fitnah dan seterus menjadi barah kepada masyarakat.Akibat dari lemahnya undang2 fitnah yg ditabur secara ikut sedap mulut berleluasa seterus apa yg terjadi?

      KD dan rakan-rakan menuduh PM dan agensi lembap buat kerja sedangkan hakikatnya fitnah beratai lah puncanya.

      Selagi KD dan rakan2 tidak taat pada agensi yg bertauliah selagi itulah fitnah akan berleluasa.

      Delete
  10. Seorg doktor Israel berkata; "perubtan skg sudah maju, d mana kami memotong batang leher seorg lelaki dn letakkn pd lelaki yg lain dlm 6minggu dia sedang mencari pekerjaan".Doktor jerman berkata ; " itu tiada apa, di german, kami keluarkn sebahagian otak, letakkn dlm lelaki yg lain dan dlm 4 minggu dia sedang mencri pekerjaan".Doktor rusia berkata ; "tuan2, kami telah mengambil separuh hati manusia dn letakkn pd dada manusia yg lain dn dlm msa 2 minggu dia sedang mencari pekerjaan.Doktor malaysia ketawa; " kamu semua telah ketinggalan belakang. 4 tahun lalu kami telah mengambil seorg lelaki tanpa otak, tanpa jantung dan tiada telur dan jadikan dia sebagai perdana menteri""Dan sekarang seluruh negara sedang mencari pekerjaan"

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...