Tuesday, July 21, 2015

KEMARAU TUDUHAN KONSPIRASI DAN N2H...MAJORITI RAKYAT DOAKAN NAJIB SAMAN SR, The Edge, WSJ


25 comments:

  1. Majoriti rakyat doakan najib BERUNDUR

    ReplyDelete
  2. GHB lebih baik dari PAS. Selama ini PAS jahat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. PAS jahat sebab byk penjahat dan penjilat DAP.
      Harap2x penjahat tu semua dan penyokong2x dia ikut sekali masuk GHB.
      Aman sket PAS.

      Delete
  3. Kpd kb, kp, kw, kputeri, cuba2 la buat survey skrg...tanya rakyat kawasan masing2 samada mereka masih suka umno ke dak?

    Buat homework ckit...tgk brp byk kaw ge13 yg cukup2 makan jer. Masukkan faktor pondan menipu, menyonglap dan mengkhianat rakyat dan negara, TH, 1Md, duit msk ke akaun laki bini, penyokong tun, tr, tmj dll pastu buat projection utk ge 14...
    JUGA UTK GE 14, BOLEH LUPAKAN BAB NAK BELANJA BESAR2AN CAM GE13 PASAL RAMAI YG AKAN PANTAU...MAKNANYA BUDGET PUN DA TINGGAL CIPUT JER...susah le nak beli membeli...

    Yg TERANG ialah banyak jika tidak semua ahli akar umbi umno, rakyat, penyokong tun, tr, tmj dan byk lgi yg merupakan pengundi BN pada GE13 da meluat/menyampah/menyumpah dgn pimpinan bugis pondan x bertelor ni...

    Mungkin xde sekor pun org tinggi umno yg ada telor utk buat survey dan projection ni pasai takut dgn apa yg mungkin di persembahkan (sama mcm mktg/operation head sykt la...kena siapkan yearly budget/5years growth plan dll...cuba bayangkan growth plan yg nak dibentangkan bukan menaik tapi menurun!! Mau kena buang keje trus!)

    Kata org umno ni byk yg berpelajaran...takkan bab feasibility study ni sikit pun tak tau...

    Pendek kata kalau umno tak kembalikan keyakinan pihak2 yg disebutkan diatas maka undi kpd umno/bn akan banyak merosot. Apa jadi jika merosot? Mungkin akan KALAH...Lepas kalah apa jadi? Mungkin kena heret ke mahkamah....

    TUGAS ahli lbga pngrah umno/bn skrg ialah cari penyelesaian SETELAH mereka dipersembahkan dgn GE14 projection tadi...nak menipu lagi kah? Nak menyeleweng lagi kah? Nak pertahankan pondan bugis lagi kah? Nak simpan menteri2 x berkualiti lagi kah? Nak biar umno kalah kah? Nak biar mereka diheret ke mahkamah kalau pembangkang perintah kah? Byk lagi lah kah nya....kah kah kah (gelak)

    LK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diaorang tak belajar kes Selangor.
      Dah kalah, susah worrr mau dapat balik, lagi2 zaman skrg.
      Takat bagi BRIM RM1200 x jalan daaa.... Ambek2x jugak.
      Diorang bukan bodoh lagi.
      Yang bodoh BN, x reti2 bahasa, game dah berubah.

      Delete
    2. Najib dan kuncu-kuncunya dalam kepimpinan UMNO adalah pengkhianat parti, mereka gunakan kedudukan mereka dalam UMNO untuk daki kuasa dalam kerajaan, kemudian mereka gunakan kuasa mereka itu untuk kepentingan nafsu serakah mereka sedangkan UMNO menjadi mangsa dimaki hamun oleh oleh ramai, malahan Barisan Nasional juga turut dimaki hamun serta dicerca oleh orang ramai kerana kelakuan Najib dan kuncu-kuncunya.

      Penangguhan Pemilihan UMNO pada tahun hadapan bukanlah untuk kepentingan parti, tetapi kerana Najib perlukan lebih masa untuk menyonglap seberapa banyak yang boleh dengan kuncu-kuncunya kerana kalau Barisan Nasional kalah dalam PRU 14 pun, Najib dan kuncu-kuncunya peduli apa, dah banyak yang disonglap, lari duduk di Afrika dengan merasuah pemimpin korup di Afrika supaya melindungi mereka.

      Sedarlah semua.

      Atuk Cincaluk.

      Delete
    3. Dah buat, Majority tunggu keputusan siasatan.

      Delete
    4. Tapi pasal apa Najib yang menjadi suspek utama tidak 'bercuti' dari jawatan Perdana Menteri untuk mengelakkan gangguan terhadap siasatan ye?

      Atau Najib perlukan jawatan dan kedudukan Perdana Menteri untuk memberi arahan dari belakang tabir untuk melindungi segala salah lakunya dengan ugutan kepada ketua-ketua agensi pasukan petugas khas bahawa kalau sokong Najib maka kontrak jawatan disambung dengan lebih lama lagi, kalau buat siasatan telus dan menyebabkan Najib kena tangkap, maka semunya akan berhadapan dengan penamatan kontrak jawatan serta merta.

      Perlu diingat bahawa jawatan Ketua Polis Negara, jawatan Ketua Pengarah SPRM, jawatan Peguam Negara, jawatan Gabenor Bank Negara adalah jawatan kontrak.

      Atuk Cincaluk.

      Delete
  4. Sahabat semua,
    Ada tak lagi cara atau alternatif lain unt turunkan najib sblum pru14 selain dr kita berceramah tarbiah dlm stiap komen dan entry.
    Sy tak nampak smua ini berkesan unt paksa si jibbi tu berambus!
    Stakat komen entry,Tun membebel dlm blog yillek poochit. Si jibbi tu makin jd lembu kenyang!
    apa nak buat, itu yg penting. Tunggu...sampai bila nk tunggu? Sampai cina menang pru14 baru sahabat smua nk ckp "haaa kan aku dh ckp dulu korang taknak dgar"??
    Kalau stakat komen berapi tolak jibbi tp apa satupun jd buat, pro umno akn gelak sakan je. Lembuan smakin kenyang kita plak tuan tanah makin meluat..meluat kosong mata melopong.
    cuba fikir dan gerakkan sesuatu baru power. Sy tak berdaya ni. Kalau sy ada kuasa, dh lama 13 may buat wake-up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mana ada PRU14...
      Hehehehe.....

      WWW3 bermulanya di sini.
      Jalan selamat untuk si jibby jadik pelarian. Itupun nasib lha, kalau nyawa panjang.

      Delete
    2. Kepada ahli UMNO sekalian, desakan perlu dibuat untuk mengadakan pemilihan baharu, serta kalau betul semua ikhlas terhadap perjuangan UMNO, maka perlu mendesak Najib untuk letak jawatan dengan segera sebelum UMNO menjadi mangsa kehancuran akibat nafsu serakah Najib yang tak guna itu.

      UMNO dan Barisan Nasional sekarang ini ibarat pepatah, orang lain sedap-sedap merasa isi nangka, tapi UMNO dan Barisan Nasional pula yang terkena getahnya.

      Kalau setakat beberapa orang yang mendesak, tetapi yang lain tak mempedulikannya, maka Ketua Bahagian yang menjadi kuncu Najib akan gelak riang, mereka boleh berpakat dengan Najib untuk menyamun apa yang boleh selagi mereka ada kedudukan dan jawatan, tapi ahli-ahli semua akan melopong bila parti hancur dalam PRU 14 kelak, ibarat sudah jatuh ditimpa tangga.

      Sedarlah semua ahli UMNO, nak tunggu apa lagi, kita perlu giatkan usaha, kalau perlu ketua-ketua cawangan perlu adakan memorandum khas untuk dihantar kepada ketua bahagian masing-masing untuk mendesak supaya Najib dikenakan tindakan disiplin dan dipecat dari parti, kerana apa yang berlaku adalah sangat merbahaya kepada kedudukan dan kelangsungan kepada parti, lebih-lebih lagi kita berhadapan dengan PRN Sarawak, sahabat komponen kita PBB dan parti-parti komponen di Sarawak juga merasai tempiasnya, malahan PRU 14 pun bukannya lama lagi dah, takkan nak biarkan semuanya hancur baru nak sibuk nak berbincang itu dan ini?

      Bertindaklah segera demi kepentingan parti UMNO, demi gabungan Barisan Nasional, demi agama, bangsa, dan tanah air tercinta ini.

      Atuk Cincaluk.

      Delete
  5. 11.57
    Baru la hari ini terbaca salah saorang penyalak Ajibgor memberi komen yang lojik.,Pengomenx yang banyak di dlm blok JD ni pun bukan ahli UMNO,kebanyakkan mereka semua golongan urbanites,duduk di kwsn bandar ,dan tiapx GE dah undi Oppo pun.Buka mata sikit apa dah UMNO buat untuk mengambil hati votes bank mereka.UMNO peduli apa dgn golongan Urbanites walau pun Orang Melayu tapi ratax anti establishment dzan tidak mengenang budi dan pandai bersyukur.Selagi persempadan piulihanraya tidak diubah,selagi itu BN akan menang.Satu kwsn Parlimen saperti Puchong jumlah penggundinya sama dengan 3 kwsn di luar bandar.Itu sebab pada GE 13 UMNO saja bolih menang kerusi sama banyak dengan jumlah kerusi yang dimenangi oilh PAS+DAP+PKR.
    Berkenaan Ajibgor ni,perlu lah kita bersabar,jika benar dia bersalah,hukuman pasti menanti,tak guna melalak dan kalau tidak berhati menjurus kepada fitnah.Keadaan hidup kita pun tidak lah terok sangat.Contoh lihat kita merayakan Eid barux ni,tak ada pun rakyat kebuluran,belanja macam biasa,tak bising pasal GST,minyak naik sikit,yang banyak maut adalah pengguna j/raya.
    Jikalau kita ambil sikap kesederhanaan di dalam apa jua tindakan kita dan bersikap jujur dan ikhlas,saya percaya kita tidak akan bimbang masa depan negara kerana apa yang kita lakukan sentiasa di rahmati ALLAH.
    Mengenai topik JD ini bab saman menyaman bukan perkara mudah apa tah lagi melibatkan orang asing,sabar saja lah.mereka yang terlibat tahu apa yang mereka lakukan,elak spekulasi dan persepsi negatif.Salam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling kurang Najib boleh buat Pengakuan Berkanun untuk menafikan bahawa dia tak pernah membuka dua buah akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan menutupnya selepas beberapa bulan PRU 13 berlangsung serta tak pernah ada RM 2.63 bilion itu dimasukkan ke dalam akaun yang dituduh sebagai akaunnya itu.

      Sebenarnya perbalahan yang berlaku kini adalah kerana Najib nak 'play safe', dia tak mau mengaku, dia nak tangguhkan kebenaran, sebab itulah dia beri alasan tunggu audit, tunggu laporan pasukan penyiasat khas, tunggu itu tunggu ini.

      Takkan Najib tak tahu apa yang berlaku kepada dirinya sendiri, kalau betul dia tak pernah ada dua buah akaun itu, dan tak pernah ada kemasukkan wang sebanyak RM 2.63 bilion itu ke dalam akaun tersebut yang dituduh sebagai akaunnya itu, maka sepatutnya Najib buat Pengakuan Berkanun terlebih dahulu, bab nak saman Sarawak Report, Wall Street Journal, dan entah siapa lagi yang hendak disaman oleh Najib sebagaimana omongan para peguam dan pecacai Najib itu, tak apalah kononnya ambil masa, tapi takkan nak buat Pengakuan Berkanun pun ambil masa juga?

      Kalau Najib tak bersalah dalam isu 1MDB, sila jawab soalan mengenai pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion oleh 1MDB di dalam Brazen Sky, Aabar Deposit serta GIL Funds, pelaburan dalam bidang apa? Pelacuran? Ceti Haram? Pemerdangan Manusia? Tanaman Hidroponik Kangkung? Pengedaran Kapcai? Pemprosesan Dadah? Agensi Membekal Chinadoll ke pusat maksiat? Perusahaan Membuat Alatan Rangsangan Seks? Perusahaan Membuat Ubat Kuat Seks? Video Lucah? Kelab Malam? Dangdut? Pub? Karaoke? Disko? Pemprosesan Arak? Pemprosesan Air Ketum Untuk Penagih Dadah? Jual Burger? Perjudian? Jual Nasi Lemak? Jual Satay? Dalam bidang apakah pelaburan oleh 1MDB dengan nilai sebanyak RM 15.4 bilion itu?

      Berdasarkan undang-undang syarikat 1MDB, dokumen penting seperti pelaburan RM 15.4 bilion itu perlu disahkan dan ditandatangani oleh Najib terlebih dahulu, takkan kucing di Pasar Borong Selayang pula yang menandatangani dokumen pelaburan tersebut?

      Tapi hingga kini tak ada penjelasan dari 1MDB atau Najib sendiri mengenai bidang apa dan di mana pelaburan sebanyak RM 15.4 bilion itu dibuat.

      Apa yang saya lihat dan kaji selama ini adalah Najib hendak membiarkan rakyat bertelagah dan dia boleh mengambil tindakan untuk 'menghapuskan' orang-orang yang selama ini menjadi duri dalam daging terhadap nafsu serakahnya.

      Kalau tuan-tuan/puan-puan/cik/saudara/saudari/tan sri / puan sri / dato seri / datin seri / dato/ datin sekalian kaji apa yang berlaku kini adalah Najib hendak selamatkan kedudukannya dengan membiarkan isu ini tanpa jawapan yang sepatutnya dijawab oleh Najib supaya keadaan makin panas, rakyat bertelagah, dan mudahlah Najib gunakan kuncu-kuncunya seperti Ketua Polis Negara untuk ambil tindakan bagi 'menghapuskan' orang-orang yang mengganggu 'operasi' Najib yang mahu menyamun khazanah negara ini.

      Saya bukan berhujah kosong, kalau semua tak percaya, sila kaji dan nilailah apa yang sedang berlaku kini, mengapakah Najib tidak berani menjawab dan mengapakah pihak berkuasa tidak mengambil tindakan terhadapnya?

      Ada perancangan yang 'kotor' sedang dibuat, macam Nothing to Hide, tak ada pun huru hara, Ali Tinjuu seorang diri sahaja melalak tak tentu hala, itu pun dah digunakan oleh Ketua Polis Negara si Khalid Abu Bakar untuk batalkan program itu kononnya faktor keselamatan, tapi sebenarnya untuk mengelakkan Najib berhadapan dengan persoalan yang perlu dijawabnya itu.

      Atuk Cincaluk.

      Delete
    2. Malahan sila buat penjelasan umum mengenai apakah Najib pernah membuka dua akaun di AmBank sebelum PRU 13 dan menutupnya selepas beberapa bulan berakhirnya PRU 13 dan apakah benar wang RM 2.63 bilion itu pernah ada dalam akaun Najib atau tidak.

      Malahan sila Najib berikan penjelasan mengapakah Rosmah si penganggur tua yang haram tak ada pekerjaan tetap boleh ada RM 2 juta dalam akaunnya melibatkan beberapa transaksi melibatkan sejumlah wang antara RM 150,000.00 hingg RM 300,000.00, dari mana sumber wang itu? Malahan Rosmah melalui peguamnya pun dah mengaku itu akaunnya, tapi dia hingga kini tak menafikan mengenai RM 2 juta itu.

      Tak payah nak putar belit, sekarang ni dah terdedah bahawa Justo tu bukannya memalsukan dokumen 1MDB pun, sekarang kerana nak cover line, maka didedahkan satu watak baru iaitu James Steward pula yang dituduh bersekongkol untuk memalsukan dokumen 1MDB pula.

      Lepas ni kalau kantoi lagi bukan James Steward ini yang memalsukan dokumen berkenaan, saya tak akan tekejut jika juak-juak Najib termasuklah si Khalid Abu Bakar KPN Penipu tu akan menangkap dan menggari seekor beruk di Zoo Negara serta beruk itu diheret ke dalam Black Maria dan dibawa ke Bukit Aman serta dilokapkan untuk dituduh membuat 'pemalsuan' dokumen melibatkan 1MDB-Petrosaudi ini.

      Sebabnya Najib dah tak ada arah lagi, makin banyak terbongkar, malahan pecacainya pun dah mati kutu, mereka akan buat apa sahaja hatta perkara bodoh sekali pun untuk melengahkan masa.

      Tetapi kebenaran akan muncul jua akhirnya.

      Kepada Nek Tempoyak, kalau nak beri komen tu, biarlah komen yang munasabah dan menjawab isu yang sedang dibincang, bukannya mencarut tak tentu hala pula.

      Atuk Cincaluk

      Delete
  6. Najib tak akan berani saman Wall Street Journal kerana dia tau bahawa akan banyak lagi akan terbongkar kalau tindakan saman terhadap Wall Street Journal dibuat.

    Macam isu Justo, Najib ingat dengan penangkapan Justo maka isu ini akan berakhir dan menjadi selamat untuk dirinya, tetapi terbongkar lagi banyak perkara yang selama ini sangat ditakuti oleh Najib.

    Sekarang kerana kes melibatkan Justo dah menjadi paku buah keras kepada Najib, maka direka watak James Steward pula, kononnya dia ni yang memalsukan dokumen Petrosaudi-1MDB itu, lepas ni kalau kantoi lagi bukan James Steward yang memalsukan dokumen itu, malahan dokumen itu tak palsu pun, maka nanti saya tak hairan Ketua Polis Negara beserta Ali Tinju akan membawa 1000 anggota polis, beserta senjata canggih untuk menangkap dan menggari seekor kucing di Pasar Borong Selayang di mana kucing itu diheret ke Black Maria dengan kawalan 100 orang anaggota polis lengkap bersenjata canggih untuk dibawa ke Bukit Aman untuk disoal siasat kerana 'disyaki' menjadi 'jurutera perisian komputer' yang 'memalsukan' dokumen yang dicanang oleh Najib dan kuncu-kuncunya selama ini.

    Kebodohan Najib dan kuncu-kuncunya sudah tak dapat dibendung, mereka sudah makin tak keruan, Najib stress kerana takut rahsianya terbongkar, dia maki hamun para pecaacainya untuk melipatgandakan usaha bagi menipu rakyat, pecaca Najib juga stress sebab hari-hari kena maki hamun dengan Najib pasal isu ini.

    Tapi kerana wang dua tiga ringgit yang Najib campakkan ke muka mereka, maka mereka sanggup tadah telinga mendengar maki hamun Najib terhadap mereka, sebab dua tiga ringgit punya pasal, CASH IS KING dalam pemikiran mereka itu.

    Sedarlah semua.

    Atuk Cincaluk.

    ReplyDelete
  7. Banyak sangat tulisan sampah kat sini....

    Tak habis habis benda yg sama...yg diulang ulang...

    Bukannya nak cari kebenaran,....kalau hati tu tu dah dengki, dendam dan benci memuncak, apa apa kebenaran tak
    akan diterima....hati dah mati...

    Bagi BRIM salah, sebab dikatakan rasuah. Tapi bila tak bagi, kata kerajaan tak peka kesusahan rakyat dan tak nak bantu rakyat. Bila kerajaan bagi BRIM untuk ringankan maslah rakyat, kata rasuah pulak...

    Apalah punya bodoh segelintir rakyat Malaysia ni....ternasuk atuk cencaluk

    Dia kata kebodohan Najib sudah tak dapat dibendung.....siapa yg bodoh??

    Ada ke org yg bersalah, songlap duit kerajaan lepas tu suruh auditor negara dan PAC siasat.

    Najib memang telus, sebab tu dia yg suruh polis, auditor negara dan PAC untuk siasat...kalau ada penyelewengan dia akan ambil tindakan....kita tunggulah hasil siasatan..

    Berlaku adil la kepada Najib...jgn adili dia di media sosial.....Tunggu hasil siasatan...

    Atuk cencaluk pun tak cerdik...malah nampak sangat menulis ikut emosi tanpa guna otak...



    ReplyDelete
    Replies
    1. 438, betul la kata hang...byk sampah...sampah yg macam hang...

      Kalau sapa pun berkuasa dan semua hulubalang nya taat setia bodoh cam hang, mmg takkan jumpa lah salahnya...

      pas ni kalau anak bini hang kena rogol dgn si pondan ni dan ramai yg nampak dan bagi informasi yg menyakinkan, hang x yah la nak memekak ya...wat bodoh jer...tunggu siasatan... time tu baru PADAN ngan muka hang!

      Delete
    2. 457.....??? Awat hang pelik ni??? Sat ni doa hang balik kat hang baru tau. Kasaq sangat bahasa hang ni. Selamat Hari raya.

      Delete
  8. Najib tak akan berani saman Wall Street Journal kerana dia tau bahawa akan banyak lagi akan terbongkar kalau tindakan saman terhadap Wall Street Journal dibuat.

    Macam isu Justo, Najib ingat dengan penangkapan Justo maka isu ini akan berakhir dan menjadi selamat untuk dirinya, tetapi terbongkar lagi banyak perkara yang selama ini sangat ditakuti oleh Najib.

    --> Statement kat atas ni, menunujukkan org yg menulis tak tahu apa yg berlaku. Lepas tu tulis ikut info yg tak tahu dari mana dia dapat....nampak sangat bodoh!!!

    ReplyDelete
  9. kata shahir samad Tony Pua hanya perlu mengaku atau nafi jumpa Justo bukan perangai seperti budak-budak . Namun masih menjadi tanda tanya apabila Tony Pua tidak menafikan perkara tersebut sehingga hari ini.apa kata shahir samad tanya pula sama Mr PM pula hanya perlu mengaku atau nafi ada kemasukan wang 2.6 billion kedalam akaun am bank kepunyaan beliau yang telah ditutup bukan perangai seperyi budak-budak.Namun masih menjadi tanda tanya apabila mr pm tidak menafikan perkara tersebut sehingga hari ini... kan bagus kalau ayat itu dikeluarkan oleh shahir pada mr PM juga. setuju tak KD

    ReplyDelete
  10. Apa nak AJibgor nak mengaku kalau benda tu tak benar....BINGONG ke kau ni......MENYALAK lagi la...Pak Pandir pun pun tau ...tak kan nak masuk duit awam dalam akaun peribadi kalau betul nak songlap....Tahap BANGANG betul la caix ni,patut la dah 6 bulan tak dapat jatuhkan Najib dan makin hari makin kantoi.

    ReplyDelete
  11. Apa nak AJibgor nak mengaku kalau benda tu tak benar....BINGONG ke kau ni......MENYALAK lagi la...Pak Pandir pun pun tau ...tak kan nak masuk duit awam dalam akaun peribadi kalau betul nak songlap....Tahap BANGANG betul la caix ni,patut la dah 6 bulan tak dapat jatuhkan Najib dan makin hari makin kantoi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat suruh Najib ambil tindakan saman atau Pengakuan Berkanun menafikan yang dia tak seleweng dalam 1MDB serta tak menyamun wang hutang 1MDB itu, tapi hingga kini Najib tak saman orang dan pihak yang Najib tuduh sebagai 'mendalangi dan bersekongkol' untuk memfitnah Najib bagi menjatuhkan Najib dari jawatan Perdana Menteri.

      Sah macai Najib yang jadi tukang jawab ni dah tak ada idea nak putar belit lagi, dia meracau tak tentu arah sahajalah.

      Kau tu yang bengon, kalau Najib tak mengaku pun, paling kurang Najib kenalah membuat penjelasan dan mengambil tindakan saman atau buat pengakuan berkanun mengenai perkara ini.

      Kau tu yang bingong, bodoh dan bangang, nak berhujah, tapi jenis tak reti apa-apa, harapkan Najib lempar duit dua tiga ringgit ke muka sahajalah, nak buat macam mana, jenis manusia berfikiran CASH IS KING katakan.

      Atuk Cincaluk.

      Delete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...