Monday, July 13, 2015

Siapa Yang Lebih Tabah..

Wan Azizah atau Rosmah Mansor (?)

Buka mata hati apabila berbicara...

16 comments:

  1. Wan Azizah terpaksa/di paksa tabah..
    Rosmah ni mcm mane nak tau, dari awal smpi skang di ambang/di puncak kuasa...tabah apenye!!...

    ReplyDelete
  2. Kalau tak suka atau marah kat Najib atau Anwar ke, tak payah la nak libatkan isteri-isteri mereka,... atau ahli keluarga mereka....
    Ini la umpama pepatah melayu `tak dapat tangan telinga dipulas...
    Semoga Ramadhan ni lebih bermakna dari yang lepas-lepas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebagai pemimpin, hemdaklah bersedia kehidupannya menjadi penilaian orang yg dipimpin. Macam nak jadi artis, kalau takut dikejar paparazi, tak yah la jadi artis.. Ni nak jadi isteri pemimpin, nak segala mak bapak kemudahan yang dibayar rakyat tapi tak nak dinilai oleh rakyat, apa cerita.. Isteri pemimpin tu cerminan suaminya (pemimpin)..

      Delete
    2. Anon 1003 hati ada sikit hitam

      Delete
  3. Saya berasa pelik dengan ketua-ketua Pasukan Penyiasat Khas ini, sekarang ni mereka lebih menumpukan kepada bagaimana dokumen itu boleh bocor berbanding bagaimana wang hutang 1MDB dicuri dan diselewengkan untuk disonglap masuk ke akaun orang-orang tertentu.

    Patunya pihak pasukan penyiasat menumpukan kepada bagaimana wang itu diselewengkan dan disonglap masuk ke akaun orang-orang tertentu, pasal isu bagaimana dokumen itu boleh bocor patutnya disiasat selepas isu penyonglapan wang itu selesai.

    Tindakan ketua-ketua pasukan penyiasat khas ini adalah suatu yang memalukan, tidak bertanggungjawab serta seperti mereka ini bersubahat untuk 'menghalalkan' jenayah seseorang dengan mencari pihak lain sebagai kambing hitam untuk mengalihkan isu sebenar.

    Isu utama dalam siasatan pasukan petugas khas itu adalah apakah dan bagaimana wang RM 2.63 bilion itu boleh berada dalam akaun seorang pemimpin negara dan isu terbaru adalah bagaimana RM 2 juta boleh berada dalam isteri pemimpin berkenaan sedangkan isteri pemimpin berkenaan tidak mempunyai sebarang pekerjaan tetap yang bergaji.

    Jika ketua-ketua pasukan penyiasat khas yang diketuai oleh 4 orang tan sri itu asyik putar sana putar sini, saya mencadangkan adalah lebih baik mereka membuat dokumen palsu dan menyatakan bahawa pemimpin berkenaan dan isterinya adalah tidak bersalah dan rekalah alasan itu dan ini untuk menghalalkan tindakan buruk mereka itu.

    Saya faham bahawa jawatan keempat-empat orang tan sri itu adalah jawatan kontrak yang tempohnya tidak lama, mungkin mereka pun nak jaga kedudukan, tapi antara kedudukan dengan keadilan dan ketelusan menjalankan tugas, mana yang lebih utama?

    Apakah keempat-empat orang tan sri ni pun bermentalitikan CASH IS KING, apakah bila Najib lempar dua tiga ringgit ke muka mereka, maka mereka pun girang tak terkata dan berkerumun menjadi barua Najib seperti tukang komen merapu upahan Najib di blog dan twitter serta facebook seperti Hamidah Abdullah, Ted Manoff, Keris Berayon serta pemimpin dan orang persesorangan upahan seperti Salleh Said Keruak, Zamil KITA, Shahrir Samad, Tunku Aziz, termasuklah blogger CASH IS KING yang asyik memutar belitkan fakta untuk menipu orang ramai supaya menyokong Najib.

    Terus terang saya katakan bahawa saya tidak mempercayai Ketua-Ketua Pasukan Petugas Khas ini kerana melihat dari perlakuan mereka, adalah sangat meragukan walaupun para petugas pasukan petugas khas itu buat kerja dengan betul, tetapi kalau kalau ketua-ketua mereka kaki putar belit, maka tak gunalah petugas pasukan petugas khas itu bertungkus lumus mencari kebenaran kerana segala usaha mereka dibakul sampahkan oleh ketua-ketua mereka yang bermentaliti CASH IS KING yang berharap kontrak jawatan mereka disambung.

    Kalau beginilah caranya, adalah lebih baik mengambil beruk, kera, monyet, atau lotong di hutan untuk menjadi Ketua Polis Negara, Peguam Negara, Gabenor Bank Negara dan Ketua Pengarah SPRM.

    Saya bukannya nak menghina, tetapi inilah luahan hati rakyat yang makin hari makin benci dan makin meluat dengan sikap berpura-pura dan tidak amanah pihak-pihak yang sepatutnya menjalankan tugas, tetapi mereka pula yang mengkhianati tugas mereka yang diamanahkan itu.

    Atuk Cincaluk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dh letak jawatan sebagai macai ahjib, maaf tanya parti KITA tu wujud lagi? Takbirr!

      Delete
    2. taik manoff, parti KITA masih banyak 'kerusi' untuk hang...pi la jadi macai dorang plak ye

      Delete
    3. Takbirr! Klo ada elaun+ gaji boleh saja bro, keja senang, melalak kt blog2 cukup bln dpt gaji, cari dahan baru bro, dahan yg ada sekrng dh rapuh,tk lama lagi ltk jwtnlh ahjib tu, tgh cari dahan barulh ni

      Delete
    4. Ni lah LAHANAT KHINZIR yg ciplak the ORi Ted Manoff...babi sial tak tahu malu..

      Delete
    5. Ikn berapa sekilo ted?

      Delete
    6. Ted manof 11.35pm,

      Setiap yg beragama sudah pasti mengajar penganutnya agar bersopan santun. Bukan kah agama hindu yang kamu anuti mengajar kamu menjadi insan yang baik? Kenapa kamu ingin melihat dewa KALI marah pada kamu?

      Bertaubat lah...jangan biarkan dewa kamu marah!

      Delete
  4. Bagus sangatkah Wan Azizah. Konon ketrampilan Islamic, tapi sanggup cakap bohong kerana nak bela laki kaki liwat. Mana Jam Omega yang dia kata ada dengannya.

    Kerana perkara itu aku dah hilang hormat pada manusia yang berbohong kepada seluruh rakyat Malaysia. Walaupun tidak nampak Islamic taklah menipu macam Mak Cik Kipas tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Rosmah di kedudukan azizah, agaknya bagaimana?

      Kalau isteri kau dlm situasi yg sama, how

      Delete
  5. Tabah itu di gunakan oleh orang yang baik-baik untuk menghadapi ujian. Kita tak boleh cakap si fulanah pencuri itu sungguh tabah dalam mengerjakan projek mencurinya. Begitu juga kita tidak boleh kata si fulanah penipu itu tabah menepis cercaaan orang kepada suaminya yang di sabit di dalam tuduhan seks luar tabie.

    Jadi soalan ini ialah satu soalan yang FALSE/Lagha.

    Soalan yang tepat ialah SIAPAKAH YANG LEBIH KEJI?

    Jawapannya Wan Azizah sebab sudah terbukti Sang Suami bersalah di MAhkamah dan beliau turut serta menyokong dengan menambah-nambah dan pura-pura budget wanita baik-baik dengan IMEJNYA.

    Rosmah TIDAK sebab belum terbukti lagi dan masih di peringkat DAKWAAAN UMUM dan SYAK WASANGKA yang KUAT. (hati-hati jangan terjatuh kepada FITNAH pula)

    ReplyDelete

Keyakinan

  1. Seminggu dua ni ramai sangat leader dan owner dari syarikat networking yang lain call saya. Mereka nak jumpa, nak meet & great, nak...