Tuesday, December 19, 2017

CRIMINAL MINDS

Penjenayah yang sedang dalam perhatian, suspek, sedang diburu, licik dan belum dibawa ke muka pengadilan..

Berbanding...

Dengan seorang penjenayah yang sedang menjalani hukuman..

Agak² korang, mana satu yang layak sebagai PM (?)

21 comments:

  1. entah la, tapi yang pasti banduan dalam penjara tak layak jadi pm. macam kata tun, orang yang tidak bermoral tidak layak jadi pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tp heran si kleptokrat masih ada yg sokong

      Delete
  2. Betul tu Anon 9.30 am. A person is innocent until proven guilty by court of law. Yg dlm penjara tu dah tentu lah guilty.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya kurang setuju Anon 2.31 pm.
      Ada kes kena khianat dan bila disemak kemudian ternyata menjadi mangsa.
      Pekerja dalam penjara tak guilty.

      Delete
    2. Bila masa plak dia kena khianat????.... barang dah sedap pakai now nak kata kena khianat.... betulllah kena khianat.... khianat pecah rahsia adalah.... rahsia layan lobang kunyit. Korangni janganler nak kata mamat tu suci sesucinya... dah disahkan salah.... nampak baik sebab suka sama suka katanya. Heiii memang bagus dah karmanya begitu... merengkok lah dulu... taubat belum tentu.

      Delete
    3. En Suharli. Janganlah sentap hehe
      Siapa dia?

      Anon 2.31 pm buat kenyataan secara umum. Tak ada sebut nama atau dia.
      Saya komen pun berdasar kenyataan umum Anon 2.31 pm tu.

      Jom sarapan. Saya kat luar pagar ni.

      Delete
    4. en suharli,
      yang suci MO1 je..tak boleh ditegur, tak boleh ditanya, tak boleh dibincangkan, tak boleh dibuat report polis, tak boleh jemput ke majlis pembangkang sebab hamba abdi MO1 akan halang, tak boleh dibicarakan di mahkamah,TERUTAMANYA DI MALAYSIA. ITU KENYATAAN

      EX umno JERAI

      Delete

  3. شركة المثالية للتنظيف تسعد بتقديم خدماتها لعملائها بالمنطقة الشرقية خدمات تنظيف خدمات مكافحة حشرات خدمات تسليك مجاري المياه للمطابخ والحمامات جميع الخدمات المنزلية تجدونها مع شركة المثالية للتنظيف بافضل جودة وارخص الاسعار بالاعتماد علي كافة الادوات الحديثة والعمالة الماهرة

    شركة المثالية للتنظيف
    شركة المثالية للتنظيف بالدمام
    شركة المثالية للتنظيف بالخبر

    ReplyDelete
  4. DIALOG MALAYSIA BARU BERSAMA TUN DAIM ZAINUDDIN

    Mohd Puad Zarkashi
    MT UMNO

    Dalam satu majlis dialog “Malaysia Baru” yang diadakan dua hari lalu (17.12.17) Tun Daim nampak play safe bila menjawab soalan. Ini adalah antara hujah hujah beliau;

    1. Kebebasan bersuara semakin disekat berbanding di zaman Tun M......Tun Daim mungkin tidak tahu ISA sudah dihapuskan di zaman Najib.
    2. Jurang semakin besar di antara yang kaya dengan yang miskin.......Tun Daim lupa dia lah yang bersekongkol dengan Tun M mengamalkan crony capitalism selama 22 tahun (dia salah seorang daripadanya) iaitu mengkayakan beberapa individu kononnya individu itu boleh melimpahkan kekayaan mereka kepada orang ramai. Sebab itu visi Najib ialah mengujudkan masyarakat berpendapatan tinggi menjelang 2020.
    3. Kalau ekonomi negara baik, mangapa banyak syarikat bankrap dan perlunya ada BR1M.....Tun Daim sekali lagi lupa bahawa yang menubuhkan “Danaharta” semasa krisis Kewangan dulu ialah Tun M. Ini dikritik oleh Anwar semasa merasmikan Konvensyen UMNO Johor di Pulau Sibu Mersing.
    4. Menurut Anwar Danaharta adalah agenda Mahathir untuk “bailout” syarikat syarikat milik kroninya termasuk muslihat untuk menghalalkan bailout syarikat milik anaknya Mirzan yang hampir bankrap akibat krisis Kewangan itu. Tun M melihat ucapan itu sebagai perancangan Anwar mahu menjatuhkan beliau seperti jatuhnya Suharto di Indonesia. Sebab itu dia menggunakan isu liwat untuk menjatuhkan Anwar.
    5. Mengenai BRIM, Daim tahu subsidi pukal untuk petrol perlu ditamatkan. Bila Najib hentikan maka penjimatan itu termasuk hasil GST dipulangkan kepada rakyat melalui BRIM.
    6. Tun Daim sokong hanya sekolah satu aliran sahaja.....Tun Daim jangan hipokrit kerana dia tidak pernah pun memperjuangkan isu sekolah satu aliran semasa dalam kabinet dulu. Kalau berani buatlah kenyataan terbuka bukan di majlis tertutup (kehadiran 80 orang) dan media tidak dibenarkan masuk.
    7. Malaysia akan jadi negara berpendapatan tinggi dan GDP mencatat pertumbuhan yang membanggakan itu semua bukan satu realiti, ia hanya satu angka sahaja....Masa Tun Daim jadi Menteri Kewangan dulu apakah angka angka ini tidak penting kepada beliau?
    8. Menurut Bank Dunia yang menyatakan Malaysia Economic Monitor (MEM) mencatatkan Pendapatan Negara Kasar (PNK) per kapita untuk Malaysia dianggarkan mencecah RM39,407 (AS$9,660) pada tahun 2017 menghampiri PNK negara berpendapatan tinggi yang ditakrifkan iaitu melebihi RM49,916 (AS$12,236).
    9. Gabenor bank negara tidak boleh dilantik oleh menteri kewangan atau PM. Begitu juga Peguam Negara dan IGP, mereka mesti dilantik oleh Parlimen......Sepatutnya ini dilaksanakan masa dia jadi Menteri Kewangan apatah lagi semasa Tun M jadi PM selama 22 tahun dulu.
    10. Tun M lantik dia sebagai menteri kewangan kerana dia bukan orang politik. Tengok kepada Tengku Razaleigh yang akhirnya lawan boss dia......Itu memang tidak penting kepada Tun Daim. Dia hanya memikirkan kekayaan dan perniagaan. Politik hanyalah alat kekayaan kepada beliau.
    11. Menurut Daim, Allah telah bagi anda untuk membuat pilihan, syurga atau neraka, maka antara BN dengan PH, buatlah pilihan anda sendiri......Kalau itu perbandingannya, setujukah Tun Daim, kalau pilih Pakatan Harapan maka nerakalah jawabnya kerana Lim Kit Siang yang akan jadi PM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh suharli dan puad zakar berpisah tiada..

      Apa kau ingat hujah bangang kau tu boleh rakyat termakan ke..

      PRU lah cepat sikit wahai pondan bibir merah.

      Delete
    2. Puad Zakarshi hanya mampu menulis sampah.

      Nak jawab pun rasa tak perlu sebab sampahnya terlalu busuk.

      Seperti kata anon 5:35 tiada siapa yang akan percaya tulisan bangang sebegitu.

      Para pendedak ini pun maklum juga tapi mereka hanya mahukan dedak. Peduli apa sama ada rakyat mahu percaya ataupun tidak.

      Si bibir merah itu pun tahu hujah pendedaknya macam sampah, sebab tu dia sendiri pun tak ada keberanian untuk bubarkan parlimen.

      Delete
    3. boss en suharli tu..kena le copy paste kat sini..baru le KPI naik..tak heran pun fuad zarkashi dah hamba abdi JASA ni..low class..kerja hari2 dok pertahankan MO1 je..mcm le tak de MO1 Malaysia musnah. banyak lagi org yang lebih layak dari MO1..

      Delete
  5. Suharli,

    Jika ibubapa kamu murtad?
    Adakah kamu masuk neraka...

    ReplyDelete
  6. Orang Islam di negara yang berketuakan bukan orang Islam, adakah mereka maduk neraka..

    Orang kapir di negara yang berketuakan orang Islam adakah mereka masuk syurga?

    Selepas bertaubat?
    Adakah seseorang itu masih berdosa?

    Seorang kapir masuk Islam?
    Apakah dosanya semasa dia kapir masih lagi dia menanggungnya?

    Penjenayah atau orang mungkar yang belum dihukum..adakah dia sudah bersih di dunia?

    Penjenayah yang sudah dihukum, masih kah dia kotor?

    ReplyDelete
  7. Suharli, tak ada idea..
    1) link
    2) copy paste

    Aduyai, jom duduk sebelah PH, tukar baju, guna nama lain, di sini jenuh peluru nak tembak kaki umno..

    Di sana, pemimpin tembak kaki sendiri, macamana korang nak defend..terkencing dalam seluar ada le..
    IMAMS - kau orang bercakaran sesama sendiri !!!!

    ReplyDelete
  8. Pelik la Suharli nie...nape bermati-matian mau protect najib ek? Sampaikan kepala otak dia abis idea pon masih sanggup merangkak-rangkak bagi link dan copy paste...janji ada bahan. Ibarat terlalu sedapnya melancap diri sendiri sampai abis kering air dlm kepala tapi nak jugak lagi sampai sanggup melancap org lain punya barang. Apa punya species laaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jawapan pada semua ini adalah mudah aje. Ini dinamakan sistem perjalanan tubuh badan dah dijana oleh DEDAK menjadikan mereka mereka DEDAKMAN. Macam orang gila Bola, Makan Bola, Minum Bola, Main Bola, Tidur Bola. DEDAKMAN pula, Makan Dedak, Minum Dedak, Main Dedak, Tidur Dedak. Kalau kerat pembuluh darahpun, yang keluar darah campur Dedak. Nak withdraw dah tak boleh atau malu pasal SUPPLEMENT DEDAK nanti putus bekalan. Sondollah sampai akhir hayat, Macamana perjalanan hidup seorang penagih dadah yang tegar, DEDAKMAN pun sama melaluinya, tak boleh hidup tanpa DEDAK.

      Delete
  9. Nak tanya sikit.... semua yang dapat kurniaan darjat "Tun", apa yang mereka cakap betul belaka ke, buah fikiran, andaian dan cadangan mereka yang bergelar "Tun" semuanya bagus ke, perlu di terima bulat bulat ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sudah dijawab, Tun atau Tin ke, selagi dia menentang kezaliman, kena sokong..

      Kalau yang bergelar PM, tapi penyamun, wajib tentang..
      Fasik kalau sokong..
      Munafik kalau sekongkol..

      Delete

  10. شركة تنظيف منازل بالجبيل افضل شركة خدمات منزلية بالجبيل نظافة شاملة مع التعقيم والتلميع وابادة الحشرات شركة تنظيف بالجبيل شركة المثالية هي افضل شركة نظافة بالجبيل والمنطقة الشرقية تقدم لعملائها افضل جودة وارخص الاسعار بالاضافة الي تقديم الخدمات من خلال عمالة مدربة وذات خبرة كبيرة بمجالات التنظيف ومكافحة الحشرات , فلا تتردد في الاتصال بشركة تنظيف بالجبيل للحصول علي كل ما هو مميز ولضمان الحصول علي منزل امن نظيف راقي خالي من المواد الضارة والميكروبات

    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تنظيف بالجبيل

    ReplyDelete