Saturday, November 4, 2017

HADI TERPERANGKAP NAJIB ???










Tindakan Hadi saman SR kerana mendakwa menerima 90 Juta dari umno menjadikan episod itu bertambah menarik apabila nama Ambiga dan Kevin Morais disebut sebagai sumber berita.

Mahkamah London sudah tentu diluar bidang kuasa Malaysia dan siapa lagi agaknya nama nama yang akan disebut dan memberi kesan yang sangat tinggi hingga mungkin mengganggu ketetapan untuk memilih tarikh pilihanraya...



Najib yang paling awal membayangkan dia tak gelabah..

Apakah kemungkinan Hadi menarik balik saman tersebut ..








34 comments:

  1. Esok cuti kd,kahkahkah!!

    ReplyDelete
  2. https://sarawak.s3.amazonaws.com/documents/FINAL-DEFENCE-AND-COUNTER-CLAIM.pdf

    This is about the Counter-Defence that is now in The High Court of Justice in England.

    Pros and Contras...read without prejudice...M01 gelabah indeed because this is not 'FAKE NEWS', it is being played out in the land of the Colonial Master and M01 seem to be roasted alive hence, dia gelabah! Lobai-bawang is just a 'side-dish'....

    Hint :

    Kalau tak sanggup baca penuh...jump to Clause Line 25 with headings " Najib Razak and 1MDB " right down to just Clause 25.61.....if you can digest these para although lengthy readings...then you will get the picture why M01 is GELABAH!

    M01 is being NAMED - NAJIB RAZAK! And its in a COURT of LAW where 2.6 billion would not suffice to buy the judges and the outcomes.

    To the donkeys..., DOJ and the Swiss's AG are only making calculated and quiet prowling move (not the time to jump for the 'killing!) but below.....

    IN THE HIGH COURT OF JUSTICE Claim No. HQ17M01386
    QUEEN’S BENCH DIVISION
    MEDIA AND COMMUNICATIONS LIST

    In England...the ground started to rumble ie. under dungUMNO and its president's feet...KJ oh KJ...you studied at Oxford right? Can't you see the bugis-pirate's vessel is taking water!?

    Go dig yourselves to the source as per heading file number.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pihak yang mengadu kehilangan wang ialah IPIC bukannya 1MDB dan itu merupakan satu fakta.

      Putarlah cerita kot manapun, fakta itu tetap tidak akan berubah.

      Namakanlah MO1 itu kononnya Najib seberapa banyak yang macai-macai mahu, tetapi itu tidak akan menjadikan bukti-bukti rekaan, palsu dan auta yang dimiliki macai-macai bertukar menjadi benar.

      Perbicaraan di Mahkamah London ini memberi peluang kepada macai-macai untuk membuktikan bukti-bukti rekaan, palsu dan auta itu sebagai bukti tulen.

      Dipersilakan, jangan malu-malu pula!

      Delete
    2. memanglah ipic yang hilang wang. dah jumpa fakta yang betul tu. bagus. duit tu 1mdb yang bayar kat ipic tapi tak masuk akaun ipic, fakta tu ada faham atau tarak faham?

      oleh kerana tak masuk akaun ipic, ipic minta dibayar melalui perintah mahkamah timbang tara di london. fakta ni faham tak?

      1mdb kata dah bayar kat aabar bvi, dan tak mau bayar lagi, tapi ipic berkeras kata aabar bvi bukan syarikat ipic. ada faham ker?

      maka 1mdb pun bayar kat ipic kali kedua, selesai luar mahkamah, tu pun lewat bayar dan kena denda lagi. bulan depan kena bayar lagi, mana nak cekau duit tu, sebab bisness dah tak jalan. fahak idak sampai sini?

      maka timbul persoalan, 1mdb bayar berbillion tu kat sapa? sapa punya aabar bvi tu ? aabar bvi tu kenapa tak pulang balik duit yang 1mdb salah bayar tu? kenapa tak ambil tindakan kat orang yang salah bayar tu? bukan seratus ringgit, tapi berbillion ringgit tu. kalu seratus pun dah kena kalu pegawai biasa, pegawai main bini orang tunggu depan rumah. setakat tu dulu yer. mungkin ramai lagi boleh beri pendangan.

      Delete
    3. Itulah satu dunia dok heran ni! Unsolved mystery yg bukan lagi mystery! Satu dunia dah tahu duit tu masuk akaun siapa, masih lagi cuba nak cover line. Tak apa, biarkan! Tak lama lagi dah!

      Delete
    4. Pada 2012, 1MDB menerbitkan 2 bon bernilai USD3.5 bilion yang dijamin oleh IPIC berserta kadar faedah ke atas dua bon tersebut yang berjumlah USD1.5 bilion. Sebagai mengimbangkan pertukaran aset-liabiliti yang dipersetujui oleh IPIC dan 1MDB, 1MDB diminta membayar deposit USD3.5 bilion kepada IPIC.

      IPIC mengarahkan 1MDB melalui arahan-arahan bertulis supaya 1MDB memasukkan wang deposit USD3.5 bilion itu ke dalam akaun Aabar-BVI. Aabar-BVI adalah merupakan sebuah anak syarikat IPIC yang kewujudannya disahkan melalui dokumen yang ditandatangani oleh wakil IPIC dan penilaian peguam-peguam.

      Pada 11 April 2016, IPIC tiba-tiba menafikan Aabar-BVI adalah anak syarikatnya.

      Pada 12 April 2016, 1MDB membantah kenyataan IPIC dan mengemukakan dokumen yang mengesahkan Aabar-BVI adalah anak syarikat IPIC.

      Pada Jun 2016, IPIC memfailkan tuntutan ke Mahkamah Timbang Tara Antarabangsa, London UK.

      Pada 24 April 2017, IPIC dan 1MDB telah bersetuju untuk menyelesaikan pertelagahan di luar Mahkamah Timbang Tara.

      Antara terma penyelesaian adalah 1MDB perlu memulangkan wang yang telah dibayar oleh IPIC kepada 1MDB pada Jun 2015 susulan pembatalan perjanjian pertukaran aset-liabiliti oleh IPIC berserta kadar faedahnya sebanyak USD1.2 bilion. Pemulangan wang tersebut dibuat dalam 2 kali pembayaran:

      a. Bayaran pertama, USD0.6 bilion pada 31 Julai 2017 (telah dilangsaikan pada 12 Ogos 2017 dan 31 Ogos 2017),

      b. Bayaran kedua, USD0.6 bilion pada 31 Disember 2017.

      Pembayaran di ataslah yang cuba diputar-belitkan oleh macai-macai Madey mengatakan 1MDB membayar IPIC kali kedua.

      Dan pada 2022, deposit USD3.5 bilion dan kadar faedah RM1.5 bilion akan dipulangkan oleh IPIC kepada 1MDB setelah 2 bon yang diterbitkan 1MDB pada 2012 tersebut mencapai tempoh matang.

      Secara keseluruhannya 1MDB memperolehi keuntungan sebanyak: USD3.5 + USD1.5 – USD1.2 = USD3.8 bilion.

      Delete
  3. Blog ganja ni merepek apa ya? Kcian.. PH makin menuju hancur. Defisit amat buruk bajet SelanGok, penang dilanda banjir teruk lg.. Blsn Tuhan.

    Hidup NAJIB!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba nak kait mcm2 pd Najib, sejak 2004 lg.. Xmnjadi2.. Yg keja arah bunuh org ni klu xsilap PM zmn Memali.. Tan Sri Yahya DRB punya kes pun belum dibongkar kerja siapa.. Altuya Sirul kata tgn atasan, bkn Najib.. Heran yaa.. Siapaa

      Delete
    2. 12:57:00 PM, kamu nak defend Najib ha nya dengan menuduh "balasan tuhan" buget defisit, air bah, apa mengarut nih?

      Melaung Hidup Najib tapi tak keluarkan hujah2 yang boleh menidakkan tuduhan2 di Mahkamah di England, malahan di blog ini pun.

      Macam itu mana nak dapat defend Najib, mana nak pembaca hemahkan kata2 kamu.

      Delete
  4. Yang menamakan MO1 bukan DoJ tetapi pakatan pembangkang. DoJ tak berani menamakannya sebab bukti-bukti yang macai-macai berikan merupakan rekaan, palsu dan auta.

    Jejak wang bukannya menuding ke arah 1MDB tetapi IPIC yang mengadu kehilangan wang. Tambahan lagi, siasatan jenayah yang dilakukan DoJ menyingkap keterlibatan Clinton Foundation dalam kes kehilangan wang IPIC..

    Kini yang memburu sudah menjadi binatang buruan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jangan putar fakta. sila baca dengan betul. bukan dengar dari ketua penerangan. kalu dengar, fakta diputar putar. kalu baca dari sumber asli atau sumber pertama akan dapati fakta anda salah. sori, cuba lagi.

      Delete
    2. Menuduh tanpa bukti atau dengan bukti palsu dan rekaan tidak akan membuahkan apa-apa hasil. Malah ia menjadi satu manifestasi bahawa si penuduh mempunyai agenda jahat atau berada di dalam keadaan yang amat terdesak.

      Saman sivil DoJ yang pertama diumumkan pada 20 Julai 2016 selepas prosiding ke atas 1MDB tamat. Ia diumumkan oleh Loretta E. Lynch, Peguam Negara AS ke-83. Loretta kini telah ditamatkan perkhidmatannya oleh Presiden Trump pada 20 Jan 2017. Ironinya, kes saman sivil DoJ yang pertama ini turut terkubur dengan pemberhentian Loretta.

      Saman sivil DoJ yang kedua diumumkan pada 15 Jun 2017 oleh Sandra R. Brown. Dia adalah seorang Pemangku Peguam AS bagi Wilayah Tengah California. Tanda-tanda saman tersebut bakal menemui titik noktahnya seperti yang pertama tanpa membuahkan apa-apa hasil sudah jelas kelihatan; apatah lagi Sandra berkemungkinan besar tidak akan disambung perkhidmatannya selepas 20 Jan 2018 nanti. Saman sivil ini dipercayai dibuat berdasarkan kesimpulan macai-macai sendiri yang PRU-14 akan dilangsungkan pada September 2017 tetapi ternyata ianya tersasar.

      Saman sivil DoJ ketiga, bila pula akan dibuat dan siapa pula yang akan mengumumkannya?

      Delete
  5. Bro KD, rasanya bukanlah Hadi terperangkap Najib tapi Najib yang terbelit sendiri.

    Kalau kisah bagi wang ratusan juta ni benar, Hadi takkan berani nak saman Clare di mahkamah UK tanpa arahan ataupun lampu hijau Najib.

    Di dalam keghairahan Najib salah guna kuasa dia terlupa bahawa dia tiada sebarang kuasa di Mahkamah UK.

    Pembelit asyik nak membelit akhirnya sendiri akan terbelit, macam ahli K9 yang kaki belit tu laaah.. Desperate nak membelit padahal tiada siapa percaya belitannya.. Hanya menunggu masa ia sendiri yang terbelit..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro John Doe,

      I have this to say to najib and all his macais,

      EXPLAINING AWAY THE TRUTH

      It is no good at all
      to conjure all sorts of reasons
      to explain away truth:

      One could subscribe to truth
      only when one has self-respect in the first place;

      When a man tells untruths,
      he has no respect for himself
      and little would he do better for others
      except for his own gain;

      And when a man tells lies,
      he has a tendency to forget:

      With one lie after the other,
      eventually he would be caught
      in his own tangled web
      Reply

      Delete
    2. On a second thaught saya kira untuk kali ini lebih baik saya namakan siapakah si pembelit A9 itu, lagipun bukankah ia telah dikenali di dalam blog ini sbgmna identiti MO1 telah dikenali di seluruh dunia. Sebelum identiti MO1 didedahkan sbg Najib di mahkamah UK (walaupun bukan secara langsung) Rahman Dahlan telah terlebih dahulu mengakui bahawa MO1 itu adalah Najib.

      Si pembelit A9 itu tidak lain adalah Virgo. Virgo menipu dan membelit dengan kepercayaan bahawa adalah haknya untuk menipu dan membelit. Lihatlah sahaja bagaimana ia berulangkali menipu dan membelit di atas. Sebagaimana ia mengatakan adalah hak Bashah untuk merembat tiket bola untuk dijadikan dedak kpd geng UmNo Kedah, sebegitulah Virgo menyangka adalah haknya untuk membelit disebabkan ia telah menerima dedak untuk tujuan itu. Lihatlah betapa lingkup jahannamnya puak ini.

      Hari di mana ia terbelit dengan belitannya sendiri adalah hari di mana ia akan ditimpa oleh apa yang ia perolok-olokkan.

      Apakah itu? Tunggu je lah nanti semua pun akan tahu dan Virgo tidak perlu susah hati sebab dia akan menjadi manusia yang pertama mengetahuinya, in shaa Allah.

      Delete
    3. Bro anon (MLN?)

      A very good write up indeed.

      Keep it up an on bro.

      Salam perjuangan.

      Delete
    4. Salam kembali Bro John Doe. You are closer to ground zero and you have been spewing good rebuttals.

      We're always a day behind but international news day ahead, thats the advantage.

      Lets soldier on selamat kan negara!

      Amin.

      Delete
    5. Kikiki

      Sibebal boDoe terus mengigaukn bayangan "Virgo"

      Si kaki fitnah yg jelas pembelit cuba utk melabelkn org lain seperti dirinya juga..

      Mari sini aku bg kau cerdik sikit ye macai bengap. Jgn tau nk fitnah..kianat dn mmbelit je keja kau ni.

      Sebagai Presiden KAFA.. Kuota tiket tu mesti melalui persatuannya la bingai. Takkn nk melalui kucing kurap mcm kau ni pulak? Persatuan KAFA ada jawatankuasa dn Exconya sendiri ye. Mereka mereka ini la yg buat keputusan utk jual atau bg free je kt penyokong mereka. Tiket tu ada had dn bilangannya. Klau nk bg pd semua orang.. Cetak la tiket tu mengikut berapa ramainya Rakyat Kedah. Baru semua org akn dpat.. Faham tak si boDoe..

      Ape bukti kau yg semua ticket tu dirembat oleh Ahmad Bashah dn hanya diberi kpd Ahli UMNO sahaja sebagai dedak.. Kau memfitnah ni.. Ckp ikut sedap mulut kianat dn dengki kau je. Mana dn ape bukti kau wahai boDoe? Jgn tunjuk bingai..

      Belajar hormati hak org lain ye. Bukan melalak lalak mintak PRU diadakn mengikut kemahuan puak kau.

      Faham tak boDoe???

      Delete
  6. KD..4 jam tempoh cytro A9 kena jwb...tp..lengang pulak kali ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dorang tengah pecah kepala nak hadam counter-defence CRB di England...lobang M01 tak pasal pasal naik court dalam hadi-bawang case!

      Delete
  7. *السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللّه وَبَرَكَاتُهُ*
     *ُ﷽ بِسْــــمِ اللهِ الرَّحْمَنِالرَّحِيْـــــــــــم.*ِ
    ُ
                 *YA ALLAH.!!*
      *Kami Memohon kapada Mu*
                     *Ya Allah.*

                   *Berilah Kami.*
           *Iman yang sempurna*
          *Ilmu yang bermanfa'at.*
               *Rezeki yang halal,*
             *Rakan2 yang terbaik*
       *Rumah tangga yg bahagia.*
               *Usia yang berkat.*
             *Do'a yang mustajab.*
        *Hajat kami yang tertunai.*
      *Kesihatan yang berterusan.* 
           *Hutang yang terbayar*
                *Dengan jiwa*
      *yg tenang beribadah untuk*
    *keselamatan & kesejahteraan*
       *kami di dunia dan akhirat.*

    *آَمِيّـٍـِـنْ... آَمِيّـٍـِـنْ يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن*

    ReplyDelete
  8. The plaintiff action is initiated by hadi. Claire as defendant submitted her defence

    1. Initially a few pas leaders came forward to attack claire and ambiga

    2. But umno guys sounded more like they are in deep fear.....

    3. Najib's response is a proof of a person who is really in jittery position.

    Allah' s way of revealing the truth, slowly but surely

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  9. Was Hadi purposely misled to sue Claire by PAS or UMNO?

    Cud it be zahid's work? He sounded like attack at whatever cost! Did he not lament about slow response by umno cybertroopers? Why did he not blame PAS members? I find it amazing ang puzzling

    ReplyDelete
  10. Murph's law number 2, anything that can go wrong will go wrong! Najib kena ingat segala tindak tanduk beliau mutakhir ni selalu makan diri, dan saya berpendapat idea utk menyaman CRB adalah dtgnya dari najib. TGHH hanya presiden pas pada nama tetapi telah diremote control oleh najib. Walau apapun cubaan untuk menyucikan diri beliau dlm skandal berkaitan 1mdb, semakin kusut jadinya dan keadaan akan menjadi makin tegang bila perbicaraan bermula. Najib and the geng boleh menafikan segalanya, tapi siapa yg akan percaya? Cerita 1mdb menjadi semakin menarik dan tak sabar menunggu episod seterusnya!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Begitu juga dengan:

      1. Maminco-Makuwasa
      2. Perwaja Steel
      3. BMF
      4. BNM Forex
      5. PPA Pertama

      Delete
  11. For those who are macai pembangkang, accuse whatever you want to Najib and let Najib clear himself off, and for those who are macai umno, accuse whatever you want to Mahathir and let mahathir clear himself off. To us, the fence sitters, we will only vote for the party that can deliver, and we can't be influenced by any group that needs our votes. Personally, as a muslim, I will only vote for a party that holds Islam as a way of life. Sorry guys!

    ReplyDelete
    Replies
    1. HAdi vs SR...tapi kenapa macai UMNO yang panasssss????? KPI 4 jam dah tepati ker? sure dedak pun dah tambah tu

      Delete
    2. UMNO dan BN tak panas tetapi seronok melihat episod-episod ini. Bukan saja Presiden PAS tembak Clareb, tetapi juga tuan Clareb dan tuan kepada tuan Clareb. Bongkar jangan tak bongkar, apatah lagi kes saman ini dibicarakan di Mahkamah London yang tak boleh ditangguh-tangguh, telus dan adil mengikut piawaian macai-macai dan tuannya.

      Aku sungguh seronok hari ini!

      Delete
  12. KEVIN MORID PUN NAMA DI KAUT SEGALANYA
    KIKI.. ILANG AKAL DAN BANGKRAP OTAK NIII...!!
    APASAL TAK KAUT NAMA BOGIS NUSANTARA
    BARU LA MERIAH DEDAK TOKONG DAN KUTY



    KIKIKIKIKIKI.... BODOS BERAMBOSSS. ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 655 cuba letak ais.
      kepanasan oada kobang Taek Low boleh bawa mudarat pd ko sendiri juga.
      Kevin yg ditongkan tu mmg ada dlm keseluruhan drama 1mdb. Sudah bek court, maka terpalit la semua hal. Lain la kt malaysia , tk dpt masok court.
      Tgk sj perkembanagan Hadi CrB, kalu taka da kait Uno tak harus panas pun.

      Delete
  13. ‘Hadi terperangkap Najib’

    Presiden PAS seorang yang cerdik. Bila beliau tembak Claree, peluru penabur beliau juga mengenai tepat kepada tuan Claree iaitu bekas Presiden Majlis Peguam. Berkemungkinan besar, peluru penabur beliau juga mengenai tepat kepada tuan kepada bekas Presiden Majlis Peguam ini. Sama-sama kita tunggu dan lihat.

    Yang menariknya kes saman ini dibicarakan di London yang macai-macai mempercayai sepenuhnya ketelusan dan keadilannya.

    Maka macai-macai dan tuannya hendaklah bersedia dengan bukti-bukti yang dikatakan ada dan kukuh yang mengatakan kononnya Najib terlibat dengan rasuah dan penyelewangan dana awam. Jangan nanti kata ‘tak tahu’ atau ‘lupa ingatan’ pula bila diminta memberi keterangan di Mahkamah London!

    ReplyDelete

𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚?

  𝗟𝗘𝗧𝗔𝗞 𝗥𝗠𝟭𝟬𝗸 𝗕𝗘𝗥𝗔𝗣𝗔 𝗦𝗔𝗬𝗔 𝗕𝗢𝗟𝗘𝗛 𝗨𝗡𝗧𝗨𝗡𝗚? Kita jawab secara am "Letak RM10,000 berapa boleh saya untung?&q...