Friday, September 19, 2014

Apa Kualiti MB Baru Selangor Yang Boleh Dibanggakan...

Jika perkiraan politik semata-mata diambilkira, Wan Azizah adalah calon MB yang dikira tepat tetapi apabila beberapa kualiti lain diambilkira, Wan Azizah bukanlah pilihan utama. Ini bukanlah diskriminasi gender tetapi Wan Azizah sendiri kena akur akan beberapa kelemahannya termasuk situasi persekitarannya dan manusia-manusia yang didampinginya..

Jika beberapa kualiti lain diambilkira, kenapa kualiti itu dijadikan ukuran seolah-olah  kepada Azizah sahaja dan tidak kepada calon lain.

Jika kualiti itu bersungguh diambilkira, Azmin juga mempunyai persepsi situasi yang lebih teruk dari Wan Azizah. Apa kualiti yang dibawanya (?)... dalam politik pun Azmin sekadar terpancul sebagai budak suruhan politik yang setia jiwa dan raga, zahir dan batin kepada bossnya...

Terpulang kepada Sultan, siapakah yang akan mewakili Istana untuk dipersembahkan sebagai ketua rakyat Selangor.

Orang Selangor kan dikata bijak-bijak...
Sebijak kancil atau sebijak tupai...

6 comments:

  1. Kualiti mb selangor,
    1. Berapa banyak fitnah telah dibuat
    2. Berapa banyak berbohong
    3. Berapa kali jubur ditahan untuk dibalun bang non

    ReplyDelete
  2. Orang Sgor ni majoritinya dalam kelompok kalau dalam bahasa Mat Saleh Urbanites.Golongan urbanites ni lah yang mencemoh orang luar bandar[rural] bodoh kerana menyokong BN.Dalam memilih calon MB,saya orang urbanites Sgor yang bijak pandai ni sekali lagi akan memilih Badut yang memiliki kualiti saperti yg dicatatkan olih anon18.00.Bijak taik kucing.

    ReplyDelete
  3. Hahaha...anon 7:18:00 yang no. 3 Tu saya suka.

    ReplyDelete
  4. sultan akan pilih iskandar , jadi mb...

    ReplyDelete
  5. sultan boleh pilih iskandar pastu bila dewan bersidang habis la kena vote out...

    ReplyDelete
  6. Kalau jujur tak bolej jadi mb Selangor mengikut piawaian PKR. Sebab itu Khalid diganti , tak pandai nak cilok bagi orang besar pkr untung besar. Orang PAS juga susah jika dijadikan mb; susah untuk dapat sokongan 100%. Macamana UMNO begitulah jua PKR. Kan PKR ni asalnya UMNO, kalau tak kemana tumpahnya kuah ? Tak percaya? Lihat apa yang berlaku ketika pemilhan tempoh hari. Macam pemilihan UMNO gak, penuh dengan politik wang ?

    ReplyDelete