Friday, September 19, 2014

Sejauh mana seriusnya Najib mendapat tekanan dari dalam..

Blogger outsyedthebox dan shahbudindotcom antara blogger yang cenderong memberi gambaran Najib kini berhadapan secara serius tekanan dari dalam umno termasuk dari Timbalannya sendiri ?!

Pada penilaian..kedua blogger ini mempunyai sumber yang baik dan berintegriti, secara sederhana tidak mesra Najib.

Gerakan untuk mengundur Najib dikuatkan lagi dengan saranan Mahathir yang mengkritik secara terbuka kepimpinan Najib yang menjurus kepada potensi kekalahan umno di pru akan datang.

Najib dilihat cuba mendapatkan semula sokongan bukan Melayu kepada BN hingga terlupa mada depan UMNO bergantung sepenuhnya kepada sokongan Melayu. Najib dilihat tidak melakukan sesuatu yang sewajarnya.

Pemansuhan akta ISA dan nasib yang sama kepada Akta Hasutan dilihat mengancam Islam dan Melayu yang tidak dihayati sepenuhnya oleh Najib dan geng liberalnya.

Menukarkan Najib dengan Muhyiddin sebenarnya tidak banyak membantu UMNO dan BN untuk menghadapi kesukaran PRU14 atau pilihanraya kecil tetapi sekurang-kurang itu satu usaha yang baik walaupun sudah kesuntukan masa.

3 comments:

  1. Kalau ikut rekod sejarah,sebelum Pak Lah letak jawatan,Dr.M dah serang Pak Lah.Pastu follow up oleh TS muhyiddin dekat Singapore.Sekarang Dr.M dah declare x sokong DS Najib.PR dah berpecah belah.Tunggu apa tindakan TS Muhyiddin lepas ni.

    ReplyDelete
  2. AKU PUN RASA UMNO BUNGKUS PRU 14.
    Grassroots DI ABAI KAN..

    ReplyDelete
  3. Cepat je penyokong ah jib gor belasah ostb krn cubaan memecahbelahkan umno. Sokongan 100% tetiba yg dtg tak sampai 50%. Panas weh ... Mesti tunjuk presiden kuat dan dpt sokongan padu utk bertransformasi. Ketua yg tak dtg ada hal

    ReplyDelete