Monday, September 1, 2014

KerajaanYang Menyusahkan Rakyat...

Kerja letih berganda yang sedang kerajaan buat ialah bila ISA dihapuskan untuk sebab apa?

Rakyat pilih kerajaan untuk membangunkan negara, ekonomi rakyat bertambah bagus, kesejahteraan dan keselamatan, kestabilan politik....

Apa yang kerajaan buat hari ini..menghabiskan masa dng isu politik kerenah pembangkang tanpa dapat menghentikannya kerana tiada undang2 pencegahan yang berkesan seperti ISA.

Muhyiddin menggesa supaya dihentikan suara2 mengajak sabah berpisah dari Malaysia...setakat tu je lah yang boleh muhyiddin lakukan.

Boleh ke kerajaan menghalang suara hasutan? Akta hasutan memerlukan pembuktian hasutan telah dilakukan...ia tidak boleh digunapakai lebih awal dari itu..

Najib mengajak perpaduan..itu je lah yang dia mampu bercakap sedangkan penghinaan ke atas Islam berterusan sewenang wenangnya...

PDRM buat kerja letih berulang menangkap PPS
..sampai bila nak tangkap, berapa ramai nak tangkap, kalau kuasa mencegah tiada?

Inilah kerajaan yang ada hari ini..kerajaan yg menyusahkan rakyat..kerajaan yang tidah pernah memiskinkan pemimpin dalam semua keadaan.

Fokus pemimpin bukan macamana nak berkhidmat untuk rakyat tetapi macamana nak tambah harta.

Sepatutnya semakin kedepan, semakin hebat... Ini dah gostan 20 tahun..perpaduan sudah hancus.

Kita puji tindakan polis tangkap PPS...tetapi jangan suka sangat..mahkamah masih boleh lepaskan mereka !?..
Kita kena tahu PPS ada 9 ribu anggota..dan apa KDN buat selama ini..Menteri 25jam ckp berabuk..

4 comments:

  1. Pemikirasn beruk dalam hutan atau keluangman yg hanya keluar malam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku macam setuju dengan ko. kluangman tak tahu peristiwa siang sebab asyik gantung dan nampak dunia terbalik.

      Delete
  2. Politik tanpa sempadan...sedangkan... PDRM ada limitasi, cabaran dan halangan disebabkan Najib utamakan popular dan budiman.

    Sudah berapa tahun kita politiking siang malam tanpa henti kerana kerajaan lembek dan lembab pengurusan. Seolah Malaysia tidak ada cerdik pandai. ?.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong kd punya ckp. Klau lh pdrm ni dh malas buat keje bodoh berganda2x hsil kerjatgn bpk liberal c najib, mau lingkup negara Dan rakyat. Semoga semua anggota pdrm jgn patah semangat melayan perangai bodoh beruk pemimpin pemerintah dan prmbgkg.

      Delete