Tuesday, September 30, 2014

Hentikan memusuhi kaum cina..

Kemaskini:
Benarkah Islam yang dianuti majoriti Melayu menghalang kejayaan kaum  itu berbanding dengan bangsa lain yang tidak ada halal haram dan sebagainya (?)






Asal:

Orang Melayu kena hentikan sikap memusuhi bangsa lain dan gantikan kualiti diri untuk bersaing dan terus

maju. Hanya berjaya dari segi siasah, ugama dan ekonomi sahaja dapat membantu pandangan tinggi bangsa lain terhadap Melayu.

Memaksa mereka untuk menghormati bangsa Melayu sekadar FAKTOR SEJARAH SAHAJA tidak banyak membantu malah merosak keadaan.

Senaraikan apa sahaja yang terjadi pada orang Melayu dan senaraikan apa sahaja sikap bangsa lain terhadap orang Melayu..hanya ada satu jawapan.
SALAH ORANG MELAYU ITU SENDIRI KEPADA DIRI DAN BANGSANYA?

1. Majoriti Melayu itu pemalas..
2. tidak mengamalkan Islam sebagai cara hidup... malah mempamirkan sikap dan perbuatan yang bercanggah.
* Apabila tidak mengamalkannya - Melayu paling banyak terjerumus ke lembah moral yang rendah, jenayah dan tidak amanah.
3. Merasa selamat dan tidak terancam kerana masih dalam nostalgia ini tanah airnya.
4. Pengkhianatan Pemimpin Melayu ke atas bangsa dan ugamanya.

Hakikatnya pada sesetengah tempat, pendatang Indonesia, Petani dan Kemboja jauh lebih kaya dan berharta atas modal "rajin".

19 comments:

  1. Menarik juga Tuan admin dok kutuk Melayu.....tu...sebenar ada juga baik Melayu ni.
    1. Boleh pelihara Cina dalam masyarakat Melayu walaupun ada dua tiga ekor Cina dalam Taman perumahan tapi
    Melayu pula kena cabut lari dalam dari Taman perumahan bila ramai Cina ...kalu tak lari anjing Cina akan
    gigit.punggung..
    2. Melayu ni mudah simpati pada bangsa lain. Tolong bantu bagi derma. Bila bangsa lain naik atas berjaya Melayu
    kena pijak pun tapa ...sabar.
    3. Melayu ni mudah lupa..kasi gula-gula semua beres...biar kain sendiri terbuang-terlodeh.....mash dok puji baik
    tuan...baik tuan......
    Kalu lagu ni...nasib Malanglah Melayu......

    ReplyDelete
  2. Aku benci bile dgr org ckp melayu malas..mkn sgt propa cinabeng smp kutuk bngse sndiri..kasi buktila

    ReplyDelete
  3. suka hati akulah nak memusuhi kaum pendatang...aku tak pernah melantik sesiapa jadi penasihat....kaum pendatang perlu di sedarkan mereka pendatang....

    ReplyDelete
  4. Kenapa pulak melayu yg dulu hentika. Permusuhan? Kenapa x bangsa lain, apa lemahnya melayu sampai kena melutut n mengalah?

    ReplyDelete
  5. Kalau dh benci mana boleh dipaksa2. Suka hati aku la nak benci bangsa cina yg biadap, kurang ajar, keras kepala dan rasa besar diri.

    ReplyDelete
  6. Kita tak bersaing di pentas yg sama..kafir ni semua halal bagi depa..judi,pelacuran,jual dadah,ah long,dvd haram dll semua boleh..kita juga yg bagi lesen dan makan duit bwh meja dari depa..melayu hasil susah payah dari halangan n batasan agama kita..kalau cina dan melayu bersaing dlm business yg bukan haram n underground,belum tentu cina di hadapan..handal lagi melayu dgn segala keterbatasan oleh agama kita

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tang kerja haram ni salah Melayu juga,yg jadi penguat kuasa dan peg kerajaan semunya Melayu,dapat habuan tutup mata buat tak nampak kerja haram mereka.Harap selepas kes pegawai kastam ni,SPRM pegi cekup gulungan lain lak.

      setuju dgn pandangan kalau Melayu busines boleh kalahkan Cina.Melayu boleh lawan dari segi harga,kerana Melayu tak cari untung besar,dari segi kualiti pun boleh lawan juga,hanya perbaiki dari segi ketepatan masa/janji.

      Delete
  7. Bangsa Melayu patut berusaha merampas kembali segala hak mereka dengan cara apa sekali pun. Fullstop.

    ReplyDelete
  8. Too tolerance,opologic,sympathizer,obedience and inferiority complex are the traits of Malaysian Melayu.

    ReplyDelete
  9. Kita tak perlu anggap Cina sebagai musuh ,tapi misti anggap mereka sebagai pesaing kita.Berhenti memanggil mereka taukey dan kita kena mula menjadi taukey.Paling utama Melayu kena menceburi bidang peruncitan dan,pembekalan .Cukuplah menumpu bidang kontrektonya,sentisa harapkan projek dari kerajaan,bertarung sesama sendiri dalam menyertai tender,sehingga margin kurus kering,janji nak dapat kerja.Kalau Melayu terus mahu jadi kontrektor,sampai bila bila pun Melayu akan mundur,kerana banyak mana pun projek di anugrah oleh kerajaan,90 % hasilnya akan masuk poket orang lain juga,material di beli dari Cina,pekerja Indon dan Bangla,peralatan pun sewa dari org lain,sampai bila pun Melayu tak leh dapat ekuiti 30%.

    Lagi satu,Melayu yg muda-muda ,kena kurangkan keinginan utk bergaya,jangan beli kereta mewah,lebih baik beli rumah.Beli Merc.RM200 lepas 10 tahun jadi RM 50K,kalau beli rumah RM 400K lepas 10 tahun bayaran asuran pun belum habis tapi nilai rumah dah jadi Rm800K.

    ReplyDelete
  10. Cina cauvinis yang memusuhi melayu ! Kemudian secara purata pengaruh ini di sebar melalui media sosial. Paling keji perangai MCA TIDAK pernah menghargai dasar-dasar kebangsaan. Salah satu nya B.Kebangsaan. Depan mata kita, bahasa cina dan bahasa inggeris di utamakan ! Apa lagi perjuangan mereka yang konon nya komponen BN !

    Dap sinonim dan terus perkukuhkan perjuangan cina. Ada mereka kisahksn Melayu ? Meminta dan mengambil boleh sahaja. Memberi tidak sekali !

    Melayu sekarang kuat berusaha. Berkerja di pihak swasta peluang dan ganjaran di bayar rendah ! Kita nampak anak-anak muda Melayu mempunyai dua kerja ketika ini. Peningkatan kos hidup dan mengisi keperluan semasa.

    Dalam keadaan melayu masih kekurangan, sokongan kerajaan kurang mapan. Di suruh melayu bersaing dan gigih tetapi dalam masa sama ada pagar-pagar duri di pasang musuh melayu. Berbagai taktik halus mereka usahakan agar melayu itu terpinggir, jauhkan dari pendedahan teknologi, bisnes dan berkemahiran tinggi. Asas pendidikan sudah di sokong penuh kerajaan. Berbagai cara mempengaruhi kerajaan agar tunduk kepada kehendak dan keperluan mereka supaya mereka jauh mara di depan supaya melayu sentiasa tertinggal, lantasmerebut peluang tersedia !

    Sebenar nya melayu atasan tidak banyak membantu pembangunan bangsa sendiri. Perkara mudah, habuan yang di cari. Minda kelas tiga Melayu yang selepas hampir 60 tahun, perjuangan pemimpin terdahulu banyak di longkangkan atau di matikan oleh melayu pengganti dan pelapis angkuh dan lemah pendirian di sebabkan tekanan kuat bukan melayu dari sokongan padu pertubuhan dan kesatuan mereka secara berterusan.

    Untuk maju, siasah dan mendisiplinkan rakyat mesti menjadi wajib untuk di laksanakan oleh pemerintah. Hong Kong yang inginkan segala-gala nya selepas bebas dari British, inginkan keadaan tanpa kawalan(kaedah popvote - cuba di bawa PR) kini di cengkam kerajaan pusat mereka (China) supaya patuh kepada polisi pusat beroaksikan sistem komunis moden.

    Malaysia ? Jelas di amati PM Najib terlalu berlembut sehingga beliau nelayan kehendak pembangkang secara melampaui batas....

    ReplyDelete
  11. nak kata aku rasis, lantak kolah, apa aku peduli pun, sebab ko 2x5.. chauvanist.
    nak kata aku miskin, pa aku kesah pun, sebab tak mintak menyembah duit mak bapak ko pun.
    nak kata kerajaan tak adil, apa aku kesah, bagitau aku mana kerajaan paling adil kat dunia, pas ko dah dpat bagitau, apa lagi, berambuslah ko ke negara yang ko kata adil, Malaysia Maha Zalim, Maha Firaun.
    HOI! NAK KATA APA PUN AKU TAK KESAH... AKU BUAT PEKAK BADAK <<<--- inilah sahajalah cara melawan game plan dan minda orang china.... diorang suka spin2x (hari2x, bulan2x, tahun2x sampai kiamat) sebab itulah salah satu taktik nak gempakkan orang melayu & jatuhkan moral dan semangat jati diri orang melayu.
    KEPADA ORANG2 MELAYU BAIK UMNO, PAS, PKR DAN ATAS PAGAR--->>> BUAT PEKAK BADAK DAN BODOH JER... Lagi sakit hati diorang kalau kita buat mcam tu.
    Hehehehehe....

    ReplyDelete
  12. Aku bersumpah untuk menafikan yang kau katakan melayu pemalas.....!!!!seorang melayu buruk sifatnya tak mewakili kesemua keturunan.....wahai melayu namamu di seru jawablah sebelum lidahmu menjadi bisu.....!!!!!

    ReplyDelete
  13. Sejarah Islam sudah menempa kegemilangan agung ! Islam membawa cahaya kepada eropah yang melalui zaman kegelapan dan renaissance.
    Mereka bangkit dan menerjah ilmu2 Islam, kemudian di pesong fakta sejarah konon nya milik mereka. Bible, apa yang telah mereka lakukan !

    Kejatuhan empayar Islam akibat tangan2 dan kealpaan sendiri. Iri hati, dendam mendendam dan tamakkan kuasa. Meruntuhkan saf sekonyong nya musuh itu gentar ! Andaian terlampau yakin, di mana dalam senyap musuh mencipta strategi untuk menakluki Islam dan kota2 jajahan yang aman makmur (saksikan filem rencana sejarah Islam)

    Di Malaysia, banyak persamaan strategi musuh Islam dan kealpaan Melayu Islam begitu terserlah akhir-akhir ini. Tidak pedulikan tuntutan Islam malah giur memecah belahkan ummah. Musuh Islam bertaut semakin kukuh dari luar dan dalam kerajaan.

    ReplyDelete
  14. Hello brader. Rasa2nya kalau awak mati rasa rasa awaklah ada tak cina2 kafir harbi tu nak sedekah fatihah untuk awak. Saya rasa awak lebih baik lebihkan mengkaji bukan merapu. Faham!!!

    ReplyDelete
  15. Masalahnya orang melayu ditindas oleh kaum cina dan dasar2 kerajaan memihak kepada kaum cina. Sebagai usahawan, cuba mohon pembiayaan dari agensi kerajaan seperti SME Corp,SME Bank dan AgroBank. Kalau 10 orang melayu mohon, hanya satu yang akan lulus itupun mendapat hanya 10% dari pembiayaan yang dipohon. Tapi kalau 10 orang cina mohon, 10 akan dapat malah sehingga 10 x ganda amaun yang dipohon. Aku bercakap melalui pengalaman sendiri.

    ReplyDelete
  16. Anti cina dan salahkan cina atas kesilapan dan kelemahan melayu itu sendiri...apahal? Berbaloi ke? Boleh ke Melayu berubah berjaya dengsn sikap tersebut?

    ReplyDelete