Thursday, September 25, 2014

Apa niat " mat sabu" mengamuk? kebulor xtra kerusi exco?

Sekarang sedang hangat diperkatakan apakah PAS masih perlu dikekalkan dng 4 kerusi exco atau dikurangkan...malah 4 exco yg bersama khalid di anggap pengkhianat oleh DAP....apa pendirian PAS Pusat..suara DAP adalah suara "Mat Sabu.."

Pesuruhjaya PAS mempertahankannya dng alasan mengelak dari exco dilantik dari UMNO !!!!..kenapa pula UMNO mahu dikaitkan...dan kenapa pula 4 exco itu menjadikan tanggungjawab mereka...sepatutnya mereka bersama 30 exco yg lain dan biarlah khalid lantik 4 exco dari UMNO..itu bukan tanggungjawab PAS Selangor..

Tujuan pertikaian DAP juga bermaksud jika 4 kerusi dikurangkan, eloklah kerusi itu diberi kepada DAP sebagai upah setia mereka kpd Anwar..upah kepada pengundi cina yg sokong Pakatan..sebagai terima kasih.

Jika PAS faham..DAP dan PKR sedang kebulor kerusi meja...Jika PAS ada maruah..Jika Hadi cakap serupa bikin...sewajarnya PAS melepaskan kesemua kerusi exco tersebut dan memecat keahlian dua wakil rakyatnya dan kemuduannya duduk sebagai pembangkang dalam DUN...jika tidak PAS Selangor kekal sebagai gundek "mat sabu"

Selain dari isu ini, Hadi juga digesa oleh pemimpin PkR supaya memohon maaf kepada Wan Azizah atas keceluparannya..elok sangat Hadi melutut kalau sudah tidak ada kemampuan melawan.

7 comments:

  1. Wayang tak habis2. Azmin dh naik, rentikan la wayang tu. Binalah jamban awam yg lebih baik di bnyk tempat tumpuan rakyat. Ni nk kencing berak kena cari hotel, stesen minyak & masjid. Yg pelik pegi masjid kerana nk kencing berak, bukan nk solat!. Eloklah azmin sebagai mb baru, keluarkan arahan setiap pbt di selangor kena sediakan jamban mesra pengguna. Kalau boleh, mesra sgt sampai boleh makan aiskrim dlm jamban. Barulah selangor lebih maju dan makmur.

    ReplyDelete
  2. Haahaha...tak aman juge MB baru ni.....sekarang masalah Moral bukan ukuran lagi.....! letak lah kayu...kayu pun menang!...

    ReplyDelete
  3. Masa pilihanraya nanti boleh letak simbol ko*e Bengkok.... ha ha

    ReplyDelete
  4. Jamban mesra rakyat sampai boleh makan ais kerim dalam jamban.....setuju 200%!!!

    ReplyDelete
  5. Pimimpin PAS pun tak tahu apa tindakan nak ambil terhadap 2 ADUN PAS yang belot. Sampai sekarang kedua ADUN itu tidak diambil apa2 tindakan. PAS dalam keadaan tak menentu dan mungkin sudah ada 2 kelompok kem yang beza pendapat tindakan yang wajib diambil. Sudah nampak ada kem Hj Hadi dan Mat Sabu. Episod ini menjadi bertambah menarik. Sama2 lah kita lihat kem mana yang bolih kuasai PAS nanti.

    ReplyDelete
  6. Aku harap geng mat sabu yang akan kuasai PAS ...takbir ...

    ReplyDelete