Tuesday, September 23, 2014

Tengok Kj Tengok Najib..

Anwar ada Azizah ada Azmin untuk dibanggakan gandingan mantap PKR - 
UMNO lebih hebat, Najib ada Rosmah ada Kj pelapis dan harapan negara:

Sama segak sama tampan
Sama cerdik sama pandai
Sama sekular sama liberal
Sama gagah sama megah
Sama silent sama brilliant
Sama bangsawan sama darjat
Sama haluan sama hajat
Sama positif sama motif
Sama kawan sama lawan
Sama impian sama wawasan
Sama tweet sama sweet
Sama adab sama resam

itu antara beberapa ciri menarik persamaan yang ada pada Najib dan Kj, cuma bezanya seorang PM dan seorang lagi PM in waiting..

Ciri-ciri persamaan dengan Najib tidak berapa ada pada Muhyiddin, pada Hishamuddin, atau pada Zahed walaupun mereka antara yang paling dekat dan disebut layak menggantikan Najib.

Tidak salah jika dikatakan, berdasarkan faktor umur - Kj adalah yang paling layak dan relevan menjadi Timbalan Perdana Menteri dalam tempoh terdekat dan seterusnya layak sebagai PM dalam tempoh kurang 15 tahun dari sekarang.

Jika ini terjadi, ia merupakan satu transformasi peralihan kuasa yang paling licin dan lancar serta mengingatkan semula kita bagaimana peralihan yang sama berlaku antara Paklah dan Najib.

Semua ini tidaklah terlalu awal untuk dirancang kerana legacy Najib harus bertali arus, tidak seperti legacy Mahathir yang mati di tengah jalan.

4 comments:

  1. itu pun mujur jika bn terus menang. kalu tak menang, kj boleh berpindah randah. semua orang muda suka kat dia pasal dia boleh berzumba, dapat award lagi, liberal dan ikut cara omputih. suka suka suka

    ReplyDelete
  2. KJ kalau naik . habis orang Melayu. KJ hanya berani dengan orang BN Melayu . Kalau dengan BANGSA lain atau Melayu Pembangkang dia KJ juga . KJ = Kurang Jantan .

    Yang si Najib pula inginkan undi Melayu tetapi ikut kehendak CINA

    ReplyDelete
  3. Gua ingat Pak Lah saja yang menyebabkan Melayu berpecah kerana melepaskan Anwar ...

    Namun Najib pun nampak macam sama je ... tapi mungkin dia ada strategi tersendiri. Gaduh la lu orang kata Najib ... gua tumpu pada mentadbir Negara. Bila dah nak tiba PRU 14, baru la gua merangka strategi.

    Melayu dalam Pakatan buat apa? ... bersatu untuk menumbangkan Melayu. Bukannya if you can't beat them, join them tapi if you can't beat them ... destroy them. Pttuuiihh ...

    ReplyDelete