Friday, October 3, 2014

Kalau Mengaku Bodoh....Rakyat boleh maafkan

Najib dah jawab isu penarikan subsidi menyebabkan harga petrol dan diesel naik....nilaikan sendiri..
" Kerajaan tiada pilihan "
" Rakyat akan berterima kasih dan nampak kebaikan apa yang di lakukan kerajaan sekarang pada suatu hari nanti - penarikan subsidi "
Ungkapan yang sama ini dalam isu GST..

Apakah kerajaan juga tiada pilihan untuk tarik balik subsidi selepas hari raya aidil adha. Najib ada pilihan sebelum atau selepas dan najib juga ada pilihan samada pandai atau sengal...najib pilih sengal sebab tu harga minyak naik sebelum aidil adha....najib potong leher rakyatnya sebagai korbannya tahun ini.

Jika Najib mengaku tiada pilihan, itulah pembohongan dan penipuan terbesar dalam sejarah..Najib ada 1001 pilihan termasuklah menaikan harga RON95 dengan menarik balik keseluruhan subsidi kerana ia digunapakai oleh golongan bangsawan sepertinya, ini dapat menampung dan mengekalkan harga RON97 dan Diesel.

Banyak yang mahu diulas, tetapi apalah sangat nak layan dengan kerajaan terbingai dalam sejarah. Isu minyak pun tidak boleh selesai dalan keadaan harga minyak didunia turun. Pelik dalam dunia harga minyak naik ketika harga murah di dunia. Penarikan subsidi bukan alasan..tetapi kalau najib berterus terang dia bodoh..rakyat boleh maafkannya.

9 comments:

  1. Yang kata org bingai selalu lebih bingai dari yg dikatakan bingai.Nilai lah sendiri siapa kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno masih dapat 1 undi dari budak ni..
      Tapi ramai ke lagi rakyat yang masih bingai macam dia ni...

      Kenaikan harga petrol dan diesel naik atas penarikan subsidi sebelum aidil adha ada kaitan dengan bajet berbelit yang bakal dubentangkan...

      Delete
  2. Apa kata aku pulak. Sama ada najib nak potong subsidi minyak sebelum atau selepas aidil adha ada banyak beza ke? Berapa ratus setiap rakyat boleh jimat kalau subsidi tu kekal sampai aidil adha? Dalam 50 ringgit je, lebih kurang. Tak lepaspun nak buat satu bahagian korban. Tak payah la nak katakan kalau tarik subsidi sebelum raya adalah sengal tapi kalau selepas raya, tak sengal. Najib ada pilihan, pilihan sengal yg dibuatnya ketika keadaan komoditi kebun jatuh merosot.

    ReplyDelete
  3. Oleh kerana orang kaya tak guna ron97..kerajaan akan hapuskan subsidi ron95 kerana orang kaya pun guna ron95 bila isi petrol kat stesen minyak persoalannya kenapa ada perbezaan antara orang kaya dan miskin bila nak isi minyak petrol..tapi aku malas nak ulas kat sini antara kaya dan miskin.. kan lebih baik guna satu petrol je yang terbaik untuk rakyat kalau ron97 berkualiti dan tentukan harga yang sesuai untuk semua rakyat malaysia tanpa mengira pangkat kaya dan miskin bila mengisi petrol..Malaysia pengeluar minyak sepatutnya semua rakyat menikmati hasil anugerah bumi ini sama rata tanpa mengira darjat..urus dengan betul ambil kira pengorbanan rakyat untuk negara

    ReplyDelete
  4. kalau itu alasan lebih baik tetapkan kenderaan yang 2000cc kebawah guna ron95 dan kenderaan 2000cc keatas wajib guna ron97 bila isi minyak petrol kat stesen serata tempat ikut peraturankan..atau apa salahnya lebih baik guna satu petrol je yang terbaik untuk rakyat kalau ron97 berkualiti dan tentukan harga yang sesuai untuk semua rakyat malaysia tanpa mengira pangkat kaya dan miskin bila mengisi petrol dan juga tanpa ada tertulis subsidi kerajaan.

    ReplyDelete
  5. Kita kena wujudkan semula ron92 yang mana orang kaya tak boleh guna dan meningkatkan ron97 untuk tampung subsidi ron92.

    ReplyDelete
  6. Najib PM Malaysia Paling Bodoh Bebal, Bangnag, Lahanat.. Asyik Menyusahkan Rakyat ajer kerja dia..

    UMNO + BN, Tak Payah Nak datang Rumah tagih UNDI..

    Susahkan Rakyat Terima GST,

    Susahkan Rakyat Naikkan Harga Minyak Masa Minyak Mentah Turun

    Susahkan Rakyat Turunkan Subsidi.. Patutnya Kalau Tak Bagi pd Minyak banyak lagi benda lain yg boleh disubsidikan selain Minyak..

    PM Najib dan Para Jemaah Menteri, waimma Wakil Rakyat DUN dan Parlimen pon Hidup atas Gaji dari Jerih Perih Duit Rakyat melalui Cukai dok Bayar Gaji dan Elaun dia Orang Jadi? Apa Faedahnya PM Jemaah Menteri UMNO dan BN nieh pada Penyokong dan Pengundi UMNO BN..

    Mereka Layan kita Penyokong dan Pengundi Macam Sampah???

    Petronas adalah Syarikat Milik Negara... Kenapa Penentuan Harga Minyak Kena Ikut Harga Pasaran?

    Kenapa Untung Minyak Petronas Yang Mahal itu Rakyat tak Boleh Langsung Menerima Ganjarannya..

    Tidak SEKALIPON Dalam Sejarah Pemerintahan UMNO BN.. Kerajaan Bagi Habuan kepada Rakyat Ketika Harga Minyak Petronas Harga Minyak Tertinggi Dunia..

    Kenapa Harga Minyak RON95 yg dibanyakkan sukphur dijual hampir sama dgn harga Minyak Dulu yang Kurang Sulphur????

    Kenapa Kerajaan Najib tidak TUKAR INDIKATOR dan Mekanisma PENENTUAN Harga Minyak, supaya dijual dgn murah? Sebagaimana indikator pasaran Saham ditukar, kounter pilihan supaya mencerminkan kedudukan GDP yang sihat?

    Kerajaan Najib adalah Sebuah Kerajaan PENIPU, JANJI DICAPATI...

    PM Najib Lelaki Dayus Takutkan Bini...

    PM Najib Bukannya Pemimpin Yang patut dihormati, apa lagi di TAATI..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "5. Pengurusan subsidi RON95 tidak ada kena mengena dengan kenaikan atau penurunan harga minyak dunia, atau harga minyak kita lebih rendah berbanding di negara-negara jiran. Ia juga tidak ada kena mengena sama ada rakyat patut bersyukur atau pun tidak. Alasannya hanyalah satu iaitu mensasarkan subsidi kepada kelompok yang betul. Selain itu, kesemuanya alasan mengarut".

      http://sejarahmelayu.blogspot.com/2014/10/lagi-al-kisah-minyak-subsidi-ron95-yang.html

      Delete
    2. Ni da terlebih pndai bercakap plak daaa....senang nk ulas cmni jer laaa.. npe zaman tun m kehidupan rakyat malaysia aman dan makmur hatta semasa kegawatan ekonomi 1997?... kenaikan tidak pernah naik berpuluh puluh sen.... y

      Delete