Sunday, October 5, 2014

Siapa Yang Pilih Najib Jadi PM

Jika itu satu kesilapan, mereka yang bertanggungjawab perlu buat pembetulan semula...

24 comments:

  1. Saya orang melayu islam dari sarawak. Sejak didaftar sebagai pemilih, saya telah mengundi BN dengan setia. BN sarawak memainkan peranan penting dalam menentukan kemenangan BN diperingkat pusat. Direct or indirectly i am responsible (in a small way) in putting up Najib as PM. In my opinion, Umno bahagian Pekan(?) telah memilih Najib sebagai ketua bahagian, seluruh ketua Umno bersetuju mengangkat Najib sebagai presiden tanpa bertanding dan BN pusat telah bersetuju melantik Najib sebagai PM. It is very obvious that all BN voters are severally and jointly responsible for putting Najib as PM. Question asked is who shall do the correction if the choice of Najib as PM is erroneous????
    To me it is very simple.......2 crystal clear options. Firstly is consistent pressure on najib to heed seriously the comprehensive advice of party veterans in the likes tun mahathir, sanusi junid, or ex senior government officials like musa hassan and many others and ex judges failing which he (najib) should step down. Najib should stop listening to his current advisors and politicians like zahidi, hishamuddin, nazri, khairy etc, sabahan salleh keruak or sarawakian wan junaidi and other ball carriers. Secondly, if 1 above is not successful, Umno should dethrone him as Umno president in the coming PAU and instal muhyiddin asnew Umno President. Dengan izin ALLAH swt......we will see light at the end of the tunnel. Otherwise.....just say bye2 to upcoming pru14. In sarawak, we have no alternative except to votefor BN. Party pakatan rakyat cannot offer anything other than putting the country in further chaos.......wallahualam

    ReplyDelete
  2. siapa pun jadi PM, kalau masih bergantung kod org tingkat 4, tak ada wawasan sendiri, tak tau fikir sendiri, memang habis lah.

    satu lagi, PM Msia selepas Mahathir seperti di remote controlled oleh satu pemimpin asing hanya dgn panggilan telefon. mesti disiasat dgn siapa PM bertelefon. (dihujung pentadbiran Tun M pun seolah2 bekiau mmbuat dasar yg liberal atas desakan satu kuasa asing. Tun M menangis semasa umumkan letak jawatan mungkin kerana tak tahan sebenarnya diasak oleh kuasa asing, mungkin melibatkan nyawanya). Wallahua'lam.

    ReplyDelete
  3. Tun M pernah ckp dia tersilap pilih mula dah pilih Najib tetiba berubah fikiran terus pilih Pak Lah..kemudian Pak Lah letak jawatan..Tun juga memainkan peranan besar..kemudian skang Tun dah tarik sokongan kpd Najib..harap akan ada gerakan memperbetulkan UMNO yg dah semakin layu!!nak ckp Hidup Melayu dlm PAU di PWTC pun dah takut skang ni!!

    ReplyDelete
  4. SAYA TARIK BALIK SOKONGAN TERHADAP NAJIB KERANA HILANG KEPERCAYAAN.

    ReplyDelete
  5. Tugas yang paling utama ialah PENYATUAN BANGSA MELAYU/ BUMI!!

    Jangan jadi bodoh dan berhenti bertelagah sesama sendiri.

    Bangsa asing mengambil kesempatan tertutama ka atas Melayu Bongok yang senang di main pantat!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak ada harapan utk Melayu bersatu,Pas sesama Pas pun berpecah,Umno sesama Umno pun begitu juga.Melayu ni ramai kaki 'bakar' utk menjatuhkan sesama sendiri.Bekas PM TUn M pun berperangai begitu,apa lagi yg nak kita katakan.

      Delete
    2. Buktikan mahathir pun berperangai sedemikian!

      Delete
    3. Masa tun gafar jadi TPM, Tun biarkan Anwar lawan,patut latik Najib kerana Najib paling tnngi undi, tun Lantik Pak lah,bila Pak Lah jadi PM Tun suruh dia turun, dan mahu Najib pulak jadi PM,sekarang bila Najib jadi PM Tun hentam nak jatuhkan Najib pulak.Macam tu bukan setakat kaki bakar, apa punya gila pun tak tahu nak kata.Tun paling teruk dalam soal ni,dia saja yg betul.Padan muka kena lawan dek Anwar ,merajuk lalu letak jawatan.

      Delete
    4. Anon 7.20.....anda kurang memahami apa itu jatuh menjatuh. Anwar lawan ghafar baba bukan mahathir suka sebab itu strategy orang anwar dan ghafar baba tak cukup kuat. Pak Lah dilantik because mahathir thought najib too junior then. Unfortunately Pak Lah did not perform. Mahathir had to save the country from going to the dogs. Najib was thought ready then but it became worse each day. Najib was made known his weaknesses but did not address concerns. Mahathir did want to kill najib but to put him on the correct track. In the case of mahathir vs anwar....well i must thank ALLAH for giving mahathir the strength to sack anwar. If this had not happened, we would have a sodomist, a liberal, an lgbt patronizer as PM.....nauzubillah

      Delete
    5. anon 7:36,

      Bagi saya, Anwar di pecat bukan kerana sodomi,tapi kerana dia lawan TM dalam isu ekonomi ,kronisma dan nepotisma .Kalau TM nak pecat Anwar kerana isu sodomi,awal-awal lagi beliau dah pecat,kerana TM dah dapat banyak informations berkaitan dgn perangai Anwar,termasuklah dari WA sendiri juga dari T Hanif seperti yg di dedahkan.Tapi masa tu TM buat tak tahu saja malah cover Anwar,malah pendedahan oleh Ummi Afilda di anggap sepi ,Ummi di ugut atas arahan Anwar TM buat dek je.Bila timbuk krisis ekonomi,isu rasuah,kronisma,nepotisma di bangkitkan oleh puak Anwar ,barulah TM tersentak dan sodomi dijadikan alasan utk memecat Anwar mujurlah ketika itu Ummi &Khalid Jefry masih meneruskan perjuangan mereka mendedahkan perbuatan sodomi dan skedal seks Anwar.Saya lebih menghormati kesungguhan Ummi dalam soal mendedahkan skedal seks Anwar,tidak TM.Kalau krisis ekonomi tidak berlaku,kemungkinan Anwar terus menjadi TPM sehingga kehari ini dan TM terus menjadi PM.

      Delete
    6. Anon 8.17.....u miss the point again. Anwar is a not a political heavyweight but a mischievious person. Sodomy is not something you and me like. Inspite of all glaring evidences, mahathir did not take action. But when anwar got more naughty and for the sake of the country, something has to be done. Yeah mahathir could have taken early action but he did not. Anwar did not heed the warning, instead launched an attack on mahathir.....look how anwar created and later destroy pakatan rakyat.

      Delete
    7. anon 10;36,

      so its true that,tm kick anwar out is not becouse of sodomy ,isn't it?.

      Delete
    8. Anon 2.30, would u like to have a sodomist PM? A PM whose life is in the hands of the enemies of the country? We in sarawak will never want or support an enemy crowned sodomist......huhuhuhu

      Delete
  6. Alhamdulillah,kerna kemasukan kembali Anwar ke penjara nanti adalah sesuatu yg bakal mendatangkan kebaikan kepada Pakatan,kerana akan muncul seorang pemimpin muda yg boleh di percayai oleh DAP,PKR dan PAS menggantikan Anwar ,yg menjadikan mereka bersatu semula dan pemimpin berkenaan mampu menamatkan hayat pemerentahan Umno.Pemimpin harapan tersebut mempunyai pendirian dan perinsip yg sangat sesuai dgn perjuangan PR di mana beliau boleh berada dimana-mana parti pun sehinggakan dalam Umno pun beliau boleh bertapak.Dgn pemimpinan beliau Umno tidak dapat di selamatkan lagi,biar pun PM Najib memenuhi keinginan kita semua dan menambah subsidi berlipat ganda.Lagi pun selama ini Umno dan BN bukan di selamatkan oleh kita semua,tapi lebih bergantung kepada rakyat Sabah dan Serawak seperti di katakan oleh anon 6;52.Ditambah pula sekarang berlaku perubahan cita rasa rakyat Sabah dan Serawak yg kian maju dan sudah banyak memperolehi menefaat dari BN,jadi tiba lah pula masa nya mereka meluypakan jasa, menjadikan kerja pemimpin berkenaan utk menawan Putrajaya bersama Pakatan akan menjadi lebih mudah.

    Oleh itu kepada mereka-mereka yg tidak suka kepada Umno dan PM Najib khusunya janganlah gundah gulana,bersabarlah buat sementara waktu,citga-cita kalian utk berPMkan selain Najib dan melihat Umno tumbang akan tercapai sedikit masa lagi.Sejahteralah kalian berada di bawah pemerentahan bukan Umno.Saya berharap anda semua sudah cukup bersedia utk bermain di pandang yg sama rata,tanpa sebarang kekesalan.

    Ramai yg melihat kembalinya Anwar ke penjara sebagai malapetaka pada PR,tapi tak ramai yg tahu seorang pemimpin muda yg berwibawa akan muncul dan boleh menukar senario tersebeut dengan serta merta mejadi malapetaka pula pada Umno dan BN.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azmin ke? Benih anwar dna umno !!!

      Delete
    2. Apa ni? Org muda yg mulutnya kata benci umno tetapi keturunan dan berDNA umno. Lawak la.ko ni...

      Delete
    3. "....seorang pemimpin muda yg berwibawa akan muncul....."

      MB Aiskrim Jamban ke? Bini sendiri pun kasi bos main. Kahkahkah.......
      Najib tak best tapi mana-mana pemimpin daripada PR lagilah tak best langsung!

      Delete
  7. 1) Sekarang kita semua berasa amat kecewa
    dgn apa yg sedang melanda negara kita
    berkenaan SIAPA yg patut menerajui
    kemelut kepimpinan.
    2) Dalam UMNO saya tak nampak siapa
    yg paling layak buat masa ini...
    3) Dalam PAS juga tak ada orang yg beriman
    yg bila lihat akan wajahnya hati akan
    mengingati Allah. Mendengar akan kata2
    nya mengingatkan kita pada akhirat.
    Pemimpinnya juga sama macam
    pemimpin lain yg suka mengata.
    4) PKR lagilah kita tak boleh harap apa2
    selain kehancuran yg bakal melanda
    buat negara kita.
    5) DAP tak perlulah kita cakap sebab dia
    sedang menunggu saja masa dan
    peluang untuk melaksanakan agenda
    menghancurkan melayu dan Islam.
    6) Kita sepatutnya mencari seorang yang
    ada daya kepimpinan, yg mempuyai
    kebolehan mentadbir, yg mempunyai
    akhlak yg tinggi. Kalau dari parti2 yg ada
    sekarang kita tak nampak orang yg
    bersesuaian, pilhlah sesiapa pun yg tidak
    ada parti sekalipun. Kalau BN dan PAS
    merasakan PEMIMPIN tersebut
    bersesuaian dan ada kebolehan....
    mengapa tidak.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Analisa yang simple tetapi bernas, cantikkk..

      Delete
    2. Saya bersetuju dengan analysis anda kecuali perkara no. 2. Selaku orang BN sarawak, saya melihat muhyiddin sebagai pemimpin yang lebih berani dan tegas. Beliau mendengar nasihat dan rintihan rakyat marhaen. Mudah mudahan muhyiddin dapat hj mabrur, ambil alih kerusi dari najib dan mentadbir malaysia seperti yang telah mahathir buat 22 tahun yang lalu.....wallahualam

      Delete
    3. Kalau semua orang tk layak,angkat saja lah diri sendiri jadi PM,apa susah,kera dan monyet mungkin setuju.

      Delete
  8. Golongan berpendapatan sederhana di bandar sangat tertekan. Org kg untung, dpt mcm2 bantuan, faedah. Yg kaya kat kg tetaap dpt lambakan subsidi. Yang bertungkus lumus dibandar, naikkan taraf hidup dgn bersusah payah makin tersa perit. Kenaikan kos sara hidup membuatkan golongan sederhana menyampah dan rasanya baiklah bersaing berdasarkan meritokrasi. Hapuskan semua subsidi. Org kg, felda, nelayan janganlah dimanja manjakan...! Bantuan hanya layak diberi kpd yg memerlukan spt warga emas yg tak berpendapata disebabkan usia dan tak mampu kerja. Jabatan kebajikan yg perlu tentukan siapa yg layak., bukan pukul rata saja. Walaupun aku mendapat taraf hidup sederhana atas dasar pendidikan BN dizaman TDM, keadaan pemberian subsidi membabi buta mcm skrg merimaskan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau 'org kg,felda ,nelayan jangan di manjakan ...' takkan lah orang berpendapatan sederhana di bandar pula nak di utamakan.Lagi pun yg berpendapatan sedrhana di bandar tu mejoritinya dah sokong Pakatan,biarlah Pakatan yg bela mereka.Org kampung masih sokong Umno,elok benar mereka di jaga,itu yg Najib buat sekarang.Sebab itulah mereka semua tak ada komplen pun pasal GST,pasal kurangkan subsidi petrol.Sama juga dgn orang Sabah dan Serawak,tak banyak komplen.Yg kuat komplen orang lembah Klang,negeri yg di perentah Pakatan.

      Kalau aku jadi Najib aku pun buat benda yg sama.Tambah lagi satu pilisi aku, aku akan galakan orang kampung beranak ramai,aku akan bagi subsidi utk mereka ,makin ramai anak makin bagus,biar bertamabah umat Melayu Islam.Orang bandar tak mampu nak bernak ramai,sibuk nak keluar kerja,pembatu ruamah susah nak cari,orang Cina apa tah lagi.Kalau polisi aku ni berjalan lancar,20 tahun lagi barulah terjamin kuasa Melayu.Orang bandar nak hentam aku hentamlah aku apa peduli,orang kampung akan sokong aku.

      Delete