Sunday, October 19, 2014

ISU sahaja pun Melayu dah lemas...

Dari isu anwar..
ke isu dyana
now ke isu pegang anjing..

isu-isu lama
akta hasutan
sekolah vernakular
isu biasiswa
isu muflis
isu rezab melayu

tenggelam..

kemudian recyle....
Melayu akan pupus ditelan isu sebelum sempat berperang.





#
Isu pegang anjing - masyarakat dan bijak pandai ugama serta pemimpin asyik kritik keterlanjuran dan jahilnya sekumpulan kecil masyarakat Islam tetapi di mana penyelesaiannya....
Kenapa tak buat satu majlis penyesalan dan taubat dengan menjemput mereka secara terbuka..satu contoh dan tauladan yang lebih berkesan.
Ini menunjukkan Islam itu sangat sempurna cuma penganutnya sahaja yang khilaf.

5 comments:

  1. Inilah style Najib dan Anwar utk lemahkan Melayu..
    berbeza parti tapi ideologi hampir sama.. iaitu benci pd ketuanan Melayu!

    Melayu Islam sekarang diseliputi dengan 1001 masalah tapi Najib bijak main isu dan mengalihkan masalah. Iaitu melantik parasit2 melayu supaya berada dalam kawasan penting dalam membuat keputusan. Sperti Nur Jazlan, Saipudin, KJ, Deris Jala, etc.

    dibawah ialah petikan sikap sebenar pemimpin UMNO bila di atas..

    "UDA berjanji dengan penduduk Tanjung Tokong bahawa rancangan pembangunan semula melibatkan kawasan seluas 10 hektar ini tidak akan merugikan penduduknya," katanya kepada pemberita di Georgetown hari ini.

    Katanya setiap penduduk akan menerima rumah bernilai RM300,000 yang bakal siap dalam tempoh empat tahun melibatkan peruntukan sebanyak RM165 juta.

    Pada majlis yang sama, UDA menyerahkan Surau Desiran Tanjung yang dibina di penempatan transit Tanjung Tokong bernilai RM2 juta kepada Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang untuk kegunaan penduduk di sana.

    Nur Jazlan berkata pihaknya tidak dapat memenuhi hasrat segelintir penduduk yang mahu kekal mendiami kawasan berkenaan dengan rumah bercirikan perkampungan Melayu kerana keluasan tanah yang terhad.

    Bagaimanpun UDA berjanji akan mendirikan perkampungan contoh dan sebuah galeri bagi mengekalkan warisan kampung berusia lebih 100 tahun itu.



    Tapi amat sedih bila lihat gaya pemimpin UMNO di atas2.. menyalak bukan main kuat semasa perhimpunan UMNO. Tpi hakikatnya merekalah pengkhianat bersama bangsa asing. Nur Jazlan ini salah satu Melayu elitus yang tiada hati perut untuk fikir lebih jauh.

    UDA sudah lari matlamat.. sayang sekali.. Melayu tiada pilihan.. politik Melayu diperangkap di mana2 parti..


    ReplyDelete
  2. Budak laki-laki dan pompuan yg peganng/peluk anjing tu tak ada mak bapak atau saudara mara ke yg boleh beri nasihat.?Tak hantar ngaji langsung ke?.Anak aku pun minat nak pegangn anjing ,tapi aku halang mereka ,kerana itu bukan keutamaan,lebih baik peluk mak bapak dulu ,orang tua,sdr mara,bukan peluk anjing.Takan lah semunya nak salahkan pemimpin.Ini yg sebabkan Melayu hanyut,semuanya harapkan pemimpin buat kerja,tanggung jawab sendiri pada keluarga di abaikan ,maki pemimpin dulu.Lemahnya lah hai.

    ReplyDelete
  3. Ingatkan bila dah merdeka masyarakat melayu boleh hidup dengan aman ..

    ReplyDelete
  4. Ini semua cara anwar mengalih isu Liwat yang tengah kritikal. Dah terlewatlah Anwar, ramai rakyat dah tak termakan politik bodoh PR ni.

    ReplyDelete
  5. Lawak gila. Ada juga yang minat nak pegang Anjing. PR ni berjaya memperbodohkan penyokong-penyokong PR yang sememang bodoh sejak dulu lagi. Kesian, macamana mak-bapak depa mendidik mereka.

    ReplyDelete