Sunday, October 5, 2014

Najib ditolak ke depan...

UMNO di ambang kelemahan, meluat rakyat makin memuncak..sebab itu Najib tiada persaingan, dia ditolak ke depan bukan kerana bagus sangat tetapi kerana selamba rocknya, budak muda kata...semua tu poyo..

Hakikatnya suka atau tidak, di luar sana, di semua media... umno disiniskan, pemimpinnya diperlekehkan dan Najib dipersendakan... Bolehkah penyokongnya mempertahankannya, sampai bila ?

Untuk dikata semua itu kerja jahat dan hasutan pembangkang, rasanya tidak tepat....pembangkang tidak hasut rakyat untuk minta Najib berundur sebab kelemahan Najib membantu mereka menang di PRU13 dan akan menang lebih besar di PRU14 jika Najib terus stay...

Yang mahu Najib berundur adalah atas alasan dia sudah tidak layak, sudah tidak ada kekuatan, muflis idea berkesan dan sedang dibuli consetan.. persepsi itu datang dari sebahagian ahli umno, dari rakyat atas pagar, dari penyokong umno dan dari pengundi umno..semua sudah menarik balik sokongan kepada umno jika najib tidak berundur..

Terserah kepada Najib, dia memang kuat, gagah dalam sebuah parti yang akan rebah..apakah itu berbaloi  !!!

Siapa yang akan gantikan Najib.... ramai yang layak - atas dasar muafakat jika landasan perjuangan betul dan Mahathir boleh pangku untuk sementara.. (hanya satu cadangan)

16 comments:

  1. Saya sgt setuju pendapat anda. Yg paling layak saya rasa skrg adalah muhyiddin and must be supported by mahathir as advisor. Walaupun saya bukan ahli umno, i am a staunch supporter of BN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila Muhyiddin jadi PM,Tun Mahahtir kata Muhyiddin tak leh pakai pulak.Lagi Tun M boleh bercakap dia akan hentam siapa saja jadi PM.Rekor Tun cukup teruk dalam soal PM ni.Musa jadi TPM,Tun suruh letak jawatan tak memulas Musa nak tunggu jadi PM.Tun Gafar jadi TPM,Anwar lawan, Tun M, berkias sokong Anwar,Anwar menang ,Tun Gaffar tak sempat jadi PM,Anwar pun mengalami nasib yg sama.Bila Tun letak jawatan kerana malu BN kalah teruk di lantik Pak Lah jadi PM,sedangkan masa tu patutnya Njib di lantik kerana Najib dapat undi tertinggi.Bila Pak Lah jadi PM,Tun kacau daun, suruh Pak Lah turun dan mahu Najib jadi PM,Bila Pak Lah letak jawatan,najib jadi PM, tapi Tun terus perangai lama ,siapa saja jadi PM misti kena sengat dek mulut Tun.Begitu jugalah kalau Muhyiddin jadi PM nasib yg sama misti menimpa buatlah macam mana pun selagi Tun boleh bercakap,,itulah sebabnya Muhyiddin awal-awal lagi dah tolak utk jadi PM,jadikan langkah Tun nak jatuhkan Najib terbantut.Nampaknya Muhyiddin pun orang Najib.

      Delete
    2. Oii mangkok 7:58... tak payah nak buat ulasan bongok kat sini, kau macai pr, jangan sibuk nak jadi batu api...
      Siapa pun jadi pm, apa yang kau sibuk? Kau hanya penjilat jubur anwar.....

      Delete
    3. Ye aku macai PR,sangat berterima kasih pada bloger macam luangman dll, juga pengujung seperti sdr.Hentamlah Najib kuat-kuat dia bukan padani buat kerja,yg pandai hanya org pencen macam TM.Kah,kah,kah...

      Delete
  2. Sy adalah rakyat biasa.. yg menyokong perjuangan umno..

    Kini, sy jg telah menarik semula sokongan ke atas najib..

    ReplyDelete
    Replies
    1. TK ,kurang le satu undi Umno.PR gaduh pun tak apa,undi tak kurang,Umno bagi BR1M pun undi boleh kurang.Melayu memang dah cukup bijak.

      Delete
  3. saya tak kata saya tarik semula sokongan kepada najib, cuma saya tak tahu kenapa saya semakin meluat dengan najib...

    ReplyDelete
  4. Pemimpin2 UMNO, Pak Menteri2 kalau gagal menurunkan Najib, percayalah bahawa mereka akan turut kehilangan kerusi di PRU 14 nanti, maka itu mereka harus berani berterus terang dengan Najib demi menyelamatkan UMNO

    ReplyDelete
  5. aq dah lama tak sokong najib...atas pagaq yg sayang umno aka bn..

    ReplyDelete
  6. Najid harus turun atau BN jatuh.

    ReplyDelete
  7. TM tuu, standard dia tinggi bagi memimpin Malaysia. Dia tengok Musa take sabar ....., 'Nuar tuu kita tau perangai dia, Pak Lah letih agaknya selalu tido, n Ah Jib Gor tuu kita lihatlah kelibat dia. So, macam mana TM nak dok senyap lepas bawa negara ke dunia perindustrian.

    ReplyDelete
  8. Najib....aku pun boleh jadi PM macam ni. Bukan susah pun, spend je duit negara sesuka hati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketua cawangan pun tak lepas,cakap besar ,pthuiii.

      Delete
  9. Anon 6:35, 6:38 & 6:39 adalah orang sama, tukang jawab..aku ingat ada 3 penyokong najib, rupanya sorang je..agaknya dalam blogg lain dia jadi tukang jawab juga...ambik upah..20sen sekali jawab..lepas le tu duit minyak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 7:15,

      Ye lah aku memang tukang jawab ,tapi bukan jawab soalan bocor macam kau orang .Kau orang jawab senang je,orang lain semua tak betul,bijak sangat ke kau orang? Ada Phd.Profesor,pakar,...ye kau orang memang pakar,pakar cari salah orang di mata kau tapi diri kau orang sendiri tak tahu nak betulkan.Cuba kau org jawab secara jujur,apa pencapaian kau org yg menjadikan kau rasa kau lebih baik pada Najib?.Aku bukan pengkagum Najib tapi terus terang aku nak katakan aku benci org macam kau orang yg hanya tahu cari salah orang.Sambil-sambil monitor saham aku jengah juga kat sini,bagi kau org sakit hati,ada juga yg balas balik apa yg kau org kata dan hilangkan rasa betul semua yg ada pada diri kau org.

      Delete