Tuesday, October 7, 2014

Dah cakap..kalu orang tengok kita lembek..satu persatu bala sampai..

MCA bantah sekolah vernakular SJKC cuba dihapuskan oleh UMNO...berdasarkan saranan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Utara untuk dibahaskan dalam PAU 2014.

MCA sebenarnya tidaklah bimbang sangat dengan saranan tersebut tetapi kenyataan membantah itu perlu dipalu dengan kuat untuk memberitahu kaum cina, MCA lah hero mereka..

MCA sedar, saranan itu sekadar retorik...akan dipatahkan dengan sendirinya oleh pemimpin liberalis di dalam UMNO,,seolah itu sudah menjadi tanggungjawab pemimpin tersebut untuk menjaga kepentingan kaum lain..itu sebagai satu tiket untuk mereka diterima dan disokong oleh kaum lain jika ditakdirkan mimpi mereka nak jadi PM suatu masa nanti tercapai...Najib juga sedang pegang tiket cina untuk terus kekal...

Seperti ditulis dan disoal oleh blogger lain..ada telor ke UMNO nak laksanakan, jadi tidak perlulah kita ulas panjang...

Ertinya negara tidak memerlukan satu lagi kapalterbang ditembak..atau pencerobohan di sabah..memadailah isu dalaman dan persekitaran, ianya akan menjadi bala kepada UMNO untuk uruskan dengan bijak atau hilang integriti..

Rakyat dah tanya secara direct - ada telor ke tidak...jawab je lah, bukan susah sangat pun  !!!

7 comments:

  1. Sekolah varnakular srjkc yang hanya mempunyai murid 15 orang tu yang wajib dihapuskan seperti srjkc teroi yan kedah.

    ReplyDelete
  2. pm kita takut tersumbing mulut jika kata sjkc/sjkt akan ditutup. pm kita memang penakut pahit. tak tahulah apa yg ditakutkannya. takut bayang2 sendiri agaknya...

    ReplyDelete
  3. Najib dayus ni apa benda yang dia berani buat? melainkan naik harga minyak dan membawa bini yanya Rosmahdoll itu ke serata dunia.. kes MH370 pun sepi.. MH17.. PM jenis apa? masih senyum ketawa sedangkan seribu satu masalah negara menyelubungi pemerintahannya lebih buruk dr zaman Pak Lah. Pemimpin diangkat dr kalangan lelaki, sbb itu Islam letak lelaki sbb lelaki ini jiwanya tegas. Tp malang bg UMNO bila lelaki2 dlm UMNO dr PM hinggalah ke ketua2 cawangan hanya ada telor tersimpan dlm bakul untuk bini masing atau betina2 simpanan..

    telor mereka kecut atau hilang bila perlu dipertaruhkan untuk perjuangan sebenar.. utk membela Agama dan bangsa.. itulah resam UMNO.. skrg.. mungkin masih ada yg tegas.. spt TS Muhyiddin. Cara TS Muhyiddin membuat tindakan bila kertas UPSR bocor sedikit menampakkan beliau pemimpin lelaki sejati. Bukan juga lelaki dua alam seperti NuarAljubo kaki pmbelit itu susah lagi negara.,

    Apapun Najib must ending his carrier as a PM.. mcm mana dia ending MH370 di lautan hindi ikut teori khayalannya.. Najib ini tiada apa2 yg boleh diharapkan.. melainkan bnyk menjadi trojan horse kpd pembangkang.

    Looser Najib.. more you stay more disaster coming.. Pray for Allah to protect us.. against disaster.. !!

    ReplyDelete
  4. Kerat kote la kalau najib berani hapuskan skjc!!!!

    ReplyDelete
  5. Tak perlu hapuskan SRJKC,kerana ianya juga memberi peluang pada ramai anak Melayu belajar di sekolah tersebut.Tanpa SRJKC,org Melayu tak ada peluang nak pandai tulis dan cakap Cina.Kos pengurusan pun banyak yg mereka tanggung sendiri.Nabi Muhammad pun suruh belajar sampai ke Negeri Cina,tapi kita orang Melayu Cina dah datang kenegara kita,kita pun tak mahu belajar dari mereka.Nak salahkan siapa kalau orang Melayu terkebelakang?.Bukan nak belajar makan kinzir atau sembah topekong,tapi belajar apa yg baik dari mereka.Cara mereka belajar,apa yg mereka belajar ,kerjasama di antara ibubapa pelajar sangat berbeza dgn kita di Sek Kebangsaan.SRJKC bukan perlu di hapuskan tapi perlu di perbanyakan utk memudahkan orang Melayu belajar di sekolah tersebut,kerana sekarang ini tempatnya terlalu terhad.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wei barua cina.. org mcm ko ni pun ada? ko ni lah perosak. dah la bodoh xde fakta lepas tu sokong benda yang merosakkan. SRJKC tu brapa kerat org Melayu masuk? dan ko pikir org Melayu dpt layan sama ke dgn anak2 Cina dalam tu?
      Sistem ini yg jd barah dan pengasingan pada sistem satu negara, perpaduan, dlm dunia negara maju mana yg amal mcm srjkc bodoh ni?

      Kalau anak Melayu takpandai bukan salah sekolah tapi salah mak bapak yg bodoh. Mak bapak sanggup habis duit utk beli rokok, beli handphone, ASTRO tp bila cikgu minta yuran buku tambahan mengamuk depan pintu bilik guru.. ini mak bapak Melayu puna otak. Tkde kena mengena dgn SRJKC..

      SRJKC itu lubuk kiasu., berkiblatkan negara lain. Kalau ko bodoh sgt nk hantar anak ko ke situ ko pegi sekolah Cina swasta.. jgn jd Melayu yg bodoh.. tidak reti pikir jauh.. semua nk harap dan melutut di kaki bangsa lain. Nk mendidik anak2 pun ko nk harap sekolah vernakular Cina.. lebih baik ko simpn je telor ko kasi cina bela.. ank bini ko kasi taukeh Cina kongsi.. bodoh punya komen!

      SRKJC kalau tak hapus akan timbul Melayu2 ngok mcm ko dan mcm Diana DAPig tu!

      Delete
    2. Berapa kerat orang Melayu masuk,?Memang tak ramai sebab ramai yg macam kamu malassss.Anak aku dah pun aku hatar ke SRJKC.

      Delete