Wednesday, October 15, 2014

Kapir Nak Minum Arak dan Makan Babi Acara Bulanan... Apa kita nak kesalkan...


Apa kebaikan minum arak dan makan babi?
Apabila Islam melarang, mengharamkannya itu sudah cukup, satu noktah. Kita perlu yakin sepenuhnya.
Kajilah sebanyak manapun..ia tetap berakhir dengan keburukan dalam semua segi kehidupan...

Apabila musuh Islam ingin melakukan keburukan ke atas diri mereka, antaranya pesta arak atau pesta babi..nak minum makan macam pelesit kenapa perlu kita tahan, cuba tegah untuk mereka melakukan  sehingga boleh menjahanamkan diri mereka sendiri. Bukankah lebih baik biarkan mereka hancur, rosak binasa sesama mereka tanpa perlu kita perangi atau mengeluarkan kos.

Cukuplah kita memantau dan mengawasi orang kita dari terjerumus.

Elak dari bertindak hingga sakitkan hati mereka. Biarlah mereka minum arak dan makan babi secara besar-besaran setiap minggu atau bulan atau tahun yang akhirnya mereka sendiri sangsara. Buat satu tempat khas, jauh dari penempatan dan kalau boleh biarlah berdekatan dengan jirat. Senang dikambus kalau dah jalan...

Berbalah dengan mereka atas isu arak dan babi tidak membantu untuk majukan ekonomi, siasah dan sosial Islam di kalangan orang Melayu.

Jika mereka rasa menang, bangga, ego dan rasis kerana teguk arak dan makan babi, apakah itu bermaksud kekalahan pada orang Melayu dan Islam...kenapa perlu ada perasaan itu.

Bukankah sekadar menunjukkan otak mereka hanya tahap rendah dan perbuatan mereka sekadar bahalol kerana tidak tahu membezakan mana satu yang baik dan buruk. Mereka tidak berugama atau ugama mereka pun serupa dengan mereka. Ketua ugama mereka tidak sebok pun menasihat  !!!!

So, apa nak kita kesalkan.

8 comments:

  1. Memang la.. tetapi diorang kena jaga sensitivity orang2 islam.. dia orang kan penumpang kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Depa tu kalau nak mentekedarah ayaq kencing setan se lori ko, nak liwat babi ke, babi nak liwat depa ke - asalkan depa buat semua tu kat dalam blik tidoq atau kandang babi depa, itu depa punya hal. Tapi kalau depa buat secara open, ini lah masanya kita sepak pongkok depa kao2. Jangan nak kurang ajaq sangat kat bumi Melaya ni....

      Delete
  2. aku takut bala turun saja...kata negara islam takkan buat donno saja..

    ReplyDelete
  3. Apa yang Melayu tak sensitif? Setakat sensitif..setakat riuh rendah.. !!!!
    Tidak ada undang-undang menyekat malah dibenarkan jika mematuhi beberapa peraturan...

    ReplyDelete
  4. Ko pk la balik masa Hassan ali buat dulu.. dulu dia rampas arak..alih2 dap amik balik... nak wak camana kalo dah kerjasama dengan bangsa penumpang...

    ReplyDelete
  5. Bala kita orang islam sama yg tangguh kerana bersuhabat membiarka kemungkaran berlaku. Tgk saja kebakaran besar shah alam MP mana yg sokong membenarkan arak diminum dan diberi promosi.

    ReplyDelete
  6. Lantaklah nak minum arak sampai mengalami kerosakkan hati, rosak kesihatan, nak makan babi hingga badan dipenuhi dengan bakteria jahat, lantaklah kalau itu nak dibuat oleh orang bukan Islam, itu semua bukan masalah bagi orang Islam, tetapi jangan buat pesta seolah-olah nak mempermainkan agama Islam.

    Saya mencadangkan kepada puak-puak DAP dan bukan Islam PKR agar hanya minum arak sahaja setiap hati, minumlah 10 botol setiap hari supaya anda berpenyakit dan mampus kerana mengalami kerosakkan hati, kerosakkan buah pinggang, menjahanamkan organ-organ badan yang lain kerana itu pilihan anda semua.

    ReplyDelete
  7. Islam dah buat peraturan untuk kebaikan manusia, tapi manusia bengong mana pernah nak sedar apa yang diterangkan oleh Allah melalui ajaran Islam.

    Lantaklah orang yang menjahanamkan diri dengan meminum arak dan memakan makanan yang dilarang oleh Islam, kerana dia sakit, dia mampus ke, itu urusan dia, dia sendiri yang memilih.

    Tapi nak mentekedarah babi dan benda-benda haram, nak togok arak dan minum haram yang lain, jangan sampai buat pesta pula, minum anak beranak anda semua di rumah, bayi yang kecil pun bagi togok arak juga, kerana itu kesukaan anda semua, lantaklah apa nak jadi dengan anda semua, kami orang Islam tak kisah pun kalau anda nak togok arak dan makan benda haram di rumah anda diam-diam.

    Kepada Lim Kit Siang, suruh cucu anda togok arak setiap hari, jadikan arak samada vodka, samsu, bir, dan lain-lainnya sebagi minuman asasi anda semua, anda pun togok sekali, bagi cepat mampus sikit, dasar manusia tolol dan tak sedar diri.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete