Monday, February 23, 2015

Muhyiddin sebagai indikator untuk move seterusnya..

"Orang melihat Muhyiddin sebagai watak utama yang memaksa Pak Lah berundur sebelum 2010 seperti yang dia minta sungguh-sungguh kepada rakan-rakannya dalam Umno dan BN.

"Kalau Muhyiddin boleh halau Pak Lah dari kedudukannya sebagai Perdana Menteri, tidak ada yang boleh menghalang beliau melakukan perkara yang sama kepada Najib dan Najib tentu tahu perkara itu," kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu (Harakah Daily)

Sejarah menunjukkan Muhyiddin seorang Menteri atau bekas Menteri Besar dan kini Timbalan Perdana Menteri yang telah berungsi dengan baik dan memainkan peranan yang berkesan pada masa dan tempat yang betul.

Seseorang seperti Muhyiddin merupakan asset kepada Najib dalam situasi sekarang sepertimana peranan Ghafar Baba yang menjadi asset Mahathir semasa berkrisis dengan Semangat 46...Seperti Ghaffar Baba, Muhyiddin juga tidak punya pasukan kuatnya sendiri dan ini menyelamatkan UMNO dari berombak.

Bagaimanapun sesuatu yang perlu diberi perhatian bahawa Muhyiddin mempunyai sokongan am yang kuat di akar umbi dan hanya perlu digerakan pada masa dan tempat yang sesuai pada isu-isu tertentu.
Isu-isu tertentu itu termasuklah mengembalikan perjuangan UMNO yang berteraskan semula ketuanan Melayu dan Islam yang membawa maksud mana-mana pihak jangan cuba menganggu gugat sewenang-wenangnya.
 
Atas faktor itulah pembangkang kurang berminat untuk mendesak Najib berundur kerana Muhyiddin lebih merbahaya bagi mereka dan bagi ahli umno dan orang Melayu keseluruhannya kini meletakan Muhyiddin sebagai indikator dalam 'move' seterusnya.
Dalam masa yang sama musuh dalam selimut cuba menyingkirkan Muhyiddin secara halus sambil berharap Muhyiddin melakukan kesilapan.

36 comments:

  1. Alhamdulillah, akhirnya KD telah berjaya menulis artikel ini. Saya telah lama meninggunya. Insyallah, saya akan komen nanti selepas habis tugasan harian saya. Bravo KD...let the game begins.....

    ReplyDelete
  2. Tengok pendidikan di bawah pemerintahanya pun dah boleh tahu apa akan jadi.

    Hancurlah be end dengan ketamakannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang bn dah menuju kehancuran oleh najib

      Delete
    2. Hoi Anon 5.33 hang bukan tengok pendidikan , cara hang cakap ini macam hang selalu dok tengok kote bengkok Anu-ar peliwat , dalam CD lucah dia dengan cinadoll , kesian kat hang mengidam kote Anu-ar melepas la hang , lain kali kontek terus , la ni terpaksa mengigau malam-malam.

      Delete
  3. Tengok nama kluangdiamond dah tahu dia ni siapa

    ReplyDelete
  4. Kini sudah tiba masanya
    PM terkini wajib berubah
    Ke depan mengikut cara asalnya
    Nasihat diabai buruk padahnya

    Lain pemimpin lain cara
    Turun naik ada batasnya
    Kalau menurun tanpa henti
    Maksudnya tewas sedia menanti

    Saban hari luka berdarah
    Namun ketua tak juga berubah
    Tanda kekalahan nyata terserlah
    Cari pengganti sebelum parah

    Wahai melayu islam umno
    Parti pemerintah nombor uno
    Pilih pengganti jangan lengah
    Gerak kaki koraklah langkah

    Pengganti ada sedia menunggu
    Komen negatif dapat dibaiki
    Apa guna terus mendungu
    Umno juga yang dapat rugi

    Remember malays islam & umno
    What you reap is what you sow
    A new general is in front of you
    Help yourselves, God helps you

    ReplyDelete
  5. Pengganti pe em? Dari be end?

    Semuanya mcm pak lawok dengan samseng kampung dusun je nampaknya. Tak de tokoh le.

    Dulupun tok jib kununnya amat canggih berbanding pak lah. Nampaknya serupa je. Lantik yang baru kasi kroni lain plak kaya.

    Aamano dan angan2 Melayunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tak kan nak ganti dengan hang kut anon 7.00 , hang setakat bagi bungkok kat anu-ar boleh , la . Kalau ada pemimpin lembab apa salah ganti lain , walau pun banyak kali janji membawa kepada yang elok , tak kan nak boh mat sabun , makan hasil lindir Lim guan eng boleh la dia ni tiap-tiap bulan , sampai majlis agama islam pulau pinang pun dia boleh jual kat guan eng , Nak kit sial , Guan eng aku rasa habis dengan hang pun akan jadi barua 2 sen ja . siapa lagi jijah sepat lebih baik hang panggil nenek hang jadi PM daripada sisepat ini , jadi kalau dah kata tak ada tokoh lebih baik hang pi terjun bengunan lagi baik.

      Delete
  6. BN pm lebih baik dari peliwat/pluralist/liberalist pkr, chauvinist/racist dap atau pengkafirist/cowardice pas....huhu

    ReplyDelete
  7. Kah222x... Lebih baik?

    Bila free boleh panggil sape2 pegi cuci rambut anak isteri kat rumah. Tak mahal rm1000 lebih je...

    Pemimpin be end/kroni/sedara mara menunjukkan tauladannya

    ReplyDelete
  8. Mmg tak mahal. Gaji najib besar bole byr.

    Yang peliwat dah disahkan salah......saya tanya apa khabar....?

    Kita bernasib baik, kalau tidak kita ada soekarno II di malaysia......


    ReplyDelete
  9. Gaji besar bole byr. Janganlah suruh orang berjimat cermat. Tutup aurat baru boleh jimat banyak.

    Yang disahkan salah oleh undang2 ciptaan British dalam keadaan bersemangat kerana terpenjaranya menyebabkan rakyat sedar agar pru nanti... jatuhkan be end.

    Nasib baik sangatkah kita dengan segala mcm masalah sosial dan nilai ringgit yg merudum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hang ni anon 6.00 nak siapa yg ganti ,bunyi macam anu-ar , hang ni gila ka sasau ka , apa yang hang tulis macam dok dalam hutan tak pernah campoq orang , Undang-undang british kepala hotak hang , undang-undang malaysia dah di pinda beratus kali sejak merdeka mengikut acuan negara kita sejak merdeka 1957 , kanun kesiksaan yang di guna untuk jenayah di gubar semula untuk penambah baikan dan ikut perubahan masa hampir beratus kali , perlembagaan kita sejak parlimen bersidang tahun 1957 telah banyak kali di pinda untuk kesesuaian perubahan zaman jadi yang zaman penjajah dah tak ada dah di pinda habis , hang jadi bahalol sebab ikut cakap mat sabun , dan mat sabun kena bayar guan eng tiap bulan untuk tipu melayu bodoh macam hang. Jadi kalau hang nak peliwat jadi perdana menteri lebih baik hang pi cari negara yang ada homosex punya PM dok sana diam-diam ,kami tak mau sebab sial kena laknat.

      Delete
    2. Very good response. Keep alive discussion to ensure anwar's men are schooled properly

      Delete
  10. Yang mampu terpulanglah. Yang kurang mampu apa salahnya berjimat cermat.....hak sendiri...sendiri tentukan

    Saya nak tanya, anda pilih yang mana:

    1. peliwat/penzina yang hipokrit (closet homosexual) ke atau pemimpin yang isterinya tak bertudung?

    2. Chauvinist/racist/komunis ke melayu islam walaupun dia ada kelemahan?

    3. Pengkafirist/cowardice ke muslim melayu yang tahu hanya hak ke neraka dan syurga adalah urusan Allah swt?

    Tidak kah anda sedar undang2 ciptaan inggeris itu di ubahsuai. Rakyat yang kononnya sedar adalah atas ditipu oleh muslihat manusia2 hipokrit. Saya tak tahu anda sendiri?...hihi

    PRU bukan pentas maharaja lawak. Sekali depa menang....ketawalah.........sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna...Penang?....kesian melayu muslim Kelantan?....kesian melayu muslim Selangor?.....datum jelatik ok....kidex tak ok......mengapa?......tepuk dada tanya selera.

    Masaalah sosial ada dimana mana waima di arab saudi dan negara2 islam yang pun. Kita kena perhebatkan aktiviti2 sosial dan keagamaan, jangan sokong pluralisma, liberalisma, lgbt.........jangan setuju kalimah Allah diguna oleh orang kristian dsbnya....

    Nilai ringgit ada turun naiknya. Sebab itu kita kena pm baru yg boleh menukar lanskap politik dan ekonomi ke arah yang lebih baik. Bukan di tukar kepada pembangkang yang diketahui bermasaalah.






    ReplyDelete
  11. Anon 831 dan 845. Undang-undang negara dah di pinda beribu kali pun kalau asasnya bukan Islam, TAK GUNA. TAK SELESAI MASALAH. Lihat saja ramainya Melayu dalam pusat serenti dan kat tepi jalan. Yang tak kena tangkap lagi ramai kat luar.

    Nasib baik tak tukar undang terbaru hukum ibu bapa kerana merotan. Itu kali yang ke berapa nak tukar aku tak kira. Ko mungkin ada cadangan untuk tukar undang2 kali ke.....

    Dan paling penting TAK IKUT PERINTAH ALLAH.

    Yang mampu terpulanglah?

    Yang mampu terpulanglah?

    Yang mampu terpulanglah?


    Tak sedarke...........YANG MAMPU TU HIDUP buat duit dan hidup kaya raya atas kesusahan simiskin dan golongan pertengahan.??

    Tak sedarke...........YANG MAMPU TU HIDUP buat duit dan hidup kaya raya atas kesusahan simiskin dan golongan pertengahan.??

    Ingat dorang boleh MAMPU sewenang2 nya jika kos hidup negara rendah? Mana mereka nak korek duit jika cukai rendah atau jika semua hasil negara diserah balik kepada rakyat? Mana nak ambil komisyen projek juta2?

    Itukah KEADILAN. Itukah yang ISLAM ajar?

    ReplyDelete
  12. Lawak le penyokong be end kesian kat Melayu Penang dan Kelantan. Be endlah yang buat harta Melayu di pulau berkenaan lenyap.

    Bendlah yang sekat royalti rakyat Kelantan dan lain2 pembangunan sampai nak urus negeripun susah. NEGERI RAMAI MELAYU TU.

    ReplyDelete
  13. Anon 9.10,

    is arab saudi not having social problem as well in spite of alleged use of islamic law? Asas undang2 mereka islam. Have you not seen the destruction of arab muslim youths all over the world because of drug abuse? And those muslim arabs coming to malaysia are no better if not worse than those local malays.

    Takut perintah Allah adalah wajib keatas kita umatnya...betul.

    Manusia tetap manusia......jangan kita hendak menghukum makhluk lain.....jangan senang memfitnah

    If you want to speak about cost of living, tell me which nation in the world is fair? Muslim country...ZERO. perceptions are dangerous if not rationally and objrctively debated. I am not defending individuals but its only fair govt of the day takes credit for overall admistration of the country.

    Islam mengajar kita to be Adil dalam apa jua perkara. Kalau Keadilan yg diperjuangkan oleh PKR...nauzubillahiminzalik. Diajar oleh PAS?.....biar saya belajar dari ahli agama yang betul.

    Untuk anon 9.13....bukalah minda sikit...dapat berdebat secara intelektual. Sekurang2nya anon 9.15 ada intellectual capacity.

    ReplyDelete
  14. Dah ko yang guna perkataan "alleged". Tak pastikan? Ko tahu ke mereka(yang pimpin di sana) ikhlas ke tidak?

    Saud pun sedia tapak pelancaran kafir bunuh orang Islam.

    Ada undang2 Islam, kalau implement secara berpilih pun tarak guna loooooo. Di negara ramai penduduk Islam lain pun rakyat disembelih mcm ayam.

    Ko jadi takut kerana refer negara2 luar. Jangan tengok jauh. Lihat dalam negara dulu. Mari berpadu bersama Pakatan untuk perubahan. BARULAH ADA PERUBAHANNYA.

    Cost of living.... ko dah jawab memang x ade negara yang 'fair'. Sebabnya pemimpinnya x 'fair'. Sebabtulah ada rakyat x setuju atau memberontak. Nak terus gitu ker?

    Senang crita memang dunia semakin bergolak. Rakyat ditindas. Islam ditindas.....................................................

    Lupakah kau yang dekat kiamat nanti akan timbul Imam Mahdi. Kalau kau percayaLE. Dialah penyelamat Islam sebelum akhirat. Dan semestinya dia timbul bersama orang yang nakkan Islam sebenar. Kita tak tahu bila. Tapi kita mesti bersama kumpulan yang NAKKAN ISLAM SEBENAR. Mungkin PERUBAHAN DI SELURUH DUNIA (yang kita tunggu) hanya BERLAKU bila Imam Mahdi turun.

    Yang penting kita berjuang atas nama Islam untuk KEADILAN.

    Jangan bersama PARTI/GOLONGAN dengan pemimpin yang isterinya mengomel pasal harga cuci rambut!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sangat anda terlalu cetek ilmu dalam berdebat......tak perlah...biarlah si luncai tetjun dengan labu2nya

      Delete
  15. KD, saya simpulkan ada 3 golongan yang memberi komen atas artikel sdra.

    1. golongan yang menyokong mesti ada pengganti untuk najib dari kalangan pemimpin umno dan nama yang disebut oleh sdra adalah muhyiddin.....
    Saya tak kisah asal ada yang seberani muhyiddin.

    2. golongan yang tidak menyokong najib diturunkan takhta atas alasan beliau masih bagus dan dapat pujian segelintir rakyat dan kebanyakan negara2 asing

    3. golongan yang mahu pembangkang jadi kerajaan dan pm nya dari kalangan pemimpin pembangkang.

    Saya sebenarnya orang luar, bukan ahli umno atau mana2 parti politik....saya dari sarawak tetapi dah menetap di semenanjung selama 35 tahun. Saya rasa saya tahu sentimen kuat orang melayu 50 thn keatas terhadap kepimpinan najib yang mereka kira lemah.

    Sementara 20 thn hingga 50 thn, mereka ini cepat kena influence, gullible, ikut2an. Mereka anggap anwar itu bersih, jujur dsbnya dan anwar telah berjaya mendoktrinasikan mereka. Rata2 melayu dalam pkr.

    Satu golongan yang bercelaru adalah melayu dari kalangan ahli pas yg betul2 jumud.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  16. Dengan orang Sarawak kena crita perlahan2 skt. Terutama yg tinggal kat sini.

    Sebab mereka lupa kawan2 dan sanak saudara mereka yg masih kena naik bot kesana kemari walau hasil bumi punyalah bertimbun. Jalanraya yang adapun serupa jalan tanah merah. Nak cerita pekan koboi dan rumah buluh dan bagai lagi x sampai hati. Bukan menghina beb.

    Tapi dia memang betul. DSA berjaya "influence" penyokongnya. Dia berjaya pengaruh pengikut untuk berjuang walaupun terpenjara.

    Terhapus habis kenyataan barisan kununnya nak lari ke luar negara. Disokong amarika, bla..bla... Berjuang untuk peribadi. Klau untuk peribadi buat apa masuk penjara. Bekerjasamalah dengan amano.

    Golongan "bercelaru" dari Pas pun menyokongnya sebab dah celaru tengok keadaan Melayu dan Islam terus brimmmmmmmmmmmmmmm di bawah PEMERINTAHAN MELAYU BE END......................... DAH LEBIH 50 TAHUN .

    ReplyDelete
  17. Sarawak is the biggest state malaysia. Kalau state kat semenanjung....mintak maaf, melaka..hhii, perlis oooh keciknya....

    Memang tak dinafikan ada penduduk miskin sama juga mcm orang asli disemenanjung. Yang peliknya ramai yang datang ke sarawak tak nak balik. Negeri kecik katakan. Yang pasti kami tak suka peliwatl, pas pus pis.

    Yang melayu kena influencec disemenanjung kesian.....cgpa2.1...1,8 etc. Cakap begegarseluruh dataran merdeka....cina ketawa...hahahahaha. No apology....keluarga 69 is adefinite NO in sabah n sarawak.....huhuhu

    Yang peliknyma orang pkr n pasyg terengek queuing dapat BRIM....hohohohoho. itu namanya bodoh sombong




    ReplyDelete
  18. Sarawak is the biggest state. Pahang yang 'big' juga tu boleh plak maju(kira majulah tu dari Sarawak). 50 tahun woiiii merdeka.

    Pergi Sarawak tak nak balik tu sebab nak tolong orang sana bagi maju ler. Trima kasih le sikit.

    Tak suka peliwat. Orang buat lawak kangkung sama lawak cuci rambut suka tak???

    Kawanlah sama dengan orang PR baru berkembang minda. BRIMMM tu hak rakyat dari cukai dan hasil bumi hak rakyat Malaysia. Klau tak ambil bodohlah.

    Cuba lihat Cina. Brim berbaris ambil, undi tetap Pakatan. Tak huru hara pun.

    Siapa cakap Cina ketawa? Ada yg marah sebab Melayu terus diperbodohkan pemimpin Melayu sendiri MENYEBABKAN MEREKA DIBENCI DAN NAK BERNIAGA PUN SUSAH.

    Yang sebenarnya pemimpin MELAYU BE END yang x tahu perintah sampai jadi gitu. (Buat2 tak tahu perintah dan minta musuhi bangsa lain tapi mereka dan kroni kaya raya)

    ReplyDelete
  19. belajar geografi, pahang tu kecik bro...berapa percent aje. Belum tentu bleh lawnan sarawak punya income.

    Terima kasih pada orang semenanjung.....my ass. Dia tak nak balik sebab dpt cari makan...tak kecoh macam melayu haprak macam anda...tak berterima kasih dgn kerajaan. Datang ke sarawak nak pecah belah perpaduan....especially Pas holes.

    Saya tahu awak suka peliwat...jangan2 jeng jeng anda peliwat ke?....... jgn mare nanti kena jual

    Maaf orang PR tak guna otak, tapi guna jalan depan belakang semua boleh, melalak mcm anjing dan bertakbir reformasi....hiiiiiiiscums

    Siapa kata ambik brim huru hara? Itulah mentaliti PR. Orang cakap implikasi kewangan negara, awak cakap huru hara. Patutlah demo sana demo sini...apa benda entah...huhu

    Memang cina ketawa sebab melayu dlm pr bodoh dan suka diperbodohkan...hihihi

    Saya ulangi, sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tak berguna....Jgn tunggu nasi jadi bubur.....ingatlh anak cucu kita....kami tak hendak pendatang menjajah.....ketuanan melayu di pertahankan, agama islam dijadi panduan...wallauaklam





    ReplyDelete
  20. Jika Muhyiddin diam, itu bererti Najib ok, UMNO ok..

    Selain Muhyiddin, pemimpin lain yang mempunyai karisma dan diharapkan untuk bersuara ialah Zahed, tetapi jawapannya 'tidak'.

    ReplyDelete
  21. No zahid, please
    No hishamuddin, please
    No khairy, please
    No nazri, please
    No shafiee, please

    Muhyiddin needs a push. KJ, boleh marshall support of zam, akj, apanama blogger, rocky bru and others to shore up assistance to get muhyiddin to star cracking?..... we are waiting....

    ReplyDelete
  22. Sebagai Melayu Islam pertimbangan seperti berikut:

    Jika pilih BN,dominasinya ialah UMNO (ahli Melayu dan Islam)..
    Jika pilih PR,dominasinya ialah DAP (Cina kapir)

    Semua ada baik dan ada kelemahan tapi sebagai Melayu dan Islam siapakah pilihan kita?

    ReplyDelete
  23. Sebagai Melayu dan islam aku pilih BN.

    Soal kelemahan untuk tukar pemimpin segera aku setuju..Muhyidin last choices..Pegang KPM hancur pendidikan..Isu PBS di sekolah rendah..PT3 sekolah menengah...Rosak masa depan.. Buat kerja ikut nasihat bodek pegawai KPM..Cikgu dan mak bapak marah

    Memang kena muka baru..Tak semestinya muda terutama KJ The NAIB (Next Anwar Ibrahim)..

    ReplyDelete
    Replies
    1. I dont accept zahid....he is too weak and like rhetorics...look how he handled lahad datu....bergegar2 tapi habuk tak dak.

      I dont fancy hishamuddin...he is weak too and timid....always dismiss non corroboration....diego garcia? Maldive island sighting? Wreckage at andaman sea? anything not corroborated by US..not a fact....see how he handled mh370...til today mysteriously missing into thin air

      Shafiee...sorry no go

      Nazry....lemt him retire gracefully as non performing minister with stupid controversies

      Khairy.....100% no go.....non performing like his FIL

      Muhyiddin....he is being seen as "incapable" due several failures in KPM....but that can be addressed by getting new headscat his ministry. However, he is strong and not weak like other timid leaders including najib. Najib made many more critical blunders than muhyiddin!

      If i have my way....we choose muhyiddin as he has the malays and muslims at heart.....insyallah

      Delete
    2. By the way i am not an umno member but a strong and staunch supporter of BN

      Delete
  24. Sebagai Melayu Islam pertimbangan seperti berikut:

    Jika pilih BN,dominasinya ialah UMNO (ahli Melayu dan Islam)..
    Jika pilih PR,dominasinya ialah DAP (Cina kapir)

    Semua ada baik dan ada kelemahan tapi sebagai Melayu dan Islam siapakah pilihan kita?

    ReplyDelete
  25. Kepada mana2 penyokong sodomist/pluralist/liberalist, chauvinist/communist, pengkafirist/cowardice......tolong senaraikan kebaikan PR supaya dapat membantu pembaca memilih sapa individu atau parti/kumpulan mana boleh mentadbir malaysia dengan jayanya.....saya cabar

    ReplyDelete
  26. Bravo muhyiddin when he refused to respond to a reporter who asked him in english. At blank point he said "ask your friend to translate for you".

    To me, this is a signal that muhyiddin is a capable leader to lead muslims, malay and malaysians as a whole. He may have to fine tune his efforts in his ministry and never get distracted by kaki bodek or ball carriers.

    Keep it up muhyiddin. I am no umno member but you did well....

    ReplyDelete