Friday, February 6, 2015

Isu Harga Barang Tidak Turun... Menteri Cakap Tak Serupa Bikin...


Kita sebok meminta harga barang diturunkan oleh peniaga majoritinya cina atas dasar harga minyak sudah turun. Sebagai pengguna kita sokong dan kita kena ingat peniaga juga adalah pengguna pada masa yang sama.

Bagi produk yang berasaskan sepenuh atau sebahagiannya diimpot, ia tidak dapat diturunkan kerana nilai RM yang rendah menjunam.

Pengguna disaran menggunakan kuasa pengguna  !!!!
Bagaimana dengan kuasa kerajaan ??? Bila nak guna.....

Sebagai kerajaan jika ada moral seharusnya menunjukkan contoh yang baik...
Kenapa kerajaan sendiri tidak mulakan...
Turunkan kadar caj letrik yang begitu membebankan...
Turunkan harga barang kawalan seperti gas memasak...
Banyak lagi yang boleh diturunkan....

Mungkin PM juga boleh memikirkan untuk turun dan lepaskan jawatan !!
Berilah sedikit kelegaan kepada rakyat....

12 comments:

  1. Fulamak....suka aku dengan saranan direct ko kali ini..

    Turun atau diturunkan..he he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaslah blogger anti najib jenis tak baca surat khabar...

      1.Isu elektrik dah bawa mesyuarat kabinet la ...apa la korang ni
      2. Baca la paper hari2 Ismail sabri dan hassan malek ulas...malah semua sedang bekerja...berkenaan era Pak lah menteri yang ada tido jangan la samakan dgn zaman Najib..la ni zaman Najib semua kena kerja la..
      3.Kalau nak tahu Ismail sabri dari zaman TDM la..

      Delete
    2. woii lamanya bawa mesyuart kalau nak turun...
      kalau naik cepatlah pulak

      Delete
  2. Agaknya siapa yang selalu bg alasan harga minyak naik jd harga barang kena naik.. eloknya yg bg alasan tu kena turunkan harga... Oleh itu gunakan kuasa pengguna anda.. untuk membeli .. juga jimatkan penggunaan elektrik.. kalau kita jimat elekrik, agaknya pembekal tenaga akan turunkan
    harga, tp cuba kurang beli barangan harian dan tak bazir..
    agaknya pembekal, pemborong dan peniaga akan terkesan ke..

    ReplyDelete
  3. Berapi betul KD jadi Batu Ronson,kalau Najib turun pun habis lama 3 bulan KD akan merapu balik.Yang panas buntut dan frust menonggeng sekarang adalah orang town yang kononnya pandai.Bising harga gas tak turun,porah,masak pun tidak kat rumah,harix makan kedai,weekend makan luar,bini nak relax.Nilai ringgit rendah.bagi kami orang kg tak ada masaalah pun,kami tak pakai barang import.Tarif elektrik tak masaalah pun,kami pun pakai air cond,astro,lap top tapi tak lah 24 jam macam anakx orang town.Tidak membebankan kita jika kita tak angkuh,meterialistik dan hidup sederhana.Anuti konsep beli benda yang diperlukan dan bukan benda yang kita suka.Perkarax yang KD tulis di atas adalah alasan untuk menguatkan hajat dan menyedapkan hati beliau sebagai alasan supaya Najib turun,tapi disudut hatnya dia tahu dia ibarat anjing menyalak bukit saja,macam SS la tu.

    ReplyDelete
  4. Aku nak cakap sikit pasai Ismail sabri ini ramai nampak dia macam hero dulu masa zaman pak lah dan masa dia jadi menteri pengguna ramai orang nampak dia macam useless , macam pak dol juga , ingat dak pasai guna tong ikan polistrin arahan fip flop , juga pasai tambang bas sekolah flip flop , aku sokong nak hentam peniaga cina memang depa ini jenis tamak haloba , tapi kita punya penguat kuasaan 100% tegas ka takut- takut main wayang ja pasai apa pesis tamak ini kalau kepala degil mesti ada sebab mungkin rasuah ka apa ka check tengok , sebab TPM pun bagi tau kena lihat dan nilai balik , lepas tu Ismail sabri ini kalau dah bising sangat pemborong tak mau turun harga tak dia tak boleh pikiaq dan bertindak kut , tu FAMA bawah kementerian dia dok buat apa , apa dok simpan teloq ka , guna la jentera ini untuk menekan harga turun , Fama pengang pemasaran apa susah ka paksa semua barang keluaran sayuran tempatan dan dapur di ambil oleh FAMA sebagai pusat mengumpul barang kemudian lambak di pasaran banyakkan lagi pasar tani hei in jentera kerajaan tak yah cari untung demi rakyat , lepas tengiok pemborang cina nak buat apa , Lepas itu barang import FAMA kontrol yang libatkan barang dapur dan sayuran jadi bila semua fama kontrol jual dengan harga kos kita lihat macam mana cina nak hidup , Jadi pasai apa yang senag macam ini Sabri ismail dan najib tak leh pikiaq , setakat bising buat apa ikut macam Tun M dan Tun daim buat diam-diam sampai cina kecut teloq , Aku takut pasai depa tak buat tah-tah nak jaga kronie juga cuba check Gula, tepung gandum , siapa yang kontrol . Jadi setakat bising saja bertindak nanti tabung senak . Lepas tu tariff letrik , awat Ismail sabri dan Najib serta geng-geng depa tak bising , Hoi jangan loo.. la ni semua IPP TNB di pegang oleh 1MDB oo.. nak mampoih la ni 1MDB pun dok senak perut hutang dengan maybank dan RHb dah tak boleh nak lepas ini bawa turun tariff mampoih la KD ini masa nak sapu balik duit nak bayar hutang yang masuk tahap merah KD hang nampak dak rakyat punya pasai depa peduli apa ... jadi KD hang tengok depa punya wayang , betoi kata hang Najib berhenti bagi dengan Muhyidin , kalau ok kita diam sokong kalau tak kita bising tu kerja kita , lagi pun bukan depa bagi satu sen pun kat kita , Tapi kalau nak bagi dekat PR sorry la KD kita lawan sampai mati sah punya bukan kata lagi teruk dari BN tambah dengan bala lagi ada ooo.. Malaysia sah kena gadai dekat , singapore ,Taiwan , Hong kong dan US ....hampa fikir sendiri la..

    ReplyDelete
  5. kenapa masa nilai tukaran duit kita usd 1 - Rm 3.80 dan harga minyak yg melambung tinggi masa zaman badawi ketika tu tapi harga barangan tidak la terlalu tinggi seperti hari ini ????

    ReplyDelete
  6. Mana mungkin bro. Gila ke apa suruh najib turun. Ko ingat najib jd pm macam ayah ko naik turun pelamin ke? Sampai masa nanti najib akan turun juga, tp bukan serta merta mcm.yg ko nak. Hari2 ko serang najib, tukar2 le angin sikit. Selang2 hari la balun pm kita tu. Pas, dap dan pkr dh bukan target ko sekarang. Maklum la blogger toyol tak bertuan, suka2 hati nak ubah kem. Lantak kau la toyol.

    ReplyDelete
  7. KD
    Mana pergi posting siapa makan cili semalam,eh dah hilang dah.Siapa yang rasa pedas ni sampai padamkan posting sendiri...ish....ish

    ReplyDelete
    Replies
    1. Posting yang mana satu (?)
      Tak perasan pula ada yang kepedasannya tak hilang lagi...
      Kalau terdidih...sabar jer lahhhh....

      Delete
  8. Eh,KD,sudah gaharu cendana pula,orang lain tak rasa pedas pun,tapi saya rasa originator yang terlebih rasa pedas sebab tersilap makan,siapa suruh makan cili api.....if you point one finger to others,there will four fingers pointing at you back.

    ReplyDelete
  9. Anonymous 10.07 aku setuju sangat dengan saranan ko tu..Aku usahawan tani..aku faham sangat..Melayu bukan lagi mempunyai kuasa pengguna tetapi juga kuasa ekonomi..

    KJ minta TNB turun caj elektrik sekadar wayang..Desak le betul2..
    Pemuda dah tak bertelor..Mcm dulu ada Myteam nak publisiti murah..Sekarang sukan bagus sangat ke?

    Jgn takut KD...Inilah saluran terbaik berterus terang supaya semua orang berfikir..

    Skrg klu ko bersemuka dgn kabinet Ah Jib Gor,ramai juga yang bangang dan tidak berpijak di bumi nyata..

    Hancus..

    ReplyDelete