Saturday, February 7, 2015

Jangan Mimpi Sangat Hadi Ada Kepimpinan Yang Menakjubkan...

Tumpuan kini terpahat kepada MPPR, perjumpaan Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat hari ini (Ahad) didominasi Lim Guan Eng dan sudah tentu persaolan tertumpu samada Hadi akan turut serta selepas berlaku pertikaman lidah sesama mereka sebelum ini.

Isu berlegar kepada
Cadangan pembentangan hudud DUN Kelantan (isu masih panas),
banjir yang mengaitkan soal kawasan balak yang dikurniakan kepada pemimpin DAP (isu ini sudah diam-hangat hangat taik ayam),
Isu PAS Kelantan dikritik kerana lemah dalam pengurusan banjir dan ini memberi kelebihan
kepada UMNO untuk menabur bakti (isu yang masih berlanjutan)
Isu gesaan Lim Guan Eng minta Hadi hadir MPPR (Hadi seperti biasa menunjukkan ketegasan, berani dari jauh)
Isu keputusan mahkamah kes Anwar 10hb Februari (Mustapha Ali umumkan PAS tidak akan sertai perhimpunan). Bagaimanapun dijangka bebrapa pemimpin PAS tetap mengarahkan pengikutnya sendiri untuk berkumpul memberi sokongan.

Jika dikaji semua perkara di atas, ia sememangnya amat penting untuk Hadi hadir dalam membuat beberapa keputusan bersama.
Keputusan Bersama itu kelak membolehkan Lim Guan Eng dan Anwar menjadikannya modal sebagai " Persetujuan Bersama" untuk memberi tekanan kepada mana-mana pihak di kalangan PAS yang cuba tidak bersetuju supaya menghormati dan melaksanakan keputusan tersebut.

Ini juga memudahkan pemimpin PAS yang berkiblat dengan tokong untuk memainkan peranan mereka memberi tekanan kepada Hadi dari dalam.

Jika ada u turn dan media disalahkan kerana menggembar gemburkan atau salah petik - ini perkara biasa outcome of the meeting kelak.

Dan jangan lupa, UMNO akan dikaitkan sebagai dalang dalam isu ini juga.



## Jika Hadi tidak hadir - itu merupakan satu pukulan maut kepada Pakatan dan mimpi ngeri buat Lim Guan Eng dan Anwar.




PR kekal bersatu, fokus atasi kemelut kaum dan ekonomi

KUALA LUMPUR 8 FEBRUARI : Mesyuarat Majlis Pimpinan Pakatan Rakyat hari ini bersetuju untuk menumpukan tindakan bagi mengatasi masalah perkauman dan ekonomi yang meruncing di negara ini.
7933Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua yang dihubungi selesai mesyuarat di ibupejabat PAS memberitahu dua masalah ini menjadi topik perbincangan dan sangat memerlukan komitmen ahli gabungan dalam Pakatan Rakyat untuk mengatasinya.
Menyifatkan mesyuarat hari ini sebagai berjaya dalam suasana musyawarah dan Pakatan Rakyat kembali bersetuju untuk kembali kepada landasan mesyuarat dan dasar bersama yang dipersetujui sebelum ini dalam memperjuangkan hak dan agenda rakyat.
Turut dipersetujui dalam mesyuarat tadi ialah mengesa kerajaan mengadakan perjumpaan dengan parti pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan(NGO) bagi membincangkan masalsh yang dibangkitkan diatas.
“Sudah tiba masanya, BN, PR dan NGO berlapang dada untuk bertemu bagi membincangkan isu-isu yang melibatakan kepentingan rakyat seperti kemelut ekonomi yang meruncing dan masalah perkauman yang makin melebar,” katanya.
Tian juga memaklumkan, PR juga tetap menyatakan sokongan tidak berbelah bahagi kepada Ketua Umum KEADILAN, Saudara Anwar Ibrahim yang berdepan dengan hukuman zalim dalam kes fitnah 2 selasa ini.
Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=65172

8 comments:

  1. Kalau baca analisa Pemikir politik ahli akademik PAKATAN dah hancur cuma masa sahaja menentukan. Mesyuarat tersebut bukan cari jalan penyelesaian tetapi lebih kepada usaha jatuh menjatuhkan antara satu sama lain.

    Zam pernah berkata semua ahli politik adalah kotor.Istilah pejuang rakyat hanya bermain dibibir agar diberi kuasa. Mesyuarat PAKATAN bukan untuk bincang hal rakyat terutama kos kehidupan tetapi keutamaan adalah kuasa wang.

    ReplyDelete
  2. KD,
    Dah tukar kiblat nampak.Tak nak jatuhkan Najib lagi.....


    KD
    Dah tukar kiblat nampak.Tak nak jatuhkan Najib lagi ke.......



    ReplyDelete
    Replies
    1. aku rasa KD menulis ikut apa yg rakyat biasa sprti aku fikirkan..

      aku nmpak KD konsisten dlm mberikan pendapat ttg najib..

      dia jg tetap menulis, menganalisis dan mengkritik ttg kelemahan, penipuan dan kekalutan parti lawan..

      ini yg rakyt biasa sprti aku inginkn..

      yg btl pd pihak umno.. kita sokong habis-habisan.. yg mana salah kita tegur sehingga blaku nya perubahan..

      sehingga ke saat ini.. aku ttp masih rakyat biasa.. tidak mnjadi ahli kpd mana2 parti politik.. tp aku menyokong penuh umno dan bn.. tp tdk pada najib!!!!

      tlalu byk diluar sana org sprti aku yg melihat kelemahan pemerintahan najib.. jd najib harus ditegur agar kuasa pemerintahan masih kekal pd umno dan bn pd pru14 nanti..

      utk pengetahuan, aku x minat bpolitik krn itu la aku x mnjadi ahli kpd mana2 parti politik.. aku jg x kisah siapa yg memimpin dlm umno dan akhirnya mnjadi pm. yg aku kisah adalh org tsebut mesti lah konsisten dan berkredibiliti dlm memperjuang dan mempertahankan kesucian agama islam, ketuanan dan keistimewaan melayu dan akhirnya mbawa kemajuan ekonomi dan mengekalkan kestabilan kaum di dlm ngra!!

      jika org tsebut sudah tdk mampu.. maka, bg la peluang kpd yg lain..

      jika tdk.. mungkin hari2 anda akan ditegur dan dikritik sprti langsung tiada sumbangan yg anda berikan kpd ngra.. bila pkara begini blaku, siapa yg salah? fikirkan..

      Delete
  3. Khabarnya Hadi akan hadir.
    Mungkin juga akan ada U turn lagi.

    ReplyDelete
  4. Semua pemimpin mangkok hayon yang nak mesyuarat pada hari ahad di atas dah tak relevan cuma relevan pada kaldai-kaldai yang tak leh berfikir dengan membina , teermasuklah yang memuja Ah jib Gor ... kita dah tak ada masa dengan nak jaga Batang keras Anu-ar yang sedap menjubur jubur jantan , kita tak ada masa nak ambil peduli dengan cina-cina chauvanis anti melayu-islam , kita tak ada masa dengan Hudud ciptaan PAS yang bukan original dari alqurqn , perkara penipuan guna taktik hudud sudah digunakan oleh puak munafik khuwarij sejak zaman saydina Osman lagi ni semua penipuan politik , aku mati pun aku yakin Allah swt tak akan tanya aku abab hudud kerana allah akan tanya aku tentang amalan baik dan dosa aku didunia ini , kerana dah jelas setiap manusia akan menanggung dosa sendiri kecuali dia berlaku zalim atas orang jadi lebih baik kita buat amal makruf dan elak mungkar dari pada ditipu dengan permainan politik , Jadi kesimpulan pada saat si peliwat tu nak dihukum lebih baik kita mula dengan perkara baru dan kepimpinan politik yang baru yang dah tak relevan dan menyusah negara harus ditinggalkan , termasuklah pemimpin kerajaan sekarang yang lemah . Aku tulis untuk renungan kalau tak setuju masing-masing piunya hal la ....

    ReplyDelete
  5. Hadi Anak Awang ini kalau dinilai zaman dia jadi MB Terengganu, jelas tidak ada sifat pemimpin Islam. Manusia ini tidak amanah dan ikhlas kepada agama dan rakyat Terenggau. Elok mampos saja. Aku ragu-ragu samada dia ini orang Islam.

    ReplyDelete
  6. Yang ni setuju, tiada apa yang boleh dibanggakan dengan hadi awang.
    Hudud dan polimik mesyuarat hanya mainan mereka dan drama untuk mengaburi mata rakyat.

    ReplyDelete
  7. Yang ni setuju, tiada apa yang boleh dibanggakan dengan hadi awang.
    Hudud dan polimik mesyuarat hanya mainan mereka dan drama untuk mengaburi mata rakyat.

    ReplyDelete