Saturday, February 28, 2015

Melayu bimbang tidak pada tempatnya...

Bimbangkah kita kalau Melayu hari ini tidak bersatu..


Tidak bersatu di bawah panji pemimpin yang liwat
Tidak bersatu di bawah kepimpinan yang korup
Tidak bersatu di bawah kepimpinan ulama politik yang sesat
Tidak bersatu di bawah kepimpinan anak beranak
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang kencing rakyat
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang tunduk
Tidak bersatu di bawah pemimpin yang banyak kepentingan peribadi


Rugi ke Melayu kalau tolak pemimpin garet umpama pelacur dan jalang
Parah ke Melayu kalau menjauhkan diri dari pemimpin alat dan kuda tunggangan
Rosak kah Melayu Islam kalau tidak mengikut pemimpin yang merubah kiblat
Melayu tidak derhaka kepada pemimpin yang mengkhianati dan hipokrasi

Pemimpin mana, apabila mereka berselisih telah kembali kepada Al Kitab, Al Quran (?)
Solidariti untuk apa (?) al kocek al saku (?)

Bila, kenapa, di mana Melayu perlu bimbang...
Kita perlu bimbang apabila tidak bersatu menentang kemungkaran...
Kita perlu bimbang apabila pakar-pakat sokong dan bodek ke arah kemudaratan..

11 comments:

  1. Artikel yg. BERNAS KD!

    Tengoklah semangat BERKOBAR kononnya masa perhimpunan agung UMNO yg. baru berlepas - lepas perhimpunan; habuk pun TAKDAK! Mana dia suara mahupun perjuangan ISLAM/MELAYU lantang jenerasi muda yg. sampai ada tak sabaq dah nak MERAMPAS kuasa dari yg. berusia - kononnya kita ni ketinggalan zaman?!

    ISLAM/umatnya di TANAH MELAYU pusaka nenek moyang kita ini serta diserata dunia terutamanya di Barat/ISrael masih diHINA, diPIJAK, diROMPAK dan diBUNUH dlm. GENOSID yg. terus meningkat! Bahkan baca saja Harian Metro; hampir harian ada terperinci umat Islam di Malaysia ni, termasuk pekerja asing ISLAM; disyaki MAJORITI mangsa kemalangan jlnraya/industri terutamanya akibat KECUAIAN dan KEBUASAN pemilik industri TAMAK/BONGKAK nak mampos! Mahupun, umat Islam/Melayu asyik terpaksa meminta sedekah sampai nak sekolah ada yg. tak mampu serta membiayai rawatan perubatan yg. makin MAHAL nak mampos - yg. herannya mana pi TABUNG BANTUAN PESAKIT MISKIN?!

    Begitu juga anak-anak pelarian ISLAM terutamanya masyarakat ROHINGYA yg. tak diBENAQkan BERSEKOLAH - apahal susah sgt. nak beri kerakyatan pd. mereka sedgkan ISrael dan S'pura (juga India di masa hadapan , di Kashmir) boleh memberi BERJUTA Bukan Islam kerakyatan dgn. amat mudah utk. MENGURANGkan jumlah umat Islam?! Sedgkan kalau mengikut keadilan dlm. ISLAM; kita harus membantu sesama ummah apalagi sbg. NEGARA ISLAM MERDEKA! Bahkan aku syaki si pelarian Myanmar yg. Bukan Islam makin diberikan kemudahan termasuk pekerjaan - lihat saja kedai-kedai di LRT atau sbg.pengawal keselamatan! Kem. Sumber Manusia-BANGANG tu harus diPANTAU kerana disyaki melakukan DISKRIMINASI pd.pelarian ISLAM!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















      Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

      Delete
  2. Semuanya dah jadi retorik...

    Semangat generasi muda UMNO?ptuih!!!!

    Selagi dipimpin KJ liberal..Jangan haraplah

    KJ NAIB (Next Anwar Ibrahim)

    ReplyDelete
  3. Melayu mana boleh bersatu. Melayu sgt kuat sentimen dengki, khianat, sombong dan takbur. Satu lagi sifat melayu yang buruk ialah bodoh dan makan puji. Itu sebabnya melayu2 sgt mudah menjadi makanan kaum lain. Umpan sahaja dgn duit, harta, kuasa atau apa sahaja yg menguntungkan tembolok, maka sifat2 sebenar melayu akan terserlah. Cuma melayu beragama dan tahu mengamalkan agama mampu terhindar dari sifat buruk melayu ini. Mujur masih wujud melayu yg cerdik berfikir, jika tidak sudah lama melayu menjadi cerita dalam buku sejarah. Fikir kenapa melayu begini, bukan marah melayu diceritakan begini.

    ReplyDelete
  4. TAHAP KENCING MANIS

    Tahap 1_Bila Anda Kencing, Semut Akan Mengelilingi Kencing Anda

    Tahap 2_Teruk Sikit, Bila Nak Kencing Semut Follow Dari Belakang

    Tahap 3_Lagi Teruk, Bila Nak Kencing Semut Dah Tunggu Siap-Siap Kat Bilik Air

    Tahap 4_Paling Teruk, Bila Kencing Keluar Semut 3-4 Ekor

    Tahap 5_Seteruk-Teruknya Bila Anda Dah Mula Kencing Kawan-Kawan Anda

    ReplyDelete
  5. Anon 4.08
    Setuju benar dgn kenyataan sdr.Tak perlu Melayu bimbang,jenis yang bimbang ini adalah jenis saperti yg sdr kita nyatakan di atas,teknorat,masterialistik,berfahaman liberal lebih lagi drpd yang liberal,berlagak intelek tapi merapu,yg tidak tahu berterima kasih dan bersyukur,kuat merungut tanpa berusaha dan hilang keberkatan hidup olih tidak ada keyakinan diri sendiri.

    ReplyDelete
  6. Senang citer melayu ni memang BODOH

    ReplyDelete
  7. Oh Melayuku Oh Pemimpinku

    Melayuku berseloka bersindir pun sudah
    Kekecewaan diluah pelbagai arah
    Hakikatnya faham sokongan dah lemah
    Waima parah Pemimpinku tak kesah

    Maklum pun tidak apa lagi nak bertindak
    Melayuku kecewa bak air menggelodak
    Pemimpinku tersengeh dibuai mimpi
    Penasihat tersenyum fulus meningkat lagi

    Melayukuku merintih setiap hari
    Pemimpinku pekakkan telinga kanan dan kiri
    Namun tak kesah tak pun dihirau
    Seolah tidur hadhari terkena pukau

    Melayuku berhimpun malam semalam
    Pemimpinku perasan sokongan kuat
    Yang hadir berhimpun kononnya puluhan ribu
    Jutaan tak sokong ramailah sangat

    7 amanat Pemimpinku untuk Melayuku
    Agama, Raja dan maqasid syariah
    Insan kukuh dan bangsa peneraju
    Sifat mazmunah institusi keluarga indah

    Memang melayuku perlu Pemimpinku
    Malangnya indah khabar dari rupa
    Alangkah baik dipraktik PM dahulu
    Insyallah rakyat tak gundah gulana

    Sesal dahulu selalunya pendapatan
    Sesal kemudian huh...adious bye bye
    Sombong bodoh jangan Pemimpinku amalkan
    Melayuku tersungkor kampung tergadai

    HIDUP MALAYSIA
    HIDUP MMMY

    ReplyDelete
  8. Dah nak masuk 60 tahun dah.... Tukor ler....

    ReplyDelete
  9. Tukor ape bende nye,golongan nak menukar haru biru,kaki kelentong,macam anjing dgn kucing,la ni macam anak ayam hilang ibu.Biar 1000 thn kalau hidup tenang,bolih beribadat dgn selesa,tak payah tukar bhai,Orang yg bising nak tukar macam di atas ini afalah golongan yang tak tenteram hatinya,tak tahu bersyukur/berterima kasih/jujur dan ikhlas perlakuan mereka,ada kemungkinan segala keberkatan hidup di jauhi ALLAH.

    ReplyDelete
  10. Hijrah...cari keberkatan
    Jangan bersekongkol dengan kemungkaran - kufur nikmat

    ReplyDelete