Friday, February 20, 2015

Tanpa Anwar - UMNO macam kaku..Sudah muak bro !!!

Sebelum dan selepas dipenjarakan - lagu "Anwar" masih dimainkan walaupun dalam nada yang
berlainan. Cerita lubang kunyit masih mendapat tempat pada semua penyokong dan pemimpin UMNO untuk dibacakan dan diulangtayang tanpa jemu.

Mungkin itu sahajalah perjuangan UMNO sehinggakan Pemuda UMNO sanggup menjajanya sekeliling negara sekadar untuk menceritakan berapa panjang, berapa keras, berapa besar atau macam-macam lagi tentang zakar Anwar.... Sekadar itukah pengisian KJ selaku Ketua Pemuda UMNO yang dipilih !!! Bekalannya untuk menjadi 3 Naib Presiden Kanan pada masa hadapan..

Suara tentang perjuangan untuk peniaga kecil Melayu bagaimana? Pembelaan tentang usahawan Melayu yang bangkrupsi bagaimana? Malah masih ada lagi ratusan isu dan perjuangan yang berkualiti perlu diberi perhatian..

Orang Melayu dan Islam tidak akan bangun berkembang maju sekadar didendangkan dengan lagu anwar itu dan ini...sudah muak bro..




6 comments:

  1. Masa untuk memacu ekonomi Malaysia. ....kuat dan tingkatkan ekonomi bumiputra....agenda dan halatuju perlu mantap kan lagi.....perosak ekonomu malaysua dah ke dalam...masa utk betulkan halatuju ekinomi dah hapuskan hemogemi ekonomi orang cina....

    ReplyDelete
  2. Saya setuju sekarang kita mesti mampankan perniagaan dan ekonomi Bumiputra. Tetapi kita sebagai Bumiputra juga hendaklah berubah dalam sikap kita untuk berniaga. Pertama sekali turunkanlah sedikit harga yang dijual supaya keta ra daya saingnya dgn bangsa asing. Apalah salahnya ambil untung sikit tetapi banyak yg dijual. Kedua jgnlah suka berniaga tepi jalan atau gerai usang lagi. Mohonlah premis yg baik dan dibenarkan oleh majlis tempatan. Dapatkan lesen perniagaan. Barulah perniagaan kita dipandang baik bukan setakat lari malam saja. Jadikan perniagaan itu satu peluang pekerjaan yang tetap. Sebagai orang Islam. Mestilah bersikap amanah dan bersih. Amanah membawa kepada kebaikan dan akan dipelihara Allah untuk maju lagi. Bersih juga adalah tuntutan Allah sebab untuk mendirikan sembahyang kita kena membersihkan diri dulu. Sikap bersih merangkumi pakaian kita, tempat jualan, barang2 yang dijual serta hati dan tutur kata kita. Apalah salahnya kita menaruh azam untuk berniaga dari kecil2lan tetapi akhirnya meningkat hingga setaraf dipersada antarabangsa. Tumpukan perniagaan bukan aliran yang mengganggu gugat perniagaan kita seperti politik, demonstrasi dan pemifikiran yang tidak mendatangkan faedah kpd diri, pelanggan dan pesaing kita. Saya rasa jika itu azam kita, tiada mustahil untuk kerajaan melipat gandakan membantu kita sebagai kaum Bumiputra yang cemerlang dibidang perniagaan. Insya Allah.

    ReplyDelete
  3. Aku dari awal pun dah mula rasa tak berapa senang dgn KJ bila dia nak anjur road show pasai kes anu-ar peliwat ini , bagi aku anu-ar peliwat is finish total finish , pasai apa ketua pemuda umno ini nak ulang-ulang nama anu-ar peliwat tegar ini , rasa dia ini nak rakyat sentiasa ingat dan janqan lupa si peliwat tegar , sepatut nya dia merancang bagaimana Anuar peliwat ni nak dilupakan terus oleh rakyat malaysia , kalau orang ingat pun sebagai seorang pemimpin homasex itu saja .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasa selagi juak2 dan puak2 peliwat ni mahu memutarkan belitkan fakta yang ia adalah terjadi disebabkan konspirasi kerajaan, ada elok dan baiknya kita mendengar apa yang sebenarnya. Kita bukan mahu menuduh sesiapa atau mengungkit sesiapa tetapi road show ini adalah untuk penerangan awam dan penerimaan awam yang ia adalah sebenarnya jenayah yang telah dilakukan. Tetapi kerana jawatan dan wang yang banyak sanggup melakukan penipuan dan penidakan yang terancang supaya ia bukan salah jenayah. Jadi sebelum kita meninggalkan alam ini, eloklah kita mengetahui perkara sebenarnya. Sebagai orang Islam juga kita telah diperdayakan dengan alasan mahukan empat (4) saksi yang nampak kejadian itu. Pada saya, Islam tidaklah sebodoh itu tanpa menggunakan akal fikiran yang bernas dan jika tiada saksi maka full stop, ia tidak salah. Pada hematnya saksi bukan lah bermakna orang yang melihat tetapi bukti yang diperolehi seperti DNA, Air Mani dalam dubur, CCTV, makluman kepakaran ahli kedoktoran, dll. Ia sudah cukup sebagai bukti yang empat didalam Islam. Selama ini pun belum ada yang berani mengatakan tentang peliwat itu, takut2 didakwa dimahkamah.

      Delete
  4. Setuju carry on roadshow selagi Macaix PR,tecnokrat,Gen Y yang mentah sontot otak bersuara menyalak konspirasi politik.Bila Macaix ni memekak sampai di luar negara,tak apa pulak...Double Standard.Tak muak pun memperkatakan keburukkan Mantan KETUM ini sebab mungkincucu dan anak kita akan tahu nanti kita tak buat kesilapan menghukum sasoarang yang di agong agong sebagai anugerah Tuhan tapi jika diberi peluang akan menjahanamkan negara.

    ReplyDelete
  5. KJ is the next Anwar Ibrahim...Ah Jib Gor, apa ko tak dengar ke semua orang dah meluat dengan siri pendedahan jubor anwar tu..Apa agenda pembangunan Melayu ke arah masa depan yg kita nak tau..KJ ni dari dulu jadi liabiliti UMNO..Perosak Pak Lah dan UMNO..Pendokong Peliwat hingga sanggup bawak pasport AnuAr.. The next Thaksin

    ReplyDelete