Wednesday, February 11, 2015

Saiful masih kalah...

7 tahun penantian Saiful dengan kerosakan moral dan imej. Anwar hanya perlu menunggu tidak lebih 5
tahun untuk bebas semula. Berbaloi ke tidak hukuman yang telah manusia lakukan.

Betul kata Shafie sebelum hukuman dijatuhkan, 20 tahun adalah satu hukuman pengajaran yang wajar kepada pemimpin yang mengkhianati kakitangannya sendiri. Yang mengkhianati kepercayaan rakyat. Memalukan ugama dan bangsa.

Anwar sudah lama hilang maruahnya, bagaimana dengan integriti keluhuran perlembagaan dan undang-undang Malaysia (?)...

9 comments:

  1. x mengapa...sepatutnya nuar tu patut dimasukkan ke hospital gila...penuh dan jelas bilazimnyer...tapi maner psikologist yang berani ke hadapan membuat justifikasi..?

    ReplyDelete
  2. Takpa la KD ada banyak lagi laknat allah swt yang anu-ar peliwat akan hadapi ini baru sikit...aku rasa dia ini akan meninggal dalam keadaan sentiasa hadapi musibah. semua atas diri nya bukan salah orang lain ,selagi tak bertaubat selagi itu lah musibah akan datang , tapi aku rasa dia ini akan buat kerja biasa dia sampai mati , orang yang bernafsu buas .

    ReplyDelete
  3. Kenangan bukan diukur dari tempoh hukuman tetapi dari kebenaran yang dibenarkan.

    ReplyDelete
  4. Kenangan bukan diukur dari tempoh hukuman tetapi dari kebenaran yang dibenarkan.

    ReplyDelete
  5. Memalukan ugama dan bangsa? Nampak korang seronok je... Tak nampak maluuuuupun?

    Memalukan bangsa sebenarnya bila Bangsa Melayu tercorot di tanahairnya sendiri... di bawah pemerintahan melayu sendiri....


    Memalukan Ugama? Cara penyaksian dan hukuman liwat tu ikut perintah ugama ke???????

    Lawak le lawyer buruk tue....


    Lawak le korang...


    Hancur le be end..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni betul2 sewel atau mintak jadi sewel. apa kena mengena anwar dijel dengan bn? anwar masuk jel sebab tuduhan atas kesalahannya sendiri. tak ada ahli politik yang mampu letakkan air mani anwar dalam dubur saiful, kecuali tuan punya air mani itu sendiri! ko paham tu? bagaimana air mani itu diletakkan, ko tanyalah diri ko. nak calit ke, nak pancut dalam ke itu terpulang. lepas tu masa bicara, anwar senaraikan 14 orang saksi untuk sokong dia, kenapa satu saksipun tidak dipanggil? dan ketika diberi peluang hujah bela diri, anwar tak berani berada dalam kandang tertuduh untuk disoal balas pendakwaraya, berbanding saiful, 7 hari penuh mampu menjawab soalan peguambela anwar. so, siapa lebih kredibel, anwar atau saiful? hukuman tu pulak, 5 tahun bukan sesuai dengan anwar, sebenarnya hukum pancung sebab jenayah tu lebih buruk dari rogol. itu hukuman dunia, reti? kalau pr yang perintah, ada cadangan nak guna hukum hudud? pas nak bentangpun terkemut2, lepas tu tangguh. macam2 kalau tak mampu. cakap macam nak runtuh segala gunung bagai. lawak nak mampos. tapi sebelum bn hancur, aku rasa pr lebih awal akan berkecai.

      Delete
  6. "Apa kena mengena anwar dijel dengan bn? ". Sebab penyokong be end nampak seronok sangat.

    Dorang ingat ada satu orang je ke, yg sanggup berkorban untuk rakyat?

    ReplyDelete
  7. Semoga Allah melaknati Anwar dan penyokong2 tegarnya selagi tidak mau bertaubat

    ReplyDelete
  8. Penyokong bee nd yg kena taubat dulu memilih pemimpin rasuah/kroni menyebabkan Melayu kena merayu ke bangsa lain untuk hidup, merosakkan Melayu dengan dadah dan hiburan, Islam dipermainkan ......

    ReplyDelete