Saturday, July 22, 2017

SETIAP AHLI UMNO HARI INI TERBELENGU DAN BENGONG MENJAWAB BUKAN TENTANG ISU PARTI ATAU KERAJAAN, TETAPI ISU NAJIB..

Kalau anda pernah sembelih ayam,  atau pernah tengok ayam di sembelih dari A to Z, begitulah kedudukan umno sekarang,  menggelupor.

Dah malas nak tulis,  rasa loya untuk mengulas hujah pemimpin dari parti yang semakin nak terjunam, macam ayam menggelupor tu le.

Dari sumber dalaman, cakap lepas Pembantu Khas,  adikong dan anak buah,  nyata kajian Rafizi tepat.. Sembrong sudah tidak selamat untuk Hisham,  Mahkota sudah tidak selamat untuk exco kanan Jais Sarday. Pasir Gudang,  tempat Khaled digasak kuat.

Kalau tempat bakal PM pun goyang,  no wonder Zahid marah benar orang masuk kawasan dia,  macam lah setiap orang bagan datoh kalau lapar, dapor tak berasap,  zahid akan sampai dengan sekampit beras.

Syok sendiri,  melayu mati kalau umno tak ada,  fikiran macam tu buang jauh²..kena masuk fikiran baru,  umno tak ada lagi bagueh.



Hakikatnya Pakatan Harapan bukanlah kuat sangat tetapi kerana umno menanggung beban Najib yang terlalu banyak dan besar untuk ditangkis,  fikir²kanlah...

18 comments:

  1. Kami yg mengelupor atau korang yg mengelupor sbb hari2 tabur fitnah najib xjatuh jgk..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa lah yang dapat kami banggakan terhadap Najib,,so far banyak nonsense dari kebaikkan yang beliau telah lakukan.....!!

      Delete
    2. Tggu pru 14..bye2

      Delete
    3. Kau tunggu lah pru14 ni,
      Baru tahu langit tinggi rendah,
      Sejarah tercipta umnobnpas jatuh tersungkur menyembah bumi,
      Ramai menteri kabinet mati sakit jantung atau berbuih mulut kena sawan babi,
      Pintu jail dah menunggu utk tetamu yg ditunggu tunggu

      Delete
  2. Kata Tun M... PH bukan lah yang terbaik tetapi lebih baik dari BN..

    ReplyDelete
  3. Yang menggelupor adalah yang terdesak dan tabur dedak sambil ugut
    Yang menggelupor adalah ayam itok babi yang berebut rebut dedak

    17 ribu peneroka diugut, nak dedak, sokong kami...
    Pemimpin dihormati bukan ditakuti

    ReplyDelete
  4. Setakt ni xnmpk yg lain selain umno yg terbaik..Yg lain ibart parti beruk matye terkinja2 dpt pisg.

    ReplyDelete
  5. Dah masuk 2 thn menggelupur...kantoi juga
    U turn sana,U turn sini...kantoi
    Jilat kahak sendiri..sembah Mat Saleh dan Mata Sepet....kantoi
    Ni dahbnak menggigil...RCI menunggu
    Percaya Lapizi punya kajian..Tipu sesama Islam..tak Bangkrup pun TH
    Minyak tak naik RM2.70 pun Jun lepas.Bakal PM Msia,dia popular,no 2 bawah Najib...tak apa It was only a joke...
    Agakxnya pari mana yg nak
    menjunam,yg ada Tiga Bos ke atau yg saorang
    Sah lah Pakatoons ni kerkinjax cam....dapat pisang..

    ReplyDelete
  6. UMNO parti terbaik di dunia dengan dipimpin Perdana Menteri dan Menteri Kewangan yang paling dikagumi dunia antarabangsa. Bank Dunia dan IMF puji Malaysia dan Najib. Semakin banyak pelaburan masuk negara (yang keluar tak tau lah). Rakyat semakin hari semakin ceria dan mampu menanggung cukai GST. Golongan muda FELDA pun menyokong Najib dan Kerajaan(kata lebih 1000 hadir di karnival apa pun tak tau di Putrajaya) Yang ratusan ribu lagi peneroka Felda tak dapat hadir sebab sibuk menuai dan menjual hasil kelapa sawit dengan harga yang begitu tinngu. Hutang mereka pun sudah dimasuhkan oleh Menteri FELDA.

    Saya kagum ramai yang menyokong UMNO/BN dan Najib (serta Rosmah). Mesti menang punya PRU14 kelak. Jadi elok lah juga kita kesian bagi undi kita kepada Pakatan Harapan agar mereka juga boleh bernafas selepas Najib dan Rosmah kentut dan kencing penyokong2 UMNO/BN.

    Hidup Tun M. Allah SWT sudah pun menjanjikan syurga kepada Najib!

    ReplyDelete
  7. Lancang Kuning belayar malam
    Kalau nakhoda kuranglah faham
    Alamatlah kapal akan tenggelam.

    Kalau nakhoda labuhkan sauh kembangkan layar, maka karamlah kapal. Kesian anak kapal dapat nakhoda dungu camtu.

    Disebabkan anak kapal pun blur maka mereka pun tenggelamlah bersama kapal yang karam.

    Kesiaaaaan..

    ReplyDelete
  8. Tak apa lah... kita bagi markah kesian. Kita kata PH lah yang terbaik. Tun M tak de sapa boleh lawan dia baik dari segi pentadbiran mau pun berhujah.
    Bila PH mentadbir negara nanti rakyat Malaysia akan lebih makmur dengan kos sara hidup yang sangat sangat rendah.
    Menteri Menteri Kabinet PH nanti adalah yang terbaik, tak malas, rajin berkerja, rajin turun padang dan tak pandang duit rasuah walaupun dengan sebelah mata.
    Tak gitu KD.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bro, belum try belum tahu...(banyak lesson learn yg rakyat dapat bawah Bijan).Jika PH nak melingkup pada PRU15 (kalau menang PRU14 la), buat la perangai mcm BN sekarang..

      Delete
  9. Ayah
    Jangan main perkataan ALLAH
    Sdr tahu ke ALLAH dah janji Syurga untuk Najib
    Jgn terlalu emotional mempertahan makluk ALLAH sehingga sanggup mempersendakan kuasa NYA
    Sekadar nasehat sesama kita yang amat lemah disisi ALLAH

    ReplyDelete
  10. Dlm utusan hari ni sembrong cabar tun..klu berani lawan mo1 di pekan..berani ke mo1 cabar tun di kedah?
    Akai xdak..klu dah rasa kuat sgt cabarlah ditempat berkecuali..budak sklh rendah pun blh pikir hal mcm ni...nasib kolah malaysiaku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dlm astro awani sembrong cabar tun..klu berani lawan mo1 di pekan..berani ke mo1 cabar tun di kedah?
      Akai xdak..klu dah rasa kuat sgt cabarlah ditempat berkecyuali..budak sklh rendah pun blh pikir hal mcm ni...nasib kolah malaysiaku..

      Delete
  11. Haku...
    Ingat perkara Ketuhanan bolih mainx/sindir menyindir ke?
    Berhati hati lah lain kali
    Kita bolih tidak setuju/setuju dgn satux perkara tapi jgn libatkan perkarax yg dilarang olih Agama..Wassalam

    ReplyDelete
  12. Seronok juga tengok puak Madey Gila Talak berkutuk-kutukan dengan Bengong UMNgOk! Dua-dua bengong!!

    ReplyDelete