Tuesday, July 25, 2017

JIHAD YANG PALING HEBAT IALAH BERANI BERKATA BENAR DI HADAPAN KERAJAAN YANG SALAH..

Tak ramai yang berani buat.. 
Yang tahu,  yang menyembunyikan fakta,  yang mendiamkan diri,  bersubahat,  agak² selamat ke di dunia dan aqirat walaupun mereka sekadar berkata "saya hanya takut pada Allah"...

Masing² berfikirlah.. 

15 comments:

  1. JIHAD YANG PALING HEBAT IALAH BERANI BERKATA BENAR DI HADAPAN FITNAH YANG SALAH..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anin 904, apa yg kd tulus tu sabda Rasul walaupun tidak disebutnya..

      Yang kau tulis tu, atok kau punya fatwa ke..

      Makan dedak, ilmu cetek, main tulis.. Bahlol

      Delete
    2. Betul tu bro 9.10.

      Admin sedang berikan ulasan kepada sebuah hadith masyhur yang berbunyi "sebaik-baik jihad adalah perkataan yang benar di sisi pemerintah yang jahat". Hadith ini diriwayatkan di dalam beberapa kitab hadith. Matannya berbeza tetapi maksudnya tetap sama. Salah satu matannya berbunyi begini

      "Afdholul jihad kalimatul haq 'inda sulthonil jair".

      Kalimah 'inda (عند) digunakan yg bermaksud 'di sisi', dan bukan amam (امام) yang bermaksud 'berhadapan', maka hadith ini tidak khusus kepada orang yang bercakap benar direct to the face pemimpin yang jahat.

      Walaupun tidak dinafikan orang yang mampu berbuat begini memang lebih besar sifat jihadnya.

      Oh ya, hadith ini menggunakan kalimah sulthon yang bermaksud orang yang 'sedang' memegang kuasa dan bukan orang yang 'pernah' memegang kuasa.

      Maka para macai yang hanya berani mencarut tanpa ilmu di alam cyber kepada seorang tua yang tidak lagi memegang kuasa tak perlulah nak masukkan korang dalam kumpulan yang hadith ni maksudkan. Korang amat berlawanan sekali.

      Anon 9:04 telah mengeluarkan fatwa tanpa ia sedar. Setuju dgn anon yang reply bahawa ini adalah perbuatan si jahil lagi safih yang hanya tahu bermain-main sahaja.

      Mohon disimpangkan Allah dari menjadi sepertinya. Wal'ayazubillah.

      Wallahu a'lam.

      Delete
    3. masa keling pundek jd PM knp tak berkata benar takut kena ISA ke.. kes perwaja steel kes bakun kes forex kes memali kes janggut nabi kes liwat anwar lu pikir la sendiri..

      Delete
    4. 9:04 and all other donkeys to the CHIEF-PIRATE...

      - Did PM01 aka Lanun-Bugis been upfront with 2.6 billion that found its way into his bloody private account?

      - Did he not lied before being found out made easy by lying from his dogs and donkeys such as,
      ....saya kalau nak menyamun tak akan bawa masuk dalam negara...
      ....CGPA 3.8 went over with bodoh PM kalau bawak masuk dalam account peribadi...
      ....some GoBlog took the trouble to point out discrepancies in the transactions yet the account and name were never disputed and the money did pass through...
      ....tunggu AUDIT & tunggu SIASATAN...but where is the 1MDB AUDIT since 2015, 2016, 2017???
      ....investigation still ongoing...yet Sharol ex1MDB yet to be hauled up for questioning???
      ....Najib dan barisan penyamun berani kata Jho Lo tidak ada kena mengena dengan 1MDB siap nafi GOODSTAR milik Jho Lo walau BNM sendiri acknowledged dengan surat 'RAHSIA'...
      ....KJ especially with others in Dungumno called for Lo Taek Jho to be called up for questioning...still looking for the visible from the satellite images fat boy Jho Lo???
      ....even in Parliament Najib dared to LIE via Ministry of Finance from CASH then morphed into UNITS the WORTHLESS some 1 Billion in BSI-Singapore...

      There will be thousands dig-up on 1MDB & SRC thefts that will be HOT issues come GE14 and you will see thousands if not hundred of thousands of melayu-muslim-bumiputera WITHIN AND WITHOUT THE COUNTRY fightings for the TRUTH to bring down this bloody THIEVES OF PUTRAJAYA...

      Lastly, kat mana JIHAD kamu wahai keldai 9:04 mempertahankan yang 'BENAR'...kalau berani berkata benar cuba suruh Najib tunjuk ACCOUNT dari Pak Arab gila (memang ada walau disangsi sangat sangat dari segi jumlah dan aliran).

      Sekarang dah terbongkar wang sehingga US$1 Billion repeat 1 BILLION wei masuk account PENYAMUN-BUGIS...ikut tukaran sekarang gila sampai 4 BILLION RM lebih. Berapa punya besar NAFSU penyamun nih MENCURI pun tak ada had-limit...?

      Kat mana kes kes di Singapura tuh boleh disangkal TIADA URUSAN BERKENAAN 1MDB??? Bersabit SALAH dah, DENDA dah, PENJARA pun dah...masih lagi nak TEMBERANG apa lagi???

      Satu lagi, tidak perlu marah diKELDAIkan sebab sebagai manusia ALLAH memberi kita akal buat pertimbangan setelah diberi pencerahan...contoh,

      ALLAH menurunkan Al-Quran sebagai PEDOMAN HIDUP di muka bumi, bagi yang MENERIMA menjadi lah seorang manusia Muslim dengan Kalimah nya...

      Bagi yang tak terima walau mengkaji Al-Quran berpuluh tahun TETAP tidak menerima HIDAYAH...keyword = MENERIMA! Sebab, ada dan kebanyakan orang suka guna MENDAPAT hidayah dari menerima...beza nya kalau kita guna MENDAPAT (walau hak ALLAH) sebagai manusia senang saja kita kata ALLAH 'memilih' MEMBERI hidayah sedangkan ALLAH KURNIA kan kita akal untuk pertimbangan MENERIMA HIDAYAH...

      Ini bukan syarahan ugama ke apa...tapi apa perbezaan bagi orang yang dah diberi Al-Quran tapi tidak MENERIMA nya dengan,

      ...orang yang dah diberi PENJELASAN dan BUKTI tapi masih MENUTUP dan tidak MENERIMA maklumat maklumat serata dunia yang mengatakan 1MDB dan SRC dan Berlian Merah Jambu tuh memang BERLAKU tapi masih lagi tidak boleh MENERIMA nya!?

      Lu pikir lah sendiri, then again, can DONKEY think?

      Delete
    5. Atuk kau yang bagi derma itu kepada Najib ke ?? Najib mata duitan andaikata benda ini fitnah Dari awal lagi dia sudah ambil tindakan bonggok..!!

      Delete
    6. AnonymousTuesday, July 25, 2017 11:41:00 AM
      masa keling pundek jd PM knp tak berkata benar takut kena ISA ke.. kes perwaja steel kes bakun kes forex kes memali kes janggut nabi kes liwat anwar lu pikir la sendiri..

      Jawapan kepada anon:-

      Itu kamu kena tanya jibon dan diri kamu sendirilah kenapa isu Memali, Forex, dll yag timbul hari ini dia tak timbulkan masa Tun M memegang kuasa?

      Kenapa nak tanya kami sebab kami tidak menyokong isu2 dah selesai itu dibangkitkan sekarang. (Tapi kalau nak bangkitkan pun no hal lah, berani kerana benar).

      Kesemua kes yang sdr sebutkan tu saya mampu jawab kalau sdr huraikan di mana kesilapan Tun M tu (kononnya).

      Atau sdr pun seperti Mr Bagio yang hanya mampu lontar dan tak mampu hurai?

      Delete
    7. Terbaiklah bro yang gunakan keldai sebagai perumpamaan.

      Kenapa keldai? Ada dua sebab:-

      1. Keldai adalah haiwan pengangkut barang. Ia hanya tahu mengangkut saja tanpa memahami kepentingan barang yang ia angkut. Asal diberikan dedak (makana haiwan) ia akan ikut saja arahan si pemberi dedak. Kalau disuruh angkut hasil curi pun dia ikut ja

      2. Walaupun keldai ini dikategorikan tidak berakal (tak mampu fikir betul dan salah) tapi ia ada juga sedikit akal yang Allah berikan kepadanya untuk kelangsungan hidup. Akalnya hanya nak beralasan saja. Gunakan kebodohan sendiri sbg alasan untuk tunjuk dia tak bersalah. Bila keldai memikul garam ia akan sengaja turun ke sungai untuk meringankan bebannya (garam melarut) dan berharap tuannya tidak akan marahkannya sebab dia bukan jahat cuma bodoh.

      Kalau dapat tuan yang berkata "saya hanya tandantangan tapi saya tak tau satu apa pun" maka percayalah bahawa itu bukanlah tuan keldai tetapi adalah 'chief' kpd semua keldai.

      Can donkeys think? Yes, but they cant differentiate between right and wrong, between the truth and the lies and between haq and bathil.

      Sesiapa yang punya deskripsi yang sana maka layaklah ia diumpakan seperti keldai "bagai keldai yang memikul garam".

      Delete
    8. Kau sendiri tahu nak aku hurai pulak! korang masa dalam UMNgOk dulu bacul nak mampos!! dah keluar UMNgOk, hilang jawatan, KUASA dan FULUS baru baru nak bertempik seantero dunia yang Najeebool tu korup!

      UMMgOk dan PPBM + PKR 2 x 5 jer...umpama Perompak (ex-UMNgOk) marah kat Penyamun (UMNgOk)...poorahhh!

      Delete
    9. ..kalau korang @ Ex-UMNgOk tu jantan! dah lama korang letak jawatanm bukan tunggu kena pecat!! korang ingat Moohyideen, Shafee Pedal & BoBoy tu boleh pakai sangat? lantak korang lar!! Dah boleh pilih KPN @ Ketua Perompak Negara sebagai Pengerusi PH, apatah lagi dengan penyamun bawahan yang lain!

      Delete
  2. Komen panjangx..isi elek,yg betul Sabda Nabi Muhammad SAW
    Masa U Tun perintah..banyak cakap ..ISAed..betul tak John Rusa Betina
    Gelar orang lain Keldai..
    Sapa yg jadi Keldai skrg..Cermin dulu Pakatoons
    Siapa yg banyak kerusi di Parliman di kalangan Oppo..
    Yg best lak hanya 2 kerusi ngaku Top Dog..ngaku diri anjing
    Memang betul pun asyik menyalak tapi keputusan dibuat Mata Sepet..
    LOL....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keldai 5:41

      Kalau tuh kamu kata panjang, PACarimakan pun tak boleh ke khatam baca report 106 muka Surat jer tolak yang tak dalam main body 96 jer...Ada Kes pulak, DOJ? WSJ? SR? Tak pun gi baca Transcript Court Cases relating to 1MDB Kat Singapore...

      Tapi kan, kalau dah Keldai, Keldai la juga...kan kan kan?

      Delete
    2. Siapa yang jadi keldai sekarang? Ini soalan unknown.

      Sudah terang lagi bersuluh sekiranya dilihat kepada perumpamaan di dalam AlQuran.

      Apabila saya memberikan perumpamaan siapakah keldai saya tidak memetiknya drpd kata2 anon berkenaan. Sebaliknya saya memberikan sedikit perbahasan (dicampur dengan ulasan saya juga) tentang ayat 5 surah al-Jumaah tentang orang-orang yang Allah umpamakan sebagai keldai.

      Saya melihat perumpamaan itu terkena betul ke atas golongan yang menyokong tanpa akal hanya kerana diberi habuan iaitulah geng A9.

      Apa bezanya keldai yang makan dedak secara hakiki dan A9 yang makan dedak secara maknawi?

      Hanya sahaja saya tidak menyebut mengenai ayat AlQuran tersebut.

      Ada pula sdr anon yg mengumpamakan keldai itu sebagai pihak yang paling sikit kerusinya di dalam parlimen yang sebenarnya mengulas tanpa nas.

      Dari segi fakta dan politik pula, kerusi PPBM hanya satu sebab PPBM baru saja ditubuhkan.

      Bubarkan parlimen dan mari lihat siapakah keldai sebenar mengikut versi anon ini.

      Delete
    3. 5.41
      belajar tak habis ni..top dog kalau ikut translation sel otak tak berhubung mmg mcm saudara le jawapannye..kalau sebut top gun mesti saudara cakap senjata paling hebat..ptt le sokong MO1 sbb MO1 sgt suka org2 yang senang dikencing, diperbodohkan oleh beliau..sbb tu penyamun terbesar didunia pun dipertahankan, dijulang, dipuji..mana ko belajar ni saudara?

      Delete
  3. Anon 5:41, tulisan taraf sampah tolong jangan ulang dalam blog ini, cukuplah cukuplah kita ada biawak hidup, jangan tambah ulaq ayaq

    ReplyDelete