Saturday, July 22, 2017

PUAD LUPA UKUR BADAN

Hasrat Puad menawar diri untuk berdebat dengan Tun menggantikan Najib macam ada yang tak kena. 

Pertamanya menggambarkan ada sebilangan pemimpin umno ysng cukup geram dan merasa malu dengan sikap Najib yang tidak berani berdepan dengan Tun,  bagi mereka apa sangatlah yang di takutkan dengan Tun itu. 


Yang keduanya mereka tidak pernah belajar dari kegsgalan yang lalu,  Puad cuba ajar Nazeri macamana nak jadi jantan dan samseng sejati. 

Yang ketiganya mereka betul betul sangka 1mdb suci murni. 

Ysng keempatnya mereka sendiri tidak faham 1mdb - asal usulnya,  prosesnya,  modus operandi, carta aliran ke mana wang lesap.

Kelimanya mereka betul betul sangka ada tok arab gila yang menderma walaupun transaksi meragukan malah AG juga tidak mendedahkannya seperti dicabar PH. 

Yang keenam,  walaupun bukan yang terakhir. Puad lupa ukur baju dibadan sendiri. 

Yang ketujuhnya,  mereka yakin PDRM akan berada tepat pada waktu dan tempat untuk menyelamatkan mereks. 

Yang kelapan,  mereka hanya mahu dicatit sebagai yang cukup berani untuk berdebat dengan Tun,  cuma dihalang. 

Yang kesembilan,  selamat jalan. 

17 comments:

  1. Jangan layan madey pakar u-turn nanti dia buat spin lagi giller punya buat kecoh je kik3. Apa2 pun bn/umno juga yang terbaik kan3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye la tu...

      Pengkhianat macam kau confirm sokong pengkhianat jugak ye tak?

      Tak mungkin seorang pengkhianat macam kau nak bersikap jujur lagi amanah...

      Kah kah kah

      Delete
    2. Kalau depan tu gaung..
      Kenalah u turn


      Takkan itu pun akai tak ada..
      Yang ke sebelas..
      Selamat jalan kikikiki

      Delete
    3. Hanya anjing mengenal tuan nya sepertimana Anon 12:44 mengenal tuan nya iaitu MO1.........
      Memang Umno yang terbaik dalam erti kata menjahanamkan wang negara dan rakyat........!!!

      Delete
  2. Bila dah dengki, macam tu lah jadi nya. Pakar serba tahu ini habis semua di andai andaikan nya, andaian itu pula semuanya yang negatif negatif sahaja.
    Biarkan dia meroyan sampai PRU 14. Lagi banyak dia meroyan, lagi banyak dia membebel lagi banyak orang menyampah.

    ReplyDelete
  3. Yg ke 12..bodek setakat mana yg termampu..manalah tahu terpilih blk jd calon. Setidak2nya dpt apa2 jawatan yg selamat...cari makan beb...

    ReplyDelete
  4. yang 13,
    usahla berkokok bongkak,
    bila ckp pun tak ada otak.
    yang 14,
    usahl berlagak warak,
    bil yg sah mungkar pun tak nampak.
    yg 15,
    UMNoBNPis dh telan tahek low berak.
    Buat apa lagi nak sorak.

    INIKALILLAH.
    Bubar Parlimen,Rakyat dah muak.

    Tun Fan

    ReplyDelete
  5. Tepat sekali posting KD.

    Puad nak jadi hero macam Nazri.

    Konon nak berdebat bagi pihak Najib pasal 1MDB.

    Tak yah nak spin satu dunia dah tau Najib memang pencuri.

    Panggil saja Najib ke mari, tunjukkan dia anak jantan tak pernah kena kembiri.

    Setakat Puad nak ulang drama murahan tak payahlah satu Malaysia dah tengok drama Nazri.

    Tapi kenapa Puad nak repeat apa yang dibuat oleh Nazri?

    Oh ya, sbab Puad ni pendedak, manalah tau kot-kot boleh jadi Senator pastu jadi Menteri.

    Kan anak Keruak dah dapat gitu, Puad dok berkira-kira 'aku bilalah lagi'.

    Kepada Puad, boleh jalan daaaaa..

    ReplyDelete
  6. Puad ni orang Batu Pahat pun reject dia....

    ReplyDelete
  7. Kalau nak u turn pun,pakai otak la sikit..ni bukan lagi hilat ludah,tapi dah jilat kahak dah..
    Ada Pakatoon di atas tuduh yg tak setuju dgn KD...Pengkhiant
    Siapa sdr dan hak sdr berbuat demikian
    Ingat sdr menuding jari kpd org,akan ada 4 jari menuding jari pada sdr
    Pengkhianat bangsa yg terangx dimata disanjong
    Bersekutu dgn a
    Kump anti Melayu/Islam
    Mohon bantuan negara luar jatuhkan negara
    Sabotaj ekonomi negara
    Memkayakan suku sakat
    Ptui...kata orang pengkhianat

    ReplyDelete
    Replies
    1. sapa yg khianat ? ko tertelan tahek low terlebih sukatan kot pagi ni?

      Delete
    2. Anon 734,
      Pengkhianat Bangsa sebenarnya adalah anda. Anda tahu blog ni adalah anti Najib & Anti BN tapi anda masih masuk walhal anda sepatut masuk ke blog pro-Najib dan sampaikan segala puji-pujian anda kepada Najib & BN.

      Delete
  8. Orang yg patut ukur badan tu yg dulu mengaku umno totok tapi dah convert jadi Peribumi totok.

    ReplyDelete
  9. Dia nak dedak lebih...jadi bodoh tak kens duit...

    ReplyDelete
  10. 734
    Suka hati kita nak masuk blg mana
    Patutlah dah dekat 2 thn dah na jatuhjan Najib,sebab menteliti cam ni
    Sepatutnya terima dan debat dgn rasional hujah pihak lawan,tapi buat komen bodoh suruh keluar
    Lepas tu syok sendiri semua puji pihak sendiri
    Biar lah si Luncai terjun dgn labu nya
    LOL..

    ReplyDelete
    Replies
    1. 11:50 dah tak karuan hingga bantai kaki sendiri 7:34...nih lah jadi hulubalang Lanun-Bugis yang yang bangang, kata Najib ler...

      Delete
  11. Moohyideen bila lagi nak lamar Nika Ghee buat bini yang sah!

    ReplyDelete