Thursday, July 20, 2017

SETAKAT YANG ADA, MACAMANA BOLEH KATA, KERAJAAN AKAN LEBIH BAIK DARI PEMBANGKANG..

Apa sebenarnya yang nak dibanggakan sangat dengan kerajaan
sekarang,  apa sangat yang dibuatnya sampai kita terharu,  terkejut,  tak sangka begitu hebat. Sebut satu pemimpin yang luar biasa hebat.


Sebut satu pemimpin yang cakapnya boleh pakai,  geliga.. Atau kebanyakan memang cikai, maharaja lawak. 

Maaf,  aku tak nampak apa sangat yang nak dibanggakan di era najib dalam ertikata umum rakyat lebih selesa,  senang,  aman dan menyeronokan hingga tak sanggup tukar kerajaan. 
Kalau satu demi satu pengumuman yang menyakitkan hati adalah.. 
Jangan pula ada badigol yang senaraikan pembangunan era Najib,  itu bukan pencapaian,  itu proses biasa negara,  di sri lanka pun pembangunan terus berjalan.. 

Banding dengan 100 hari janji PH,  walaupun disindir janji manis,  nyata PH berani berjanji, dan aku percaya ia langsung tidak mustahil. Tun bangunkan negara 22 tahun tanpa gst malah tidak ada cukai yang membebankan.. Untuk mengulangi semula oleh PH tidak langsung mustahil... 

Yang terpinga dan ternganga terkejut adalah pemimpin umno sebab memang otak mereka tidak tercapai ke arah itu.. 

Kalau ok,  sudah tentu mereka boleh lakukan apa yang dijanjikan PH. 
Kalau hari ini gst mansuh, esok aku sokong umno.


Sebagai Melayu dan Islam,  adakah sesiapa yang merasakan tanpa umno dia akan mati?
Ada sesiapa yang merasakan umno makin kuat,  makin berani... Cakap dengan realiti,  tak sama kan?  Kan? 













: Hari ni kita sembang biasa2 je.. Pemimpin umno masih meroyan,  mereka sendiri sebok dengan struktur PH,  sendiri sebok sendiri pening,  sendiri spin  ada hati pula nak hasut rakyat.. Paling kelakar lim kit siang yang akan caturkan semua kihkihkih

47 comments:

  1. Aku bangga dengan 1MDB kerana berjaya mencatat keuntungan 50B ringgit.

    Aku bangga kerana 1MDB, msia menjadi terkenal sekali dan negara lain mula menghormati perjuangan ABATA.

    Aku bangga kerana EDRA berjaya dijual kpd negara asing.

    Aku bangga kerana FGV menjadi konglomerat pertanian terbesar didunia.

    Aku bangga sekali disaat negara kesempitan wang, GST diwujudkan, dan perdana menteri xpernah miss utk bercuti diluar negara. Bercuti di Bali dgn menempah 40 unit presidential unit menunjukkan semangat wasatiyah dan denyut nadi rakyat mmg sebati dgn jiwa pemimpin kita.

    kau orang semua xpernah rasa bertuah dan bersyukur dgn kehebatan perdana menteri paling hebat dalam sejarah peradaban manusia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejap lagi datanglah Baggio @mahbadak mengkomen disini....hehe

      Delete
    2. Bro terlupa nak berbangga dengan satu lagi kejayaan:-

      Mewujudkan satu kerjaya baru dan menaik taraf kedudukan kewangan segolongan manusia yang tidak perlu berkeja keras untuk menyara hidup.

      Hanya perlukan A9 di tangan (itupun dibekalkan sebagai sebahagian dari ganjaran khidmat) dan kerja hanya beri komen di alam cyber saja.

      Kalau khidmat Bagus boleh dapat dedak tambahan.

      Hebat kerjaya ni.

      Delete
    3. John doe penunggang agama utk sesuap dedak

      Delete
    4. Itu ja mampu jawab (tak jawab pun hanya buat tuduhan tanpa asas).

      Hmmm..

      Delete
    5. Bagio ni makan taik kt umno bahagian mana..org umno ni kalau komen kelaut macam bos dia gak..si penyamun tu.kalau bercakap .berjanji tak pakai otak lepad tu kalau pakai duit kerajaan suka2 hati jer.macamlah duit tu mcam mak bapak dia punya duit.antara janji penyamun gst tu bole buat harga barang turun..nampak menipu jer.yelah rakyat bodoh..katanya...

      Delete
  2. Rakyat tahuuu.
    Kerajaan baru PH akan lebih baik dari pembangkang baru BN lepas PRU14.

    Kerajaan BN mmg pakar Melingkup

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan termakan dengan hasutan demi hasutan dari syaithan dan MO1.....nanti kelak menyesal tal sudah.........!!

      Delete
  3. Aku bangga dengan kerajaan sekarang sebab setakat boleh tengok saja bila nilai matawang ringgit yang jatuh tak bangun-bangun lagi. BNM pula berpeluk tubuh takut bila jual matawang asing untuk menstabilkan ringgit nanti akan dituduh menyebabkan kerugian BNM. Walhal, bila dibiarkan negara menjadi lebih miskin. Syarikat-syarikat juga ada yang hampir muflis bila BNM gagal menjaga nilai matawang. Nak jadi PM pun tak ada kemampuan, masih juga nak pegang jawatan menteri kewangan. Bangga betul dengan kerajaan yang ada sekarang, mereka sangat hebat sampai sanggup tubuh RCI utk bongkar cerita 30 yahun lepas, walhal ketika ni nilai metawang ringgit sendiri sedang tenat pun akibat sikap lepas tangan mereka.

    ReplyDelete
  4. Apa2 pun bn/umno masih terbaik dari dari parti top ajing, tetap menjadi pilihan ku, he3

    ReplyDelete
    Replies

    1. Jangan termakan dengan hasutan demi hasutan dari syaithan dan MO1.....nanti kelak menyesal tak sudah.........!!

      Delete

      Delete
  5. Anon 11.24, tahniah, semoga kebodohan yang diwarisi dapat diteruskan oleh keturunan kamu.

    ReplyDelete
  6. Aku bangga dg kehidupan di Malaysia ini berbanding dengan banyak negara negara lain walaupun menghadapi banyak masaalah. Mana ada negara yang tidak ada masaalah politik atau ekonomi dan lain-lain. Mana ada kerajaan didunia ini yang tidak ada masaalah.
    Setakat bercakap boleh lah, aku harap LINGKUPLAH kerajaan PH selepas tempoh 100 hari memerintah kerana akan ada terlalu banyak janji janji kosong, akan mendabik dada,akan tunjuk riak dan angkuh yang melampau lampau. Rakyat dibawah kerajaan PH akan akan lebih sengsara. Akan berlaku songlap wang yang tiga kali ganda lebih tinggi dari kerajaan sekarang. Akan lebih banyak berlaku permusuhann dalam PH.
    Dunia sentiasa berubah, perubahan tersebut berserta dengan banyak rintangan. Sesiapa pun yang memerintah akan menghadapi banyak masaalah.
    Ini lah manusia yang tidak bersyukur dengan kehidupan di Malaysia.
    Allah SWT pun berkata kita hendaklah bersyukur dan bandingkan diri kita dengan orang orang yang kehidupan nya lebih susah daripada kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semuanya "akan"..semata mata nak bela umno. Bertaubatlah, jangan mendahului Allah..

      PP, Kelantan dan Selangor dah lingkup ke.. ??? Patutle rakyat di sana mati kebuluran dan setiap hari demonstrasi kerajaan negeri kotor, zalim, lanun dan pengkhianat.

      Inilah manusia yang disangka rezeki bhidup dan matinua ditentukan umno, na'uzubillah.

      Delete
  7. Parti top dog? Mana boleh bagi kat dog memerintahkan, jadi bn/umno masih lagi terbaik kan he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup selamanya jadi hamba lanun..sebab rezeki lanun yang bagi pada awak. Kikikiki

      Delete
  8. Bee end, harapan hanya pada PH

    ReplyDelete
  9. Anon 5:06 PM.....kita manusia hanya hamba kepada Allah SWT dan segala rezeki yang dinikmati HANYA datang dari Allah SWT.
    Sikap dengki kamu dah sampai ke tahap kronik, bodoh sampai tak tahu kamu hamba kepada siapa dan dari mana dtgnya rezeki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dengki nk naik jet mewah...dengki nk naik kapal wahhhh.....dengki nk rompak 1MDB.....dengki Najib femess seluruh dunia....dengki apa??????cuba terangkan......

      Delete
    2. Bro 5:54 trying asking the 2.6 billion time stupid 5:18 that Bugis-Pirate did ever said the 2.6 billion found in his account (despite his failed attempt initially in lying the first time) rezki daripada Allah! But that bloody-chief-thief did uttered...Donation from Seorang Kerabat Saudi, which then turned out later as "mereka mereka"-plural, TV3 please rewind the interview archives.

      I don't feel like asking 5:18 and the rest of dumb-chickens fed by 1MDB Chief-thief article 117 directly only because their stupidity has become like plague...! Its gone to mess their brains so bad that you gave 2.6 billion facts and 42 million SRC thefts these people-morphed into dumb-chickens only because they're being fed low-grade chicken-feed!

      MLN

      Delete
  10. Anon 4:04 PM...tidak ada siapa yang mendahului Allah SWT. Cuma kamu yang mempunyai sifat dengki kronik. Berapa usia kamu sekarang. Dah berapa lama kamu hidup di bumi Malaysia ini?
    Tak bersyukur kah kamu, kalau kamu tak bersyukur dan asyik tidak puas dengan apa yg kamu ada dan nikmati maka kamu sebenarnya yang mendahului Allah SWT.




    ReplyDelete
    Replies
    1. Piem Malaysia dan penyokong beend tidak mendahului Allah....Malaysia diperintah dgn telus....aurat ditutup....tiada tunjukkan kemewahan.....tiada pembaziran duit rakyat.....rakyat tak tertekan dgn kos sara hidup.....setiap keputusan pemimpin beend adakah tidak mendahului Allah SWT?????

      Delete
    2. Dengki kronik??????sape dengki kronik?????aku sebagai rakyat marhean amat tertekan dgn kos sara hidup .....ada pahammmmmmm?????kenapa Allah tak bagi paham sama kamuuuuuu.....

      Delete
    3. Dh ko blnj Lbh Dr kmampun pàstu slh krjjan

      Delete
  11. Anon 5:59 PM.... jawapannya apa yang berlaku MASIH tidak mendahului Allah SWT dan tidak ada kena mengena dengan mendahului Allah SWT.
    Apa jaminan ( secara bertulis) yang boleh diberi jika kerajaan PH memerintah tidak akan berlaku saperti apa yang berlaku sekarang.

    ReplyDelete
  12. Anon 6:03 PM... Allah SWT menduga kamu dengan kos sara hidup pun kamu sudah meroyan tetapi adakah kamu bersyukur semasa kamu selesa dengan kos sara hidup sebelum itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 640,
      Lagi kambos, lagi terlondeh 1mdb. Menteri ,Media, blog pro dah tak dapat sambutan.
      Allah singkap hijab mungkar UmnoBn Pis setiap kali cubaan kambos.
      Sah2 Allah bagi ketakutan pada UmnoBNpais utk hadapkan diri berdebat ataupun bersemuka.
      Adakah kah ko sanggup terus sengkekkan iman semata nak tongkat mungkar.
      adakah kamu bersyukur semasa kamu diberi akal utk fikir sebelum itu.

      Delete
    2. Anon 6:40, kos sara hidup tinggi sebab pemimpin bangang, sebab itu umno perlu dijatuhkan, biar yg pandai dan bukan lanun ambil alih.

      Delete
  13. Anon 7:04 PM dan Anon 7:12 PM....Syukur Alhamdullillah....sesungguh nya saya bersyukur sangat dengan kehidupan di Malaysia ini, tak kira lah samada di sambung perintah oleh BN atau PH nanti, apa pun terjadi di Malaysia ini, masih ada kehidupan dan masih ada negara lain yang lebih terkebelakang dari Malaysia.
    Sesungguh nya Allah SWT HANYA memihak kepada yang benar. Sesungguh nya Allah SWT SAHAJA yang mengetahui siapa yang benar. Manusia sekadar membuat spikulasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Spekulasi?????spekulasi 1MDB....
      Spekulasi pemimpin hidup mewah.....spekulasi rakyat semakin susah dgn kos sara hidup .....spekulasi kononnya???????

      Delete
    2. Hidup najibbb....
      Hidup kakmah tomeiii....
      Hidup jolow......
      Hidup Reza.....
      Hidup 1mdb......
      Spekulasi kononnnnn!!!!!

      Delete
    3. anon 842. siapa pemimpin yang kau maksudkan? hanya pemimpin bn sahaja yang mewah? cuba kau check tengok adakah pemimpin pakatan tu hidup derita? check gaya hidup anak beranak tun mahathir, siapa yang hidup macam gelandangan macam orang tak ada rumah? ada? beraya kt oversea tu tanda hidup susah? pirahhh!!! semua pemimpin tak kira pemimpin bn ke pemimpin pakatan serupa sahaja. ni pasal hal berebut nak jadi kerajaan ni bukan sebab nak memewahkan diri ke? yang jadi kerajaan sekarang sayang nak tinggalkan kemewahan tapi yang nak rampas kerajaan sebab nampak bahawa kemewahan boleh disakau bila jadi kerajaan. pimpinan selangor dan penang jadi miskinkah bila dapat menjadi kerajaan? mb dapat duit bonus berapa baru2 ni? bukan dekat sejuta? piiirahhhh!!!! semuapun sama. tak boleh harap. kerajaan lama, kerajaan baru tak banyak berbeza sikap hipokritnya. kaki sakau....

      Delete
    4. 743,
      berat sangat kah tempurong diatas kamu tu?
      sengkek sangat kah iman mu?
      benar sangat kah kepercayaan mu terhadap pentadbir yg tak amanah kini?
      Tak nampak kah hijab yg dipakai media pentadbir?
      tak nampak kah kah londehan yg dipamirkan Allah?
      masih buta satu mata ala dajjal kah kamu.
      sayang, sengkek sangat kah iman mu?

      Delete
  14. memang la sekarang ni hidup agak sulit. harga barang agak tinggi menyebabkan kos hidup meningkat. tapi normal la tu. dulupun pernah macam tu. zaman tun mahathir jadi pm, isu ekonomipun pernah jugak jadi macam tu. buktinya tambatan nilai ringgit sebab ringgit jatuh merudum. jangan kata zaman ini sahaja kemelesetan ekonomi berlaku. itu adalah putaran dunia. kalau ekonomi malaysia meleset, negara jiran juga serupa. in shaa Allah kesukaran ini akan beransur berlalu. jangan cuba salahkan sesiapa kerana inilah ujian kepada siapa yang mengenal Allah. jari tu kena jaga jangan terlalu tajam menunjuk kepada orang lain, bimbang tersilap tercucuk mata sendiri. menukar kerajaan? belum sampai masa mengundi, jadi ada banyak masa untuk berfikir. baik buruk baik buruk baik buruk...... rezeki bukan bn atau ph yang beri. Allah yang beri. so, makan minum kita akan datang tidak bergantung kepada nama kerajaan yang memerintah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku hidup zaman Tun....rakyat xdelah sesusah ini....brg2 makanan mahal.... Apa kamu merepek ni???....kamu cuba bawa konsep tauhid.....aku pun sekolah pondok...jgn nk ckp pusing2....mmg sekarang rakyat jauh hidup susah drp dulu...itu kenyataan..

      Delete
    2. melayu ni,
      susah buat ambek.
      seronok tak ingat.
      tapi,
      sengkek sgt kah imannya?
      jumud sgt kah sampai senang dimomok ketotokan agama dan bangsa sendiri?
      Tam nampak kah kebobrokan yg dipacu pemerintah munafik?
      Berat sgt kah tempurong diatas kepala kamu?

      Delete
  15. La kum dinukum Wali ya deen
    Bagi korang yg menjual agama demi mempertahan kan Najib, korang pengang la dengan kepercayaan korang.
    Aku & keluarga tetap akan pangkah PH dalam PRU14 nanti.
    Kalau korang dengan pasangan PAS korang rasa nak kafirkan aku, buatlah.
    Aku lebih rela dikafirkan korang daripada aku bersekongkol dalam memilih pemerintah yg tidak amanah dan zalim.
    Ya, korang boleh tanya aku samada kalau PH menang apakah mereka tak jadi lebih buruk dari UMNO/BN, jawapan nya... "Aku Tak Tau". Tetapi PH bukan parti pemerintah sekarang dan aku bersedia utk mengambil risiko dengan PH dpd BN yg dah pasti akan lebih memudaratkan rakyat sekiranya diberi kemenangan lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Umno ttp terbaik.. Moga Allah lindungi mlaysia dr tgn yg berniat jht pH yg dlmnya semua ada LGBT liberal penunggang agama

      Delete
    2. Perompak...ketua lanun.....hidup bermewah2....salahguna kuasa....kaya-raya.....kat mana puak ini paling ramai.....Allah restu ker????

      Delete
  16. Najib masih belum dibicarakan jadi belumlah bersalah kan jadi pemnbangkang asyek dok buat fitnah je, tak baik kan, dosakan, bodoh betui puak2 pembangkang ni, kot tak tau undang2 ke?, kik3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cepat2 buat rci 1mdb kalau nk tau fitnah ataupun tidak.....cepattttttt

      Delete
  17. Pakatoons mana tahu undangx,kalau tahu tak kan Rapiji Sotong asyik turun naik court
    Biarlah dia orang buat fitnah,selalu segala pahala pemfitnah akan pergi kepada yg dianiayi,dan pada pemfitnah hati sentiasa tidak tenteram kerena tiada keberkatan hidup,ada saja perkara yg tidak puas hati dan tak bersyukur.Tetapi pada yg dianiayai hidupnya senantiasa tenang dan terus melaksanakan tugas saperti yg diamanahkan dan bukti nya jelas,apa dijanji dilaksanakan sabaik mungkin..
    Cakap/tuduh/fitnah lah sebanyak mungkin namun amanah diberi tetap diteruskan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tipu/tuduh/kambus lah sebanyak mungkin temberang.
      Amanah kelongkang.
      Rakyat dihina mcm menumpang.
      Media , Lobai semua petualang.
      Sini tutup,tapi Allah bg terang.
      1mdb tetap semarak terbilang
      Rakyat tak bodoh atau banggang,
      Jubbi tolo dah goncang,
      kabinet kayu reput berlubang.
      Takut Panik,tak bersedia kecundang.
      Tak lama lagi,roboh terkangkang.

      R A H M A _.

      TAMMAT.

      Delete
  18. Hah.ha..ha...Jgn buat lawak BODOH la KD
    Janji 100 hari Pakatoons perintah...budak drjh 6 pun bolih janji
    Pakatoons juga menang kes janji/manifasto tidak semesti ditunaikan...
    Tu sebab berani kelentong ini dan itu...tapi tak sebut macam mana janji hendak dilaksanakan..alasan tunggu menang dulu
    Tak banyak ....mana janji nak hapus tol DI PP
    Akui la,jealous tengok kjaan skrg melaksanakan projek benarx menafaat kpd rakyat...itu saja..

    ReplyDelete
  19. 740,
    semua cerita ko tak boleh pakai,cuma ini ko tulis betul,:

    projek benarx menafaat kpd rakyat.

    mmg semuanya auta xbenar menyusah adalah...

    Tgk? Rakyat adil dan sokong bila ko ckp benar.
    Jgn anggap rakyat bodoh. Sudah2la mari kita kasi buka 1mdb dan tamatkan klepto rule.

    Hidup Sabah Sarawak.
    Jgn jadi tungkat utk kemungkaran BN lagi...
    Agi idup agi ngelaban,
    Ambil tong air,sokong jangan.

    ReplyDelete
  20. Ngelaban taik kucing ...
    Rakyat Swk tak bodoh la sebab BN nyaris sapu bersih Piliharaya Negeri Lepas
    Mungkin Org Swk yg ngirup Cak Langkow macam anon 6.48 masih pening dgn masaalah 1 MDB....atau tak mahu terima realiti dah mabok dek presepsi dan presumpsi...

    ReplyDelete