Tuesday, July 18, 2017

WAJAR KENYATAAN AG DISAMBUT PDRM, SPRM, BNM

Saya hanya takut Allah sahaja,  tidak takut pada Mahathir,  tidak menyembunyikan apa apa tentang 1mdb. 

Pertamanya,  boleh percaya ke? 
Sangkabaik.. Yes

Takutkan Mahathir?  Bukan setakat AG,  tak ada siapapun takutkan Mahathir.. 
Tun dilantik jadi Pengerusi bukan sebab dia ditakuti tetapi atas hormat, keperluan,  kesesuaian,  pengalaman dan kepercayaan,  yang itu tidak boleh dibeli dengan duit. 

Atas kapasiti AG,  definasi saya hanya takut dengan Allah mesti dilihat takutkan Allah sahaja dan disertakan bukti dan saksi yang juga hanya takut kepada Allah sahaja. 

Atas kapasiti peribadi,  mungkin bersumpah di masjid antara menambah nilai pengakuan tersebut. 

Kalau benar semua orang takutkan Allah dibibir,  dihati dan melalui sikap dan perbuatan, Malaysia tidaklah sekecoh ini. 

33 comments:

  1. Malaysian CybertrooperTuesday, July 18, 2017 5:01:00 PM

    Salam KD,
    Seperti yg saya nyatakan dalam blog Shahbudin, kita cuma perlu lihat ketika PRU akan datang. Andai dengan izin Allah, PH berjaya membentuk kerajaan... Di mana si Apandi, Khalid Twitter malah seluruh kabinet yg sekarang ini berapi-api cakapnya akan berada?
    Adakah mereka akan kekal di dalam negara atau awal-awal lagi akan cabut ke luar negeri?

    ReplyDelete
  2. Aku percaya cakap AG. Jangan mudah buruk sangka tak baik kan, he3...

    ReplyDelete
  3. Yang percaya ag takut Allah tu ahli umno dan pas jer. Penyokong harapan minta bukti jika takutkan Allah. Nampak sangat, air liur jer dah cukup untuk jadi bukti sahih ahli umno dan pas. Mereka percaya tanpa berfikir dan analisis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak nampak pulak Pakatan Hopeless macam Madey & Zaeed Braham takut pada Allah bila mereka kutuk Undang2 Islam!

      Delete
    2. Mr Paul,

      Pls give your definition of undang-undang Islam that you have just mentioned.

      Delete
    3. Kita bicara pasal ag yg takut, apa kait pulak tdm dan zaid serta undang2 islam. Takut tunjuk bukti la, bukan cakap tak takut. Pencuri pun takut tapi tetap mencuri. Orang islam takut Allah, tapi masih buat dosa kecil dan besar.

      Delete
    4. Bro jon doe

      He ain't Italian but more like the Indonesian comedian actor, S. Baggio in the 70s.

      Delete
    5. John Doe...stop being lazy bump! do your own research! surely you can learn from Lafizzy Raspusy & Invoke Jambu nya!

      Delete
    6. Lazy bump? Hahaha..

      Your answer only proves that you are either the thing u called me or you yourself do not understand what on earth you were saying.

      With that I concur my case against u coz there is no case to answer.

      Delete
  4. Takut dia pd allah adlh iman dia.apa hak Kita nk mempertikaikn iman dia..Adakah Kita Ni pun bnr2 takutkn Allah.jgn taksub smp blh mempermainkn keimann n kepercayaan seseorg pd allah

    ReplyDelete
  5. X mempertikaikan iman tp tindakan.
    Kalau setakat percaya apa yg diucapkan xkn lah sungai buloh berpenghuni.

    Sprm 2x menghantar laporan siasatan untuk tindakan selanjutnya. Kalau xde kes sprm xkn hantar laporan siasatan kepada AG. Kpd YDPA mungkin.

    BNM merayu supaya diambil tindakan kpd 1MDB tp AG bertindak sbg hakim. Yg boleh buang kes tuan hakim di dlm mahkamah shj bukan AG di dlm opis.

    Kalau xde kes xkn kedua dua entiti mengesyorkan tindakan selanjutnya.

    Jgn taksub kpd politik hingga buang akal

    ReplyDelete
  6. AG kata bukti tak cukup sebab tu tiada kes tu pun tak faham2. Kalau bawa pi makamah pula nanti hakim kata bodoh, bukti tak cukup buat buang masa je. Jadi tak payah nak kecoh2 kan3, he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. AG kata bukti xcukup ke xde kes?
      Kikiki..

      Cacai najis temberang tanpa segan silu.
      Nk kata xcukup bukti pun, dgn niat hanya takotkan Allah bukan najib biarlah tuan hakim yg kata xcukup bukti.

      Bukan AG yg dilantik najis

      Delete
  7. Dia dah kaji la tidak ada kes..
    Apa..adakah setiap kes yg dihantar ke AG,dari SPRM atau PDRM semua perlu dibacarakan?
    Pihak AG perlu mengkaji butirx evidences mencukupi kalau tidak bila bicara kes akan dibuang dan ini mempamirkan kemampuan pihak AG meragukan dari kacamata rakyat
    Kes 1MDB..mereka kata mereka tidak kehilangan wang dan tidak alami kerugian,kalau dibawa ke court pun apa yg pihak AG bolih buat?
    Malah semua court case melibatkan 1 MDB di luar negara,hanya melibat personal yg ada hubungan perniagaan dgnnya.Wakil dari 1 MDB tidak pernah dipanggil beri keterangan
    DOJ...ada pernah ke mereka sabitkan 1MDB secara terus...tak ada,cuma org yg berurusan dgn nya sahaja
    Makhamah mana yg bolih membuat tuduhan ke atas satu syarikat tanpa mendapat aduan atau maklumat syarikat terlibat
    Tak kan lah Pihak Pendakwa Raya pula bertungkus lumus mencari bukti yg kompeni tersebut kehilangan duit kerana kompeni yg dituduh beritahu tidak ada duit hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1MDB kata xde kehilangan.
      Org yg bakal kena tuduh adalah penasihat 1MDB yg juga menteri kewangan dan juga perdana menteri. Xkn org yg nk kena tuduh nk mngaku duit hilang.
      Adeh bebal bebal.. pdn la senang najis nk kencing.

      Kalau cacai najis yakin sepenuh hati, duit dari cayman island dh tebus bwk blk ke?

      Delete
  8. Allah dah game Apandi awal lagi.
    Muka surat yg nak dia nak sorok, dia 'ter'tayang pada jourmalist yg pakai zoom lens 3 kaki.
    Mendapaaat ko. Taka abeh lagii,tapi...
    Tak lamaa daah, sapa makan tahek lowjilatjibby akan mendapaat.
    Tak lamaa daah. Nak pi manaaa.
    Allah mana boleh ditipu?

    ReplyDelete
  9. Pada zaman Najib ini terma takut kepada Allah telah diberikan definisi dan takrifan baru.

    Untuk mengatakan mereka ini langsung tidak takut kepada Allah pun tak benar juga. Disebabkan takutlah Najib, Apandi, dan para pendedak tidak berani bersumpah laknat apabila diajak sebagai cara membuktikan kebenaran. Kira takut jugaklah tu.

    Tapi dalam takut bersumpah laknat mereka berterusan menipu,spin dan beralasan. Bila disebut penipuan dan pengkhianatan mereka, maka mereka akan kembali mengulangi sebutan lidah bahawa mereka hanya takut kepada Allah.

    Tapi ini bukan takut yg sebenar sebab kelihatan mereka hanya takut 'kebenaran itu dipercepatkan' Ini hanyalah ciri2 takutkan kehinaan (khizyun) semasa di dunia dan tidak menepati ciri-ciri takut kepada Allah yg sebenar.

    Sebab itulah di dalam masa melafazkan 'saya hanya takut kepada Allah' mereka takut pula kepada kebenaran terbongkar dan seboleh-bolehnya mahukan kebenaran itu terus ditutup.

    Allah yang mencipta manusia maka sudah tentulah Allah telah pun mengetahui bagaimana akal manusia yang penuh muslihat ini akan melakukan tipu daya, mengaku di lidah tetapi tindakan berlawanan. Sebab itulah di dalam ayat 102 surah Ali-imran Allah berfirman 'bertaqwalah kamu kepada Allah dengan sebenar-benar taqwa' sebab sudah diketahui ada orang yang 'bertaqwa' dengan cara yang salah.

    (Tak hairanhlah duit haram diguna untuk sponsor haji dan minta didoakan agar mereka kekal berkuasa. Inilah ciri-ciri 'takut kepada Allah' yg menjadi wirid lidah mereka).

    Inilah ayat (102 ali Imran) yang dibacakan pada setiap kali khutbah Jumaat sbg peringatan. Malang sekali ramai yang tidak mahu mengambil peringatan.

    Berterusan menipu, spin dan menjual nama Allah untuk menutup pengkhianatan yang sedang mereka lakukan. Adakah ini ciri-ciri orang yang 'hanya takut kepada Allah? '

    Bagi saya ini adalah satu ciri di dalam dosa besar 'merasa aman dari kemurkaan Allah'. Ia adalah satu-satunya dosa besar yang pembalasannya Allah sebut berlaku semasa di dunia lagi dan inilah dosa besar yang telah menghancurkan umat-umat dahulukala yang derhaka kepada Allah.

    Siapa berani menafikan kebarangkalian kebinasaan akibat merasa aman dari kemurkaan Allah itu akan berlaku lagi di akhir zaman ini di bumi Allah yang bernama Malaysia ini?

    Sekiranya ia benar-benar akan berlaku saya memohon agar ia hanya menimpa golongan yang melakukannya, dan mereka yang menentangnya diselamatkan daripada kebinasaan itu.

    Sekiranya ia menimpa kesemua konco-konco para penderhaka ini sekali pun maka ia adalah hak Allah.

    Nabi Nuh a.s sendiri di dalam doanya pernah mendoakan kehancuran kesemua orang yang durhaka itu di atas alasan 'sekiranya seorang pun ditinggalkan di atas muka bumi maka ia tidaklah akan melahirkan anak melainkan yang kufur lagi durhaka sepertinya juga'.

    "Ya Tuhan kami, kami serahkan orang-orang yang derhaka dan merasa aman daripada kemurkaanMu di kalangan kami mengikut kehendakMu, lakukanlah semahuMu, tapi kamu mohon agar Kau selamatkanlah golongan yang tidak termasuk di kalangan golongan durhaka ini daripada kebinasaan dan kehinaan di dunia apatah lagi azab akhirat. Janganlah Kau binasakan kesemua kami disebabkan penderhakaan sebilangan kecil hamba-hambaMu di kalangan kami"

    Allahumma Aamiin ya robbal a'lamiin.

    (Kesemua pendedak yang selalu komen mengaku takut kepada Allah dan takut kepada soal siasat di akhirat dipersilakan mengaminkan doa saya di atas. Doa saya hanya sebut secara umum golongan penderhaka tanpa menyebut siapakah golongan penderhaka itu, maka pendedak jangan nak spin. Kalau yakin golongan sendiri bukan golongan penderhaka maka aminkanlah doa itu).

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anwar Ibrahim dh sumpah lknat ke Belum.

      Delete
    2. anon pendedak jangan nak spin.

      Anwar Ibrahim telah pun dituduh dibicarakan dan dihukum. Anwar Ibrahim juga tidak menjaja ke hulu ke hilir kalimah 'saya hanya takutkan Allah' seperti Najib, Apandi dan kesemua pendedak. Walaupun saya tidak meminati Anwar (hanya sebelum kesnya terbongkar) tetapi hakikatnya Anwar tidak ke hulu ke hilir menjaja kalimah 'saya hanya takutkan Allah'.

      Meliwat adalah satu dosa besar dan tiada siapa nafikannya. Tapi isu sekarang bukanlah isu dosa besar meliwat. Kita sedang bincang isu 'orang yang mengaku hanya takutkan Allah' tapi hakikatnya ia sedang merasa aman dari kemurkaan Allah. Ia adalah satu dosa besar khusus dan berasingan daripada dosa besar meliwat.

      kalau jahil pun tidak apa, tapi hakikatnya doa saya di atas telah ditujukan kepada semua yang termasuk di dalam kategori orang-orang yang merasa aman dari kemurukaan Allah.

      Kalau saudara berpendapat Tun M dan Anwar Ibrahim termasuk di dalam kategori itu maka silalah aminkan doa itu. Kenapa takut? Tapi keluarlah dulu dari dunia penakut anon tu supaya sdr dapat dikenali.

      Takkan tak percaya Allah Maha Adil dan hanya akan hukum orang yang benar bersalah sahaja?

      Seorang pencuri akan dihukum berdasarkan hukuman yang diperuntukkan untuk kesalahan mencuri dan seorang peminum arak pula akan dihukum berdasarkan hukuman yang diperuntukkan untuk kesalahan minum arak. Dalam sistem kehakiman Islam mahupun sistem sivil ini adalah asasnya. Mana boleh hukum pencuri berdasarkan peruntukan hukuman bagi kesalahan meminum arak.

      Maka yang demikian orang yang meliwat akan dihukum berdasarkan peruntukan kesalahan itu dan Allah tidak akan menghukum seorang peliwat mengikut hukuman yang dikhususkan bagi kesalahan 'merasa aman dari kemurkaan Allah'.



      Delete
    3. Bro john doe..

      We're in the same boat pertaining to DS Anwar Ibrahim. I used to fancy him so much of his oratory skill and out-going character.

      Delete
  10. Ulang suara!
    AG kata bukti tak cukup sebab tu tiada kes tu pun tak faham2. Kalau bawa pi makamah pula nanti hakim kata bodoh, bukti tak cukup buat buang masa je. Jadi tak payah nak kecoh2 kan3, he3
    Najib dah pun bersumpah laknat dalam masjid jadi kes dah selesai lah kan3, apa lagi nak kecoh2 macam orang mabok je he3. Tugas melayu la ni bersatu dibawah bn/umno untuk melawan DAP je kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pemikiran setaraf kambing ternakan..lahap tahek low, hirup koncin lobai.
      Janji Melayu Islam , jumud mahsoom.
      Bungkus lah bangsa melayu kalau ramai lagi mcm 929

      Delete
  11. sprminsider.blogspot.com

    buka guna mana-mana anonymous proksi macam https://www.kproxy.com/ atau https://zend2.com/

    Baca seksyen SYOR (last sekali). Ada KES atau TAK ADA KES? huhuhuhuhu....

    ReplyDelete
  12. Ini semua puak puak taksub....kalau orang dah cakap "hanya takut kan Allah" pun nak di spin kan nya lagi.
    Diaorang je yang betul, orang lain cakap semua tak betul, ada saja yang nak di spin kan nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello bro.

      Sapa spin bro?

      Tak percaya ka Allah Maha Adil bro? Kalau kaki spin mesti tak lepas jugak daripada pengadilan Allah kan?

      Maka tak ada sebablah untuk lari dari doa agar pihak yang tidak melakukan dosa 'merasa aman dari kemurkaan Allah' tidak terkena tempias hukuman pihak yang bersalah.

      Betul tak? Ka bro pun tak percaya Allah Maha Adil lagi Maha Mengetahui siapa sebenarnya yang taksub lagi kaki spin?

      Delete
  13. Bukan spin, buktikan, selesai
    Dia hanya perlu arahkan PDRM, BANK, SPRM, BNM sagkan 1mdb dan najib tiada kes,
    Selesai

    ReplyDelete
  14. Mana hangpa semua kata tak ada kes? Pasai Apandi kata tak ada kes? Jadi kalu dia kata Najib tak tau dari mana datangnya duit RSC dalam akaunnya, tak ada kes lah? La ni duit tu pi mana? Dia bagi balik kat RSC ke atau apa nama syarikat buruk tu?

    Hangpa ni ada sedikit masyuk (nasi lemak bungkuih RM1.20 pun oklah) semua dah jadi buta: buta mata, buta hati, buta perut, buta otak dan buta lagi dan lagi dan lagi. Yang hangpa syiok tengok Kak Mah saja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logika ayah lebih diterima akal dari pemakan-pemakan dedak yg ada phd, masters, degree, diploma, sijil...apatah lagi yg langsung kantoi di sekolah menengah & rendah.

      Delete
  15. Buktikan duit RSC dlm acc dia
    Jgn melalak aja
    Dlam acc dia duit derma Arab Saudi dah diakui olih Pak Arab,temasuk ASWJ
    Bila ASWJ melalut buat andaian/tuduhan tanpa evidences mata terbeliak percaya,bila dia kata fakta tak nsk terima...susah la cam ni..

    ReplyDelete
  16. Tak fahamx...U Tun no 1 pun dah cakap tak cukup bukti nak dakwa PM
    Takkan tak percaya pada Bos ko...LOL

    ReplyDelete