Google+ Followers

Saturday, July 15, 2017

TIDAK KAH UMN😡 MEMBERI TERLALU AWAL KEMENANGAN KEPADA MAHATHIR...

Perlantikan Mahathir sebagai Pengerusi PH merupakan satu lagi tambahan rasa cemas dan takut yang ada pada umno. Seluruh kepimpinannya memberi tanggapan negatif dan membuat pertikaian demi pertikaian semata mata untuk memporak perandakan kesatuan hati pemimpin PH. 


Di dalam negara demokrasi sepatutnya umno mengalu ngalukan kewujudan organisasi yang hebat seperti PH dan patut menjadikan alasan untuk umno meningkatkan lagi usaha dan membetulkan kesilapannya. Memburukan PH bukan persaingan yang sihat dan hanya mengundang kepada persepsi umno sedang cemas. 

Gabungan 12 pemimpin tertinggi dengan kemampuan dan pengaruh yang sangat besar sukar dinafikan oleh mana mana pihak sebagai yang terbaik. Di atas kertas BN sudahpun tewas. 

Salleh kruak sendiri tidak keruan dengan pendirian sebelum dan selepas pengumuman. 



#N2H-2 anjuran Pemuda BERSATU yang mengundang Najib pada tempat dan tarikh yang belum ditentukan untuk menjawab semua persaolan wajar jadi medan untuk Najib menebus kesilapannya.. 


14 comments:

  1. nak eja persoalanpun dah jadi persaolan, kd..kd. excited sangat sampai tersasul-sasul. rasanya awak tidaklah setua pengerusi ph aka pengerusi bersatu....
    melayu mudah lupa beb...

    ReplyDelete
  2. Sama je macam Salleh keruak ..dah tak ada modal ejaan pun ejaan lah..jadi modal..haha

    ReplyDelete
  3. Kpd penyokong kerajaan Kita Biar kn puak2 ni terkinja2 dulu mcm beruk.pru 14 nti besar lh kemaluan mrk akibat tersungkur..kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda pasti? 11:24 jangan terlalu terlajak yakin...belajar lah apa yang dah jadi pada ketua-lanun-penyamun tuh...dia dah tidak ada jalan keluar, jalan belakang, jalan tikus dan jalan nak cabut lari, hanya kerana bongkak tahap bangang sehingga lah semua lobang cacing dah terburai...tunggu nak kena jatuh dan tangkap jer...!

      Najib cukup ikat dan pelihara si cina Lo hanya kerana andai RED FLAG is raised for Jho Lo...Interpol's notice would be death knell for Jho Lo and he drag chief-thief along!!!

      Delete
  4. Kepada penyokong² kerajagaan, bila kita menang nanti setiap rakyat akan dapat tambahan gst sebagai tanda syukur padan muka.

    ReplyDelete
  5. sebelum dan semasa pru 13, sebelum isu 1mdb berkembang maju, sebelum pm najib jadi terkenal sebagai klepektokrasi, sebelum semua isu menjadi nanah, saya hanya baca blog penyokong kerajaan termasuk kd. kalu baca masa tu, saya dapat rasakan sokongan amat besar terhadap bn dan pm najib. boleh dikatakan hebat dan tiada sokongan untuk pakatan. tapi bila pru13 dan kiraan undi adalah amat mengejutkan. saya rasa tertipu dengan cerita tukang blog.

    sekarang pun rasanya para dedakman dalam sindrom denial. menafikan segala cerita benar dan wujudkan cerita bohong. agaknya keadaan bertambah baik atau tidak. adakah anda tahu bahawa banyak peruntukan telah dipotong sehingga 100% seperti elaun guru pelatih. itu dalam kerajaan kata bahawa ekonomi kukuh dan pelaburan masuk banyak serta rizab bnm semakin meningkat.

    hanya penyokong pas yang akan memastikan bn terus berkuasa dan pemimpin membuat cerita bohong kepada penyokong mereka kononnya mereka akan menang dan memerintah cara islam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cuba tanya pengerusi bersatu semasa zaman dia jadi pm dulu. apa yang dia buat ketikamana ekonomi dunia jatuh merudum?
      saya nak tanya akalaulah ada jawapan konkrit.
      pelajar universiti yang ambil bidang pendidikan membayar sendiri yuran pengajian serta tidak diberikan elaun. guru pelatih ipg diberi elaun, yuran pengajian dibayar oleh kerajaan. bila kedua-duanya gred, mereka akan menjawat jawatan pada gred yang sama dan matagaji yang sama. adilkah?
      dengar cerita mulai jun 2018, yuran pengajian lebih rm27k masih juga terus ditanggung oleh kerajaan. so, adil ke tidak?

      Delete
  6. penyokong ph rasanya dah terawal klimak. belum apa2 dah bersembur. terlalu yakin dan memperlekeh pihak lawan akan membawa padah. jangan kata bn tak ada isu beb. kalau dah rasmi bila pru14, maka tak sukup kuntau pihak ph nak bersilat. minggu ini sahaja mukhriz dah terlepas cakap bahawa abahnya bersama presiden cap bunga berkonspirasi (malangnya dia tak mengakui penggunaan perkataan konspirasi, tanpa mengetahui makna sebenar konspirasi) untuk menjatuhkan najib lebih awal (2014) sedangkan isu 1mdb berlaku pada 2015. maknanya memang abah kepada mukhriz dah ada niat, cuma mereka-reka isu untuk menghalalkan cara. ada banyak lagi sebenarnya, cuma setakat ini mukhriz mem'bogel'kan diri sendiri, malah abahnyapun dia dah 'bogel'kan sekali...

    ReplyDelete
  7. Kepada penyokong2 kerajaan nadzib dan losemah...kita semua memang pengkhianat sebab kita biarkan nadzib membela jolo. Pengkhianat semestinya membela dan menyokong pengkhianat juga ye tak? Ayuh penyokong2 nadzib dan jolo...mari kita gempur pakatan harapan dengan kuasa pengkhianatan dan aura dedak yang kita miliki...walaupun telah didoakan pecah perut oleh pas..tapi jangan risau...perut kita takkan pecah sebab kita dah sedondon dengan presiden mereka...yes!!!

    Kah kah kaaaaahhhh

    ReplyDelete
  8. Nak tanya sikit pasal manifesto PH yang di bacakan oleh Dr M hari tu kalau PH menang dlm PRU 14 nanti, antara lain :
    1. Menghapuskan GST
    Ulasan: Setakat memberi satu baris kenyataan je tak cukup. Tolong bagi pencerahan iaitu sekiranya GST dimansuhkan, sebagai ganti apa kah rejim pencukaian yg akan dilaksanakan sebagai sumber pendapatan kerajaan PH. Ada kah rejim pencukaian baru itu boleh menjamin perolehan kerajaan PH lebih tinggi daripada yg dapat dikutip dibawah GST dan dengan kadar KURANG dari 6%.
    Tolong nyatakan secara detail BUKAN setakat tangkap muat.
    2. Menstabil kan harga runcit minyak petrol.
    Ulasan: Tolong huraikan secara detail bagaimana hendak melaksanakan penstabilan harga runcit minyak petrol kerana kita tahu Malaysia bukankah negara pengeluar minyak utama dunia dan harga di Malaysia DIPENGARUHI harga pasaran minyak dunia. Penstabilan itu pada kadar berapa ringgit seliter. Harap tidak memberi jawapan secara tangkap muat.
    3. Samada skim BRIM akan dikekalkan atau dihapuskan. Kalau kekal, mengapa di kekalkan. Kalau dihapuskan, apa kah akan ada skim gantian nya. Tolong huraikan secara detail dan tidak tangkap muat je.
    4. Adakah program PTPTN akan dikekalkan atau dihapuskan. Kalau di kekalkan, mengapa. Kalau dihapuskan,akan adakah program gantian nya. Kalau semua pembelajaran pendidikan tinggi di peringkat universiti hendak diberi secara percuma, dari sumber mana akan datang dana nya? Tolong jawab secara detail dan tidak secara tangkap muat.

    Harap KD dapat jawab soalan2 diatas atau dijawab oleh pakar pakar ekonomi Pakatan Harapan. Diharap TIDAK memberi alasan longkang saperti... "detail nya akan dimuktamatkan selepas memenangi PRU 14 nanti" .
    Saya bersedia memangkah Pakatan Harapan dalam PRU 14 nanti sekiranya Pakatan Harapan dapat memberi jawapan secara detail dan munasabah SEBELUM PRU 14, bukan selepas itu.
    Ini adalah subject ilmiah bukan main main sebab ianya terkesan secara direct keatas rakyat.
    Jangan sekadar cakap tak serupa bikin.
    Wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau itu luit tatak masuk sendili punya account ,kila sutak manyak baik maa aa .

      Delete
  9. Aku memang suka MahaKUTTY jadi Pengerusi Pakatan Hopless! Cepat sikit kojol! muahahahahahaha

    ReplyDelete
  10. Presiden umno pencuri...bini orang pun dia sapan..paul kalau nnti jumpa lanun simpab bini dulu..takot bini kau kena curi plak....kahkahkah jilat.jilat sampai licin lah org umno masa dh suntuk ni..bodekbodekbodek msntara ada masa.nyawa umbo dg tingal hujung...myahahaaa

    ReplyDelete