Google+ Followers

Tuesday, July 10, 2018

APAKAH ADA KELEGAAN DAN LEBIH KEBEBASAN PADA PIHAK BERKUASA, KETUA JABATAN, INSTITUSI AWAM, NGO, DI ERA PH?

Itu soalan yang selalu bermain sejak PH pegang kuasa.

Persepsi jabatan² penguatkuasa undang² tunduk kepada tekanan dan kehendak politik najib/rosmah adakah benar?

Ada yang dibeli untuk sokong?  Ada yang sokong kerana disogok?

Korup di mana²?

Jika benar,  apakah sekarang situasi itu tidak berlaku lagi,  legaa dan bebas mengambil tindakan berdasarkan hak,  peraturan,  akta dan undang²..tiada lagi tangan ghaib?

Ketua Jabatan akan bercakap bebas atas kapasiti dan tanggungjawab mereka tanpa mendapat arahan khusus yang bertentangan dari mana² pihak ?

Atau ianya masih berlaku? Dan lebih teruk?

Siapa yang akan menjawab persoalan ini untuk menyatakan kebenaran?

Sudah tentu pandangan seperti dari lokman adam tidak mempunyai integriti ,  dia sendiri keliru dengan perjuangan politiknya.
Ahli Majlis Tertinggi untuk siapa?  Umno atau najib?







17 comments:

  1. Najib sudah lupa...janji paling besar 100 hari tangkap najib..

    Tentang campor tangan poltik dlm pentabbiran kerajaan blm boleh dinilai kerana menteri2 ramai yg baru dilantik....

    Tapi dgn ketegasan tun rasanye pegawai2 kerajaan tak risau lagi dgn orang politik...tak seperti di zaman najib...ikut cerita zahrain yassin ade kroni najib dapat projek mindef 2 billion boleh marah maki pegawai kerajaan...

    ReplyDelete
  2. Hahahaha... menifesto tangkap najib..... hahahaha.... betullah tu... bagaimana menipunya menifesto yang dijanjikan pH.... begitulah menipunya segala pertuduhan pH oleh Tun ngan balaci2nya terhadap najib.... bukan najib lupa tentang janji nak dakwa dia.... tapi dia tau rakyat takka akan dapat apa yang dijanjikan tu.... amacam.... selwpekkkk!!!! Kena balik kat muka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tipu tak tipu ikutilah perbicaraan di mahkamah nanti dgn tuduhan pecah amanah...

      Najib ngaku ada 42 juta dlm akaun bank tapi najib tak tahu dari mana datangnye wang tersebut...wang terbang dari langit...najib hanye tahu belanja dan agihkan wang jeer....hihihihi...

      Delete
    2. Semua org xlayak kecuali tuan hakim yg ada ahli keluarga jadi exco dipahang.

      Najib xperlu risau akan manifesto PH kerana titik tolak kebencian rakyat adlh dari kejahatan 1mdb.
      Smp hari ini najib mahupun umno xmau mengakui 1mdb sbg punca utamanya.
      Bagaimana kerajaan demokratik menjadi autokratik.
      Bagaimana parti memngamalkan prinsip demokrasi menjadi parti komunis.
      Bagaimana umno dikorbankan semata2 utk menyelamatkan individu.
      Kalau umno lebih cenderung menjaga kepentingan individu, maka layaklah rakyat humbannya ke dalam tong sampah.

      Sebelum pru begitu sombong konon2 tanpa umno melayu jdk bangsat.
      Tetapi setelah pru terbukti tanpa melayu umno yg jdk bangsat.

      Delete
    3. 42 juta masuk dari cash deposit ATM machine. Tu yg susah nak trace sbb pendeposit pakai helmet. Lawak do!

      Delete
  3. Najib ngaku terima 2.6 billion dlm akaun dia tapi dari derma raja arab untuk tujuan politik dan pelbagai tujuan lagi...tapi bukti derma raja arab yileks....

    fbi dah ade bukti dari money trail rekod bank2 wang datang dari arab mata sepet Jho lo yg najib lencongkan wang pelaboran 1 mdb kedalam akaun jho lo...lu berani bikin lu sendiri tanggong laa..

    ReplyDelete
  4. Woiii bapuk tua aku dengar KD ni rupanya bapok tua yg hidup ditaja oleh Mahataik patutlah fitnah nya berapi mulut atas bawah berjalan rupanya.

    Jangan marah KD betul ke apa yg sedang viral sekarang ni rupanya AG swiss kata Najib bukan suspek apa ceita ni KD puaskau spun atas bawah rupanya semua tu fitnah patutlah blog kau ni banyak bapuk bergayut rupanya kau bapak segala bapuk rupanya.

    Keluar hadis bagai... Rupanya diri sendiri terbarai matlamat hidup aongsang.. Patutlah dengkin kau bertingkat rupanya kau seorang yg kecewa kerana ketidak sempurnaan hidup.

    Kau jawab le di akhirat ternyata najib tak bersalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko dengar saper yg klentong ko?...adekah najib simpan wang haram ato beli harta di swiss?...kerajaan swiss hanye siasat orang yg gubah wang haram bukan orang rompak 1 mdb....ko tak paham ape siadatan antarabangsa mengenai gubah wang haram 1 mdb rupaye

      Delete
    2. Nafk. .. Nafi.... Fitnah. .. Fitnah..... Itu ler kerja bapuk membawang dengan dengan taraf menteri pertahanan yg memalukan dan KP SPRM yg tak siap siasat dah dakwa serta AG buta bahasa baguslah kera jaan PH ni...

      Taraf longkang lah kau orabg ni.

      Aku pun bukan kemaruk sangat nak masuk blog ni tapi bila tahu status kluang kau ni bapuk tua haramjadah terpanggil lak nyakat mana tau boleh geli2 buat stok lawak macam bang mat dengan g-string merah

      Hahahha. Hahahah. πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Delete
  5. Op. .. Lupa patutlah profile picture kau keluang...

    Siang lain malam lain rupanya barulah aku tau yg tersurat dan tersirat.

    Harap kau ni bukan kaki lorong atau kaki trowong atau manusia kunyit.

    Hahaha. Hahahah. Hahaha.

    Jgn marah .. Lain kali kalau rasa diri tu x sempurna
    Jangan ler pandai2 nak ngajar orang lain ekurang2 nya aku ni lurus bukan keturunan sotong hangit....

    Kuang 2. Kuang. Kuang
    Uiiiims gelinya masuk blog ni blog lendir rupanya

    Lendir berkunyit goreng tepung... ..Hahahah. Hahaha. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu kata dah bakar jembatan...jembatan besi rupanye..

      Delete
    2. Kau ingat aku kemaruk sangat ke nak masuk blog lendir kau ni blog dua alam patutlah nama pun kluang siang lain mlm lain.

      Aku cuma nak gelak jer saja nak nyakat mana tau kau tengah stress tengok gelagat kera jaan PH sekarang semuanya tak menjadi menifesto kelaut dengan engkau sekali kena kencing.

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Mana tau boleh geli2 nyakat kau maklumlah manusia kurang akal dan sempurnah mcm kau ni. Bapuk cam kau ni boleh di gelar orang tak cukup upaya jgn marah......

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Hari ini adalah hari bahagian sedunia Allah tunjukkan kebenaran setiap hari ada jee yg kera jaan. PH kantoi mana KP SPRM, mana Bhaiiii sing mana AG yg penting tak dengar suara dalang segala konspirasi ini TUN tengah cas bateri ke.....

      Delete
  6. Rais Yatim: Umno tetap parti haram
    Anne Muhammad
    11 Jul 2018, 2:00 pm (Dikemaskini 11 Jul 2018, 2:31 pm)


    A A
    WAWANCARA l Tan Sri Rais Yatim mengulangi pendiriannya bahawa Umno tetap parti haram meskipun sudah mengadakan pemilihan baru-baru ini.

    Bekas veteran Umno itu berpendapat surat penangguhan daripada Pendaftar Pertubuhan (ROS) tetap tidak boleh dikira sehinggalah mahkamah memberi suatu penghakiman yang sahih.

    Menurut Rais ini kerana surat ROS itu dianggap tidak sah, kecuali dibuat pindaan pada Seksyen 14, Akta Pertubuhan 1966 untuk membenarkan perkara itu.

    “Biar Majlis Tertinggi memohon panduan perundangan, supaya kuasa pendaftar bawah Seksyen 14, Akta Pertubuhan dapat diberi penghakimannya yang sahih," katanya.

    Seksyen 14 Akta ROS merujuk kepada maklumat yang perlu diberikan oleh pertubuhan-pertubuhan, perintah pendaftar (ROS) supaya maklumat diberi, pendaftar (ROS) meluluskan audit dan perintah sementara (ROS) untuk pembubaran.

    Pertikai surat ROS

    “Jika diiktiraf kuasa ROS, maka pindaan kepada Seksyen 14 Akta Pertubuhan sekurang-kurangnya harus dipinda iaitu mengatakan apa-apa pemanjangan yang dibenarkan ROS bersabit parti politik atau pertubuhan adalah sah.

    “Jika itu tidak ada, surat ROS itu saya pertikaikan tidak sah sebab kuasa perlembagaan parti lebih besar daripada surat (penangguhan ROS).

    “Jika begitu buat apa kita ada perlembagaan, habis satu fasa sambung lagi, habis satu fasa sambung lagi, jika ini berlaku maka jahanamlah parti politik itu di bawah telunjuk seseorang pegawai yang mengepalai persatuan iaitu ROS,” katanya dalam wawancara bersama Malaysiakini, Khamis lalu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haraamm menipu pengundi...ingat tu, fatwa Dr Maza...

      Ada 38 hari lagi Kera Bapuk Bodo oi..

      Ki kik kik...KERAjaan haraamm...

      Delete
    2. πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      🐡 🐡 🐡 🐡 🐡

      😈 😈 😈 😈

      Delete
  7. Sorry lupa... .

    Baru aku perasan KD dan Kejora Bapok bodo adalah org yg sama

    Hanya empunya blog akan ingat apa yg aku tulis dan balun dia selama ini

    Kantoi. ..... KD

    πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    ReplyDelete