Sunday, July 15, 2018

PEMBANGKANG MAKIN TERDESAK MENJELANG 100 HARI, PH MAKIN MENJADI KERAJAAN YANG KUAT, MAHATHIR MASIH PM..

100 hari rupanya menjadi malapetaka kepada umno kerana belum ada halatuju perjuangan yang jelas,  kanan atau tengah.

Perlantikan apandi sebagai ahli MT dan kemudiannya ditolak mendatangkan kemaluan besar pada Zahid dan menunjukan betapa tandusnya umno mencari pemimpin yang berintegiriti.

Anuar musa dan ku nan yang diberi peranan setiausaha agung dan bendahari adalah recyle kereta lembu sedangkan umno perlu marathon untuk bangkit semula.  Zahid mungkin selesa jika disekelilingnya slow learner.

32 comments:

  1. jika kita mahu kerajaan yg telus n kuat , maka kita semua wajib menjadi 'watchman' n pengkritk yg ikhlas 'wthout fear or favour'.

    buat semetara waktu kita lupakan saja kemelut yg sdg melanda pihak pembankang yg saya percaya akan 'self destruct' dlm sedikit masa lagi.

    dlm pd itu, perekat (glue) yg mengikat parti2 PH masih rapuh. jika tidak d belai, ada kemungkinan ia nya akan terburai.

    wallahu'allam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu pak rahman.
      Rapuh & lembik, tunggu masa untuk terburai & terlungkup.
      Dapat bertahan 1 penggal pun dah kira cukup hebat.

      Delete
    2. Macai meletakkan harapan yg rapuh untuk umno kembali ke putrajaya setelah kapal umno hampir karam yg tak boleh diselamatkan lagi...berangan mat jenin untuk hiburkan hati...seblm pru dgn sombong laungkan BN akan menang lebih 2/3...setelah pru baru tau kena bedal dgn PH tersungkur hingga meroyan selama 5 tahun...cian ko cai bodooos..

      Delete
  2. Bukan selesa dikelilingi slow learner, Tapi rasa Lebih Selamat.... Ye la, org slow ni biasenye jenis tak reti melawan.. Jenis Yes Man. Tu yang Tun M Kate. Org Umno ni, bila pemimpin Dia batuk, org Bawah Dah tepuk tangan.. Belum lagi dikeluarkan syndrome pembodohan.. Mau terloncat loncat mamber Macam Kawan Jamal yg tinggal dlm hutan Kat Indonesia. Ala masa Dia lari tu , masa Bos Dia kalah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa atok kau perintah negara selama 22 tahun, itulah yg dia praktikkan utk kekal berkuasa. Baki kuasa 40 tahun lagi tu dibahagikan kepada 5 org PM. Syndrome pembodohan paling teruk berlaku masa 22 tahun itulah.

      Delete
    2. Wah! Betul punya marah la org tu. Nak buat camne, tgk parlimen baru je nak mula. Dah lari. Teruk la org Umno pas ni. Asik nak makan gaji bute je...

      Delete
  3. Nak kata apa lagi...memang makin bertambah kuat PH ni...bertambah kuat kencing...
    Sian cai2 tomato...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Mungkin pak rahman jpc kagum dengan kritikan ala anon 1214?

      Penuh dengan hujah dan fakta?

      Ayat yang diulang setiap kali bagi komen?

      Delete
    3. Macai umno kena kencing dgn PH...padan muka..

      Delete
    4. d catch word here is constructive criticism. (kritikan membina).

      selaku ahli seumur hidup PPBM, insya'allah, itu lah yg saya akan usahakan.

      Delete
    5. Kritkan di atas tu pun membina jugak.. Membina kubur utk umno. Lepas tu boleh semai benih tomato kat atas tu.

      Delete
  4. Kerajaan perlu di kritik tetapi setakat mana pendekatan mengkritik.

    Asasnya mereka masih mwmpertahankan perompak tetapi kemudian menyerang pihak berkuasa dengan mencari yang remeh temeh soal bahasa, ugama dan kaum yang sengaja dibesarkan.

    Komposisi komponen PH tidak sama dengan BN, tarian mesti mengikut irama dan gendang tetapi masih dalam lengkongan rule of laws. Selagi ia masih dalam rules of laws kenapa perlu melenting.

    Dua asas utama applied to all, akhlak dan amanah pemimpin. Kita gunakan dua dimensi ini untuk mengukur mereka. Bukan kaum, ugama dan bahasa.



    ReplyDelete
  5. Malaysia Baru di pimpin oleh PH macam Sarkas. Baca kenyataan menteri2nya betul2 macam badut. Paling lucu Ketua Hakim Negara angkat sumpah pada waktu malam. Mungkin letih sebab siang pemimpin2 PH jadi badut dr jam 8 pagi sampai 5 oetang,

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak de ape2 yg pelik..angkat dumpah .ajlis yg ringkas...terpulang kpd Agong bila perkenan majlis boleh dibuat...

      16 julai hati senin lokeman edem ajak penyokong umno main sarkas di luar parlimen untuk pujuk tun terima umno kedalam PH...

      Delete
  6. Kedudukan kerajaan PH makin kuat..rakyat bertambah yakin dengan tindakan tun dan PH...segelintir saja pembangkang dari umno dan Pas cuba timbulkan keributan tapi tak dilayan oleh majoriti rakyat malaysia yg makin bijak... Bertempik lah lokeman edem nasharudin tontowi dan khairudin lobai Q7 dan cai2 bodooos...berapa lama mereka mampu bertempik?...hujjah mereka mudah sangat di patahkan...

    ReplyDelete
  7. 2,000 anggota Umno Kalabakan keluar parti, sertai WARISAN

    Bernama
    15 Jul 2018, 9:36 malam (Dikemaskini 15 Jul 2018, 9:41 malam)

    A A
    Kira-kira 2,000 anggota Umno di kawasan Parlimen Kalabakan, hari ini sebulat hati mengumumkan keluar parti bagi menyertai Parti Warisan Sabah.

    Tindakan tersebut diketuai tujuh Anggota Jawatankuasa Bahagian Umno Kalabakan yang baru dilantik pada pemilihan mesyuarat bahagian lalu, termasuk Pengerusi Tetap Umno kawasan iaitu Mohd Nazri Durahman.

    Dalam pada itu, Anggota Dewan Undangan Negeri Sebatik, Datuk Abdul Muis Picho berkata perkara itu membuktikan rakyat mahukan angin perubahan kepimpinan selain memastikan kebajikan penduduk terbela.

    "Saya yakin lebih ramai lagi anggota Umno membabitkan anggota jawatankuasa dan di cawangan akan keluar parti untuk menyertai Warisan dalam tempoh terdekat ini," katanya kepada pemberita dalam majlis pemimpin bersama rakyat di Tawau, hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tambah kuat hasutan tambah ramai yg tinggalkan umno hingga najib kecewa dengan ahli yg tidak setia katanye......ahli pas senyap2 masuk Amanah

      Delete
  8. Cakap banyak pulak KD! Ngaku jer lah MahaKUTTY & Pakatan Hopeless BERBOHONG BESAR kerana masih GAGAL menunailan janji 100 hari tu!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakyat dan ahli2 umno sendiri dah selesa bila gst sifar...minyak tak naik harga...dulu beli barang kat pasaraya harga 10.00 kena bayar 10.60... Sekarang bayar 10.00 saje...60 sen boleh bayar patking...mcm free parking plak...kalo tak setuju gst sifar sila bayar gst kpd pasaraya ato tabong harapan..

      Janji tun madey tangkap najib dah ditunaikan..ramai rakyat yg gumbira....umno kata najib di zalimi rakyat tak peduli pon..

      Delete
  9. Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) Perlis telah menerima hampir 4,000 orang bekas anggota Umno sebagai ahli biasa parti itu sejak Pakatan Harapan (HARAPAN) memenangi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada 9 Mei lepas, kata Pengerusinya Ameir Hassan.

    Tentu ramai ahli umno yg setuju dgn PH...tinggal cai aje lagi yg terkinja2 meroyan..

    ReplyDelete
  10. Najib tarik balik saman AG, KP SPRM, pengarah CCID

    Hafiz Yatim
    16 Jul 2018, 11:18 tengahari (Dikemaskini 16 Jul 2018, 11:23 tengahari)

    A A
    Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menarik balik tiga saman yang difailkannya bulan lalu terhadap Peguam Negara Tommy Thomas, Ketua Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Datuk Seri Mohd Shukri Abdull dan Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (CCID) Bukit Aman Datuk Amar Singh.

    Penarikan saman berkenaan dibuat peguam Badrul Hisham Abdullah yang mewakili Najib di hadapan timbalan pendaftar Mahkamah Tinggi.

    Bagaimanapun, sebab-sebab penarikan balik saman itu tidak dijelaskan.


    Peguam kanan persekutuan Alice Yoke dan Suzana Atan yang mewakili tiga pegawai kerajaan yang disaman Najib itu memberitahu pemberita mengenai penarikan saman tersebut.

    "Tiada perintah berhubung kos," kata Loke.

    Pada 30 Jun lalu, Najib memohon mahkamah untuk membatalkan Thomas daripada mengetuai pendakwaan terhadapnya. Hal ini berikutan sebuah tulisan Thomas, terbit di Malaysiakini mengenai 1MDB ketika Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat memfailkan saman untuk melucutkan hak aset syarikat itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib u turn...adekah kerana dah bangsat tak berduit nak bayar upah peguam?...

      Lokeman edem patut bukak tun milo semula...wanita umno masih nanyak barang kemas...

      Cai2 pon masihkaye boleh bantu...

      Aku setuju mcm Tony Pua tak benarkan Najib tarik balik supaya najib kena kluar banyak duit...

      Ato saman najib hanye nak buat gempak aje..

      Delete
  11. KERAjaan PaKartun yg makin kuat
    Mintri sarkas yg kuat kincin

    Mintri tomato
    Mintri Ah Beng tin milo
    Mintri jaga masjid, gereja, tokong, kuil, hapus tahfiz, perkasa syiah
    Mintri hapus tol Spg Renggam, nazir sekolah
    Mintri perang, yes, no, all right, thank you
    Mintri sampah LGBT

    Lagi 33 hari...

    Haram
    Haraamm
    Haraaammm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerah semua raktay Buat demo supaya Kerajaan PH letak jawatan...tapi sape yg nak peduli dgn ko yg kaciwa merana kekalahan....

      Delete
    2. KKB tomato LGBT...

      Alif, ba, ta, sa, jim,...???
      Jin mata tojeng
      Jin bertanduk..

      Kah kah kah

      Jom main pondok2 & kawin2...
      Auw...auww...auuww...
      Tak kuaser I tau...
      Ki kik kik...

      Delete
  12. 'Malanjum lonjak nama dan wibawa UiTM'

    Bernama
    16 Jul 2018, 9:18 pagi (Dikemaskini 16 Jul 2018, 9:25 pagi)

    A A
    Persatuan Alumni Universiti Teknologi Mara (PAUiTM) menyambut baik dan melahirkan rasa bangga atas pelantikan alumni Fakulti Undang-Undang (FUU) Tan Sri Richard Malanjum sebagai Ketua Hakim Negara, Rabu lepas.

    Presiden PAUiTM Datuk Mohd Zaini Hassan berkata pelantikan Malanjum itu sekali gus melonjakkan lagi nama, prestasi serta kewibawaan produk institusi pengajian tinggi Bumiputera tersebut.

    Beliau turut berharap Malanjum dapat menjalankan tanggungjawabnya sebaik mungkin mengikut lunas-lunas Perlembagaan Persekutuan.

    "Kami berharap rakyat dapat menyokong pelantikan anak Sabah itu dan memberi peluang kepada beliau menjalankan tugasnya demi negara tercinta ini," katanya dalam kenyataan yang disiarkan di laman sesawang PAUiTM hari ini.

    Sementara itu, Dekan FUU UiTM, Prof Datuk Dr Rahmat Mohamad menyifatkan Malanjum sebagai seorang alumni yang sangat rapat dengan fakulti tersebut.

    Mentor, contoh pelajar

    "Sebagai seorang hakim kanan di negara ini, Richard (Malanjum) dilihat sebagai mentor dan contoh baik bagi semua pelajar di universiti berkenaan.

    ReplyDelete
  13. Tak usah risau dgn hala tuju Umno sebab bukan Umno yg memerintah. Fikirkan hala tuju PH yg sedang serabut lintang pukang tu...

    100 hari...
    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  14. 100 hari yg sangat merisaukan...

    100 hari dgn 100 macam pertunjukan sarkas...

    100 hari dgn 100 jenis air kencing...

    Tapi tinggal dlm sebulan saja lagi...

    Sudah dua per tiga haram...tinggal satu per tiga bilangan hari lagi untuk dinobatkan KERA-jaan haram.

    Ingat fatwa Dr MAZA...haraammm...

    ReplyDelete
  15. Macai anonymous yang paling penuh hujah, fakta, complete sempurna..

    Tapi belum cukup, kena cuba lagi, Tun masih PM.. Najib masih belum bebas..

    ReplyDelete
  16. Once upon a time, the Finance Minister (FM) of a New Alliance Government of a country was having a dialogue with the Prime Minister (PM).

    FM:
    "Boss. I heard that the people are asking and demanding us to fullfil all the promises we made in the manifesto."

    PM:
    "Never mind, I'll tell them that the destruction made and left by the previous government in so severe. We need to remedy that first and have to postpone all the promises".

    FM:
    "But boss, will the people accept that?"

    PM:
    "Come on dear. It'll be part of your job to convince the public."

    FM:
    "Ok. Don't worry boss. I'll tell the public that our country is facing over RM1 Trillion of national debt."

    PM:
    "Is that so? Aren't you joking?"

    FM:
    "No lah sir. It's just about RM600 Billion but I know lah how to manipulate. I'll exaggerate...& I'll tell them that if we're to keep with the promises, our country will go bankrupt..."

    PM/FM:
    "Hah haa haa... Bravo... Tomorrow we launch the National Donation Fund... Hah hah haa..."

    FM:
    "But boss...what about the 100 days...?"

    PM:
    "Don't worry lah..the non Malays aren't bothering about it.. as for the Malays, they'll always beleive me & just obey & follow what I say."

    ReplyDelete