Monday, July 30, 2018

BERSATU NOW OPEN TO ALL MALAYS


Setakat ini AMANAH menjadi pilihan akar umbi umno yang tiada jawatan,  mereka telah menyertai secara senyap. 

Sebahagiannya masuk PKR. 

Mungkin ramai ahli dan pemimpin umno yang menanti BERSATU terutama hijrah secara besaran selepas Teloqman terjun di Sungai Kandis. 

Masuk tanpa pujuk,  tanpa gesaan,  tanpa tawaran,  tanpa habuan. Kalau tiba² ada rezeki,   itu kira bonus. 

29 comments:

  1. Nak tanya cik KD dulu.
    Posting ini, orang yg bukan penyokong PH boleh tumpang ker?

    ReplyDelete
  2. Anon 5:23:00 AM diatas ni keluaq dari gua mana yo??....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan apa, dlm posting sebelum ini saya dah kena warning dgn cik Kluangmanis tu.

      Delete
    2. Saya dgn si dia tu memang selalu gaduh. Tapi...usik mengusik bawa bahagia...
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Untuk anon 5:23/5:48/5:50 am

      Ko nak ambil cik KD tu ko ambil lah, aku tak nak ganggu lagi.
      Aku lebih mengutamakan nasib bangsa ku, Melayu...

      Delete
    4. Kah kah kah..
      Lebih utamakan nasib bangsa ku..

      Kah kah kah..
      Nasib najib kleptokrat dan umno sebenarnya yg kau risaukan.

      Kah kah kah..
      Kat mana kau bila najib jadik org gila kuasa pecat ikut suka.

      Kah kah kah..
      Kat mana kau bila najib guna nama umno terima juta2 smp billion dlm akaun peribadi

      Kah kah kah..
      Kalau kau utamakan nasib bangsa melayu, kau tanya melayu kenapa tolak umno. Bukan tulis ikot skrip geng2 rahman dahlan.

      Delete
  3. PPBM
    Parti Pengkhianat Bangsa Melayu

    Parti Cap Munge yg paling tak laku kpd orang2 Melayu.

    Dlm PRU14, merata pelusuk diletak calon, parti cap munge ini hanya mampu raih 13 kerusi parlimen. Itu pun dgn pertolongan undi puak2 kafir harbi. Mereka undi cap munge bukan kerana sokong Melayu tetapi bertujuan nak jatuhkan kerajaan Melayu BN yg diterajui UMNO. Orang2 Melayu tulin berdarah Melayu tetap memilih UMNO.
    UMNO dapat 53 kerusi tapi cap munge hanya dapat 13 kerusi...satu petanda jelas bahawa cap munge ditolak oleh orang2 Melayu.

    Mahathir naik semula ke atas bukan kerana sokongan Melayu tapi atas kesepakatan puak2 kafir harbi. Mereka bukan suka Mahathir, cuma mereka nak BN tumbang.

    Agak menyedihkan, masih ramai juga orang2 Melayu tidak menyedari hal kehilangan kuasa Melayu ini.

    Puak2 kafir harbi itu tahu BN & Melayu berjaya dijatuhkan oleh mereka. Sebab itu mereka jadi semakin berani naik tocang. Puak China dah berjaya desak & goncang Kementerian Pendidikan untuk mengiktiraf UEC dan mendapat peruntukan kerajaan untuk sekolah2 persendirian China. Puak Hindu pariah dah berani cakap Melayu hanya pendatang di sini.
    Mereka tahu kerajaan PH tak boleh buat apa2. Nanti kalau mereka tak sokong dlm PRU15 akan datang, PH pasti tumbang kerana PH berjaya ke puncak hanya dengan pertolongan mereka.

    Melayu hancur kerana kebodohan diri. Bak kata seorang penyokong PH, "pemakan babi cerdik..pemakan lembu pulak jadi bodoh.."

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu hancur kerana Umno membuat Melayu jadi "bladyfool" selama 60 tahun berturut-turut.....!!

      Delete
    2. Dlm 60 tahun berturut itu, bukan ke Mahadey jadi ketua selama 22 tahun?

      Bermakna lebih satu per tiga dari tempoh itu, Mahadey hancurkan Melayu dan jadikan mereka "bloodyfool".

      Hampir 5 penggal dia 'penggal' leher Melayu! Najib 2 penggal lebih sahaja.

      Lepas hancurkan & jadikan "bloodyfool", Mahadey tubuh pula PPBM untuk leburkan Melayu jadi "bangsatfool"...

      Memang dia sangat jahat dan sangat besar dosanya ke atas orang2 Melayu!

      Delete
    3. Sdr Pejuang Melayu,

      Dah muncul seekor Melayu bodoh seperti yg saudara katakan itu... Shafiek Abdat bahalol piang...

      Delete
    4. Yg jadi bangsatfool sekarang adalah macaifool yg kehilangan dedakpool. Kat sini ada dua ekor bahlol piang bangsatfool yg lapar dedak tu.

      Delete
  4. 10 Mei 2018...

    Ramai orang2 Melayu bertepuk sorak, malahan ada yg berpesta menyambut ketewasan BN dan kemenangan PH. Namun apa yg mereka dapat dari kemenangan ini? Tak ada apa kelebihan pun sebenarnya...malahan kekurangan ada banyak...

    Mereka mungkin bersorak sakan pada 10 Mei itu kerana memikirkan GST & tol akan hapus, harga petrol akan turun, harga barangan keperluan akan turun, kadar letrik & air akan turun, pendidikan akan jadi percuma, PTPTN & hutang peneroka Felda tak perlu bayar, akan wujud 1 juta peluang pekerjaan, suri rumah akan dapat KWSP, dll...

    Namun apa yg nyata, semua itu tiada..malahan mereka diminta pula menderma kpd kerajaan PH...

    Yg dah pasti untung adalah puak2 bukan Melayu..hajat mereka tercapai! Mereka sedikit pun tidak menghirau hal janji2 manis manifesto PRU. Bagi mereka, tumbangnya kuasa pemerintahan Melayu dah menjadi satu kejayaan yg paling besar...

    Benarlah seperti mana kata pepatah:

    Yang dikejar tak dapat, yg dikendong berciciran.

    Mendengar guruh di langit, air di tempayan dicurahkan.

    Seperti Pak Kadok, menang sorak kampung tergadai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih dlm sindrom denial xphm apa rakyat mahu.
      Sendiri cipta alasan kenapa bn masuk longkang.

      Org melayu bertepuk tangan sebab najib kleptokrat lahanat lagi musibat berjaya dibangsatkan melalui peti undi.

      Org melayu bertepuk tangan sebab umno jdk bongkak lupa diri. Sebelum pru begitu sombong tanpa umno melayu bangsat tapi lps pru baru nk sedar tanpa melayu umno yg jdk bangsat.

      Melayu tepuk tangan bila polis jumpa duit ratus juta dlm rumah si pencuri.

      Melayu tepuk tangan bila polis jumpa billion brg kemas dlm rumah kleptokrat.

      Melayu tepuk tangan bila kroni2 pemimpim umno seko2 kehilangan projek dan tender.

      Melayu tepuk tangan bila kerajaan nepal sendiri benci bestinet sdn bhd.

      Melayu tepuk tangan sebab jgn ingt pemimpin umno boleh senang lenang nk bodohkan rakyat atas nama bangsa dan agama.

      Delete
  5. Memang sebaiknyalah Umno dan Pas bergabung atau bersepakat bukan sahaja untuk PRK Sg Kandis tetapi untuk rencana politik tanahair seterusnya demi survivaliti bangsa Melayu/umat Islam. Semoga mendapat berkat dan rahmat dari Allah SWT.

    Surah al-Hujurat, ayat 10:

    إِنَّمَا ٱلۡمُؤۡمِنُونَ إِخۡوَةٌ۬ فَأَصۡلِحُواْ بَيۡنَ أَخَوَيۡكُمۡ‌ۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ لَعَلَّكُمۡ تُرۡحَمُونَ (١٠) 

    Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu dan bertakwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat. (10)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau sungguh bagai dikata pas masuklah bn.
      Xpun umno keluar bn.

      Pas dan umno bermusuh brapa puluh tahun?

      Delete
    2. Elok Pas gabong dgn umno..tapi lobai pas dah berkali2 nafikan..prompak dan penipuu bergabong sangat sesuai dgn ayat yg dibawa oleh ostaz kampongan...mereka bersaudara..

      Delete
    3. KBB tomato,

      Siapa perompak?
      Ko pernah dengar pasal kepala perompak kan?

      Delete
  6. Rasulullah saw. bersabda maksudnya:  “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”.

    (Daripada Abu Hurairah r.a – Riwayat Tarmizi).

    Huraian:

    Golongan yang dimaksudkan di dalam Hadis ini ialah orang orang yang menjadikan agama sebagai alat untuk mendapat habuan dan keuntungan dunia yang mereka kejar. Mereka rela menggadaikan agama untuk mengejar kuasa, nama, pangkat, dan harta dunia. Dan apabila bercanggah kepentingan dunia dengan hukum syarak mereka berani mengubah hukum Allah dan memutarbelitkan kenyataan.Ini lah yang di sebut menghalalkan cara. Mereka juga pandai mengemukakan hujah-hujah yang menarik dan alasan alasan yang memikat hati, tetapi sebenarnya hujah-hujah dan alasan tersebut hanya semata-mata timbul dari kelicikan mereka memutarbelitkan kenyataan. Mereka menipu orang lain dan juga menipu diri mereka sendiri.Contohnya pada hari ini kita dapat melihat ramai dari kalangan orang orang politik dan ahli ahli perniagaan melakukan perkara ini.Mereka termasuk dalam golongan yang di sebut dalam hadis ini iaitu memperalatkan agama untuk “politik gain” dan perniagaan mereka.

    Mereka akan dilanda kekusutan pemikiran yang sangat tajam sehingga orang alim yang banyak pengalaman pun akan kehabisan akal dan buah fikiran. Mereka menghadapi masalah-masalah yang meruncing dan akan menemui jalan buntu dalam permasalahan yang dihadapi.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah kah kah..
      Bagus cai najis ni.
      Golongan yg dimaksudkan adalah puak2 umno dan pas bila kalah pru baru nk crk ayat2 quran

      Delete
    2. Kita dah lihat lobai Pas jual agama dan kudakan islam untuk kepentingan politik sebagaimana hadis nabi.....Aryuyu 355 pas dah ghaib...

      Delete
  7. Surah al-Mujadilah:

    Ayat 14:
    أَلَمۡ تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ تَوَلَّوۡاْ قَوۡمًا غَضِبَ ٱللَّهُ عَلَيۡہِم مَّا هُم مِّنكُمۡ وَلَا مِنۡہُمۡ وَيَحۡلِفُونَ عَلَى ٱلۡكَذِبِ وَهُمۡ يَعۡلَمُونَ (١٤)

    Tidakkah engkau melihat (bagaimana jahatnya) orang-orang yang bersahabat karib dengan kaum yang telah dimurkai Allah (dengan sebab kekufuran dan khianatnya)? Mereka itu bukanlah dari golongan kamu dan bukan pula dari golongan kaum yang tersebut itu (kerana mereka ialah golongan munafik) dan lagi mereka selalu bersumpah dengan dusta, sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta). (14)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ermmm.
      Fitnah saman selasa depan?
      Tunggu laporan OSA?
      Penderma dh mati?

      Munafik?

      Delete
  8. Selama 60 tahun Melayu ditipu oleh UMNO
    22 tahun daripadanya oleh PM hari ni
    Kini dapat peluang kali ke 2 utk menipu dan menghancurkan terus melayu Islam di Malaysia.

    Tahniah shafiek abdat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib pun tipu melayulah?
      Kalau umno masih tipu melayu kenapa masih nk sokong?

      Delete
    2. Dalam 60 tahun itu, orang Melayu hilang sabar dengan pemimpin UMNO yg terakhir dan menolaknya beramai2 sehingga macai terkapai2 hilang dedak. Malangnya sampai sekarang masih tak sedar diri, masih nak salahkan orang lain.

      Delete
  9. Alhamdulillah, pengalaman blogging 10 tahun, cybertrooper umno sudah susut 70% selepas PRU, yang Nak
    komen di sini pun jenis nepal kontrak... Pupus tak lama lagi.. tinggal 30%, itu pun bangkit sedikit kerana ada prk.

    Hujah mereka cerita sama, ulang basi tentang Tun.. Tidak langsung jadi pengajaran bahawa memburukan Tun tidak akan berkesan, ditolak.
    Umpama kita memburukan ibu bapa sendiri? Bolehkah masyarakat bertamadun menerima hujah anak sebegitu...

    Malaysia baru.. Berbeza dari segi pendekatan..
    Akan ada silap dan salah..
    Tetapi semua itu, walaupun baik, kita belum dapat melihat keseluruhannya..
    Walaupun tidak baik.. Kita pun belum dapat mengatakan 100% tidak baik..

    Kita tidak dapat mendahului masa, kena sabar sikit, berlapang dada..

    Kena tengok dalam dua pandangan, positif dan negatif..

    ReplyDelete
  10. Ketua bahagian Umno Selangor pertikai pelantikan Ismail Sabri

    31 Jul 2018, 11:48 am (Dikemaskini 31 Jul 2018, 12:05 pm)

    A A
    Majoriti ketua bahagian Umno di Selangor menolak pelantikan naib presiden parti itu, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob sebagai pengerusi perhubungan Umno negeri itu.

    Memetik sumber, portal Berita Harian Online melaporkan seorang ketua bahagian Umno sebagai berkata, Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sepatutnya memanggil semua 22 ketua bahagian untuk berbincang serta meminta pendapat sebelum membuat keputusan.

    "Kita melihat dia (Ismail Sabri) bukan calon yang tepat untuk memimpin Umno di negeri ini. Kita juga berharap presiden segera melantik pengganti yang lebih berkelayakan.

    "Terdapat juga rungutan yang tidak berpuas hati dengan sikap pengerusi perhubungan negeri yang tidak turun membantu kempen PRK (Pilihan Raya Kecil) Sungai Kandis.

    "Memang betul orang cakap BN tidak akan menang di Sungai Kandis, tetapi ia bukan alasan. Sepatutnya dia kena kerap turun 'tunjuk muka'," katanya yang dipetik portal itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nak kalah tuu..Pas pon tak mampu tolong umno di sg Kandis..

      Delete
  11. Ramai dah ahli umno ygdah cabut dari umno hingga wak Zahid terpaksa bukak ahli umno kpd budak sekolah plak...

    Tinggal JK bahagian dan cai2 dgn umno...

    ReplyDelete