Sunday, July 29, 2018

RAT KEPARAT KOPORAT



Tikus membaiki labu memang jahanam

9 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Dah kepalanya sang kleptokrat.
    Demi agama bangsa dan tanah air dia merembat,
    Bila partinya jdk bangsat,
    Baru terhegeh nk sebut psl bangsa dan umat.
    Dah kalah pun masih nk tunjuk keparat,
    Perasan dia najib berundur umno kembali hebat,
    Adalah diupah sekor dua musibat,
    Mendendangkan beberapa hikayat,
    Disulamkan dgn beberapa ayat,
    Demi nk menghalalkan matlamat,
    Psl sebuah perjuangan yg telah jauh tersesat.

    Didepan org kg dikatanya demi rakyat,
    Dikalangan kerabat dia berbagi nikmat,
    Semua disalahkan org bukan dia yg buat,
    Mcm rakyat xde mata nk melihat,
    Nk ditelan terlalu pahit rasa ubat,
    Nk diluah takut kroni merempat,
    Lebih baik kau mereput sampai kiamat.

    ReplyDelete
  3. Sawit harga merudum apa citer?
    Ost John tomato tak gi jumpa dewa ke, mintak dia buat air pelepas sikit...bagi tanah sawit subur...

    Ki kik kik...

    ReplyDelete
  4. Betul tu cik KD. Sangat setuju!

    Malaysia ibarat sebiji buah labu yg kini kononnya sedang diperbaiki sang tikus.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lupa sape yg rosakkan?
      Xkn nk bg lg kt org sama biar terus rosak?
      Cacai najis pun terbelit dgn jawapan sendiri

      Delete
  5. Dengar labu, teringat pula Tn Haji Labu Tempe, bapok tua renta munafiq dari Singapura tu. Dah mampos ker si tua bangsat lahanat tu? Senyap jer...

    ReplyDelete
  6. Najib benar² merosakan seluruh sistem pengurusan negara dengan wang menjadi matlamat menghalalkan cara hingga etika dan amalan amanah serta integriti tanggungjawab menjadi rendah dan hina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa bendanya dik?

      Main hentam umum tanpa sebarang bukti begini siapa pun boleh.

      Apa yg rosak?
      Kat mana rosak?
      Menghalal cara apa?
      Bila integriti tanggungjawab jadi rendah hina?

      Ingat akhirat sama dik!

      Delete
    2. Relate dengan tajuk di atas..
      Gaji juta² gaji buta - rugi sykt, duit hilang ada tak perasaan tanggungjawab..

      Itu siapa yg lantik dan di era mana.

      Petikan al quran, setakat jadi ostat copy paste - siapa yang kau nak tipu?

      Mengaku Pejuang Melayu... Itu kira paling bangsat..

      Yang berjasa pada bangsa dan ugamanya tak akan melabel dirinya sendiri.. .

      Tunku Abdul Rahman tak tukar namanya kepada Pejuang Kemerdekaan tetapi sejarah menilainya Bapa Kemerdekaan.

      Delete