Friday, July 13, 2018

PAK JOKOWI APA SUDAH JADI DENGAN BANGSA KAMU

Masih belum berubah?

http://m.utusan.com.my/sukan/bola-sepak/video-penonton-cabut-pagar-cuba-serang-kami-1.708261

http://m.utusan.com.my/sukan/malaysia-pandang-serius-insiden-di-indonesia-syed-saddiq-1.708296

23 comments:

  1. Biase la. Wak kang, duduk plak Bawah jambatan... Ingat Aku komen Pasal dia org promosi babi guling special. Aku cakap la best la Kat Indon ade menu tu. Kat Malaysia Ada burger special je. Ingat Dia marah Pasal babi. Tapi marah aku sebut Indon. Indon Kat belakang bengkel aku Yg kerja angkat barang Kat Gudang pun selamba bahasakan negara Dia Indon. Mungkin Indon ni standard skit kot. Ye la, ade blog , masuk dlm you tube. Kalau Dah Indon ni, sama je. Jenis tak sedar diri .. Yg lagi cilaka siap bawak laRi anak org. Patut pijak je ramai2. Abg aku tiap2 bulan kena pegi sana. Bos Dia bukak kilang Kat Sana. Dah Dekat 1 tahun la. Sampai raya Kat Sana tahun ni. Dia cerita Kat Aku, Dari menteri, pegawai, ketua kg, sampai Samseng kampung kena lapik tiap bulan. Memang patut la bangsa Korang merempat merata dunia... Perangai Buruk. Ni Indon sendiri cerita Kat Aku utk melawak. Indon ni nasib baik belanda jajah dulu. Baru dpt perempuan yg cantik2. Kalau nak Harap Yg asli je. Memang Muka jawa gile punya, hidung penyek. Bibir tebal. Rambut Maggi. Sampai sekarang bila Aku pandang Dia mesti nak tergelak.. Bagi Aku Memang lawak. Tu Pasal kalau Korang nampak awek ke, balak Indon yg Muka Cari makan. Cuba panggil budak belanda, Memang tak kena baling, kena maki. Tapi Jgn la buat. Kita ni bangsa hormat org lain. Tapi kalau nak buat gak. Dosa Tanggung sendiri.. Lagi Satu, kita kan Ada bekas menteri Dari ponorogo... Panggil la Dia pergi sattelkan. Biasenye kalau serumpun ni Senang nak cerita. Cadangan je ye.

    ReplyDelete
  2. saya anggap pres jkowi sebagai pemimpin 'transformational' (serupa mcm tun m).

    sudah nampak hasil kegigihan nya utk memajukan bangsa Indonesia.

    tapi yg sedih nya beliau sdg berhadapan dgn tentangan yg begitu hebat hingga kan kedudukan nya dlm Pilpres 2019 utk terus kekal d kerusi presiden, terancam.

    beliau mungkin kalah kpd musuh yg menggunakan segala helah n taktik (termasuk menggunakan SARA yg d larang olih undang2)).

    betul apa yg d katakana olih pemerhati bahawa rasuah n salah guna kuasa sudah menjadi budaya n darah daging bangsa Indonesia. Agama Islam yg d anuti pun tak termampu utk mencegah nya.

    sudah nampak tanda2 yg Malaysia juga sdg menuju ke arah itu.

    Sedih!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju tu pak rahman. Malaysiabaru sedang menuju ke arah itu, bila nilai2 Islam mula disisih.

      Delete
    2. Lobai pas pon makan duit haram najib..

      Delete
    3. Setuju pak rahman. Bila nilai2 islam mula disisih, pemimpin tak malu merompak duit negara (Nasib baik dah tumbang). Macai pulak suka menjilat perompak... Betul tu pak rahman.. Betul tu pak rahman.

      Delete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. Saja nak kongsi cerita. Ini cerita zaman kanak2 KBB tomato. Waktu itu, dia dlm darjah enam.
    Dia dan beberapa rakan lelaki memang sentiasa ponteng ngaji Quran waktu petang. Sebaliknya mereka pergi main masak2, pondok2 & kawin2. Dlm permainan itu, dia sering memainkan watak ibu.

    Suatu hari mereka tertangkap dgn bapak dia. Sambil menghayun rotan, bapak dia mengheret dia terus ke rumah tok guru. Bapak dia soh ngaji dgn tok guru depan bapak dia sendiri.

    Tok guru:
    "Baiklah nak...kamu baru dapat lima huruf saja. Sekarang kita teruskan. Alif, ba, ta, sa, jim... Nah sekarang kamu sambung dgn huruf yg seterusnya."

    KBB:
    (Diam ternganga & terlopong...)

    Tok guru:
    "Huruf ni nak macam jim lah juga, ada kepala & ada ekor kat bawah. Jim ada satu mata kat bawah, tapi dia tak ada mata..."

    KBB:
    "Ada kepala dan ekor...?"

    Tok guru:
    (Senyum & angguk...)

    KBB:
    "Macam jin, tapi tak ada mata...??"

    Tok guru:
    (Senyum & angguk...)

    KBB:
    "Jin mata tojeng..."

    Budak2 lain:
    "Haaaa...jin mata tojenngg...??? Kah kaahh kaahh kaahh kaaaahhh kaaahhh kaaaahhhh kaaaahhhh kaaahhhh kaaaahhh kaaaahhhhh..."
    (Ada yg berguling-guling kat lantai)

    Bapak KBB:
    "Jin mata tojeng kepala bapak ko..."
    (Lalu...whiaappp...rotan singgah tengah belakang budak mangkok bingai tu...)

    Sampai sekarang dia jahil dan buta Quran.
    Ki kik kik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jin bertanduk pengikut ajaran sesat dah meroyan...baru belajar buat karangan...lintang pukang...

      Kah..kaah kaaaahh kaaaaaaaahh...

      Delete
    2. Tak sangka aku ade peminat...tapi sayangnye peminat bodooh bebaaal...dulu malas sekolah..

      Kah kaah kaaaaaaaah..

      Delete

    3. Anon 7.33
      Lawak kamu tak ori dan tak menjadi la.




      Delete
  5. Seharusnye AFC bertindak tegas dengan melarang indonesia menjadi tuan tumah perlawanan bolasepak akan datang...ini insiden kali ke 2 di indonesia...

    Tapi yg anti malaysia segelintir saja...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka mula anti Malaysia sejak isu "Bugis keturunan lanun" yg dibawa oleh atok ngko...

      Delete
    2. Kikiki..
      Bugis bukan keturunan lanun.
      Najib pula bukan pendekar bugis.

      Kenyataan yg tepat adalah najib lanun bugis

      Delete
  6. Sian cik Kluangmanis kita.
    Mcm2 posting dia bawa masuk nak canon pembangkang tapi sebaliknya KERAjaan yg teruk kena kondem & pelakong.
    Kini dia alih tiang pulak, citer pasal Indon.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg bising tu cai najis dan totok umno je. Sekor buat 3 akaun nmpk mcm ramai.

      Pembangkang dh bangun ke?
      Ke masih lena dibawah selimut fitnah?
      Dh kutip lum derma utk brg kemas rosmah?
      Kesian mantan first lady of malaysia kekurangan brg kemas.

      Delete
  7. Penduduk indonesia 200 juta dgn 700 etnik..sukar kerajaan indonesia untuk mengawal semua penduduknye..

    ReplyDelete
  8. Utang Indonesia ke China Semakin Melejit, Per Januari Sudah Naik 59 Persen

    Senin, 21 Maret 2016 | 06:30 WIB

    JAKARTA, KOMPAS.com - Total Utang Luar Negeri (ULN) Indonesia kepada Negeri Tirai Bambu, China, tumbuh 59,61 persen selama setahun terakhir.
    Jika pada Januari 2015 utang Indonesia ke China 8,55 miliar dollar AS, maka per Januari 2016 tumbuh menjadi 13,65 miliar dollar AS, alias melejit 59 persen.

    Menariknya, dari lima negara kreditor besar Indonesia hanya utang ke China saja yang mengalami kenaikan selama setahun terakhir.

    Sementara utang Indonesia ke Singapura, Jepang, Amerika Serikat (AS) dan Belanda sama-sama menurun.


    Berikut daftar penurunan nilai ULN Indonesia ke empat kreditor utama lainnya berdasarkan data Bank Indonesia (BI):

    1) Singapura, dari 61,21 miliar dollar AS menjadi 55,1 miliar dollar AS (-10,07 persen)
    2) Jepang, dari 32,14 miliar dollar AS menjadi 31,55 miliar dollar AS (-1,83 persen)
    3) AS, dari 11,2 miliar dollar AS menjadi 10,2 miliar dollar AS (-8,87 persen)
    4) Belanda, dari 11,76 miliar dollar AS menjadi 9,9 miliar dollar AS (-15,87 persen)

    Sedangkan, jika dilihat dari periode Januari 2011-Januari 2016, maka ULN Indonesia ke China tumbuh 383,97 persen dan Singapura 119,19 persen.


    Sedangkan ketiga negara lain mengalami penurunan masing-masing Jepang (-24,16 persen), AS (-52,54 persen) dan Belanda (-35,76persen). (Ragil Nugroho

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko nak sibuk apa, pasal utang Indon, KBB jin mata tojeng?

      Melesiabaru pun ramai pelabur cabut lari dek terkejut dgn kenyataan terlebih pandai si Ah Beng menteri tin milo tu...

      Delete
    2. Jin tanduk tak suka sebut utang cina kominis...barua cina kominis plak..

      Pelabur mana yg khabor kat ko dia tak suka ah beng buat kenyataan?...kaki temberang jin tanduk sekor ni...hihihihihihi..

      Delete
  9. Membilang hari...dah 65 hari...

    Hapus gst
    Hapus tol
    Minyak turun
    Barang turun
    Pendidikan percuma
    Ptptn tak kena bayar
    Epf suri rumah
    .......

    Lagi 35 hari untuk dinobatkan KERAjaan HARAM...

    Ingat! Fatwa Dr Maza...perbuatan menipu pengundi adalah haraaammm...

    Khaarrkk...ptuiihh...hanciinngg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya bersetuju. janji perlu d tepati.

      insya'allah saya akan memberi ulasan apabila tiba pd masa nya.

      Delete
    2. Manifesto tomato KERAjajan terdahulu:
      - Menangani Kos Sara Hidup - hampeh.
      - Menyemak semula Dasar Automotif Nasional bagi mengurangkan harga kereta secara berperingkat antara 20 hingga 30 peratus serta meningkatkan daya saing kereta nasional - lagi hampeh.
      * Menambah bilangan Kedai Rakyat 1Malaysia - kedai lingkup.
      - Membuka Klinik 1Malaysia di dalam kawasan komuniti padat penduduk - klinik ada, doktor tak ada. Doktor ada, ubat tak ada.
      - Menurunkan yuran jalur lebar sekurang-kurangnya 20 peratus - piiiraahhhhj
      * Mengurangkan tol antara bandar - hahahaha...

      61 tahun memerintah asyik berakkan orang. Harkkkkk... Ptuihh. Bau taik khinzir

      Mmg patut pun tumbang.

      Delete
  10. Arshad selar politikus ‘mulut celupar’ sebar kebencian
    FMT Reporters
    ShareTweetPinMail

    Jeneral bersara Arshad Raji bercakap tentang 2 jenis manusia yang tidak boleh menjadi pemimpin yang baik.

    PETALING JAYA: Brigadier Jeneral bersara Datuk Mohd Arshad Raji hari ini menyelar 2 pemimpin politik kerana ‘bermulut celupar” berikutan kenyataan terbaru mereka tentang perkembangan semasa.

    Orang yang kurang berpelajaran pun boleh melihat kurangnya logik dan kewarasan kenyataan tersebut, katanya.


    Beliau mengingatkan ahli politik supaya tidak menggunakan kaum dan agama bagi menyemai perselisihan dan kebencian, dan berkata ia terbukti strategi yang salah dalam pilihan raya umum baru lepas.

    Kata beliau, berdasarkan pengalaman dalam persatuan bekas tentera itu terdapat 2 jenis manusia yang akan menjadi pemimpin yang tidak baik.

    “Pertama tin kosong yang bercakap tanpa berfikir, dan kedua mereka yang tidak berkemampuan dan pengetahuan tetapi pandai membodek,” katanya.

    “Kedua-dua jenis ini sering bercakap buruk tentang orang lain, menyemai kebencian dan mensabotaj orang lain dengan cara salah bagi mendapatkan kelebihan,” kata beliau.

    Arshad mengulas kenyataan ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Lokman Noor Adam dan Ketua Penerangan PAS, Nasrudin Hassan.

    Lokman menuduh Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mengetuai kerajaan mengikut kehendak DAP yang mempunyai 42 kerusi Parlimen, berbanding 13 kerusi milik PPBM pimpinan beliau.

    Dalam pada itu Nasruddin dilaporkan mendakwa kerajaan Pakatan Harapan (PH) mewujudkan rasa tidak senang dalam kalangan orang Islam berikutan pelantikan 3 penjawat tertinggi dalam sistem perundangan dan kehakiman negara.

    Arshad berkata, jelas bahawa Nasrudin memaksudkan pelantikan Ketua Hakim Negara, Tan Sri Richard Malanjum; Menteri Undang-undang, Ahli Parlimen Batu Sapi, Liew Vui Keong dan Peguam Negara, Tommy Thomas.

    “Hujah dikemukakan oleh Lokman dan Nasrudin tidak ada logik dan kewarasan hatta kepada orang yang kurang pelajaran,” katanya.

    “Kedua-dua Lokman dan Nasrudin adalah pemimpin pertengahan parti masing-masing. Tembakan bertubi-tubi tanpa kendali mereka, walaupun peluru kosong, merosakkan imej parti mereka dan pimpinan atasannya yang tidak bertindak mengawal pimpinan bawahan” katanya.

    ReplyDelete