Google+ Followers

Wednesday, July 18, 2018

DPPM PECAH TEMBELANG UMNO NAJIB - FAUZI HASSAN



https://m.malaysiakini.com/news/434835


Melayu akan terus ditipu dulu kini dan selamanya, kerajaan dulu dan kerajaan kini (?)

27 comments:

  1. Najib, BN tak tolong Melayu, kalau ada cuma Ali Baba, kata DPMM

    Shakira Buang
    18 Jul 2018, 8:00 pm (Dikemaskini 18 Jul 2018, 8:24 pm)

    A A
    Pentadbiran bekas perdana menteri Datuk Seri Najib tidak membantu orang Melayu dan jika adapun ia dalam bentuk Ali Baba, jelas Naib Presiden Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM), Datuk Fauzi Hassan.

    Fauzi memberikan contoh pemberian projek-projek balak sebelum ini.

    “Tanya menteri-menteri besar Umno dan PAS, berapa banyak projek balak diberi kepada Melayu?

    “Yang memberi balak ini adalah kuasa menteri besar, selama 60 tahun mereka memerintah di Terengganu, Kedah dan negeri-negeri lain berapa banyak pembalak Melayu? Kalau ada pun (cara) Ali Baba sahaja,” katanya menjawab soalan mengenai nasib Melayu tertindas di bawah kerajaan HARAPAN seperti yang didakwa sesetengah pemimpin Umno.

    Mengulas lanjut isu perniagaan Ali Baba ini, Fauzi juga mendakwa pemimpin Umno sebelum ini bijak dalam memperdayakan orang Melayu untuk dipergunakan sebagai proksi pihak yang membuat keuntungan sebenar.

    “Ini cara pemimpin Umno. HARAPAN baru pimpin 65 hari dah dipertikai, kenapa mereka yang pimpin 60 tahun tak dipertikai?" Soal Fauzi.

    Siapa dapat tanah di Johor?

    Bekas Presiden DPMM Datuk Syed Ali Alattas juga bersetuju bahawa dakwaan kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) menindas Melayu adalah tidak benar.

    Sebaliknya, beliau mendakwa pihak yang menindas kaum Melayu adalah pentadbiran bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak dan BN.

    “Yang menindas adalah Datuk Seri Najib dan kumpulan menterinya.

    “Di Johor, siapa yang dapat tanah? Projek pasang papan tanda, siapa dapat? Seorang Melayu pun tak dapat dan jangan haraplah, kena marah pula lagi ada.

    “Ahli saya, orang Melayu datang ke majlis perbandaran kena marah, bukan kata nak beri tender kena galah pula lagi. Siapa yang dapat?" Tanya beliau dalam sidang media di Ampang, Selangor, hari ini.

    Bahkan, Syed Ali (gambar, atas) berkata pihaknya kini sedang mengumpulkan maklumat bagi mengenal pasti mereka yang mendapat tender kerajaan.

    “Kita juga akan senaraikan nama-nama peniaga yang dapat dan malukan mereka, siapa pun mereka dan dari atas hingga akar umbi kita akan namakan mereka,” katanya.

    Sebelum ini, Najib yang juga bekas perdana menteri mendakwa Melayu menjadi mangsa penindasan kerajaan baru Pakatan Harapan.

    Malah, Najib yang juga bekas presiden Umno menyifatkan, orang Melayu kini menjadi terbangsat di negara sendiri, sejak parti itu kehilangan kuasa pada pilihan raya umum ke 14 lalu.

    ReplyDelete
  2. Tak betul kata najib tak tolong melayu..najib bagi meluyu amno dan kroni sahaja...

    ReplyDelete
  3. Bila nk undi dan simpati melayu time pu la sebut demi ABATA.
    Tapi time balun duit xingt pun anak bangsa.
    Barang kemas yg dirampas sehingga 1.1B sehingga kini xjumpa mana maksud abata nya

    ReplyDelete
  4. Sidang parlimen hari pertama kelmarin, teruk MP2 KERA-jaan kena pelakong sebelah pagi. Sebelah petang pula ramai yg cabut tak berani hadir.
    Baru mereka tahu langit tinggi ke rendah, puak2 MP sarkas KERA-jaan munafir (munafiq + kafir) tomato nih...
    Ki kik kik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mp2 pembangang awal2 lagi dah cabut hingga diperli oleh agong.
      Zahid temberang umno kalah kerana hutang tun madey...pak lah tak kalah pon...
      Najib terkejut sorok kos keseiuruhan hsr yg diumum oleh azmin...

      Delete
    2. KALAU KATA DSN SOROK TUNJUK LA BUKTI. LAGI KUAT TIPU ADALAH

      Delete
    3. buat apa nak lagi rohana ariffin oooiiii...duit rampas kat rumah pun 100 juta lebih..buat pa nak simpan duit banyak2 kat rumah. kalau simpan kat bank pun boleh jugak dapat interest. org yang taksub dengan umno ni tunjuk bukti apa pun, cakap apa pun, malahan kalau mahkamah jatuh hukuman pun mesti tak percaya. dalam negara2 lain dah ambil tindakan ke atas org yang terlibat dalam urusniaga 1mdb, masih tak percaya lagi ke? kesian amat sgt kat rohana ariffin ni

      Delete
    4. Samalah tu
      Air mani dia dlm dubur orang pun masih nak kelentong lg, mahkamah dah sahkan, masih tuduh orang khianat.

      Delete
  5. Zahid tegur Khairy sambil bidas kerajaan

    Faiz Zainudin
    ShareTweetPinMail

    Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi. (Gambar Bernama)

    KUALA LUMPUR: Interaksi antara Ketua Pembangkang Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (BN-Bagan Datuk) dan Khairy Jamaluddin (BN-Rembau) menyaksikan presiden Umno itu sempat menegur ahli partinya itu sambil membidas kerajaan.

    Khairy bangun mencelah ketika Zahid sedang membahaskan titah ucapan Agong dan bertanyakan sama ada presiden Umno itu bersetuju Pakatan Harapan menangani masalah sekarang dengan menyalahkan pentadbiran lepas.


    “Ya, saya setuju dengan Rembau supaya jangan salahkan orang lain, termasuk beliau sendiri,” kata Zahid.

    “Lakukan perubahan dan terima hakikat, kerana itulah sikap yang harus ada,” tambahnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zahid kaki temberang bengang kpd KJ yg tak mao ikut Zahid cabut kluar dewan..Zahid jugak bengang masalah yg ade sekarang akibat perbuatan umno...

      Delete
  6. Antara bait2 dlm lirik lagu DJ Dave
    MANA JANJI MU

    Mana janjimu, pujaan ku...
    Ku menunggu setiap waktu
    Mana janjimu, pujaan ku...
    Ku menunggu setiap waktu
    Masa berlalu, hari berganti
    Resah di kalbu ku menanti
    Mana janjimu, pujaan ku...
    Ku menunggu setiap waktu

    Ki kik kik...
    Janji manifesto bukan kitab suci...
    Owh silap..."bukan Bible"

    ReplyDelete
  7. HAH HAA... PADAN MUKA KAMU

    Memang dah jadi sifat semula jadi ramai orang melayu. Sesal hanya di dalam hati, nama nak mengaku salah tidak sama sekali.

    Itulah perasaan yg sedang melanda 25% orang melayu yang mengundi PH baru2 ini terutama anak2 muda. Mereka tidak menjangkakan mereka bakal di tipu dengan janji2 Pilihanraya.

    1) Mereka yakin minyak akan jadi RM1.50/liter tetapi habuk pun tak ada.

    2) Mereka yg duk di felda tidak jangka bantuan kepada peneroka yg dijanjikan termasuk hapus hutang tidak ditunaikan dan hanya dapat bonus ciput tidak seperti era DSNajib. Ibubapa mereka gugur airmata kerana anak2 mereka yg terhukum.

    3) Mereka yakin Tol akan di hapuskan. tetapi mungkin naik lagi kalau tak kena gaya.

    4) Mereka yg ada hutang PTPTN yakin mereka akan dilepaskan dari membayar hutang dan semuanya dapat free.

    5) Mereka percaya tanpa GST barang akan turun harga walaupun dah jelas GST yang dilaksanakan lebih 3 tahun lalu tanpa naik tetapi barang tetap naik harga. sekarang makin melambong2 harganya walau tanpa GST.

    6) Mereka ingat BR1M akan kekal rupanya makin turun dan ramai yg sudah tidak lagi menerimanya. masa dapat BR1M dulu mereka terima sambil kutuk DSNajib sekarang jumlah 7juta penerima hanya tinggal 2juta sahaja.. akibat tidak pandai bersyukur.

    8) Nelayan dan pertani yg gah mengibar bendera PH sekarang baru sedar segala bantuan kepada mereka di kaji semula dan mungkin akan dikurangkan atau ditiadakan.

    9) Kakitangan awam yg secara terbuka menentang BN sekarang baru sedar ada yg hilang kerja dan kenaikan gaji yg BN janji semuanya belum pasti dapat bahkan bakal dikurangkan.

    10) Polis dan Tentera yang terang2 undi PH baru2 ini baru sedar kebajikan mereka yg dijanjikan oleh BN belum pasti mereka akan menikmatinya.

    11) Mereka yakin dengan tukar Kerajaan BN ke PH melayu tetap berkuasa tetapi sekarang mereka mulai sedar dan merasakan yg jadi PM adalah TunM tetapi yang menentukan hala tujunya adalah DAP.

    12) Mereka percaya tuduhan dan fitnah terhadap DSNajib tetapi selepas PH menang, TunM kata isu 1MDB dan isu derma 2.6B tiada bukti untuk didakwa maka mereka melopong tanpa rasa bersalah. 

    13) Kini Mereka mula sedar DAP yg untung, melayu mula terpinggir, Raja2 melayu sudah tidak dihormati, Islam makin terancam, hak melayu makin hilang tetapi mereka pura2 puashati. apa pun tanggong lah 5 tahun ini.

    Ingatan telah kami berikan, penjelasan telah kami sampaikan tetapi anda tetap hendak cuba menukarnya. Sekarang anda tanggong lah sendiri.

    ReplyDelete
  8. Madey kata manifesto bukan Bible.

    Seorang Singh komen:

    "Mestilah bukan Bible. Manifesto PH macam majalah Playboy, boleh tengok suka2 dan ghairah, tapi tak boleh dapat".

    Kah kah kah...

    ReplyDelete
  9. Baru rakyat tahu MP2 sarkas KERA-jaan tomato pengecut tulur kicik...
    Kena tekan sikit dgn MP2 pembangkang, terus cabut lintang pukang, hilang terus sebelah petang.
    Ki kik kik...tulur kucut mcm KBB jin mata tojeng...

    ReplyDelete
  10. Sedih juga tengok puak umno berkiblatkan manifesto PH.

    Sedangkan manifesto hanyalah garis panduan kasar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Kluangmanis

      Bukan garis panduan kasar, tapi garis menipu halus...memperdaya rakyat dgn janji2 manis bulan bintang untuk memihak kpd mereka.

      Haraamm...kata Mopti Perlis.

      Delete
    2. Tun dah jelaskan yg bodo2.... Ade manipesto yg ditanggoh sementara bukan di batal...

      Janji utama telah ditunaikan
      Gst 0%
      Minyak kekal stabil..
      Najib ditangkap..

      Ramai yg legaa...tinggal beberapa ketul yg bodoo masih melalak..

      Delete
    3. Lagi 30 hari oi, KBB tomato jin mata tojeng...
      Ki kik kik...
      Haram
      Haraamm
      Haraaammm

      Delete
  11. Kastam: SST bukan 16%, kebanyakan barang sifar cukai

    Zikri Kamarulzaman
    19 Jul 2018, 10:35 pagi (Dikemaskini 19 Jul 2018, 12:05 tengahari)

    A A
    Ketua Pengarah Kastam Datuk Seri T Subromaniam mengulangi kenyataan Putrajaya bahawa cukai perkhidmatan dan jualan (SST) yang akan diperkenalkan tidak berjumlah 16 peratus.

    Jelas Subromaniam, terdapat empat kategori di bawah SST yang bukannya dijumlahkan bersama.


    "Kebanyakan barangan adalah 0 peratus cukai, ada beberapa barangan yang lima peratus, dan ada beberapa yang lain 10 peratus.

    "Cukai perkhidmatan adalah enam peratus. Bukan dijumlahkan kesemuanya," katanya pada sidang media di Kelana Jaya hari ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KBB tomato.
      Ko tak cuba call no mbah suro kat atas tu. Mana tau boleh kena nomer togel.
      Ia bukan larangan agama, kata Novi Triyanti tu. Aku rasa ostat Mujahil ko yg liberal tu pasti setuju. Maklumlah semua agama sama.
      Ki kik kik...

      Delete
  12. Teringat lagu Sharifah Aini
    KUDA KU LARI

    Lari lah oh kuda ku
    Lari lah ayuh lari

    Kuda ku lari kencang
    Rasa hati ku bengang

    Ki kik kik...
    Kuda2 Madey lari berkecamuk ptg smlm kat parlimen...

    ReplyDelete
  13. Senyap lengang sepi jer...

    Baru sekali je parlimen bersidang, cai2 haprak dah terkedu dek kebangangan & kedayusan MP2 sarkas KERA-jaan tomato. Bayangkan lah lagi 5 tahun.
    Ki kik kik...

    ReplyDelete
  14. Petrol RM1.50?
    Harga barangan turun?
    Tol hapus?
    Hutang PTPTN lupus?
    Hutang peneroka Felda lupus?
    Pendidikan percuma?
    EPF suri rumah?
    1 jota peluang pekerjaan?

    Cepat...cepat...ada 30 hari je lagi...

    Haram
    Haraamm
    Haraaammm

    Khaarrkk...ptuiihh...hanciinngg...

    ReplyDelete
  15. MP2 sarkas cabut lari...tak kan penyokong cai2 tomato ikut lari juga?

    Mana mau lari hah...?
    Ki kik kik...
    Sila duduk, jgn lari...

    ReplyDelete
  16. China2 educated seperti penceramah Dr Ridzuan Tee, Professor Dr Khoo Khay Kim dari UM dan Professor Datuk Dr Teo Kok Seong dari UKM pun secara ilmiah tidak bersetuju dgn pengiktirafan UEC.

    Ini terbalik, Melayu liberal mintri tol Spg Renggam pula lebih2 berdegil nak mengiktiraf juga.

    Alahai apalah nak jadi dgn puak2 Melayu munafiq penderhaka bangsa ini...

    ReplyDelete
  17. Agenda-Berbahaya-DAP

    1). Kristian ganti Islam sebagai Agama rasmi.

    2). Mewujubkan Republik Malaysia.

    3). Rejimen Askar Melayu Diraja dibubar.

    4). Hak Melayu dibatalkan melalui pindaan Artikel 151

    5). Institut Raja-Raja Melayu dimansuhkan

    6). Bukan Melayu jadi Yang DiPertua Pulau Pinang.

    7). Azan tidak dibenarkan berkemumadang diluar Masjid.

    8). Tilawah Quran dihapuskan

    9). NGO Melayu seperti PEKIDA dan PERKASA diklasifikasi sebagai penganas.

    10). Majlis Agama Islam Negeri dan Persekutuan diganti dgn Majlis antara Agama.

    11). Mahkamah Syariah dibubar,Mahkamah Sivil dikekalkan.

    12). Insentif RM5.000 untuk kahwin campur bagi hapuskan ethnik Melayu.

    13). Bahasa Ingrish ganti bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi.

    14). Subjek Agama Islam dibatal disekolah kerana bersifat keAgamaan.

    15). Komunis Chin Peng diampunkan dan diberi gelaran Tun.

    16). MARA dibubarkan kerana hanya membantu Melayu.

    17). Felda,Felcra,Risda disertai bukan Melayu.

    18). Wang Zakat dan Tabung Haji boleh diguna bangsa lain.

    19). GLC diterajui bangsa Cina

    20). Ketua Turus PDRM dan ATM dipimpin bukan Melayu.

    21). Kemas MKN,BTN ditutup.

    22). Kedutaan Israel dibuka.

    23). Semua dasar ekonomi membantu Melayu dibatalkan serta merta.

    Sumber:
    Mohamed Razali Abdul Rahman, Bekas Pakar Strategi Politik DAP.
    (Klip video beliau selama 45 minit juga tersebar meluas dlm internet & WA)
    Link Youtube:
    https://youtu.be/KrUg24uvHUk

    ReplyDelete