Thursday, July 12, 2018

JEMAAH HAJI TAJAAN MDB WAJAR TARIK DIRI SECARA SUKARELA..

Bagi mereka yang telah menunaikannya di tahun² sebelum ini tetapi berada dalam situasi mampu,  harus pulangkan semula seluruh atau sebahagian kos tersebut kepada kerajaan.

1MDB masih berada dalam keberhutangan yang besar dan membebankan kerajaan.





..........................

Ini yang patut lebih fokus dari semua pihak.. 


*Harap kerajaan negeri ambil tindakan segera tangani masalah ini*
🇲🇾📰✍🏻.......................
*Derita terputus bekalan air lebih dua tahun*

GUA MUSANG - Sebanyak 200 keluarga di Kampung Batu 2, Kuala Nerus di sini hidup menderita apabila menghadapi masalah bekalan air terputus lebih dua tahun lalu.

Lebih menyukarkan apabila mereka terpaksa menggunakan air telaga, air sungai dan air hujan yang tidak terjamin mutu kebersihannya.

Penduduk kampung berkata, mereka sudah jemu membuat aduan kepada pihak Air Kelantan Sdn. Bhd. (AKSB) kerana sehingga kini masalah mereka tidak pernah selesai.

*Justeru itu, mereka mendesak Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob dan juga pihak Kementerian Air, Tanah dan Sumber Asli untuk turun padang melihat masalah yang dihadapi mereka sekian lama.*

Salah seorang penduduk, Yarodah Rapo, 42, pula berasa malu apabila pakaian seragam sekolah anaknya berwarna kekuningan akibat air karat selepas dibasuh menggunakan air telaga.

"Kami berharap semoga kerajaan baharu Pakatan Harapan dapat menyelesaikan masalah yang kami bangkitkan sejak sekian lama," katanya.


SPRM dah siasat belum Syarikat Air Kelantan?

72 comments:

  1. Akaun 1MDB beku, tiada lagi tajaan Haji, kata Fuziah Salleh

    Khairil Ashraf

    Dijangkakan jemaah haji tajaan Yayasan 1MDB akan berlepas ke Makkah di bawah Program Khas Haji Perdana Menteri pada 14 Julai ini. (Gambar Bernama)

    PETALING JAYA: Kerajaan sudah tidak lagi menaja penghantaran jemaah untuk menunaikan ibadat Haji ke Makkah selepas akaun 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dibekukan.

    Timbalan menteri di Jabatan Perdana Menteri Fuziah Salleh berkata, kerajaan tidak dapat menaja penghantaran jemaah Haji seperti sebelum ini apabila akaun syarikat pelaburan strategik itu dibekukan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taja haji dgn wang hutang...hutang plak ditanggong oleh rakyat...boleh ker gitu?...wang plak di rompak oleh jemaah prompak yg di kepali Najib yg buat idea menaja haji..

      Delete
  2. Gerakan Pengundi Sedar
    Published by Abi Zhar · 2 mins ·
    SATU LAGI PENYIMPANGAN AGAMA DARIPADA DR MUJAHID

    Dr Mujahid menyebut "kita kena menjaga semua agama".

    Kita bukan sahaja jaga agama Islam, kita juga kena menjaga agama lain.

    Ini adalah kefahaman yang menyimpang, ia adalah fahaman liberal.

    Nabi berdakwah untuk hapuskan jahiliyah,
    berhala-berhala sekitar kaabah dihapuskan,
    para sahabat keluar membuka Rom dan Parsi...

    Maksud hifz din yang sebenar adalah menjaga kedaulatan Islam, bukan menyama ratakan agama Islam dengan agama yang lain.

    Sebab itu GPS telah menyebut daripada awal senarai siapa tokoh-tokoh liberal ketika PRU14. Namun GPS telah dituduh memfitnah mereka ini semua.

    Hari ini, satu bukti jelah telah dizahirkan oleh lidah mereka sendiri.

    Rakaman penuh : https://youtu.be/K786L0qvb2I

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa maksud "jaga"
      Use your brain..

      Satu contoh..
      Keharmonian berugama..
      Dengan sendirinya dapatlah orang Islam beribadat dengan sempurna dan aman.

      Tidak ada kejadian membakar masjid, gereja dan kuil misalnya..

      Itulah sebahagian dari "jaga"

      KALAH JANGAN MEROYAN, PH MENANG IZIN ALLAH, who are you?

      Delete
    2. Kejora tukar nama melayu kampongan plak daah..

      Delete
    3. Kerja jaga tak bagi merusuh bakar sana sini tu kerja KDN di bawah Din Pagoh..ada reti tak cik KD?
      Bukan kirja mintri agama...

      Auw...auuww...auuwww... tak kuaser I tau...

      Ki kik kik...

      Delete
    4. Nabi berjuang hapuskan jahiliah tapi nabi tak pernah hapuskan orang yahudi dan nasara...fahaman yg sempit mengenai perjuangan nabi..

      Delete
    5. Kerja din pagoh tangkap orang yg merusuh...menghalang rusuhan terjadi kerana agama kerja mentri ugama..

      Delete
  3. Jaga ugama bukan mcm jadi jaga...ade aje pihak yg nak putarbelit...

    Islam tak larang hormati agama lain...bukan maksud daulatkan agama lain...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia dah mula nak spin putarbelit pulak Bapuk Tomato Bodo munafiq nih...

      Khaarrkk...ptuiihh...hanciinngg...

      Delete
    2. Saja nak tanya Kera Bapuk Bodo Tomato...
      Lepas hurop alif, ba, ta, sa, jim...cuba ko bagi lagi huruf2 seterusnya...

      Ki kik kik...

      Delete
    3. Hutuf kepala bapak ko...hahahaha..kejora bodoo.

      Delete
    4. Dah hancing kena kinvin dgn anak najib dan amoi taiwan nak berlagak pandai lagi..hik...hik..

      Delete
    5. Lepas jim, tak kan tak tau?
      Dia mcm jim lah juga.
      Jim ada mata satu kat bawah, dia tak ada mata.

      KBB:
      "Mcm jin..? tak ada mata..? Jin mata tojeng!"

      Ahli2 blog:
      "Jin mata tojeng...??? Kah kaah kaahh kaahh kaahhhh kaaaahhh kaaaahhh...kaaahhh..."

      Sian KBB...buta Quran... ki kik kik...

      Delete
    6. Tapi yg ngaku celik wuran konon kuat putarbelit...subahat dgn prompak nungkar...ngaku islam tapi ikut ajaran agama mana?...ikut ajaran jin bertanduk..

      Ksh kaah kaaahhh

      Delete
  4. Kluang Darai & Kera Bapuk Bodo Tomato elok minta kerja di jabatan perdana menteri di bawah mintri agama.

    Kluang bahagian jaga kuil & tokong..

    Kera Bapuk pula jaga kandang babi ( tapi jgn curi sembelih lak..)

    Ki kik kik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tak payah susah2.. Ko jaga kandang babi jho lo elok jugak....hik...hik...anak najib nak kincin lagi...kah...kah..

      Delete
    2. Kalo jho lo tak bayar upah ko makan jee lah babi tuu..babi jho lo gemuk2...

      Kah...kaah...kaaahhh

      Delete
    3. Kempen khasiat babi untuk jadi pintar cerdik:

      Kejora Bapuk Bodo Wednesday, July 11, 2018 5:56:00 PM

      Pemakan babi cedik..pemakan lembu plak jadi bodooo..

      Komen:

      Tak pernah buka Quran ker dia ni???

      Delete
  5. Ikut kejora bodoo jin bertanduk pengikut ajaran sesat boleh naik haji dengan wang hutang 1 mdb yg diilhamkan ketua jemaah prompak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapuk ni sah dah mereng sasau...
      Dia boleh kutuk diri sendiri pulak...
      Agaknya enzim2 dlm tomato bercampur dgn kulat2 dlm daging babi dah bikin dia tumbuh tanduk...

      Jin bertanduk, jin mata tojeng...Ki kik kik...

      Delete
    2. Kah kah kah
      Bapuk Bodo Jin Bertanduk Wal-Tomato Al-LGBT penyokong parti sarkas dah mula kutuk diri sendiri...

      Delete
  6. Di gua musang plak putus air?...slangor tak de dengar dah putus air...tukang sabotaj geng jin bertanduk dah kena tendang....hihihihihi..

    ReplyDelete
  7. Kj dah kata, pecacai masih merayau, melacur dan jadi hantu di media sosial. .

    Now aku faham, dah jumpa sekor dua kat sini.

    Mohon jangan terasa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun terjumpa sekor kat blog Cik Kluangmanis ni...

      Siapa lagi, budak KBB LGBT tu ler...

      Mohon jgn terasa yer.

      Delete
    2. Kah..kah..kah...cai bodoos tak puashati..jin bertanduk...

      Delete
    3. Alahai...idup lagi roper nyer ngko bapuk bodo tomato jin bertanduk mata tojeng...
      Ki kik kik...

      Delete
  8. Senyap jer...budak bapuk bodo jin bertanduk tu membuta mampos agaknya. Jumaat ntah ke mana mamat jahil munafiq nih.

    ReplyDelete
  9. Cai bodoo yg kalah perang...merapu dan meroyan hari2...baca quran terbalik jadi jin bertanduk..

    Kah kaah kaaaaahh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jin bertanduk kalah perang kerana tak bertulur kena kincin dgn anak najib dan amoi Taiwan...tapi boleh merayau dan berkokok..cian ko..

      Kah kaaah kaaaaahhhh..

      Delete
    2. Ingatlah saudara ku. Nabi dulu pun pernah kalah perang, tapi Islam terus berkembang gemilang hingga kini.
      Usahlah diejek dan permainkan ayat-ayat Allah.

      Delete
    3. Kenape ko tak bacakan syat suci quram larangan munhkar kpd nakib fan diti.ko sendiri?...munafok besar..

      Delete
    4. Melayu kampongan msin2 kan ayat quran....masa makan dedak lupa quran...

      Delete
  10. Surah Al-'Imran, ayat 29:

    لَّا يَتَّخِذِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ ٱلۡكَـٰفِرِينَ أَوۡلِيَآءَ مِن دُونِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ‌ۖ وَمَن يَفۡعَلۡ ذَٲلِكَ فَلَيۡسَ مِنَ ٱللَّهِ فِى شَىۡءٍ إِلَّآ أَن تَتَّقُواْ مِنۡهُمۡ تُقَٮٰةً۬‌ۗ وَيُحَذِّرُڪُمُ ٱللَّهُ نَفۡسَهُ ۥ‌ۗ وَإِلَى ٱللَّهِ ٱلۡمَصِيرُ (٢٨) 

    Janganlah orang-orang yang beriman mengambil orang-orang kafir menjadi teman rapat dengan meninggalkan orang-orang yang beriman dan sesiapa yang melakukan (larangan) yang demikian maka tiadalah dia (mendapat perlindungan) dari Allah dalam sesuatu apapun, kecuali kamu hendak menjaga diri daripada sesuatu bahaya yang ditakuti dari pihak mereka (yang kafir itu) dan Allah perintahkan supaya kamu beringat-ingat terhadap kekuasaan diriNya (menyeksa kamu) dan kepada Allah jualah tempat kembali. (28) 

    Komen:

    Allah melarang kita berdampingan dgn orang2 kafir sambil meninggalkan atau menjauhi orang2 beriman atau orang2 Islam. Ayat ini dimaksudkan dlm pelbagai hal seperti memilih sahabat, ketua atau hakim dll (disebut dlm ayat ini sbg auliyaa).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah kena tinggal dgn kapir borneo dan sabah..baru ingat ayat quran..

      Delete
    2. Najib lantik liow burung tiong lai menteri pengangkutan tu mazhab mana?....mazhab jin bertanduk...hihihihi....

      Delete
    3. Buang masa saja Melayu Kampung, anda bagi ayat al-Quran dekat mamat Bapuk Bodo munafiq jin bertanduk nih. Dia bukan tahu apa satu pun pasal Quran, kenal huruf pun setakat alif ba ta jer.
      Itu pun lepas huruf jim, dia bukan tahu lagi dah...

      Ki kik kik...lepas jim, jin mata tojeng bertanduk...

      Delete
    4. Dulu tak beriman kerana ade kuasa ...dah kalah baru mao jadi orang beriman...puuuuii....jin bertanduk

      Delete
    5. Hahaha..cakap sendirian...dah gila babi jin bertanduk ni..

      Kah kaaah kaaaaahh..

      Delete
    6. Setuju dgn Anon12:28

      KBB ni seorang Melayu liberal yang tak akan tahu menilai ayat-ayat suci Allah. Bahkan dia akan sanggup mempermainkan begitu sahaja. Marilah kita doakan semoga Allah membuka pintu hati serta memberi keampunan dan ketaqwaan kepadanya.

      Delete
    7. Siapa yg main2 kan ayat quran?....masa dapat dedak tak ingat ayat quran larangan bersubahat dengan kemungkaran...dah dapat balasan mao tunjuk pandai plak..

      Delete
    8. Terima kasih sdr Pemerhati.

      Sdr Anon, betul pandangan sdr Pemerhati itu. Janganlah dihina saudara kita KBB ini. Ingatlah di zaman Nabi dulu pun, Omar Al-Khatab & Khalid Ibnu Walid juga bersikap keras menentang Nabi & Islam. Namun Allah membuka pintu hati mereka untuk tampil menjadi antara panglima2 perang yang gagah berani mempertahankan syi'ar Islam.
      Saya juga turut berdoa moga2 Allah Ta'ala akan membuka hati saudara kita ini. Mungkin sekarang dia jahil, mana tahu di masa hadapan dia akan beriman dan menjadi lebih mulia dari kita.

      Delete
    9. Di zaman ni melayu kampong isi dedak penuh tembolok bunvitkan perut takut nak bacakan ayat quran dan hadis latangan buat kemungkaran kpd najib...diri sendiri pon lupa nak baca ayar dan hadis larangan bersubahat dgn yg mungkar...ini lah melayu zaman kebendaan...lobai pon bisu..

      Delete
    10. Aku memang jahil tapi tak bersubahat mempertahan orang yg buat kemungkaran...tspi yg alim plak lebih2 bersama kemungkaran.
      .yg alim dulu di lempar krdlm neraka..

      Nabi pesan akhir zaman alim sanggup jual agama demi harta...alim.pendusta..

      Delete
    11. Astaghfirullaahal'adziim...
      Mudah-mudahan anda diberi petunjuk Allah ke jalan yg diredhaiNya wahai saudara ku...

      Delete
    12. Merompak tu kerja makruf ato mungkar?..

      Delete
    13. Setakat yg saya tahu, belum ada lagi mana2 ulama mengiktiraf merompak sbg kerja makruf. Dah tentu ianya kerja munkar wahai saudara ku.

      Delete
  11. Ustaz Azhar Idrus di dalam satu video ceramah menempelak Mahathir kerana keluarkan kenyataan "tidak solat tidak semestinya seseorang itu tidak baik"

    Pada Azhar Idrus mengklasifikasikan ini satu jenayah di sisi Allah jika umat meninggalkan sembahyang! dan mendakwa Mahathir adalah seorang juhala (bodoh/seseorang yang tidak faham ilmu agama islam) apabila mengeluarkan pendapat seperti itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eloklah tu.
      PM kata, tak payah sembahyang.
      Mintri agama kata, kita kena jaga semua agama.
      Mintri Belia kata kita kena pertahan LGBT.

      Kalau dah ketua mcm itu, mcm mana ler si mamat Bapuk Bodo Tomato ni tak terikut jadi jahil sama. Ini pun sekor lagi JUHALA...

      Delete
    2. Cuba bahi bukti tun madey cakap pasal tak sembahyang..jangan pandai2 reka plak..

      Delete
  12. Rasulullah saw. bersabda maksudnya: “Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat). Allah swt. Berfirman kepada mereka, “Apakah kamu tertipu dengan kelembutan Ku?, Ataukah kamu terlampau berani berbohong kepada Ku?. Demi kebesaran Ku, Aku bersumpah akan menurunkan suatu fitnah yang akan terjadi di kalangan mereka sendiri, sehingga orang yang alim ( cendikiawan ) pun akan menjadi bingung (dengan sebab fitnah itu)”.
    (Daripada Abu Hurairah r.a – Riwayat Tarmizi).

    Huraian:
    Golongan yang dimaksudkan di dalam Hadis ini ialah orang orang yang menjadikan agama sebagai alat untuk mendapat habuan dan keuntungan dunia yang mereka kejar. Mereka rela menggadaikan agama untuk mengejar kuasa, nama, pangkat, dan harta dunia. Dan apabila bercanggah kepentingan dunia dengan hukum syarak mereka berani mengubah hukum Allah dan memutarbelitkan kenyataan.Ini lah yang di sebut menghalalkan cara. Mereka juga pandai mengemukakan hujah-hujah yang menarik dan alasan alasan yang memikat hati, tetapi sebenarnya hujah-hujah dan alasan tersebut hanya semata-mata timbul dari kelicikan mereka memutarbelitkan kenyataan. Mereka menipu orang lain dan juga menipu diri mereka sendiri.Contohnya pada hari ini kita dapat melihat ramai dari kalangan orang orang politik dan ahli ahli perniagaan melakukan perkara ini.Mereka termasok dalam golongan yang di sebut dalam hadis ini iaitu memperalatkan agama untuk “politik gain” dan perniagaan mereka.

    Mereka akan dilanda kekusutan pemikiran yang sangat tajam sehingga orang alim yang banyak pengalaman pun akan kehabisan akal dan buah fikiran. Mereka menghadapi masalah-masalah yang meruncing dan akan menemui jalan buntu dalam permasalahan yang dihadapi.

    Wallahu’alam.

    ReplyDelete
  13. Amar makruf dan nahi mungkar (Bahasa Arab: الأمر بالمعروف والنهي عن المنكر‎) berasal daripada peristilahan ayat al-Quran yang bermaksud "mengajak kepada kebaikan dan mencegah kemungkaran". Mengajak kebaikan ialah mengajak manusia kepada Allah atau mentaati perintah Allah. Amar makruf nahi mungkar ialah amalan Sunnah Nabi yang Fardhu. Sunnah bererti apa yang Nabi lakukan setelah menerima wahyu untuk memenuhi kehendak Allah yang mahu semua manusia beriman kepadaNya. Amalan ini adalah sunnah kesemua para Nabi dan merupakan amalan atau tuntutan Rukun Islam pertama yang dijalankan secara berjemaah (Fardhu Kifayah) mahupun bersendirian (Fardhu Ain)

    ReplyDelete
  14. TANGGUNGJAWAB LAKSANA AMAR MAKRUF NAHI MUNGKAR
    Pendakwah atau petugas mesti berusaha terapkan pembawaan sederhana, bersikap mencegah MAKSUD amar makruf ialah mengajak manusia melakukan perkara kebaikan, manakala nahi mungkar pula mencegah manusia daripada melakukan perkara tidak baik. Oleh itu, perkataan dakwah, amar makruf dan nahi mungkar selalu digunakan merujuk kepada mengajak manusia ke arah kebaikan dan meninggalkan kemungkaran.

    Dalam karya fiqh klasik, istilah amar makruf nahi mungkar, jihad dan dakwah sering kali digunakan untuk merujuk kepada maksud yang sama. Dalam al-Quran, perkataan amar makruf dan nahi mungkar digunakan sekurang-kurangnya lapan kali.

    Semua merujuk kepada tanggungjawab kolektif setiap Muslim dalam melaksanakan kewajipan itu. Firman Allah yang bermaksud:

    "Hendaklah terdapat antara kamu segolongan yang menyeru dengan kebaikan dan mencegah daripada kemungkaran. Itulah golongan yang berjaya."

    (Surah Ali-Imran, ayat 104)

    Amar Makruf

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu wahai saudara ku.

      Surah Al-'Imran, ayat 104:

      وَلۡتَكُن مِّنكُمۡ أُمَّةٌ۬ يَدۡعُونَ إِلَى ٱلۡخَيۡرِ وَيَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَيَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنكَرِ‌ۚ وَأُوْلَـٰٓٮِٕكَ هُمُ ٱلۡمُفۡلِحُونَ (١٠٤)

      Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam) dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji) dan mereka yang bersifat demikian ialah orang-orang yang berjaya. (104) 

      Delete
  15. https://m.facebook.com/notes/abu-basyer/hukum-mencuri-dalam-islam/10150374944946040/

    ReplyDelete
  16. Sifat tolong menolong di antara satu sama lain memanglah digalakkan oleh Islam dengan syarat ianya di dalam perkara kebajikan dan ketaqwaan, bukannya di dalam perkara dosa dan maksiat. Firman Allah Ta'ala :

    Tafsirnya : " Dan hendaklah kamu bertolong-tolongan untuk membuat kebajikan dan bertaqwa, dan janganlah kamu bertolong-tolongan pada melakukan dosa (maksiat) dan permusuhan."


    ( Surah al-Mai'idah : 2 )


    Adapun bertolong-tolongan di dalam perkara dosa dan maksiat bukan sahaja dilarang, bahkan Islam memerintahkan setiap orang Islam itu diperintahkan membanteras akan segala kemungkaran mengikut kemampuan masing-masing, sama ada dengan kekuatan tangan (kekuasaan), dengan lidah (nasihat) dan yang sekurang-kurangnya dengan hati iaitu dengan membencinya. Ini jelas sebagaimana hadis yang diriwayatkan daripada Abu Sa'id al-Khudri, dia berkata :�

    Maksudnya : "Aku mendengar Rasulullah Sallallahu 'Alaihi Wasallam bersabda "Sesiapa di antara kamu yang melihat kemungkaran, maka hendaklah dia mengubahnya dengan tangannya, jika sekiranya dia tiada berkuasa, maka hendaklah dia mengubahnya dengan lidahnya, jika sekiranya dia tiada juga berkuasa, maka hendaklah dia mengubahnya dengan hatinya, dan yang demikian itu (iaitu mengubah dengan hatinya ) adalah selemah-lemah iman."


    (Hadis riwayat Muslim)


    Berkata Imam Ibnu Hajar al-Haitami di dalam kitabnya Fath al-Mubin li Syarh al-Arba'in dalam mensyarah kalimat� di dalam hadis yang tersebut di atas bahawa mengingkari dengan hati itu ialah : "Membenci akan kemungkaran itu dengan hatinya dan dia berazam jika dia berkuasa (mengingkarinya) dengan kata-kata atau perbuatan,(nescaya) dia akan menghapuskannya, kerana membenci maksiat wajib hukumnya. Maka orang yang redha (tidak membenci) maksiat adalah (dikira) bersekutu dan bersubahat dengan orang yang melakukan maksiat itu. Jika redhanya itu kerana menghalalkannya (beri'tiqad bahawa kemaksiatan itu tidak haram) sedangkan hukum kemaksiatan itu haram dengan ijma' dan telah diketahui umum iaitu ma'lum min ad-din bi adh-dharurah, maka dia dihukumkan kufur. Manakala jika redhanya itu kerana menurutkan hawa nafsu ( tidak beri'tiqad bahawa kemaksiatan itu tidak haram), maka dia dihukumkan fasiq, tidak kufur dengannya. Perkara ini ( membenci kemungkaran) adalah wajib 'ain ke atas setiap orang kerana semua orang berkuasa pada melakukannya".�

    ReplyDelete
  17. Ki kik kik...
    Baru dia kalut pergi jumpa ustad.

    Dulu kecik2 malas ngaji, selalu ponteng , main masak2 & pondok2 sesama jantan.

    Baru dia tau sekarang ni kepentingan belajar Quran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak apalah sahabat ku Anon.

      Sekurang2nya dia dah mula nak berjinak-jinak dgn agama Islam.
      Mula-mula jumpa ustad ustad dulu, lama kelamaan cari kitab tafsir dan belajar sendiri.
      Itulah saya kata, kita perlu berdoa untuk dia...tengok tu, Allah dah buka pintu hati dia.

      Delete
    2. Dah tua nak mampos pon masih subahat dgn yg mungkar ..masih tak sedar diri..

      Delete
    3. ko semua tahu tak apekebenda mungkar?...

      Delete
  18. Wow! Tun Mahathir Tengah Solat?
    Aku sure ramai antara korang ada terbaca pasal benda ni dekat Facebook atau mana2 tempat lain.

    Muslimin & muslimat,

    Insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim.

    Dia mengaku ilmu agamanya tidak sehebat TGNA, tapi dialah yang mengerakkan negara islam yang lain untuk membantu ketika umat islam disana disembelih oleh pengganas Serb.

    Dia pernah menangis ketika melawat Bunker yang menjadi pejabat Yasser Arafat di Palestine.

    Insan ini digelar Maha Firaun, dan dia jugalah yang lantang mengutuk kekejaman Zionis keatas umat islam serta mempertahankan islam dimata dunia, dia tak hanya duduk berdoa tanpa berbuat apa-apa.

    Ketika saudara Islam yang berlainan parti mendoakan kecelakaan untuknya, dia dijemput oleh Allah SWT masuk ke dalam Kaabah.

    PALING UTAMA

    Seumur hidupnya, dia tiada video seks dan tidak pernah menyokong usaha menyelamatkan negara Israel.


    ..................


    Kepada sapa yang start post benda ni... Tak kisah la kau nak sanjung dia menggila-gila...tapi ayat kau tak betul. "Insan ini bukan ulamak, namun dia tetap menunaikan solat iaitu kewajiban seorang muslim."

    Apa kejadahnya benda tu? Takkan la aku kena jadi ulamak baru aku tau aku ada kewajiban sebagai seorang Muslim? Adakah solat hanya dikhaskan untuk ulamak? Untuk kita orang2 biasa ni ilmu dia..tak wajib?

    Nak kipas, nak nyatakan rasa kagum, tak payah la sampai benda yang tak sepatutnya jadi isu dijadikan isu.

    Atau mungkin...mungkin la......pada penyokong UMNO...pemimpin diorang solat adalah satu benda yang sangat dikagumi dan perlu dijadikan satu bentuk memori yang indah?

    Ni kalau esok Najib solat Jumaat, takde yang nak buat karnival ke?

    ReplyDelete
  19. Melayu kampong

    Ape hukum mencuri wang kerajaa?..ape hukum orang berdubahat pertahankan pencuri?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis tu kenape ko sokong najib yg merompak/ mencuri?...pernahke ko ingatkan najib?

      Delete
    2. Bila dia rompak? Bila dia curi?
      Ko Kejer polis ke Bapuk Bodo Tomato?

      Delete
    3. Ko bodoo ...mana tahu...duduk dlm gua temporong?..

      Delete
    4. Surah Al-Hujurat, ayat 12:

      يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ ٱجۡتَنِبُواْ كَثِيرً۬ا مِّنَ ٱلظَّنِّ إِنَّ بَعۡضَ ٱلظَّنِّ إِثۡمٌ۬‌ۖ وَلَا تَجَسَّسُواْ وَلَا يَغۡتَب بَّعۡضُكُم بَعۡضًا‌ۚ أَيُحِبُّ أَحَدُڪُمۡ أَن يَأۡڪُلَ لَحۡمَ أَخِيهِ مَيۡتً۬ا فَكَرِهۡتُمُوهُ‌ۚ وَٱتَّقُواْ ٱللَّهَ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ تَوَّابٌ۬ رَّحِيمٌ۬ (١٢) 

      Wahai orang-orang yang beriman! Jauhilah kebanyakan dari sangkaan (supaya kamu tidak menyangka sangkaan yang dilarang) kerana sesungguhnya sebahagian dari sangkaan itu adalah dosa dan janganlah kamu mengintip atau mencari-cari kesalahan dan keaiban orang dan janganlah setengah kamu mengumpat setengahnya yang lain. Adakah seseorang dari kamu suka memakan daging saudaranya yang telah mati? (Jika demikian keadaan mengumpat) maka sudah tentu kamu jijik kepadanya. (Oleh itu, patuhilah larangan-larangan yang tersebut) dan bertakwalah kamu kepada Allah; sesungguhnya Allah Penerima taubat, lagi Maha mengasihani. (12) 

      Delete
    5. Bukan sangka lagi...src sprm dah siasat...ade bukti dibawak ke mahkamah...

      1 mdb fbi dah siasat ......siasatan fbi dapati najib terima 2.6 billion wang pelaboran 1 mdb diluar negara yg dilencongkan...najib berani cabar bukti fbi?...nak saman wsj pon najib takut....nak bantaj DoJ pon najib tak berani...sebahagian bukti dah serahkan kpd malaysia...sprm sedang siasat di luar negara...selesai siasat akan di bawak ke mahkamah...

      Delete
    6. Najib memalukan umat islam...lobai pas pon bersekongkol dgn najib...baham duit haram najib..

      Delete