Google+ Followers

Wednesday, July 11, 2018

MINORITI MENGUASAI MAJORITI

Tun telah mencipta beberapa sejarah,  antaranya bukan sahaja PM kali kedua,  PM tertua di dunia tetapi juga membuktikan minoriti menguasai majoriti. Kerusi yang sedikit mengetuai kerusi yang banyak.

Semuanya kerana ikhlas,  otak yang tajam,  berakhlak,  amanah dan mampu - insyaAllah.

Ketakutan DAP menguasai negara dengan kerusi banyak nyata meleset,  hari ini DAP seperti anjing garang yang sudah kena ikat dan masuk sangkar,  cuma kelebihannya mereka dapat juga daging,  bukan semuanya tulang seperti sebelum.

Anwar,  Zahid dan Hadi walaupun hebat dari segi nama dan jumlah kerusi tetapi jangan overdo,  kena banyak belajar dengan jati diri dan bina watak seperti Mat Sabu.  Ikhlas dan redha.
Najib - manusia yang lalai.

Tidak siapa dapat menghalang atas apa yang Allah akan kurniakan atau tarik. Perancangan Allah lebih baik.






29 comments:

  1. Sekarang tidak kedengaran lagi suara bodoo yg menyatakan DAP ketua PH...DAP abang besar PH...sampai bila nak temberang dan putarbelit?..

    ReplyDelete
  2. Mentang2 lah depa jadi supplier babi, ko puji melangit... Ko beli kira kilo ke atau kira ekor, Bapuk Tomato Bodo?
    Ki kik kik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilkionaire Jho lo kan supply babi soecial free kpd ko... Takkan nak nak jeles lagi ngook....hehehehe..

      Delete
    2. Babi haram dimakan.
      Ianya menjadi keji.
      Mencuri haram.
      Tapi kalau mencuri atas nama abata dia jadi harum.
      Kah kah kah kah...

      Jijik kalau nk mkn babi tapi xjijik mkn duit curik.
      Logik sampah si pencacau najis.
      Kah kah kah kah

      Anonymous, phoenix bangkit dan cencalok org yg sama pakai 3 akaun.
      Xde rasa malu ke?
      Kah kah kah kah

      Delete
  3. Kejora Bapuk Bodo Wednesday, July 11, 2018 5:56:00 PM

    Pemakan babi cedik..pemakan lembu plak jadi bodooo..

    __________________________________
    ASTAGHFIRULLAAHH...SYIAH LGBT

    ReplyDelete
    Replies
    1. "KUALA LUMPUR: The Cabinet has given the go-ahead for the continuation of the 37-km long light rail transit  (LRT) 3 project  but the final cost  has been reduced by 47% to RM16.63bil."

      The Star.
      -----------
      ASTAGHFIRULLAAHH....Najib & Macai harami....

      Macam mana zaman najib boleh mencapai 30 billion projek lrt ni?

      Siapa yg ambil 15 billion duit rakyat?

      Delete
    2. "KUALA LUMPUR: The Cabinet has given the go-ahead for the continuation of the 37-km long light rail transit  (LRT) 3 project  but the final cost  has been reduced by 47% to RM16.63bil."

      The Star.
      -----------
      ASTAGHFIRULLAAHH....Najib & Macai harami....

      Macam mana zaman najib boleh mencapai 30 billion projek lrt ni?

      Siapa yg ambil 15 billion duit rakyat?

      Delete
    3. Jho lo dah bagi babi free pon masih nak songlap puak2 prompak nimm

      Delete
    4. Heran betul mcm mana puak yg mengaku islam baca quran boleh sokong prompak....pakai ajaran sesat ni...

      ASTAGHFIRULLAAHH....puak ajaran sesat kuat putarbelit..

      Delete
  4. Bapok ekau ni gilo atau gilo atau tak ada perkaraan nak menggambarkan kebanganggan ekau ni.

    menoriti menguasai mejoriti apa kau gebang ni NJ ila tun cakap lain DAP UMUM lain pastu tun diam cam lembu kena sula tu apa

    Apa aja tindak tanduk Guang eng serta menteri dan timbalan lain TUN sikit tak berkutik.

    Aku akui lah PBBM menguasai portfolio penting tapi tu semua sebab DAP banggang belum tau selok belok jadi kerajaa. Maklumlah menang terkezut... Cuba kita tengok empat lima bulan lagi berani ke TUN nak angkat muka kalau DAP ugut nak selak kes. Lama TUN banyak kes TUn bak kata ezam 7 kotak bukti ler.....

    Patutlah nama pun bapuk bodo bertingkat upanya bodoh kau.

    Apa bukti TUN menguasai kerajaa. Sekarang bagi satu bukti. Baru suara pasal zakir naik dah kena souns ngan ramasamy terus diam. Tak berkutik TUN tak ada jawapan

    Itu kau kata berkuasa lagend, sejarah puiiiii khak tuiii. Itu bukan berkuasa tapi tapi beryunjuk maksudnya ikut telunjuk DAP bijak... Kang kata bodo betul2 bodoh

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Apa bukti TUN menguasai kerajaa"

      Tun jadi PM?

      Delete
    2. "Cuba kita tengok empat lima bulan lagi berani ke TUN nak angkat muka kalau DAP ugut nak selak kes"

      Buat masa ni DAP sedang selak celah kepit bijan dan kain si semah.

      Delete
    3. "Baru suara pasal zakir naik dah kena souns ngan ramasamy terus diam."

      Tapi zakir naik ucap tima kacih kat Tun? 

      Delete
    4. Alamak cincaluk busuk...bagi satu bukti DAP kuasai kerajaan malaysia..

      Delete
    5. Cincaluk dah jadi gilo...puak ajaran sesat...

      Delete
  5. "KUALA LUMPUR: The Cabinet has given the go-ahead for the continuation of the 37-km long light rail transit  (LRT) 3 project  but the final cost  has been reduced by 47% to RM16.63bil."

    The Star.
    -----------
    ASTAGHFIRULLAAHH....Najib & Macai harami....

    Najib main billion, puluh, ratus juta takder dlm kamus kepala bapak ko!

    Belum lagi projek ecrl dan hsr....

    Macai harami, balasan dari Allah tetap dan pasti macai oiiii!!!!

    ReplyDelete
  6. Malaysian Anti-Corruption Agency Commission’s (MACC) Investigation Department director, Datuk Simi Abdul Ghani, when contacted confirmed the arrest of the 44-year-old man on Monday.

    “He was detained after being called to MACC headquarters to have his statement recorded on the embezzlement of funds from a company that was awarded tender to install the solar panels in schools in Sarawak,” he said.
    -----------
    ASTAGHFIRULLAAHH....Najib & Macai harami....

    Projek untuk anak2 sekolah pun klepet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ASTAGHFIRULLAAHH

      Puak ajaran sesat kata tu fitnah...songlap dan rompak halal...kalo haram sape berani sokong...betul tak cincaluk busuk dan cai bodoo?....kah...kah...kah..

      Delete
  7. Tepat sekali seperti kata bro KD Tun sedang menguasai.

    Cuma saya tidak melihatnya sebagai minoriti menguasai majoriti melainkan ia adalah bukti bahawa Tun M adalah ketua kepada kumpulan dari sebuah negeri Muslimin di sebelah Timur yang sentiasa menang di dalam apa-apa pertempuran dan peperangan yang mereka sertai.

    Itu bermakna Tun M adalah satu-satunya individu yang menepati ciri-ciri pembawa panji hitam di akhir zaman.

    Sekiranya kita mencari pasukan ini melalui sesuatu kumpulan maka kita tidak akan menemuinya kerana tidak ada mana-mana kumpulan pun yang menyertai banyak peperangan dan pertempuran dan kumpulan ini menang kesemuanya. UmNo pun akhirnya tewas di tahun 2018.

    Sebaliknya sekiranya kita mencari individu yang pernah mengetuai banyak pertempuran dan pasukan yang ia ketuai sentiasa sahaja menang, nescaya kita akan menemui hakikat bahawa pasukan itu tidak wujud sebagai satu kumpulan sebaliknya pasukan itu adalah disabitkan kepada ketuanya. Tidak lain, ia adalah pasukan Tun M.

    Semasa Tun M bersama BN termasuklah di dalam PRU 13, BN telah sentiasa menang. Sebaliknya hanya sekali sahaja Tun M ketuai PH yang menentang BN, PH telah memperolehi kemenangan.

    Tidak kisahlah siapa dan kumpulan mana yang menjadi askar Tun M semasa memperolehi kemenangan itu. Yang pentingnya ialah pasukan Tun M sentiasa muncul sebagai pemenang.

    Dengan izin Allah, Tun M akan melihat sendiri bagaimana UmNo dan PAS benar-benar dilupuskan dan zaman fitnah ini ditinggalkan.

    Pada tahun 2018 kita telah pun berada di tahun ke-100 semenjak kemangkatan Sultan Abdul Hamid Uthmani, mujadid agama ini yang terakhir. Pada Februari 2019 tempohnya akan menjadi 101 tahun. Maka mujadid terakhir perlu muncul sebelum Februari 2019 sesuai dengan khabar Nabi saw bahawa Allah akan mengirimkan seorang mujadid dalam tempoh setiap 100 tahun.

    Di tahun ke-100 ini tidak ada orang lain di negeri-negeri kaum Muslimin di Timur ini yang memperolehi kejayaan lebih gemilang daripada Tun M. Tun M dianggap sebagai 'penyelamat negara', bukan saja oleh kaum Melayu bahkan juga oleh kaum bukan Melayu di negara ini. Bahkan gelaran 'penyelamat Malaysia' ini diterima dan diakui sendiri oleh seluruh dunia, baik dunia Muslimin mahupun bukan Muslimin.

    Di dalam masa yang sama tidak ada sesiapa pun yang menerima caci maki lebih dahsyat daripada apa yang dilemparkan kepada Tun oleh penentang-penentangnya. Mahataik, Mahakutty, Kepala Bapak Kau, Kerala dan 1001 lagi penghinaan yang langsung tidak melemahkan semangatnya. Sebaliknya ia terus melakar kemenangan demi kemenangan di dalam apa sahaja keputusan yang ia buat. Tun menepati ciri kaum yang didatangkan iaitu 'mereka berjuang pada jalan Allah dan tidak takutkan cercaan orang-orang yang mencerca'.

    Tak lama mana lagi untuk melihat kebenaran bahawa Tun M adalah sebenar-benarnya 'orang itu' in shaa Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dan tak lama mana lagi Ost John, kita akan dapat lihat Bg Non pujaan akan lebih hebat dari Tun M. Sabar je ler dulu Ost John.

      Delete
  8. Nasib baiklah BN tumbang pru14... Kalo najib menang bertambah besar rompakan dan songlap...rakyat tanggung hutang...

    Jho lo hari2 raya sakan ...jho lo supply babi free puak2 ajaran sesat kelu dan bisu...malah pertahankan prompak gila2...BN kalah pon Jho lo masih boleh pegi hongkong macau cina....cai ajaran sesat masih pertahan prompak....

    ASTAGHFIRULLAAHH...puak ajaran sesat..

    ReplyDelete
  9. Kuasa PM yang tidak dibeli dan dikekalkan dengan wang ringgit atau secara korup adalah kuasa yang diberkati, tulin dan sangat dihormati kawan dan lawan.

    Jika kelak turun pun, masih terasa kehilangan dan kekosongan.

    Kuasa yang palsu, sementara disanjung, bila turun, akaun kena beku, jadi pengemis, gadai maruah tunjuk muka kesian.

    Manusia itu menzalimi dirinya sendiri - benarlah kata Al Quran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM mana buat muka kecian?...PM mana akaun kena beku?...PM mana kena rampas wang dan barang2 berharga di kediaman?...mungkin PM negeri Andastan kot...

      Anak PM mana dgn amoi Taiwan kencing penderma umno?...

      ASTAGHFIRULLAAHH....puak ajaran sesat...

      Delete
  10. Tun madey berani buat peraturan semua menteri termasuk PM wajib istihar harta...dulu kabinet Najib takut istihar harta..ku nan kata bahaya keselamatan menteri...mana tak bahaya banyak sangat harta yg di rompak....dlm rumah najib ada cash 116 juta....barang2 kemas dan hand bag mahal semua bernilai 1.1 billion...kalo prompak professional tahu memang tak selamat najib dan keluarga..

    ASTAGHFIRULLAAHH..
    Puak ajaran sesaat..

    ReplyDelete
  11. Video AG cakap Melayu tarik perhatian

    12 Jul 2018, 5:11 petang (Dikemaskini 12 Jul 2018, 5:31 petang)

    A A
    Sejak pelantikan Tommy Thomas sebagai Peguam Negara bulan lalu, beliau sering menerima kritikan kerana didakwa tidak fasih berbahasa Melayu.

    Ketika bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak di hadapkan ke mahkamah minggu lalu, penyokongnya menganggu sidang akhbar Tommy dengan menjeritkan "Melayu, Melayu" berulang-ulang kali.

    Kemudian, mereka berkata Thomas selaku Peguam Negara perlu bercakap dalam bahasa Melayu.

    Bagaimanapun, kelihatan tiada rekod beliau bercakap dalam bahasa Melayu di depan umum sehinggalah hari ini.

    Pengguna Facebook Shamsul Sulaiman membuat hantaran video Thomas membacakan ucapan pada majlis Persatuan Pegawai-Pegawai Perkhidmatan Kehakiman dan Perundangan (JALSOA) di Pejabat Peguam Negara di Putrajaya hari ini.

    ReplyDelete
  12. Anwar turned down Dr M's offer to become senator'

    Prime Minister Dr Mahathir Mohamad had offered Datuk Seri Anwar Ibrahim a senatorship on May 13, three days before the latter received full pardon and release over his sodomy conviction. The senatorship would have paved the way for Anwar to join the Pakatan Harapan (PH) administration. Pic by NSTP/ASYRAF HAMZAH

    By NST - July 12, 2018 @ 1:52pm
    KUALA LUMPUR: Prime Minister Dr Mahathir Mohamad had offered Datuk Seri Anwar Ibrahim a senatorship on May 13, three days before the latter received full pardon and release over his sodomy conviction. The senatorship would have paved the way for Anwar to join the Pakatan Harapan (PH) administration.


    Parti Keadilan Rakyat (PKR) secretary-general Saifuddin Nasution revealed that Dr Mahathir had made the offer when he visited Anwar at the hospital.

    "In a polite manner, Anwar said since Wan Azizah (Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail) is the deputy prime minister, it's better for him not to be part of the administration," Saifuddin said in a Malaysiakini interview.

    Saifuddin, who is also the domestic trade and consumerism minister, said this meant that Dr Mahathir had wanted to include Anwar in the administration but he (Anwar) thanked the prime minister and said to him, “the stage is yours, you should be the one who runs the show."

    This, according to Saifuddin, also reflected Anwar’s full confidence and support for Dr Mahathir.

    Saifuddin said Anwar had stressed that he would return to politics as a Dewan Rakyat member but was reluctant to do it via a by-election at the Pandan seat won by his wife, Dr Wan Azizah.

    Anwar became a free May on May 16 this year after serving 39 months in jail over a sodomy conviction.

    While he had said that he would not seek an immediate return to politics, the PKR de facto leader was also reported as saying that he would be back in Parliament within months and might speed up the process.

    Saifuddin said PKR has not set a timeline for Anwar’s return to politics, and there was no need to do so. "He had been with the government since the 1980s, he has vast experience.

    “As much as we did not set a timeline for Dr Mahathir (to step down as the prime minister), we did not set a timeline for Anwar. He can determine himself, whether he wants to have it via a by-election or otherwise, he will decide himself," he said.

    Saifuddin also denied allegations that PKR's internal factions and lobbyists were among the causes for the almost 10-week delay in Dr Mahathir's finalised 25-members cabinet to be all sworn in, after Harapan won the May 9 general election

    ReplyDelete
  13. Tawaran RM100k untuk bawa balik Jho Low masih terbuka

    12 Jul 2018, 4:10 petang (Dikemaskini 12 Jul 2018, 4:17 petang)

    A A
    Anggota parlimen Kepong Lim Lip Eng mengingatkan tawaran RM100,000 bagi sesiapa yang dapat membawa balik hartawan buruan Jho Low ke Malaysia masih terbuka.

    “Tawaran ini masih terbuka, dan penaja amat gembira untuk memberi habuan kepada pihak yang dapat membawa balik Jho Low bagi berdepan pengadilan terhadapnya,” kata Lim dalam kenyataan hari ini.

    Lim bulan lalu berkata seorang penaja yang enggan mendedahkan identitinya bersedia membayar habuan itu bagi berdepan sistem keadilan negara ini, susulan dakwaan penglibatannya dalam skandal 1MDB.

    Lokasi hartawan Pulau Pinang itu setakat ini masih belum jelas. Beliau sebelum ini dilaporkan berada di Macau sebelum bergerak ke China semalam.

    Seorang pegawai kerajaan negeri China hari ini bagaimanapun menyangkal laporan itu.

    Low adalah individu penting dalam siasatan skandal 1MDB.

    Dia didakwa menggunakan wang 1MDB antara lain untuk membeli kapal layar mewah bernilai kira-kira RM1 bilion, barangan kemas untuk model Australia Miranda Kerr dan rantai dengan berlian merah jambu bernilai AS$27.3 juta kepada isteri Malaysian Official 1 (MO1).

    ReplyDelete