Google+ Followers

Monday, July 2, 2018

NIK ABDUH TENTU NANGIS..

MEREKA DIBUANG, TAPI TERBILANG.

Cnp

Seramai 5 Menteri dan 6 Timbalan Menteri Kabinet kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang mengangkat sumpah jawatan pagi tadi adalah mantan Ahli Jawatankuasa PAS Pusat sesi 2013-2015.

Berikut adalah Senarai Menteri:

1. Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu

2. Menteri Pertanian, Salahuddin Ayub

3. Menteri Kesihatan, Dr Dzulkefly Ahmad

4. Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Agama), Datuk Dr. Mujahid Yusof Rawa

5. Menteri Wilayah, Khalid Abd. Samad

Senarai Timbalan Menteri:

1. Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Amiruddin Hamzah

2. Timbalan Menteri Sumber Manusia, Datuk Mahfuz Omar

3. Timbalan Menteri Kerja Raya, Mohd. Anuar Mohd. Tahir

4. Timbalan Menteri Pembangunan Usahawan, Dr. Mohd. Hatta Md. Ramli

5. Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Undang-Undang), Mohamed Hanipa Maidin

6. Timbalan Menteri Pengangkutan, Datuk Kamarudin Jaffar

Diperingkat Negeri 1 Ketua Menteri, 2 Speaker dan 5 Exco dari Seluruh Malaysia adalah dari Mantan ahli Jawatankuasa PAS Pusat sessi 2013-2015.

1. Ketua Menteri Melaka, Adly Zahari

2. Speaker Negeri Sembilan, Zulkefly Mohamad Omar

3. Speaker Negeri Johor, Suhaizan Kaiat

4. Exco Negeri Perak, Asmuni Alwi

5. Exco Negeri Perak, Mohammad Nizar Jamaluddin

6. Exco Negeri Selangor, Dr Siti Mariah Mahmud

7. Exco Negeri Sembilan, Mohamad Taufek Abd. Ghani

8. Exco Negeri Johor, Aminolhuda Hassan

Tahniah Semua,
Selamat menunaikan Amanah besar ini.
Sirru ala barakatillah.



# Perkembangan umno
Kepanasan bila mas emierati keluar umno,  kata mereka jangan beri alasan bodoh.
Bagi mas,  dia telah meninggalkan mereka yg bodoh,  80% muka lama, apa alasan logik umno akan berubah???

31 comments:

  1. Merekka2 yg diberi jawatan dlm Kerajaan PH dari Amanah seharusnye berterima kasih kpd hadi dan Pas yg buang mereka dari barisan kepimpinan Pas di muktamar 2015...

    ReplyDelete
  2. Nik Abduh dah tak berani kokok lagi sejak peguam hadi dilondon telah sahkan ketulinan suara nik abduh dlm rakaman odio yg mengaku terima wang umno...anehnye umno musuh pas tapi umno sanggup bagi dan pas sanggup terima...lobai tak kisah asal wang boleh terima...

    Najib tentu menyesal bagi jutaan tapi pas tak boleh diharap untuk menangkan najib dan umno..

    ReplyDelete
  3. Jika Pas bersama parti nyamuk sampai kiamat pas hanye perintah negeri...pas susah untuk bersama parti lain kerana pas nak jadi ketua kerana pas ingat dia terlalu kuat...

    ReplyDelete
  4. Bukan terbilang, tapi bernasib baik atas kemenangan PH yg menipu pengundi dlm manifesto palsu mereka.
    KERAjaan haram, kata Mufti Perlis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha..ko guna nama mufti perlis?...kerajaan prompak tak haram kan?...kepala bapak ko...

      Delete
  5. Kesian Kejora anak bapuk ni...asyik dia je yg meroyan....kihkihkih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab ko bodoo..penyokong kepala jemaah prompak...hihihihi..

      Delete
    2. Kecian anom takut nak letak nama tapi nak tunjuk lagak berani kunun2 nye...hihihihi..

      Delete
    3. Betul tu, tinggal Kera Bapuk Bodo sekor ni saja yg meroyan meraban di sini. Macai2 yg lain ramai yg terkedu tertelan banyak air kencing PH.

      Delete
    4. Yg tertelan air kencing dengan taiknya sekali kau.. Kita org relaks aje pekena fresh orange sambil tengok bola kat kedai mamak.

      PH menang, rakyat semua senang. Bila BN kalah, macai semua lelah.

      Muahahahaha!!!!!!!!!!!!

      Delete
    5. Udah2 le tu berpolitik 24 jam.. dah jadi kerajaan dah pun... hindari bermindakan pembangkang... kini masa curahkan kudrat utk bina negara. Terpekik terlolong dalam ni tak langsung membantu kerajaan utk bina negara.

      Delete
    6. Ko dulu bukan bina negara tapi sokong pemusnah negara...sampai sekarang masih nak musnah negara...

      Delete
    7. Kepala bana kau lah pencacai angkat taik najib.

      PH dah menang. Sebab tu aku malas nak komen.

      Dulu aku salah seorang yg dok hentam pengkhianat sial macam kau yg dok sokong najib. Sekarang najib dah kena tangkap...kau pegi lah jadi saksi dia. Bukan ke selama ni kau dan bangang2 lain dok cakap najib suci murni? So pegi la tolong dia..dan jangaaan lupaaa...pegi pujuk kak ros yang dia tinggalkan tuuuuuu

      Kah kah kah

      Delete
  6. HARAM TIPU PENGUNDI - MUFTI PERLIS

    KUALA LUMPUR 4 Jun - Setiap satu perkara yang dijanjikan dalam manifesto parti politik wajib ditunaikan kerana kegagalan dalam melaksanakannya disifatkan sebagai satu penipuan.

    Mufti Perlis, Prof. Madya Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin berkata, tindakan menyenaraikan pelbagai janji manis dan popular bagi meraih undi sedangkan sedar mereka tidak mampu melakukannya menyebabkan perbuatan tersebut haram.

    “Penipuan sering berlaku dalam musim pilihan raya. Antaranya mempamerkan manifesto bohong yang pihak meletakkan itu sendiri mengetahui bahawa mereka tidak mampu melaksanakannya.

    “Demikian memberikan maklumat palsu mengenai calon yang disokong ataupun yang ditentang. Dengan maklumat yang palsu itu maka pengundi akan tertipu dan membuat keputusan yang salah,” katanya menerusi akaun Facebooknya.

    Mohd. Asri turut menguatkan hujah tersebut dengan dua hadis Nabi Muhammad.

    “Sesiapa yang memperdaya kami (kaum Muslimin) maka dia bukan dalam kalangan kami. Tipu daya dan tipu helah itu dalam neraka.

    “Sesiapa yang memberikan pendapat untuk saudaranya dalam sesuatu perkara sedangkan dia tahu bahawa kebaikan itu pada perkara yang lain (pendapat lain) maka dia telah mengkhianatinya,” kongsi beliau kepada pengikutnya di media sosial.

    Hadis tersebut dipetik daripada Riwayat al-Tabarani dan Ibn Hibban serta Riwayat Abu Daud. - UTUSAN ONLINE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ini pula petikan pendapat Dr Maza dari BH pada 18.5.18, selepas tumbangnya BN:
      cnews@nstp.com.my

      KANGAR: Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin mendakwa pentadbiran kerajaan sebelum ini menyalahgunakan slogan Islam dalam sistem pentabiran mereka.

      Beliau berkata, perkataan atau slogan bercirikan Islam disalahgunakan oleh banyak pihak dalam kerajaan terdahulu bagi melindungi dan mengaburi mata rakyat akan salah tadbir serta penyelewengan kuasa dan harta.

      "Umat Islam ramai yang terperangkap menerima ataupun tidak menganggap besar korupsi dan salah tadbir urus kerana mereka dikelirukan oleh kosmetik (tujuan mengaburi rakyat) yang berjenama Islam. Hal ini perlu dibaiki oleh kita semua.

      Ok bro, harap kau hadamkan tu.

      Delete
  7. Mereka tu jadi menteri & timb menteri bukan kerana terbilang tapi kerana manifesto temberang...jadi menteri KERAjaan haram yg menang cara menipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pH dah tipu ko?...tapi ko tak pangkah PH pon...

      Delete
    2. Terimalah kenyataan yg umno dah nak bungkus. Lepas tu macai mkn nasi bungkus. Kahkahkah

      Delete
  8. Yang Kluangdiamond kena faham, PAS bukan hanya parti politik, tapi PAS juga Gerakan Dakwah yang melihat sesuatu dari sudut dakwah dan perjuangan Islam. Jika sekadar parti politik nak menang pilihanraya, macam PAN lah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Patut lobai pas hantam wang najib berjuta2... Untuk dakwah rupanye...baru guwa tau...dakwah apebenda?..

      Delete
  9. Kasihan penjawat awam kakitangan KERAjaan...ingatkan bila dapat kerajaan baru, gaji akan naik berlipat ganda...CUEPECS pula nak suruh potong gaji masuk ke tin milo air kencing PH. Itulah yg dikatakan peribahasa, 'dengar guruh di langit, air dlm tempayan dicurahkan...'.
    Salah seekornya ialah si Kera Bapuk Bodo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan ke presiden CUEPACS tu penjilat kuat KERAjaan yg baru tersungkur? Salah seekor kera yg jatuh sekali dan terkena tahi kat hidung adalah anon 9:31.

      Kehkehkehkekeh

      Delete
    2. Azih muda dulu jilat najib...sekarang kena ikut tuan yg baru lah plak..gaji kakitangan awam setiap tahun dah ada kenaikan dari dulu lagi.....

      Umno dah kena cari tin milo untuk kutip derma....cian akibat percaya kpd ketua jemaah prompak..

      Delete
  10. Mana John Doe?
    Asyik komen dari kera bapok bodoo ni je?
    Kera bapuk bodoo ni mmg dah tak ada kerja lain agaknya.
    PH menang Kera Bapuk bodoo ni dpt jd security guard blog KD.

    Aku dengki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko otak dah kosong sejak umno tumbang rambah plak akaun umno kena sita...cian ko...

      Delete
  11. Kekayaan ahli jemaah perompak 1 mdb yg diketuai najib...

    Swiss Swoop On Khadem's Cars - Total Value RM200 million!
    2 July 2018 3

    Two years after Sarawak Report first identified the existence of a stunning collection of super sports vehicles belonging to the now jailed Abu Dhabi fund manager Khadem Al Qubaisi (KAQ) the Swiss authorities have now issued seizure notices for a dozen of the Swiss registered cars, according to the Swiss paper Le Temps.

    Le Temps quotes officials who surmise that there are a total of 50 such cars still registered to KAQ amounting to a calculated total value of CHF50 million (RM200 million) and the rest are understood to be located elsewhere in Europe.

    The Huyara, which KAQ personally launched in 2012

    As revealed by SR, the valuable bespoke vehicles, which were usually embossed and upholstered with the signature KAQ emblem throughout, were stored in lock-ups across Switzerland or parked at his various properties in Paris and the South of France.

    Whilst he was still enjoying his freedom as the ‘King of the Riviera’, the former chief executive of IPIC and chairman of its subsidiary investment arm Aabar Investments PJS would often be spotted cruising around San Tropez or in Geneva in one or other of his eye-catching super-vehicles, including ‘his and hers’ matching blue and pink Bughatti Veyrons, a Huyara, McLaren PI and bespoke Ferraris.

    Ultimate playboy sports cars owned by KAQ

    However, the spree came to a dramatic halt within days of Sarawak Report’s first article revealing the apparent double life of the business executive, who had apparently developed an insatiable taste for fast cars and the fast life, after acquiring hundreds of millions of dollars in backhanders as a key collaborator of Jho Low in a series of billion dollar heists from 1MDB.

    Signing a ‘Strategic Partnership’ with 1MDB and Najib in 2013, after which hundreds of millions hit is Luxemburg account

    The news of the swoop was reported yesterday in the Swiss paper Le Temps, which has followed the 1MDB affair since its inception. There will now be intensive scrutiny into the origins of the cash behind the purchases as Malaysia seeks to retrieve as much as possible of the money missing from 1MDB.

    Off duty – the other side to the fund manager, as revealed by Sarawak Report

    Sarawak Report has detailed how in the course of 2012-13, following Aabar/IPIC’s collaboration in the raising of $6.5 billion through 1MDB bonds issued through Goldman Sachs, over $500 million flowed into KAQ’s Edmond de Rothschild’s Luxembourg bank account, held in the name of the off-shore registered Vasco Trust.

    That money then flowed into numerous business ventures and assets owned by the rogue fund manager.

    According to Le Temps, the “mind-blowing collection” of vehicles impounded include a Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each.

    See the google auto-translation of the article:

    A mind-blowing collection of Geneva cars seized in the 1MDB affair

    Super-luxury cars owned by Emirati financier Khadem al-Qubaisi were sequestered by the Federal Public Ministry. Their total value would be around 50 million francs
    A collection of “super-cars” registered in Geneva and owned by one of the main suspects of the financial scandal 1MDB was seized by the Public Ministry of the Confederation (MPC), learned Le Temps sources close to the file.

    These rare models of sports cars, including Pagani and Bugatti worth up to 2.5 million francs each, belong to Khadem al-Qubaisi, former president of the Swiss bank Falcon and director of the Emirati sovereign wealth fund IPIC. This flamboyant financier has received more than $ 472 million from the looting of the Malaysian sovereign fund 1MDB, according to a civil complaint from the US Department of Justice. He was indicted in the 1MDB Swiss investigation.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Qaddam Swiss
      200 juta,Ferrari, Pagani dll.
      Qaddam Timur
      90 juta, Kiuseben, Mini
      dll.
      Halaluuun Toyobuuun Toiyaa

      Delete
    2. Arab sepat yg derma kpd najib paling kaya..ada kapalterbang kapal mewah penthouse sedekah kpd model dan pelakon...melayu bayar gst kpd najib...bodoo cai..

      Delete
  12. Hari ni wak Zahid midi sambong jawab soklan SPRM lagi untuk kes yayasan akal budi...berapa jam plak hari ni....semlm 8 jam kerana sprm hanye berpandukan laporan media...zahid tak mao jelaskan arab mana yg dia jumpa semasa pc...

    Agak2 belanja apa 800 ribu guna kad kedit peribadi laki bini dari tahun 2014 hingga 2016?...

    Kalo belanja untuk yayasan kenape pakai kad kedit peribadi?...

    Kalo belanja untuk politik dan peribadi kenapa caj kepada akaun yayasan walopun milik sendiri kerana ini bukan duit bapak dia..

    ReplyDelete
  13. KBB sorang dah cukup nak ajor abc Kat macai macai umno dungu.

    ReplyDelete