Google+ Followers

Thursday, July 5, 2018

PANDANGAN TiPU

TiPU @ Timbalan Presiden UMNO, masih fikir Melayu boleh diperbodohkan lagi untuk menyokong umno bagi membuncitkan perut pemimpin mereka dengan berselindung pada retorik kata kata PERJUANGAN.


Tunjukan aku seorang Ketua Bahagian yang papa kedana atau jatuh miskin sejak pegang Ketua Bahagian atau sebagai wakil rakyat umno kerana hilang wang ringgit dan harta benda dalam perjuangan mereka. 





10 comments:

  1. Kerana UMNO banyak Melayu yg kaya/senang, jadi doktor, engineer, profesional,,dll., baguih lah tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya bilo dapek tak samo meraso. Yg pueh meraso, yg kek atas sampai bosar poghut sekor2. Apak poghut bosar, omak poghut bosar, anak2 pun bosar. Oghang yg tak ado kono mengono cumo tengok. Dimintak tulung sikit, dihambat keluar rumah. Air kupi pun tak meraso. Yang bonar eh, dibonamkan ajo.

      Delete
  2. Pada awal perjuangan, umno mensejahterakan melayu.
    Di penghujung, umno merompak semula rakyat untuk mensejahterakan mereka dan kroni.

    Sekarang cuba balik semula kepada perjuangan asal, agak sukar untuk menerima semula kerana masih ujud 80% kroni lanun.

    ReplyDelete
  3. Umno milik Melayu. Di ketuai orang Melayu. Umno X ada masaalah yg masaalah Pemimpin melayu yg menghancurkan parti Melayu.Kenapa semasa kapal Melayu bocor teruk tak berani beritahu nahoda kapal Melayu bocor takut kena humban dari kapal MELAYU.?Itu lah melayu bijak berpolitaik non stop sehingga pulau memulau.Sejarah X pernah buat pegajaran.

    ReplyDelete
  4. Kita buang penyamun dalam umno , sekarang umno dah mula nampak kelemahan ria adalah berpunca dari penyamun,,
    Suka atau tidak ada banyak kebenaran dari apa yg Mat Hassan kata kan itu,,
    Ingat jika org Melayu tidak berhati hati dan jika PH tidak menjaga kepantingan org melayu yg tertulis di dalam perlembagaan org melayu akan menhadapai keadaan yg amat sukar

    Kita tidak boleh nafikan yg org melayu masih lemah
    dan kerana kelemahan itu lah yg menyebab kan org Melayu di tipu oleh org Melayu yg berkuasa
    Dan di pijak oleh org Cina,,
    Bro KD mungkin Bro KD ada membaca komen komen sy yg terdahulu dan kebanyakannya menyebelahi PH
    Tapi sekarang seolah olah memihak kpd UMNO
    Mempertahan kan hak bangsa Melayu dan agama tidak bermakna menyokong UMNO
    Tetapi adainya ada dasar umno yg baik dan betul apa salahnya jika kita menyebelahi kebenaran
    Begitu juga sebaliknya
    Yg di kuatiri jika ada ramai dalam PH Melayu yg lebih cina dari cina
    Pendekkata lebih kurang sama mcm melayu umno

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keadaan negara sekrang teruk dan hampir lumpuh adalah kerana orang orang yang mempunyai pemikiram macam awak . Terma kasih kepada anda semua .

      Delete
  5. 10 tahun menilai najib sebelum kita membuat keputusan dan belum 100 hari anda mahu menilai Melayu di PH?

    Kalau anda sendiri tidak rasional, tidak adil pd diri sendiri.. Bagaimana mahu adil pada orang lain??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro KD ini bukan kerana penilaian Najib, biar kan Najib di serah pd pihak yg berkuasa agar mendapat pengadilan dari kerosakan yg sudah berlaku
      Sekarang ni jika kita biar keadaan sama seperti kita menilai Najib selama 9tahun sy fikir akibatnya akan lebih parah dari apa yg berlaku sekarang
      Dalam tempuh yg tidak sampai 100 hari di mana kita juga tidak mengharap kan manipesto PH boleh di realisasi kan jika kita berfikir secara rasional, kita juga faham tentang keadaan , kerosakan ,sistem dan kekangan masa
      Yg di kuatiri bukan manifesto tapi agenda yg tiada dalam menifesto kerana jika kita leka dan lemah masa 100 hari mungkin cukup org yg mempunyai agenda lebih dari 60tahun memenuhinya dan akibatnya terlalu
      Bahaya dalam mainkind of Melayu serta keturunan,,, tolong faham dan faham kan dengan iklas,,
      Penulis bukan lah seorg yg bergantung pd politik atau puak dalam kehidupan cuma penulis bukan org melayu yg tulen rasa amat simpati

      Delete
  6. Melayu umno otak kuno pelahap taek yg rugi. Semua bangsa di Malaysia beruntong setelah umno karam.
    Bertambah untong lagi apabila lah , apabila hijab terangkat nnt , dan nmpk lobai Pas tgh gunggung wang umno.

    ReplyDelete