Google+ Followers

Wednesday, July 11, 2018

PENDIRIAN PEMUDA UMNO KEDAH MEMPERJELASKAN WAJAH SEBENAR LOKMAN ADAM


PENDIRIAN PEMUDA UMNO KEDAH
umno bagai dilanggar garuda, pendirian yang berbeza sesama pemimpin dan "ubah" seperti yang diharap akar umbi tidak kesampaian,  80% masih muka lama muka "..mun" berkeliaran..
Sudahkah Majlis Tertinggi yang baru bersidang bagi menyelaraskan tindakan dan pendirian???

Larangan harus dikeluarkan kepada mana² pemimpin yang dilihat terlalu mendekati pemimpin yang sedang menghadapi kes mahkamah dan apa salahnya yang terlibat dengan kes mahkamah seperti jamal dan najib digantung sementara keahlian supaya suara serta tindakan mereka tidak mencerminkan umno.

Unless umno masih tidak kesah dengan persepsi umno dan koruup berpisah tiada?

Kj pun dah pesan pada pecacai,  mereka inilah yang turut mempercepatkan melingkupnya umno,  sedar dan insaflah,  jangan lagi jadi hantu,  kutu rayau dan pelacur di media sosial?
Setuju?



# Segala onar yang dilakukan oleh kerajaan umno masa lalu kini menjadi bencana kepada PH untuk selesaikan.





68 comments:

  1. Jago yo paryi ekau jangan ekau sebok ngan parti orang lain lak.

    Parti PH dah mcm paryi tupperware sesiapa yo boleh jadi mentori ada gak tak lama lagi askar Malaysia gi porang guna kuali sudip dan senduk dah aemua TUN potong banyak eh... Utang katonya

    Tapi joli buat rumah terbuka rayo ada lak duit ny eiii. No brain lah PH ni Agong pun pandai berjimat ni mentori mentero semua kaki joli.

    Mano tak nya eh..... Mak kiah bawang bapuk tua kepit habis ngan TUN dan mat sabun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincaluk busuk....pemuda umno kedah tak sokong speaker DUN kedah pon umno dah tak boleh perintah kedah lagi...majoriti rakyat kedah dah buat keputusan

      Cincaluk masih tak sedar diri kerana kuat sangat meroyan..

      Delete
    2. Dulu aku dah cakap johor dan kedah dah goyang2 ko dan cai2 bodoo gelakkan aku...sekarang ko dan cai2 bodoo yg dah jadi gila babi...kalah porang..nak tengok cai2 gila babi meroyan siang malam masuk blog Cucu Tahik Sekampait...tempat cai2: gila babi meroyan tak tentu hala....hihihihi

      Delete
    3. aku sikit tak goyang cai.... Kau tu bilo lai kera jaan PH nak tunaikan segala janji manis.. Ado jer yg khawin dua bulan dah dapat anak weiii . Jangan janji temberang yo...

      PH menang nasib itupun banyak bona buak pitnah tu yg sekarang PH yerkankang nak tinai janji yo betui tak.

      Mcm2 alasan hutang banyak yo.. TUN tak tau kira ko tu lah den dah koba jgn digunak program exal kan dah ada pengalaman kira salah tak belajo lek sekolah ko budak guang eng biol tu.

      Delete
  2. Eh .... Den lypo lak semua baru first time jadi mentori katakan adalah berapa kerat yg ado eiii pengalaman tapi paling winn.. 22 tahun jadi PM utang negori berapo pun tak pas2 lai...

    Nak kata cam mano eiiii semua bantai... Yo tak tau, tak ingat, tak diberitahu...

    Ini taraf PM lingkang bangla pun tau buat lajer sekarang ini 22 tahun PM semua dia tak tau.


    πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    Parti tupperware punya ahli pun pandai gak speking London ni pak mentori ayooo.... Buat malu Malaysia kena sound ngan Menteri pertahanan australia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikikiki..
      Sian concalok.
      Moroyan cai najis kleptokrat lahanat.
      Ekau dh nyanyi anak kocil main api jang?
      Jadikan zikir tiap pagi dan malam

      Delete
    2. CK ekau jangan dok temberang den lah ekau KD ekau jugak lah bapok bodoh.

      Takat pakai baju jantan siang malam tukar baju kebaya tak usah nak membongek den la....

      Tu lah blog kau ni dah jadi yarikan buat den sobab den dapat rasa dua alam kelainan dan kurang upayo yg ekau tunjukkan nyamar lai mayi nanti deret namo nak dotulia kek batu mesan ekau

      Baru nyeaal habis bagai namo ada kera beruk bapok eh.. . Suko hati ekau yg buruk nanti ekau gak. Aku masih tak apa2 duit aku berkepok lai tak terkesan takat RM4.01 berbanding US nak boli rumah dua biji lai pun masih mampu

      Doakan loan aku approve tuk rumah ke 2 den yo... Satu lai menunggu proses tukar namo jo kayo den taun ni maklumlah ramai yg sosak nak jual reta nak buat pusing modal... Ek bapuk kau tak nak join den kumpul reta ko mana tau aku boleh kalahkan boboi....

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Delete
    3. Loan rumah ke 2 ko xde kena mengena dgn negara, umno dan ABATA cai.
      Itu menunjukkan umno hanya disokong org yg ada kepentigan individu spt kleptokrat lahanat.
      Kah kah kah kah..

      Kalahkan boboi buat apa.
      Kalahkan najiblah harta berkoyan dimana2. Brg berharga yg dirampas dirumah je lebih 1 billion. fuh ABATAnya perjuangan si najis.
      Kah kah kah kah...

      Delete
  3. Jago yo kain ekau yang dah rabak. Kami lagi maklum ngan parti kami kalau tak tak adalah pungutan sampai RM2 Juta walhal nak guno cuma eiii RM500,000 yo minah bapuk oiiii.

    UMNO lagi bermaruah dari PPBM merayu supaya ular sawa geli2 ngan ular lidi, masaalahnya ular sawa tak ado selero tengok ular lidi upanya bapuk tua.

    πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bapok tua.. ahakkssss
      Tulah bape kali dh pesan najib buang amalan kepit.
      Punya xmalu mengaku diri jadi pundekar bugis.

      Concalok..
      Pakat ajak mari ahli umno kutip duit lagi. Emas ABATA rosmah RM60 juta xde duit nk byr.

      Sian kek rosmah. Xdpt perjuang nasib melayu kalau xde emas smp langit

      Delete
    2. Ck ekao ni bodoh nak mampui gak ekau sendiri dok kepit buah peliq banyak cakap

      Tu TUN buah peliq dah dok kena clamp ngan DAP sampai seminggu kenkadang hilang 2 hari dok cas bateri kat IJN.

      CK dok nasihat sikit TUN tu jangan kerap cas bateri nanti melotop mcm HP samsung pocah dado nanti.

      Tak boleh aku bayangkan dado TUN melotop bateri trip ngan mesin pengecas.

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Delete
    3. Kah kah kah..
      Takat tu je level ko mampu komen?
      Selamat bersemayam dilongkanglah umno

      Delete
  4. Cencaluk dah uturn? Masuk semula blog ini?

    Welcome. Azmin kata uturn bukan satu dosa?
    Setuju?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku u turn ekau kiro tu TUN dah beribu lemon uturn ekau bodoh yo...

      Aku bukan apo aku suka lak nyakat ekau sejak dua menjak ni.

      Rasa terhibur lak hati den bila dapat nyakat ekau.

      Azmin ekau jangan kiri dia bukan uturn lai dia bantai belakang dah abangbnon pun dia tikam tak toleh kiri kanan.

      Delete
    2. Tun u turn kerana ada gaung kat depan...ko merana sejak tokey dedak ko dah jatuh bangsat...

      Delete
    3. Aku tak do nya merana KD kayonlago adalah maklumlah kat Mlysia baru banyak sangat uneducated sampai banggang bertingkat, tak do duit sikit jual reta lelong murah lak tu.

      Mano nak dapat tanah lot 3030 kaki persegi RM90,000 oiii .. KD sekarang ni ekonomi duk junam dlm gaung sebab TUN sempat ngelak tapi Guan eng dok terus sampai dengan BSKL sekali dok babas dlm gaung.

      Yg untung siapa yg pandai lah .. πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ banyak cai tomato uneducated cari jln mudah jual reta nak tampung hidup dan bayar hutang tqk tau ke duit lama mana boleh tahan habis nanti jual diri tu lak

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ uneducated betul cai PH ni apa nak buat Allah dah bagi rezeki tuk sen den terima yo sebab den tak pernah kufur nikmat

      Delete
  5. Maaf yo den gurau2 kalau terasa hati jgn buka blog pada netizen tutup yo buat tukun

    Nak jadi blogger hati kena kental kena maki kena keji asam garam.

    Esok lusa dah last rayo ... Apa lai kita bermaaf maafan lah....

    Tak baik simpan dlm hati.

    Dulu kau kata aku pun aku dah maafkan.

    Ingat memaafkan org lain akan memudahkan kita melalui titian di akhirat kelak.

    Aku open marah memang marah tapi sesama Islam sebelum tutup mata harus kita memaafkan setiap insan samaada ada kesalahan atau tidak.

    Jgn jadi hati kering macam TUN.

    Ops.... Terumpat tak sengaja tapi itulah realitinya.

    Salam.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai harami, ko nak mintak maaf sesama macai dipersilakan, sebab rakyat tak leh terima permohonan maaf ko macai.

      Jalan terbaik adalah, ko pergi gua, ganti ambil alih tempat budak2 siam yg terperangkap seterusnya bermunajat,berdoa seterusnya bertaubat ikut citarasa pilihan tuhan kamu macai harami.

      Perbuatan cacian, maki hamun, mungkar, keji lagi terkutuk kamu macai harami serta menerima habuan haram dari kepala bapak kepada penyamun2 semalaysia tidak kami maafkan.

      Delete
    2. Ekaubni sosat tang mano. Lak dtg terua emo bagai.

      Ni meati dah tak tahan bau hancing kena kencing dgh Ph kan πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚.

      Tu lah den dah kato kita Islam cam mano pun lelaki perempuan digalakkan kencing duduk ni ekau tak nak donga dok diri kan dah hancing kaki seluar tu.

      Nasih baik tak memancut masuk mulut. . Opasss. Lupa TUN dah kencing dlm mulut ekau ti yg emo sepanjang taun kan πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Apo lak main cerita sedih negara lain aku tak bodoh nak munajat atas batu dl. Gua.

      Ni meati ekau ada pengalaman dlm gua... Oh... Yak ni meati kaki seru no ekoq kan tu asyik nak munajat atas batu.

      Woiii bangganh ada aku dok maki ekau kalau dah hancing tu dok jauh.... Bau lah sakit hidu g aku.

      Delete
  6. πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    Jgn marah, jgn ambil hati seaama Islam kita akgirnya akan bersama di padang Mahsyar suatu hari nanti walaupun hari. Ini kita musuh bila. Mati kita akan bersama nanti akhirnya di akhirat itupun kalau ekau nag aku layak ler ke syurga kalau tak

    πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko sokong dan subahat dgn kemungkaran najib tak kena tanye kat mahsyar nanti?...

      Delete
    2. Macai harami, penyesalan ko ke tu?

      Delete
    3. Kurang2 nya kelak aku dtg ke pdg mahsyar tau lak siapa diri aku tak macam ekau yg keliru apa diri tu makhluk siang ke atau makhluk mlm.

      Nak timbus kau nanti pun aku keliry nak pacak neaan lonjong atau leper ah conpius den conpius ... Mak tolong anak mu ini sesusgguhnya den tak tau nak pacak neaan mano tambah keliru apo eiiii panjangnya namo makhluk ni cam2 ada mcm iklan dlm Astro tu... Ado nama manusi, ado nama binatang ado jua namo buloh oiiii keliru den keliru. .. πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ .

      Delete
  7. Mano poyi Kera Bapok Bodo?
    Tak kosian ko, KD kono bantai dongan Cencaluk?
    Mari le masuk beri satu duo komen...blog KD ni dah nak mampuih tekubo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Askar najib kalah porang...hari merapoo....dah bangsat...

      Delete
    2. Sesekali elok jugak dibiatkan cai2 bodooh mcm cincaluk dan anom pondan lgbt merapu meroyan melepaskan kesedihan ....takut mati terkangkang kerana hajat tak kesampaian.... Hihihi..

      Delete
    3. Weiiii sendiri conpius ko... Sian kau bapok dah ler kera bodo lak tu.. . Apa hal kau dah lupa diri sendiri.

      Bukan BRO kau dah kena siang denga. LGBT ke tu laaa. Org dah kato pandang kiri kana. Ni tak main terus je kan dah kena sondol sian syed sadiq sigaraga ada pasukan depend tak boleh harap semua sibuk do make up hiaskan diri sama yo cam menteri mudo bodo tu dok bergayo twk kena tempat,

      Kurang2 nya aku mati dlm ima. Ekau mati dalam persoalan ???

      Jantan ko tino neiiiii
      Conpius ... Conpius...

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚


      Delete
  8. Umno dah hilang kekuatan sejak kalah perang...hilang hala tuju...masa berkuasa ahli2 biarkan pemimpin merompak kerana harapkan dapat jugak bagian walopun ciput....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hilang kepala bapak ko!
      Umno paling banyak kerusi dlm parlimen.
      PPBM berapa kusi?
      PH menang harapkan undi puak2 pemakan babi jer...sedar le Kera Bapuk Bodo...

      Delete
    2. 4.19 umno paling banyak, dah 3 ahli parlimen umno keluar parti apa cer?

      Delete
    3. Buat ape banyak kerusi tapi tak ade kuasa...monyok dlm parlimen..wajdi kata tak de projek tak de wang lagi...cian ko bodoo..

      Delete
    4. Yg menang banyak kerusi tapi tak ade kuasa adalah orang bodoo....bodoo kerana tiada kecedikan idung dicucuk najib..

      Ingat kata2 najib ibarat orang lawan badminton...jumlah mata tinggi tapi set tak cukup....cian ko dah jadi bodoo.....hahahahahaaaa

      Delete
    5. Pemakan babi cedik..pemakan lembu plak jadi bodooo..subahat dgn prompak...

      Delete
    6. Elok ko makan babi banyak2 lagi bagi cerdik sikit...
      Pemikiran pluralist sebijik mcm atok nyanyuk ko "baik baik berkawan dgn syaitan yg dikenali dpd berkawan dgn malaikat yg kita tak kenali"

      Kharrkk...ptuiihh...hanciinngg...

      Delete
    7. Siapo pun ekau ni kero ko bapok ke bodoh ke apa yg penting semua manusia kaki pailang yg dulunya dlm UMNO dah gerak keluar dok menempel kat kelengkang TOK DET kito tengok lah drama seterusnya.

      Tunggu abang non balik nanti.

      Walaupun dah kurang kerusi yg penting UMNO stil in their owne standars still the first tak mcm PPBM dok ribut nga. 12 kerusi. Tu kedah tu pun atas ehsan UMNO kalau tak PRU balik kat sana.

      UMNO parti yg ada tolak ansur tak mcm PPBM kaki gertak, dendam keaumat kasut budak pun rembat duit RM100.00 budak pun dok gelapu harta org lain pun dok claim dia punya.

      Lagi gelak MOF yg banggang sesuka hati nak jual barang rampasan ada akai ke idak tu tak tau law ke.

      Oooo lupa dia amalka. Law Of Jungle ops... Tersilak Law Of Tunnel tu yg kelam jer otak tu..

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Delete
  9. BEKAS MENTERI BESAR SARAN AHLI UMNO SERTAI BERSATU

    Pilihan yang ada bagi orang Melayu hari ini sebagai tindakan awal adalah untuk lihat Umno dan Bersatu membentuk satu parti sama ada Umno perlu dikuburkan atau pun Bersatu perlu mengalah.

    Oleh kerana YAB Tun telah menyatakan secara jelas Bersatu perlu jadi kuat dan dominan dalam Pakatan Harapan mengambil alih tanggung jawab Umno dalam Barisan Nasional sebelum ini.



    Siituasi politik tanah air telah jauh berubah. Umno telah tidak dipedulikan lagi oleh orang Melayu terutamanya golongan muda. Malah menjadi bahan tohmahan golongan ini ditambah lagi ada pihak yang mengapi apikan politik kebencian berfaktakan fitnah.

    Tidak mustahil untuk orang Melayu memperjuangkan hak dan cita cita mereka melalui satu parti Melayu yang dominan kerana mereka telah melakukannya sebelum ini dan mereka lakukannya sebahagian besarnya bersama YAB Tun Dr. Mahathir Mohammad, mengapa tidak sekarang?

    Dr. Mohamad Khir Toyo

    Bekas Menteri Besar Selangor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cincaluk dan cai bodo anom lgbt tak teringin ker nak masuk bersatu?...kapal umno dah nak karam...jangan tunggu dah mampos baru nak lompat kluar..

      Delete
    2. Tongkang bocor Bersatu tu yg nak karam bro (ambil kata mintri LGBT)...harap jadi lembu dicucuk idung dgn DAP
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Bro kbb, jangan diajak masuk PH, kerana mereka 4.23 ini, spicis macai harami, dilaknat Allah.

      Delete
    4. Saja acah askar najib bodoo kalah perang tapi masih berlagak kuat...hehehe..

      Delete
    5. Cai bodoo masih melalak dap cucuk hidung kunun...dap yg tak puashati lantikan mentri....hari2 cai mengigau siang...hihihi..

      Delete
    6. Waiit anon 5.24 bilo masa lak kami mahluk hafam setau den kero bapok bodo ngan ekau se pusat sepusing lain mak lain bapak tapi sama alam kan dok siang jelma lai. Dok mlm jelma lain tu lah mahluk dilaknat Tuhan bukan kata Tuhan bumi pun menyumpah batang tubuh ekau setiap. Kali berjalan atas muka bumi ni tau.

      Suka suka nak harami orang kenali diri sendiri tu kalau ekau berkawan nga. KD mahluk dua alam ni ekau pun semestinya terpalit taik nya sama2. Sekurang nua nesan aku dah confirm apa bentuknya ekau berdua nak pilih mana satu

      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      Delete
  10. SU Agung DAP telah dituduh rasuah di Mahkamah tak pulang digantung keahlian bahkan dilantik MOF lagi. Apa yg keluangdiamond merapu ni?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada dengar2 citer KD ni gedik2 sikit...geng Numan...
      Auw aauww...

      Delete
    2. Macai harami 4.30, dituduh rasuah susah dijatu hukum ke macai?

      Macai harami 4.41, Numan apa kesnya?

      Delete
    3. Su agong Dap dituduh di mahkamah rekaan Apandir saja...mana ada undang2 tak boleh beli aset bawah harga pasaran?....siapa yg diberi kuasa tetapkan harga pasaran?...sape dapat beli dgn murah nasib dia baik lah...umno dengki...cai pon suka beli barang harga mahal...

      Delete
    4. Alah..... MOF @MO Tunnel banglo terlajak murah pun kes boleh hilang apa ler sangat kes takat salah kira guna excel kan bapok kera bodo eiiii conpius nak nyebut nama ekau ni. Tu kes apabedal tu billion2 pun AG ngan KP SPRM boleh kawtim

      Apalah sangat kes abg najib tuduhan mulanya 42 billion jap 2.6 billion jap last2 yg didakwa cuma 42 juta yo... Mcm mana kiraan dibuat aku conpius

      Bijak jugak najib dok klepet duit cuma 42juta tapi harta rampasan sampai 1.1billion conpius aku conpius sipa yg bijak siapa yg bodo kat sini... Nampaknya KD pun dah terjangkit virus excel

      Tu lah rampas brg org tak ingat2 sekarang nak jawab mcm mana baiii. Hadiah najib sebagai ketua negara aja 19juta setahun belum kira hadia ketua negara untuk rosmah, hadian perkahwinan anak najib lai.

      Ooo agak nya bai tu kira sekali kasut baby tu sepasang 1 juta dan juga cokolat yg bebudak PDRM sebab tu 1juta tu sampai terlajak sampai 1.1 billion ya kejora bodo bapuk.... Conpius aku

      Delete
  11. Ki kik kik...
    Kera Bapuk Bodo kena piauw dgn Melayu Kampung...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih lagi nak berpura pura macai harami?

      Delete
    2. Siapa yg kena pelangkung dgn aku?...terus meroyan...hahahaha.. ter

      Delete
    3. Aku dok pelangkung ekau ke atau ekau dok pelangkong aku weiii bapok????

      Jangan kau ikut Tun Kutty nangis mcm dlm Iklan tu buruk org tua nangis minta simpati.

      Aku bukan meroya maklumlah aku tengah cuti ni kan uruskan reta yg dok berlambak ni kan nak dapat 2 biji rumah lai ni... So aku gunakan masa aku yg emas ini tuk dok nyakat kau ler KD aku tau kau meati jeles nengok aku kayo kana pakcik kayo... Oooo ekau ado woiii budak kpop tomato uneducated kojo pun entah ado entah dak sampai lah ni 1 jawatan kosong pun TUN tak sediakan. Dok pecat dok tamat kan kontrak ada yo. Dok batal projek sana sini dok sumbat projek bagi kroni dok munipulasi saham ngan VT sampai SSM tak boleh kita dok tengok takut rakyat tau temberang dia dua ekor berum tu.

      Woiii banyak lai aku nak report ni tu baru 2 bulan kalau 100 hari banyak lagi salah kuasa yg. Belum aku sebut ni..

      Rasabya pemerintahan TUN pecah rekod paling banyak salahguna kuasa srbelum mencapai 100 hari




      Delete
    4. Ko ni orang yg merana selepas kalah perang...hihihi

      Delete
  12. Kepada macai2 harami sekalian iqra (baca dan fahami) ayat berikut;

    Daripada Jabir ra, bahawasanya Rasulullah saw telah bersabda "takutlah kamu daripada melakukan perbuatan zalim kerana sesungguhnya perbuatan tersebut membawa kebinasaan kepada orang-orang sebelum kamu, mereka sanggup melakukan pertumpahan darah sesama sendiri dan menghalalkan yang haram" - riwayat Muslim

    ReplyDelete
  13. Macai2 harami sekalian, ayuh! Sama2 kita hayati ayat berikut....

    "...Kemudian apabila sampai ajal mereka, tiadalah dapat mereka meminta dikemudiankan sesaat pun dan tidak pula mereka dapat meminta didahulukan." (AnNahl:61)

    Persoalannya, adakah kamu macai harami sudah bersedia? Bagaimana dengan perbuatan mungkar dan dilaknat Allah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macai2 subahat dgn najib mungkar kerana lobai hadi dah bagi lesen syurga...pas pegang kunci syurga..

      Delete
    2. Kera Bapuk Bodo geng LGBT...auw aauuww...
      Jgn marah bro (ambil kata2 mintri LGBT)
      Ki kik kik...

      Delete
    3. Alhamdulillag dapat jua kami lesen syurgo ekau dapat apo kejora bapuk beruk bodoh dapat air kencing hancing

      Sebodoh2 ekau kan KD bijak lagi Vincent Tan dapat unting menupulasi saham 32juta dlm sehari tu belum kira lesen judi tun bagi kau apandapat habuk.... Air kencing jer lah KD org lain kaya raya ekau cam ji gak ler hadap blog lendir dua alam kau ni desak tah banyaknmana TUN tabur tuk kau tah.

      Delete
    4. Ko hearsay saja... Kalo vincent tan untung bukan duit ko ilang...

      Delete
    5. Cincaluk dah kaye raye...tak heran kalo pon kaye kalo prompak yg bagi reta...tu pasal prompak mungkar di puja2 siang mlm..

      Delete
    6. Cincaluk busuk...gst dah 0... Adakah ko barang kat pasaraya sadih bayar gst?...

      Adakah ko beli minyak lebih dari 2.20 seliter...ikut formula najib rega minyak tak kurang 2.50 seliter...jadi aku cabar ko dan cai2 bila beli barang gst yg ko tak bayar lagi ko masukkan tabong harapan...beza harga minyak ko masukkan tabong harapan....sebab ko dan cai2 suka gst dan harga minyak naik...ko kata ko dah kena krncing dgn tun....afe brani cincaluk busuk?...cakap jer banyak..

      Delete
    7. Jangan cabar nanti telan kahak sendiri janji LGE minya Rm1.50 mana cai ooooiiii tak payah cakap lebih lah susu bidak naik sampai 7 hinggit. Kembong sekilo sampai 22.00 apa cerita.

      Delete
    8. Bapok aku kaya pun sebab LGE tolong sabotaj ekonomi Malaysia sampai budak tomato jual hartabenda nak hidup senang banggang semua macai PH dapat reta orang tua jual nak settle hutang dan tanggung hidup mewah yang untungnya aku ler
      πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚ πŸ˜‚

      TQ LGE sabotaj lagi sampai saham merudum boleh aku beli barang kemas tuk bini aku tu pun kalau ada awek tomato nak jual maklumlah cai PH ni otak kedepan sampai fikiran tinggal dibelakang yg penying senang sekarang.

      Delete
  14. iasatan pembelian Scorpene berjalan lancar - Duta Perancis
    Nabilah Saleh, Bernama
    12 Jul 2018, 10:19 pagi (Dikemaskini 12 Jul 2018, 11:05 tengahari)

    A A
    Siasatan berhubung pembelian kapal selam Scorpene yang kontroversial berjalan lancar dengan kedua-dua pihak berkuasa dalam bidang kehakiman Malaysia dan Perancis mengendalikan kes itu, kata Duta Besar Perancis ke Malaysia, FrΓ©dΓ©ric Laplanche.

    Bercakap kepada Bernama baru-baru ini berhubung isu itu, yang menjadi lebih utama dalam kalangan rakyat Malaysia sejak dua bulan kebelakangan ini susulan pilihan raya umum lepas, Laplanche berkata kerjasama antara kedua-dua pihak adalah lancar.

    “Kerjasama antara pihak berkuasa kehakiman di Perancis dan Malaysia amat baik. Mereka telah berhubung dengan Peguam Negara Malaysia yang baharu mengenai semua isu berkaitan persoalan pada masa lampau dan saya dapat merasakan kesediaan yang kuat untuk menjalin kerjasama di kedua-dua pihak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tak ada halangan lagi...ke enaran akan munvul..

      Delete
    2. Memang ler lancar sebab TUN cuma setuju tapi sampai sekarang tak bawa sirul balik ngapa.

      Ingat kea kapal selam ni mula pada zaman TUN dan dicadangkan oleh anaknya Mokhzani Najib jadi kambing hitam jer yang jadi jantan sundal dalam kes ni ada antara dua orang tu je tu sebab tak berani bawa balik sirul....

      Bang mat ada cuba kapal selam tak boleh cuba bakar brownis lak dlm tu sambil buat jus

      Oh my english abang mat, opsss... G-string merah bang mat... Awww.... Aw....

      Delete
  15. Tulisan2 macai harami semakin tidak teratur, caca merba, ketakutan, kenapa ye?

    ReplyDelete
  16. Adakah kerana tiada kestabilan minda?

    ReplyDelete