Google+ Followers

Monday, July 2, 2018

RM10 JUTA DIHANTAR KE LONDON - APA KATA TIMBALAN PRESIDEN UMNO

SPRM jangan terlepas pandang !!!

https://alhusseyn51.blogspot.com/2018/07/bukan-salah-ibu-mengandung.html



.....




Hhhhttps://dialograkyat.blogspot.com/2018/06/akaun-umno-pahang-sah-beku-kata-adnan.html

datuk nan lagi jantan & bijak dari lebai2temberang....



“Saya katakan betul bahawa Umno Pahang ada menerima dua keping cek* dan nilainya telah saya beritahu kepada Tun (Daim). Cek itu dimasukkan ke dalam akaun parti, bukan akaun peribadi saya.

“Saya ada menyimpan salinan imbasan cek dan penyata banknya. *Ini memudahkan pihak berkenaan mendapatkan butiran dalam siasatan yang dijalankan,” katanya kepada pemberita selepas Persidangan Perwakilan Umno Bahagian Bentong di Dewan Arena Bentong hari ini.

35 comments:

  1. terbaik dari najib..

    kalau niat saya nak mencuri duit sebanyak kenapa saya perlu buka account bank tempatan di Malaysia..
    setelah mendapat nasihat dari Gabenor Bank Negara Zeti Aziz.

    maka terdiam sejenak atok tak boleh berkata kata sambil menahan kesakitan akibat diclamping tolo atok oleh top dog...


    kah kah kah kah atokkk ooo atokk hujung nyawa telo kena clamp pulak


    kah kah kah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yer ke?...habis tu kenape BNM denda ambank 50 juta kerana tidak lapor kpd BNM kemasukan wang yg besar kedlm akaun najib?...

      Delete
    2. Ape klentong najib kpd zeti?...najib kaki klentong...

      Delete
    3. Najib maklumkan kpd zeti wang derma raja arab...takkan zeti nak mintak bukti dan larang Perdana menteri masuk akaun dia...

      Masa wang 2.6 billion yg dimasukkan dim akaun najib wsj dan serawak report blm melaporkan najib rompak 1 mdb...jadi kenape zeti dipersalahkan?...

      Delete
    4. Jawapan KBB telah membuatkan telur macai terclamping, manakala mulut pula terdiam apabila telur bossnya masuk penuh ke dalam mulut sehingga susah nak bernafas.

      Kahkahkahkah... Amek kau macai.. Bodoh mcm telor. Kahkahkahkahkah

      Delete
  2. Bini beli apa
    Tak tahu

    Saya simpan duit
    Zeti nasihat

    Telor ada ke tidak
    Saya tak tahu

    Suci nya kau najib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Telor ada ke tidak?
      Tak tahu

      Habis yang hang kepit tu apa?
      Tak tahulah saya

      Semua tak tau, apa yg hang tau?
      Duiiiiit.

      Delete
    2. coklat dalam peti ais saya hilang

      Delete
  3. klu bini ko sendiri beli apa pun kadang ko sindri pun tatau..

    jawapan tatau ni solely belong to atok .. tak ingat tak tatau.. klu orang DSAI melancap atok paling tau... kah kah kah

    atok ni kena penyakit deliksia disorder decese berpilih pilih pulakk..( penyakit mudah lupa brrpilih pilih...kah kah kah..)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eja nama penyakit pun salah. Kau ni sekolah ke tidak macai?

      Delete
  4. Ingat tok mat tiada rekod gelap kerana tak pernah di hebohkan...tak banyak pon sikit tetap ade kes pemimpin umno ni..

    Tok Nan dah ngaku akaun umno Pahang sudah dibekukan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingat pimpinan umno ingat korupsi...semua yg pernah berkuasa ade rekod gelap...penyokong pon pensubahat dgn korupsi..

      Delete
  5. Bos sprm dlm kenyataan hari ni meminta semua pihak yg dibekukan akaun pulangkan wang 1 mdb...jika enggan tindakan undang2 akan diambil...sprm sudah siasat dan ada bukti wang 1 mdb yg dimasukkan dlm akaun...sprm membekukan akaun2 tersebut secara mengejut untuk elakkan wang tersebut dipindahkan jika notis dikluarkan...bijak jugak sprm...

    Mampos umno jika serahkan duit kpd kerajaan...tin milo...tin milo...dulu gelakkan bersatu kutip derma...gelakkan tabong harapan...tanpa wang umno akan lemah...yayasan akal budi milik zahid pon makin kering kerana tak de kroni nak hulur derma lagi....hihihihi..

    ReplyDelete
  6. ade bukti tunjukakan bukti la... hadooiiiii iiiii...

    ikut skrip atok la tuuu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sprm dah siasat...sape2 yg rasa sprm tak de bukti jangan pulangkan wang 1 mdb...itu pon kalo ade brani...sape brani kena hukuman?...hihihihi

      Delete
    2. Bukti tunjuk kat mahkamah, bukan kat kau. Kau siapa? Macai aje kan? Muahahahahaha....

      Delete
  7. Switzerland rampas kereta mewah milik suspek skandal 1MDB
    3 Jul 2018, 2:00 tengahari (Dikemaskini 3 Jul 2018, 2:10 tengahari)

    A A
    Pihak berkuasa Switzerland dilaporkan telah merampas sejumlah kereta mewah milik bekas pengurus dana warga UAE Khadem al-Qubaisi yang didakwa memainkan peranan utama dalam menyelewengkan dana 1MDB.

    Menurut laporan akhbar Switzerland Le Temps, sumber berkata Khadem memiliki koleksi 50 buah kereta dengan jangkaan nilai keseluruhan 50 juta francs, atau RM203 juta.

    Bagaimanapun laporan itu tidak menyatakan jumlah kereta yang dirampas.

    Menurut laporan itu, semua kereta dalam koleksi Khadem didaftar di Switzerland merangkumi pelbagai model langka kereta mewah termasuk Pagani dan Bugatti yang mampu mencecah harga RM10 juta sebuah.

    Kira-kira sedozen buah keretanya disimpan di Switzerland dan 30 buah di sekitar Eropah.

    Laporan itu bagaimanapun menyatakan tidak jelas sebanyak mana wang 1MDB digunakan untuk memperolehi kereta tersebut.

    Bagaimanapun sumber itu dipetik berkata, kerajaan Switzerland merampas kereta itu kerana mengesyaki ia hasil daripada penipuan, atau sebagai aset timbang balas bagi membayar denda atau pampasan kerugian yang ditanggung 1MDB pada masa depan.

    Khadem merupakan bekas pengarah urusan syarikat Abu Dhabi, International Petroleum Investment Company (IPIC) dan pengerusi subsidiarinya Aabar Investment.


    Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat dalam saman sivilnya mendakwa sejumlah A$1.4 bilion milik 1MDB yang sepatutnya disalurkan kepada 1MDB telah dipindahkan ke syarikat cengkerang (shell company) luar pesisir yang dikawal Khadem.

    Dana yang diselewengkan itu kemudian didakwa dibahagi antara Khadem, ahli perniagaan Jho Low dan individu lain.

    Pada 2015, Khadem disingkirkan daripada Aabar dan dipenjara di Abu Dhabi setahun kemudian tanpa dakwaan. Dia didakwa dalam siasatan 1MDB yang dijalankan kerajaan Switzerland.

    ReplyDelete
  8. https://m.malaysiakini.com/news/432444

    Cerita Yudi - tukang gunting rambut Jamal di Jakarta
    3 Jul 2018, 1:41 tengahari (Dikemaskini 3 Jul 2018, 1:43 tengahari)

    A A
    Tukang gunting di Jakarta, Indonesia dilaporkan terkejut apabila dimaklumkan lelaki yang selesai menggunting rambut di kedainya adalah ahli politik buruan dari Malaysia.

    Lelaki dikenali sebagai Yudi yang berkhidmat di Alexandro Barber itu berkata dia pada mulanya tidak syak langsung ada perkara yang tidak kena dengan pelanggannya itu.

    Malah, katanya, Datuk Seri Jamal Mohd Yunos bersikap bersahaja dan tidak menunjukkan sebarang kerisauan.

    "Ketika dia (Jamal) masuk, saya tahu dia orang dari Malaysia berdasarkan tutur katanya yang mahu menggunting rambut, tetapi tidak tahu pula dia dikehendaki polis.


    "Saya cuma tahu dia dikehendaki polis apabila sekumpulan lelaki berpakaian biasa menahannya di hadapan kedai sejurus selesai menggunting rambut," beliau dipetik sebagai berkata oleh BH Online.

    Jamal, pemimpin gerakan Baju Merah dan bekas pemimpin akar umbi Umno itu ditangkap polis Indinesia petang semalam dan akan dihantar pulang ke negara ini.

    Jamal, 48, sebelum ini melarikan diri dari sebuah hospital di Ampang selepas didakwa melakukan mudarat awam dengan memecahkan sejumlah botol arak, tahun lalu.

    Jamal mendakwa berlaku salah faham berhubung proses ikat jaminnya di hospital.

    Polis mengeluarkan waran tangkap mengikut Seksyen 224 Kanun Keseksaan kerana melarikan diri daripada tahanan yang sah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik ditangkap selepas selesai gunting rambut...kalo ditangkap semasa sedang gunting rambut rupa jamal bagaimana gaknye?...

      Delete
  9. Jawatan kabinet: Pemuda BERSATU - DAP pula bercakaran
    3 Jul 2018, 4:06 pm (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:11 pm)

    A A
    Pemuda BERSATU Selangor mahu Ketua Pemuda DAP (DAPSY) Wong Kah Woh memohon maaf kepada Yang di-Pertuan Agong, Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, kabinet serta semua parti komponen Pakatan Harapan.

    Ini berhubung dakwaan Wong bahawa Dr Mahathir mengketepikan senarai DAP dalam pelantikan menteri kabinet .

    Ketua Pemuda BERSATU, Selangor, Adhif Syan Abdullah berkata adalah hak prerogatif Dr Mahathir untuk melantik menteri kabinet setelah mendapat perkenaan Yang di-Pertuan Agong.

    Oleh itu, beliau berkata Wong sepatutnya lebih bijak dalam mengeluarkan kenyataan
    dan menyatakan ketidakpuashatian beliau melalui saluran dalaman.

    “Pemuda BERSATU Selangor mendesak agar Wong meminta maaf kepada Yang di-Pertuan Agong, Dr Mahathir, seluruh jemaah menteri serta parti komponen HARAPAN lain di atas sikap tidak matang yang ditonjolkannya tidak sampai 100 hari pun HARAPAN memerintah,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.



    Wong semalam menyelar Dr Mahathir yang didakwa tidak mengendahkan senarai calon menteri yang dikemukakan oleh DAP.

    Katanya, tindakan pengerusi BERSATU yang tidak melantik Pengerusi DAP Perak, Naga Kor Ming dan Pengerusi DAP Sarawak, Chong Chien Jen sebagai menteri kabinet amat tidak patut dan tidak menghormati cadangan pimpinan parti itu.

    Beliau juga mempertikaikan bahawa barisan kabinet HARAPAN tidak mencerminkan kerusi yang dimenangi oleh DAP yang mempunyai bilangan ahli parlimen kedua tertinggi selepas PKR

    ReplyDelete
  10. kah kah kah... dalam maso tolo atok kono clamping sompek dio nsk bercakaran dongan macai top dog... kah kah kah

    bergadoh sambil tolo kono clamp mana maunyeerrr...!!


    kah kah kah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ado jugak tolo. Yg bos hang tolo poie mano? Asyik kopit yo jang? Camno tak hamih. Bau kobau guling.

      Muahahahahahahaha

      Delete
  11. Najib akan didakwa esok
    3 Jul 2018, 4:58 petang (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:59 petang)

    A A
    Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan didakwa di mahkamah esok.


    Menurut Pasukan Petugas Khas 1MBD Najib sudah ditangkap di rumahnya kira-kira jam 2.35 petang ini.

    Katanya Najib ditahan berikutan kes bekas anak syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd.

    [Berita lanjut menyusul]

    Janji 100 hari paling besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Esokbaru sebutan kes...bicara lambat lagi..

      Cai pensubahat boleh pegi mahkamah kuatkan semangat najib esok....cai tak sabar2 tanye bila najib nak didakwa..

      Delete
  12. FUCKKKKKK NAJIB ..... KIKIKIKI

    ReplyDelete
  13. sebutan kes kasi gempak sikit... zeti dan 3 tan sri mesti di sapina le mahkamah juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapina untuk saksi...3 tan sri ketua pasukan oetugas khas memang kena jadi saksi untuk.pendakwa dlm kes src...pengurus bank pon jadi saksi..pegawai src pon jadi saksi...ade cai yg sanggop jadi saksi najib?...hihihi

      Delete
  14. Esok kenduri gulai kambing. Bayar nazar najib kena tangkap. Bila hukum penjara kita kenduri lembu pulak.

    ReplyDelete
  15. Lim: Zeti kata Najib buat dakwaan palsu, tak berasas

    Kow Gah Chie
    3 Jul 2018, 4:27 petang (Dikemaskini 3 Jul 2018, 4:31 petang)


    A A
    Tan Sri Zeti Akhtar Aziz menafikan dakwaan Datuk Seri Najib Razak bahawa beliau tahu akan wang RM2.6 bilion yang berada dalam akaun peribadinya, kata Menteri Kewangan Lim Guan Eng.

    Ia di sebalik keengganan bekas gabenor Bank Negara untuk mengulas perkara itu ketika ditanya pemberita hari ini.

    Lim berkata Zeti ada menyebut perkara itu kepadanya ketika mereka bertemu dalam majlis rumah terbuka Aidilfitri di Kementerian Kewangan pagi tadi.

    "Zeti berkata ia tidak benar sama sekali dan tak berasas," katanya kepada pemberita.

    Lim berkata beliau mencadangkan kepada Zeti agar berhubung dengan peguam untuk mengambil tindakan terhadap dakwaan itu.

    Najib kaki klentong..

    ReplyDelete
  16. Rafizi doakan Najib diberi keadilan, jaga maruah bekas PM
    Mohamad Fadli
    ShareTweetPinMail
    PETALING JAYA: Naib Presiden PKR Rafizi Ramli mendoakan Datuk Seri Najib Razak dan keluarga diberi keadilan sebaik-baiknya selepas Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menahan bekas perdana menteri itu petang tadi.

    “Saya antara orang yg banyak kritik beliau. Tetapi saya berdoa beliau dilayan baik sebagai seorang bekas perdana menteri, dijaga maruah dan air muka. Itulah perjuangan reformasi,” katanya di Twitter.

    Pasukan petugas khas 1MDB mengesahkan Najib ditangkap di kediamanya di Jalan Langgak Duta, Kuala Lumpur pada 2.35 petang tadi dalam siasatan ke atas bekas syarikat 1MDB, SRC International Sdn Bhd.

    Tang ni kena setuju...

    ReplyDelete