Google+ Followers

Sunday, July 8, 2018

ROSMAH ADA SEBUT NAMA TOK PA DAN MAD HASSAN???

RM10  JUTA  -  SIAPA  YANG  MEMFITNAH, ZAHARIN  ATAU  ROSMAH?

Tamrin Tun Ghafar

Ahad - 08/07/18
( 1 - 18 )


1.  Sudah sekian lama rakyat khasnya penduduk Negeri Sembilan menunggu - nunggu jawapan yang lebih jelas, akhirnya menjadi kenyataan jua.

2.  Sehari sebelum Najib Tun Razak ditangkap oleh SPRM, sahabat saya Zaharin Md. Yassin telah menemui Najib dan isterinya di rumah mereka di Taman Duta, Kuala Lumpur.

3.  Mengikut kata Zaharin,  ada dua perkara penting yang disebut oleh Rosmah di hadapan Najib sendiri.

4.  Pertama,!bagi  menentukan kemenangan dalam pilihanraya umum baru - baru ini, Mustapha Mohamed selaku  Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kelantan ada menggambil wang sebanyak RM35 juta daripada Najib.

5.  Sama ada wang tersebut diagih-agihkan kepada setiap calon UMNO / BN atau digunakan sepenuhnya untuk jentera parti, itu terserahlah kepada yang terlibat untuk menjelaskannya.

6.  Setinggi gunung sekali pun wang dicurahkan, rakyat Kelantan khasnya mereka yang tinggal di perantauan tetap tidak percaya kepada janji - janji manis UMNO/BN.

7.  Mereka lebih rela  makan kangkung dari terus ditipu oleh pemimpin - pemimpin UMNO.

8.  HANYA  JAUHARI  SAHAJA  YANG  MENGENAL  MANIKAM.

9.  Perkara kedua dan yang tidak kurang pentingnya disebut oleh Rosmah kepada Zaharin ialah bagaimana Najib semasa berkuasa dahulu  telah  MENYELAMATKAN
Mohamad Hassan atau Mat Hassan dalam kes wang
RM10 juta yang dihantarnya ke London melalui sebuah syarikat Pengurup Wang atau Money Changer.

10. Di bawah Akta tertentu Bank Negara Malaysia ( BNM ), lesen syarikat tersebut telah digantung atas penglibatan dalam penghantaran yang tidak mengikut peraturan.

11.  Isu ini telah diperkatakan dan disoal begitu hangat sama  di dalam Dewan Undangan Negeri, Negeri Sembilan mahu pun di Parlimen.

12.  Malah difahamkan beberapa laporan polis dan SPRM telah disusuli kemudiannya, tetapi Mat Hassan selaku Menteri Besar ketika itu tidak pernah diambil apa-apa tindakan.

13.  Kini satelah ditewaskan di peringkat Pusat dan  Negeri  oleh Pakatan Harapan ( PH ) dibawah pimpinan Tun Dr. Mahathir yang sekarang menjadi Perdana Menteri, kes ini MESTI  dibuka semula tanpa  berlengah-lengah lagi.

14.  BNM , Polis dan SPRM tidak boleh lagi menutup kes ini dengan memberi berbagai alasan, ditambah pula kerajaan  kini begitu serius mahu menghapuskan segala bentuk rasuah, penyelewangan dan salah guna kuasa undang-undang negara.

15. Akta Pengubahan Wang Haram atau Anti Money Laundering Act ( AMLA ) sebagai contoh boleh dikenakan terhadap Mat Hassan atas kesalahan tersebut.

16.  Mungkin Lembaga Hasil Dalam Negeri atau Income Tax juga boleh menyiasat sama.

17.  Semoga tidak ada seorang pun pegawai dari agensi - agensi penyiasat  yang disebut di atas tidak termakan budi atau serba salah menggambil tindakan  atau cuba menutup pekung ini atas alasan Mat Hassan berasal dari Negeri atau Daerah yang sama dengan mereka.

18. SEPANDAI - PANDAI  TUMPAI  MELOMPAT, AKHIRNYA  JATUH  KE TANAH
JUGA.

Terima Kasih.

21 comments:

  1. Sepi jer blog KD (Kaut Duit) nih...

    Mana dah hilang Kera Bapuk Bodo?

    Tak nak tolong sambung lagi ker fitnah2 tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitnah kepala bapaknko...kerja2 kotor dikepalai oleh pemimpin BN disebalik slogan untuk Bangsa Ugama dan Negara....wang dan umno mcm isi dgn kuku....macai pon sentiasa ternganga mulut menanti dedak...umno tak kira halal haram...

      Delete
  2. Setiap kali Pilihanraya umno agihkan wang untuk jentera parti dan beli undi...setiapkali lepas pru ade orang umno dibagian jadi kaye segera...

    Wang yg diagih tidak sepenuhnye sampai ke sasaran...sebagian wang telah disedut dulu oleh sipengagih...kalo patut bagi 100 yg sampai separuh saja...

    Dikelantan wang umno untuk pengundi kurang berkesan...prinsip orang kelantan orang bagi kita ambik...undi hok ambo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgn lupa juga Kera Bapuk Bodo, projek IC utk tawan Sabah dulu di bawah rancangan atok ko tu...

      Delete
    2. Ko ni bodooh tapi berlagak pandai....kerana projek ic lah sabah dapat ditawan oleh melayu islam....kalo najib yg perintah sabah kekal bawah kristian...ngook..

      Delete
  3. Nak tanyer Pakatan Hancing:

    Biler tol nak hapus?
    Naper minyak, letrik, gas, guler naik reger?
    Satu juter jawatan kosong kat maner?
    Pendidikan percumer biler lak?
    Suri rumah udah dpt KWSP ker?
    Naper PTPTN masih kener bayar?
    Reger minyak RM1.50 kat petrol pum Maner?

    Kharrkkk...ptuiihhh...Hancinngg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ni pon bodoh bebal...baca lah buku manipesto harapan...ade kata minyak turun 1.50?... Minyak dah stabil...ikut najib ko kena beli harga 2.50 seliter...beza 30 sen tu ko bagi tabong harapan...ko suka beli barang naik..

      Letrik naik rege kerana ko bodoh setuju najib jual edra...aku dah cakap tapi ko buat pekak dan bodoo malah melawan plak....hihiji

      Barang2 lain kalo naik ko boleh repot kat pegawai kementerian pengguna...kenape bodooh dan bebal sangat?..

      Akibat ko biarkan najib merompak hutang negara naik 1 trillon...hutang 1 mdb kerajaan yg kena bayar...lain kali ko sokong lagi perompak...kalo sokong prompak jannan bising2... Tanggong sendiri akibat....hehehe....macai bodoo

      Delete
  4. Kenapa hari hari cerita politik dak keburukan org.. siapa yg menyamun dan penyamun biar lah pihak yg berkuasa menentukan.
    Kita semua sudah sudah lah nanti takut kita menambah dosa.. penyamun berdosa dapat duit kita berdosa dapat dosa kering..

    Tengok tengok lah sikit dgn urustabir yg baru ni..
    Jangan pelahan lahan saki baki harta karun negara hilang.
    Knp tidak ahli parlimen baru istihar kan harta mereka..?



    Tolong tengok tanah tanah yg dah hampir tamat tempuh list
    Tanah tanah org melayu..

    Duit tabung haji.epf.zakat dan mcm2 lagi.. berapa yg tinggal jgn nanti duit tu semua hilang kita kata kan kerajaan lama punya kerja..
    Dalam PH pun banyak penyamun jgn kita fikir bersih .
    Ada yg kecewa dari kerajaan lama lari menyamun di kerajaan baru..

    DAP kena hati hati terutama org cina .. sing dgn keling kurang sikit..

    Jgn jadi anai anai mkn kayu.. kayu nampak cantik tapi dalam semua dah kosong. Kuatir nanti ada lagi kerajaan baru yg akan ambil alih PRU15 dan buat benda yg sama. Org politik kaya raya dapat gaji kereta besar rakyat dapat apa?
    Kita pembayar cukai dapat apa. Hanya dapat dgn cerita bahawa negara telah rosak..



    Hati hati lah kita semua kita yg harus kerja kuat.. tak betul balun. Wlpun parti kegemaran kita ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko bukak blog sendiri laah...tulis ikut suka ko...ko memekak didini pon tak de saper nak peduli..

      Delete
    2. Saffron..
      Pendedahan keburukan kerajaan dan pemimpin mereka kena didedahkan dari masa ke semasa kerana ia melibatkan penipuan kepada rakyat.

      Pendedahan untuk kesedaran kepada semua pihak bahawa buat nuruk dapat buruk akhirnya, masa yg menentukan.

      Tuduhan tentang kerajaan baru tiada halangan, tulislah apa siapa di mana dan sebagainya.

      Tuduhan mereka juga penyamun sangat umum, tidak tepat untuk menyamakan semua pemimpin sama.

      Delete
    3. Tuduhan tentang DAP menguasai PH juga tidak tepat, banyak mereka yang tidak puas hati tentang pembahagian kuasa dan jawatan.

      Seperti juga yang lain untuk mendapat tempat, mereka terpaksa struggle dan melobi, itu adat.

      Some win some lost.

      Delete
  5. Sekarang banyak kes2 lebih besar yg perlu diselesaikan dulu...src 1 mdb dan pembunuhan altonya...

    Kes presiden umno dan timbalsn presiden umno boleh dikemudiankan seblm pru 15....tunggu holiran supsya macai ade modal untuk melalak...tapi masa tu macai bodoo dah hilang kerana akaun umno dah dirampas...

    ReplyDelete
  6. Zahrain yassin juga ade sebut kroni najib diberi projek mindef 2 billion....kroni ni berlagak boleh marah pegawai kerajaan...

    Kroni dikayakan...anak minum arak di Taiwan...nak bayar ikat jamin tak mampu...bodooh betul puak umno..

    ReplyDelete
  7. Temasek’s portfolio value to rise to record US$221bil
    INVESTMENT
    Monday, 9 Jul 2018

    Singapore state investor to step up investment in tech startups

    SINGAPORE: Singapore state investor Temasek Holdings Pte Ltd is likely to book a record S$300bil (US$221bil) for the value of its portfolio, powered by gains in DBS Group Ltd and Chinese banks, while it steps up investment in tech startups.

    At the same time, Temasek is swooping in on opportunistic purchases with its stake buy in Swiss-based airline caterer Gategroup Holding AG, weeks after an announced move to buy into Hainan Airlines Holding Co Ltd.

    Both firms are part of China’s debt-saddled HNA Group Co Ltd, which has been selling part of its holdings.

    image: https://content.thestar.com.my/smg/settag/name=lotame/tags=Int_Food_EatingOut,Int_Food_Recipes,Demo_Age_18to24_enr,Demo_Age_45to54_enr,Demo_Age_35to44_enr,Int_Sports_Football,Int_Entertainment,Int_Sports_SportsEvents,Demo_Age_25to34_enr,Int_Sports,Demo_BahasaAudience,Int_Business_Finance,Int_Food_BahasaAudience,Int_Food_Groceries,Int_Business_Finance_SME,Int_Food,Int_Entertainment_BahasaAudience,Demo_Gender_Female_enr,Demo_Gender_Male_enr,Demo_Age_65plus_enr,Int_Tech_Telco,all,Int_Sports_Badminton

    Temasek said it would give details of its performance this week.

    “Last year was a good year across all asset classes and across the world. A rise in its portfolio value to above S$300bil is quite doable,” said Song Seng Wun, economist at CIMB Private Banking.


    Read more at https://www.thestar.com.my/business/business-newd

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang buat kompeni nak kembangkan ekonomi negara....Najib buat 1 mdb nak rompak...mampos keras 1 mdb...cai2 bodoos nak tumpang tadah dedak..

      Delete
  8. Tinggal Kera Bapuk Bodo sekor ni jer yg dok meroyan raban kat sini. Yg lain ramai terkedu dek tertelan banyak air kencing...
    Khaarrkk...ptuiihh...hanciingg...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko lagi dahsyat..telan kincin najib....najib berlakon bangsat tak cukup duit nak bayar ikat jamin kununnye.....anak najib minum kencing syaitan dgn amoi di Taiwan...poodah...umno bodoo tadah kincin najib sanggup jual gelang....sedangkan jutawan hishamudin dan zahid boleh kasi setakat 500 ribu..

      Delete
  9. Satu ketika dahulu saya sangat meminati Tok Pa dan menganggapnya seorang PM material.

    Tetapi apabila skandal 1MDB meletup seantero dunia dan Tok Pa kelihatan buat-buat pekak dan bisu, maka hilang segala rasa hormat saya kepadanya sebelum itu.

    Lebih dahsyat lagi Tok Pa adalah salah seorang ahli di dalam rombongan Najib menghadap dan mengikrarkan wala kepada pemimpin Zionist Nasrani terulung dunia iaitu Donald Trump. Tok Pa langsung tidak kelihatan merasa bersalah dengan apa yang Najib telah lakukan.

    Samalah juga dengan Tok Mat Hasan. Nampak saja seperti seorang budiman tetapi di dalam ceramahnya telah mengapi-apikan penyokong untuk membuat rusuhan.

    Sama ada kenyataan Tamrin di atas itu betul atau tidak, hakikatnya kedua-dua Tok Pa dan Tok Mat adalah lambang individu-individu yang telah tewas kepada godaan pangkat dan habuan duniawi apabila keduanya kekal menyokong UmNo selepas UmNo dengan jelas sekali berubah menjadi parti pengkhianat dan penyamun.

    Sekarang dengan pendedahan seperti di atas kedua-duanya perlulah mengambil apa-apa langkah yang mereka fikirkan perlu untuk membersihkan nama.

    Lupakan tentang UmNo berkuasa semula dan mereka kembali menjadi Menteri / MB kerana UmNo benar-benar sedang meniti saat-saat terakhir kewujudannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Banyak lagi pendedahan sdr John, bila Bg Non jadi PM nanti...sabar dulu yer ost John...

      Delete