Google+ Followers

Sunday, July 22, 2018

UMNO KENA BERLUTUT PADA ORANG MELAYU UNTUK MENANG DI SUNGAI KANDIS..





PAS dah bagi sokongan padu,  cuma umno perlu tunjuk insaf pada sebahagian lagi Melayu yang tolak umno di PRU14.

Mohon maaf,  akui silap tak rugi apa² pun... 






H

Lokman Adam bukanlah jati diri orang umno,  sejarahnya pernah jilake Anwar.. 
Somemore.. Tanya akar umbi umno Kluang. 

Sejauh mana dia tidak akan kembali semula kepada Anwar, PM menanti!!?? 






22 comments:

  1. pd pru14, mengikut satu kajian, hanya 30% kaum melayu menyokong PH.

    parti2 n anggota bukan melayu dlm PH perlu cermat sedikit dlm 'tuntutan' n tingkah laku mereka yg bolih menimbulkan rasa tak selesa d kalangan kaum melayu.

    pls do things in morderation especially in areas that r sensitive.

    UMNO n PAS tlh bergabung d sg kandis.

    jika 80% kaum melayu memilih calun UMNO, maka calun PH akan tewas.

    berwaspada!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu Pak Rahman. Ia bukan jika lagi, di PRK Sg Kandis akan jadi satu kenyataan pertama yg akan berkesinambungan ke PRU15.
      Hidup Melayu!

      Delete
    2. Terima kasih en rahman jpc yang berfikiran terbuka dan telus serta nampak kepincangan yang berlaku dalam kerajaan baru pimpinan ph ini. Kepincangan2 itu ternyata menyebabkan rasa tidak puas hati di kalangan masyarakat melayu. Sudahlah semua janji pilihanraya hanya palsu, islam pula semakin dipinggirkan.
      Kita harap semua orang2 melayu islam bangkit semula pada pru15 yang akan datang bagi menggantikan kerajaan ini dengan parti yang lebih didominasi oleh bangsa kita.

      Delete
    3. Kajian juga menunjukkan umno tak akan bangkit dalam masa terdekat. Bahkan ada yg berani mengatakan umno akan terus luput dari persada politik negara. Kenapa? Sebab cara berpolitik umno sudah lapok. Soal bangsa dan agama sudah tak menarik perhatian pengundi. Yg mereka nak tahu apakah yg kerajaan boleh tawarkan untuk kesejahteraan rakyat. Itulah realiti sebenar yg umno hadapi dan perlu tangani. Kalau umno masih berjuang dgn isu dan taktik lapok kononnya pejuang bangsa dan agama, maka persiapkanlah kain kafan untuk umno dari sekarang. Wassalam.

      Delete
    4. selaku ahli seumur hidup BERSATU, sudah tentu saya akan membantu membangunkan nya dgn sedaya kudarat n minda saya.

      namun kaum melayu perlu lebih 'assertive' n mengawal tindakan2 kurang waras n bijak drpd rakan2 bukan melayu/bumi mereka.

      itulah saya turut mendoakan yg UMNO/BERSATU (yg d satukan) akan menjadi satu pertubuhan yg dpt melanjutkan wadah perjuangan kaum melayu.

      Delete
    5. En Bulat Ken(tut)

      apakah yg KERA-jaan boleh tawarkan untuk kesejahteraan rakyat?

      Sana kincin, sini kincin...

      Setakat tukar kasut sekolah yg putih kpd hitam, tak ada mana sejahteranya!

      Tol Spg Renggam.bila nak hapus?
      Kemain lagi terpampang poster sepanjang jalan masa nak PRU dulu...
      Bila menang tol tukar jadi UEC & kasut hitam...

      Khaarrkk...ptuiihh...hanciinngg...

      Delete
    6. Hello GN, jgn tanya apa yg PH sedang buat atau gagal buat, tp tanya apa yg umno boleh tawarkan untuk rakyat. Kalau anda dan gerombolan umno mahu terus beretorik setelah diperingatkan, itu terpulang kepada kamu. Yg akan memangkah nanti adalah rakyat. Masa itu baru tahu siapa akan hancing.

      Delete
    7. Sdra Bulat Ken...

      Lokman Debab bukan main debab lagi sejak semenjak dapat suapan dari Rosmah & Najib Debab. Dia beralih angin dari Keadilan ke umno setelah melihat DSAI gagal menerajui pembangkang bagi mengalahkan BN-umno & menjadi PM.

      Betul kata kamu, Lokman Debab sepatutnya berkempen apakah yg dia mampu buat untuk kesejahteraan pengundi2 Sg Kandis - bukan kempen basi alaf purba memburuk-burukkan lawan.

      Si Tikus AnonyMOUSE pulak baru kena 'jerk' sikit dgn big bro Rahman jpc dah 'carried away' dan mula merapu-merepek-meraban tak tentu hala. Jenis mudah 'carrried away' nie patut pun di carry away or rather chuck away - a nuisance to society.....!!

      Memang amat malang masih ada dungu berlagak professor kongkang yg saban hari menjelma dgn pelbagai samaran dgn kutipan bahan sampah serta repekan meraban entah apa2, tak ubah kelaku seorang pondan yg merungut-dengus tak dapat pelanggan.

      Kenapalah tonggeng tongong saki baki puak najib nie tersangat goblok berterusan menyongsang lari tajuk nonggeng-menonggeng menadah bontot untuk melakukan kerja2 luar tabie di sana sini.......??

      Delete
  2. PRU14 belum membuka pekong Najib dan kroni²..

    Melayu di Sungai Kandis adalah Melayu di bawah Selangor PKR dua penggal, agak sukar digugat dengan perkembangan semasa PH terutama ini adalah kawasan DUN.

    Kalau pengundi Sg Kandis nak duduk di bawah pembangkang, silakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dulu bawah PKR tak kena kencing sangat. Kini bawah PH teruk kena kencing.
      Mereka dah tak sanggup lemas dlm air kencing Puak Hancing tu...

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Masih sama sgor dikuasai pkr.

      Kah kah kah..
      Cuba tgk semak kerusi umno dlm dun sgor utk pru13 dan pru 14. Hampir pupus dh umno sgor.

      Kah kah kah..
      Aku harap umno menang sg kandis biar kerusi pembangkang sgor ni hidup sikit

      Kah kah kah kah kah kah

      Delete
  3. Saya berpendapat UmNo akan tewas teruk sekalipun bertembung dua penjuru.

    Memainkan isu kaum dan agama secara melampau selepas mereka sendiri yang melakukan pengkhianatan yang begitu dahsyat semasa berkuasa hanya akan menolak UmNo lebih jauh daripada golongan majoriti. Level UmNo hanya menjadi sama seperti PAS, mampu mendapat sokongan daripada sebahagian kaum Melayu tetapi ditolak secara total oleh kaum bukan Melayu.

    Walaubagaimanapun satu perkara yang saya amat yakin ialah PRK Sg Kandis akan membuktikan lagi bahawa UmNo sudah tidak relevan lagi untuk memerintah negara.

    Di Balakong UmNo sudah berkata bahawa kerusi ini akan diberi laluan kepada PAS sebagai timbal balas UmNo diberi laluan di Sg Kandis. Adakah mereka bertanya MCA dahulu sebelum umumkan perkara ini? Jika tidak maka ia bermakna UmNo telah berlaku khianat kepada rakan kongsinya yang masih kekal bersamanya selepas ia tumbang. Ini akan memberikan justifikasi untuk MCA dan MIC meninggalkan BN. Tanpa BN, UmNo akan menjadi tidak relevan lagi.

    Bagi PAS pula, dengan keputusan tidak bertanding di Sg Kandis, mereka hanya akan menyedarkan para penyokong parti mereka yang berakal bahawa 'UNDI PAS MASUK SYURGA' adalah pendustaan. Sekiranya ia bukan dusta mengapakah kepimpinan PAS memutuskan untuk tidak memberikan peluang kepada penyokong-penyokong mereka di Sg Kandis untuk 'masuk syurga' dengan hanya satu pangkahan sebagaimana yang dinikmati oleh pengundi-pengundi di kawasan Parti Penjual syurga ini bertanding?

    Segala yang berlaku selepas UmNo tewas PRU14 akan menjurus kepada UmNo bersama-sama PAS dilenyapkan sama sekali dan tinggal di dalam buku sejarah semata. Apabila UmNo dan PAS dilenyapkan dan orang-orang Melayu melihat kembali ke belakang majoriti besar akan bersetuju bahawa lenyapnya UmNo dan PAS adalah satu kebaikan yang besar bagi umat Melayu.

    Masa akan membuktikan, in shaa Allah.

    Wallahu a'lam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabarlah ost John. Tak lama lagi dah Bg Non nak jadi PM.

      Delete
    2. Kah kah kah..
      Komen xikot topik adalah petanda kejumudan otak, ketandusan idea, kebodohan ketua.

      Kah kah kah kah kah kah

      Delete
    3. Bukan apa clash kingkong

      Ost John ni pemuja tegar Bg Non.

      Delete
    4. Dia nk puja siapa itu hak peribadi dia.
      Xde kena mengena dgn perjuangan ABATA.
      kah kah kah kah..

      Tang mana lagi ko nk kona?
      Kah kah kah kah..

      Kalau umno kalah di sg kandis, beranikah zahid dan proksi najib berundur terus dari umno?
      Kah kah kah kah kah kah kah

      Delete
    5. Bro CK1,

      Tak yah nak sembang pasal hal di Sg Kandis daaa..

      Seluruh rakyat Selangor dok ternanti-nanti bila wak Jahid nak lempar wak Noh Omar ke dalam sungai yang penuh buaya sebab UmNo-BN dah ternyata gagal tawan semula Selangor di PRU 14.

      Sembang bukan main dulunya konon UmNo-BN akan tawan semula Selangor dlm PRU14, tup tup kalah lagi teruk, tu pun la ni macai masih nak sembang kemain pasal PRK Sg Kandis plak.

      Hampeh..

      Delete
    6. Relax ost John. Cerita Sg Buloh @ Sg Kandis usah dirisau. Tak lama lagi dah Bg Non nak jadi PM.

      Delete
  4. Umno dah kalah negeri dan persekutuan...ape lokman adam boleh bagi kpd penduduk sg kandis?...boleh bagi air liur saja lah...pru 14 dgn serangan besaran melalui tv3 dan akhbar pkr menang lebih besar di selangor...bantuan Pas jugak tidak untungkan umno...

    Berita loyar hadi dinlondon sahkan lobai pas makan duit umno buat pengundi pas beralih arah dan jauhi umno tambah plak pas tunduk arahan umno jangan bertanding..

    ReplyDelete
  5. Mohamad Hassan ulas 'PAS-Umno adik beradik'
    Bernama
    22 Jul 2018, 10:15 malam (Dikemaskini 23 Jul 2018, 12:03 pagi)

    A A
    Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan menyifatkan kenyataan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad bahawa PAS dan Umno seperti ‘adik beradik’ dalam meletakkan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Kandis, sebagai suatu tanggapan yang baik.

    Beliau berkata, tidak salah untuk mereka mencapai kata sepakat demi kebaikan dan yang penting adalah kebersamaan demi masa depan negara, bangsa dan agama supaya tiada sesiapa rugi kerana ego sendiri.

    “Itu namanya adik beradik, siapa patut beralah dia akan beralah. Tetapi beralah kerana mencari kebaikan bukan kerana sesuatu yang tidak baik. Kita perlu meneroka pemikiran politik baharu yang tidak menyebabkan berpecah belah kerana ini boleh menyebabkan rakyat kucar-kacir dan negara kerugian,” katanya.

    ReplyDelete
  6. Lokman: Saya bukan rasis

    Lum Chee Hong
    23 Jul 2018, 12:17 tengahari (Dikemaskini 23 Jul 2018, 12:29 tengahari)

    A A
    Calon BN bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis, Datuk Lokman Noor Adam menegaskan beliau bukanlah seorang rasis, seperti didakwa sesetengah pihak.

    Katanya, tindakan beliau berhubung beberapa perkara sekadar untuk menegakkan Perlembagaan Malaysia, seperti dalam isu hak istimewa orang Melayu, kedudukan agama Islam, bahasa serta raja-raja Melayu.

    “Sesetengah orang beranggapan bahawa saya rasis. Saya tidak rasis. Saya cuma menegakkan apa yang terkandung dalam perlembagaan.

    “Jadi, masyarakat bukan Melayu perlu sedar bahawa kewujudan orang seperti saya akan memastikan keamanan terus kekal,” katanya kepada Malaysiakini.

    Lokman yang juga presiden Pemantau Malaysia Baru berkata, keamanan disaksikan di era BN kerana pihak yang mencabul hak dalam perlembagaan itu akan terus ditangkap dan didakwa oleh pihak berkuatkuasa.

    Beliau membangkitkan isu bekas anggota Majlis Penasihat Kerajaan Datuk A Kadir Jasin yang mendedahkan dakwaan perbelanjaan Yang di-Pertua Agong baru-baru ini.

    “Perkara sebeginilah yang menyebabkan orang Melayu marah dan Kadir meletakkan jawatannya dalam majlis itu tetapi tidak ditangkap sehingga hari ini,” katanya.

    Sementara itu, Lokman juga mendakwa institusi berkaitan Islam turut digugat, seperti dakwaan pusat tahfiz dan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) akan ditutup.

    Sementara itu, Lokman juga yakin dengan peluangnya pada 4 Ogos ini setelah bertemu banyak pihak.

    “Saya sudah berjumpa dengan pimpinan PAS negeri, kawasan serta Umno dan responnya kelihatan positif.

    “Selain itu, kita akan mendapatkan sokongan daripada masyarakat India dan NGO India di kawasan ini dan juga berharap MCA dan GERAKAN dapat memainkan peranan supaya menurunkan ahli mereka yang menyokong kita,” katanya.

    ReplyDelete
  7. Mcm mana lokeman edem nak tipu pe gundi cina dan melayu dia tidak rasis sedangkan dia yg kuat bertempik marahkan lantikan peguam negara ketua hakim negara dan menteri law bukan melayu...melayu boleh lah lokeman dan umno tipu..

    ReplyDelete